SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is zodat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik vind het op mijn beurt weer vreemd dat je die namen niet kent, ze zijn echt doodnormaal. Zeker de naam Jens. De naam Sepp wordt inderdaad als afkorting gebruikt van Sebas(tiaan). Nooit gehoord van Sepp Blatter? Sepp Vettel?quote:Op zaterdag 30 januari 2021 17:47 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik kom uit Brabant, maar dus niet uit regio 013. Ik kan ook niet echt wennen aan die namen. Voor mij klinken ze echt als ‘Dropje’ en ‘Mep’. Ik heb die namen ook slechts eenmalig gehoord.
Maar goed, mensen hebben mij ook weleens gezegd dat mijn naam klinkt als een limonadesiroopmerk, dus ieder zijn ding
In dat kader: Jeppequote:Op zaterdag 30 januari 2021 18:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ze staan bij ons alletwee in de top vijf voor buikbaby
Maar goed, ieder zijn smaak. Zeker Jens is een veel voorkomende naam (de meest voorkomende mannennaam in Denemarken, zeg maar “Jan”)
In het geval van Blatter is het een afkorting van Joseph, niet Sebastianquote:Op zondag 31 januari 2021 08:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind het op mijn beurt weer vreemd dat je die namen niet kent, ze zijn echt doodnormaal. Zeker de naam Jens. De naam Sepp wordt inderdaad als afkorting gebruikt van Sebas(tiaan). Nooit gehoord van Sepp Blatter? Sepp Vettel?
[..]
Ah okquote:Op zondag 31 januari 2021 09:02 schreef lunapuella het volgende:
[..]
In het geval van Blatter is het een afkorting van Joseph, niet Sebastian
Klinkt als een pizza.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:02 schreef maily het volgende:
Ik zag laatst een geboorteaankondiging van V.elitiano
Toen heb je vast een kaartje gestuurd met "Geveliciteerd!".quote:Op zondag 31 januari 2021 10:02 schreef maily het volgende:
Ik zag laatst een geboorteaankondiging van V.elitiano
Sepp is doorgaans echt de afkorting van Josephus/Josep/Giuseppe in Romaanse talen.quote:Op zondag 31 januari 2021 08:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind het op mijn beurt weer vreemd dat je die namen niet kent, ze zijn echt doodnormaal. Zeker de naam Jens. De naam Sepp wordt inderdaad als afkorting gebruikt van Sebas(tiaan). Nooit gehoord van Sepp Blatter? Sepp Vettel?
[..]
In dat kader: Jeppe
Jinte is de naam van de zanger van mijn favoriete Belgische band. We vonden dit meteen zo'n mooie naam dat we besloten als we ooit een jongetje zouden krijgen dat we deze Jinte zouden noemen. Blijkt Jint(h)e in Nederland dus een meisjesnaam![]()
We hebben het nog wel op de shortlist gehad voor een meisje maar dat bleek niet nodig
Hoe spreek je dat op zijn Engels/Amerikaans uit? Faainie?quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef Smart_ass het volgende:
Wat een naam is die ik nou juist weer alleen onder Brabanders ben tegengekomen: Maikel.
Hier in de buurt is trouwens een Fiene geboren, vind ik mooi!
Gewoon niet doen, simpelste oplossingquote:Op zondag 31 januari 2021 15:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe spreek je dat op zijn Engels/Amerikaans uit? Faainie?
Bedoelde eigenlijk bij mijn ouders in de buurt in Nederlandquote:Op zondag 31 januari 2021 15:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe spreek je dat op zijn Engels/Amerikaans uit? Faainie?
Een van de meisjesvierling uit "een huis vol" heet ook zo.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:49 schreef F_r het volgende:
Seb is van Sebastiaan naar mijn idee.
Jens is echt een doodnormale naam tegenwoordig. En ja ik woon ook in brabant maar ik spreek geen dialect. In dat kader vind ik Mick ook een normale naam maar dat is voor sommige brabanders ook niet zo.
Jinthe is een meisjesnaam naar mijn idee.
Zo kan je bij elke naam wel een boef vindenquote:Op zondag 31 januari 2021 16:58 schreef Adrian4 het volgende:
Ik denk bij Sep ook aan drop. Volgens mij kom ik uit de zelfde streek.
Is wel heel oud Brabants, uit de tijd dat ze hun neus snoten in een tessnuzik en aten met een verket.
En de naam Sep associeer ik ook met Blatter en dat vind ik een grote boef, dus ook niet geschikt voor mijn zoon
Super leuk! Het beste vriendje van Twix heet zo, kei leuk jongetje, sindsdien is dat mijn associatie bij die naam.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:55 schreef kwakz0r het volgende:
Zeg, stop eens met de nare associaties bij mijn top 3 jongensnaam![]()
Dikke kans dat die t wordt. De link met Blatter heb ik ook wel maar ik geef geen zier om voetbal dus dat hij een boef is zal me worst wezen
Ik ken echt een hele stapel Maikels inderdaad. Is dat zo vreemd? Ook Michael trouwens, maar dat lijkt me niet typisch Brabants.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef Smart_ass het volgende:
Wat een naam is die ik nou juist weer alleen onder Brabanders ben tegengekomen: Maikel.
Hier in de buurt is trouwens een Fiene geboren, vind ik mooi!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |