abonnement Unibet Coolblue
  zondag 31 januari 2021 @ 00:20:27 #1
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_197737050
Hoi iedereen,

Ik ben dol op lifehacks, en vooral als het op schoonmaken aankomt, dus het leek me leuk een topic hierover te openen :)

- Gebruik geurparels, die je normaal in je wasmachine doet om je was lekker te laten ruiken, onder in je prullenbak, voordat je er een zak in doet. Zo krijgen vieze geuren geen kans en ruikt mijn keuken echt heerlijk.
- Je kunt ook een zakje met geurparels in je kledingkast leggen, zo ruikt je kleding meteen lekker als je het uit je kast haalt.
- Hou je oppervlaktes zo leeg mogelijk (je hoeft natuurlijk niet meteen minimalistisch te worden, deco is toegestaan). Zo hoef je tijdens het schoonmaken niet teveel te verplaatsen, en ben je sneller klaar.
- Voor mij een absolute toevoeging: maak een lijst met alle dingen die je eens per maand doet, en noteer de datums waarop je het doet. Dan weet je wanneer je het voor het laatst hebt schoongemaakt, en vergeet je niets (gezien ik een ramp was in het huishouden werkte dit erg goed voor mij).

Wat zijn jouw schoonmaak/huishoud lifehacks?
With love :*
pi_197737303
baking soda in de wc en dan azijn er overheen _O_
pi_197737386
cola in de wc
pi_197737394
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:20 schreef girlnextdoor. het volgende:
Hoi iedereen,

- Voor mij een absolute toevoeging: maak een lijst met alle dingen die je eens per maand doet, en noteer de datums waarop je het doet. Dan weet je wanneer je het voor het laatst hebt schoongemaakt, en vergeet je niets (gezien ik een ramp was in het huishouden werkte dit erg goed voor mij).

Wat zijn jouw schoonmaak/huishoud lifehacks?
Het lijkt mij vreselijk om zo te moeten leven. Ik maak wel vaker schoon omdat ik kinderen heb maar als ik echt een lijst ga bijhouden van wat ik wanneer gedaan heb dan mag je mij doodschieten
pi_197738689
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:20 schreef girlnextdoor. het volgende:
Hoi iedereen,

Ik ben dol op lifehacks, en vooral als het op schoonmaken aankomt, dus het leek me leuk een topic hierover te openen :)

- Gebruik geurparels, die je normaal in je wasmachine doet om je was lekker te laten ruiken, onder in je prullenbak, voordat je er een zak in doet. Zo krijgen vieze geuren geen kans en ruikt mijn keuken echt heerlijk.
- Je kunt ook een zakje met geurparels in je kledingkast leggen, zo ruikt je kleding meteen lekker als je het uit je kast haalt.
- Hou je oppervlaktes zo leeg mogelijk (je hoeft natuurlijk niet meteen minimalistisch te worden, deco is toegestaan). Zo hoef je tijdens het schoonmaken niet teveel te verplaatsen, en ben je sneller klaar.
- Voor mij een absolute toevoeging: maak een lijst met alle dingen die je eens per maand doet, en noteer de datums waarop je het doet. Dan weet je wanneer je het voor het laatst hebt schoongemaakt, en vergeet je niets (gezien ik een ramp was in het huishouden werkte dit erg goed voor mij).

Wat zijn jouw schoonmaak/huishoud lifehacks?
Als je wat ouder wordt kom je erachter dat bepaalde dingen totaal niet belangrijk zijn, vroeger waste ik de auto ieder weekend maar tegenwoordig 2x per jaar, gras is eruit gegooid zonde van de tijd op dat telkens te maaien.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 31 januari 2021 @ 08:43:04 #6
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_197738835
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 08:12 schreef halfway het volgende:

[..]

Als je wat ouder wordt kom je erachter dat bepaalde dingen totaal niet belangrijk zijn, vroeger waste ik de auto ieder weekend maar tegenwoordig 2x per jaar, gras is eruit gegooid zonde van de tijd op dat telkens te maaien.
Ik was nooit de auto. Je rijdt toch af en toe wel door de regen?
pi_197760931
Ontkalken met citroenzuur ipv azijn _O_
Geen stank, voedselveilig, tast de rubbers niet aan dus je kunt het prima gebruiken in koffiezetapparaten en dergelijke.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197761160
Stoffige bank, maar geen zin om hem te stofzuigen?

Pak zo'n plakroller van bijv. IKEA, die eigenlijk bestemd zijn om je kleding stof- en pluisvrij te maken. Even over je (stoffen) bank en de kussen heen & voilá.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197761178
Je kunt ook prima de kranen glimmend krijgen met natuurazijn (die je ook gebruikt in bijv. je salades) ipv schoonmaakazijn. Lapje over de kraan: klaar. Glimmend en veilig.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197761187
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 01:06 schreef phoenyx het volgende:
cola in de wc
Ja, daar heb ik ook eens van gehoord. Nooit geprobeerd btw.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197761270
Kattenharen op stof verwijderen: plastic huishoudhandschoen! Werkt perfect voor banken en tapijten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 1 februari 2021 @ 13:25:30 #12
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197761334
Soda om de keuken mee schoon maken. Kost geen drol en ontvet als een malle.
pi_197761963
quote:
88s.gif Op maandag 1 februari 2021 13:15 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ja, daar heb ik ook eens van gehoord. Nooit geprobeerd btw.
Ik wel geprobeerd, werkt niet, is gewoon flauwekul.
  maandag 1 februari 2021 @ 14:09:52 #14
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_197762010
Wat zou cola dan voor een reinigende werking moeten hebben?
With love :*
pi_197762038
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 14:09 schreef girlnextdoor. het volgende:
Wat zou cola dan voor een reinigende werking moeten hebben?
Nou ja net als met muntjes als je die schoon wil maken
pi_197762051
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 12:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ontkalken met citroenzuur ipv azijn _O_
Geen stank, voedselveilig, tast de rubbers niet aan dus je kunt het prima gebruiken in koffiezetapparaten en dergelijke.
Inderdaad citroensap in de waterkoker om schoon te maken _O_
Mocht er dan nog een beetje van de smaak blijven hangen heb je theewater met een lichte citrussmaak ipv een lichte azijnsmaak. :9
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  maandag 1 februari 2021 @ 14:14:01 #17
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_197762066
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 14:13 schreef essnhills het volgende:

[..]

Inderdaad citroensap in de waterkoker om schoon te maken _O_
Mocht er dan nog een beetje van de smaak blijven hangen heb je theewater met een lichte citrussmaak ipv een lichte azijnsmaak. :9
Ga ik proberen! Klinkt goed.
With love :*
  maandag 1 februari 2021 @ 14:34:53 #18
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197762358
Cola in je plee gooien doet inderdaad niks, ook niet als je het heel lang 'in laat trekken'. Gewoon bleekmiddel erin en raggen met die borstel.
  maandag 1 februari 2021 @ 14:47:00 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197762507
quote:
81s.gif Op maandag 1 februari 2021 14:34 schreef herverwijderd het volgende:
Cola in je plee gooien doet inderdaad niks, ook niet als je het heel lang 'in laat trekken'. Gewoon bleekmiddel erin en raggen met die borstel.
Cola is zuur en zou je gebruiken om de wc te ontkalken. Chloor doet niks tegen kalk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197763420
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 14:13 schreef essnhills het volgende:

[..]

Inderdaad citroensap in de waterkoker om schoon te maken _O_
Mocht er dan nog een beetje van de smaak blijven hangen heb je theewater met een lichte citrussmaak ipv een lichte azijnsmaak. :9
Citroensap doet het vast ook, citroenzuur (kun je kopen in een pot) doet het nog veel beter O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 1 februari 2021 @ 15:56:31 #21
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197763600
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 14:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Cola is zuur en zou je gebruiken om de wc te ontkalken. Chloor doet niks tegen kalk.
Aaaaaah, ik snappem. Klinkt logisch. Ik doe eens in de zoveel tijd schoonmaken met azijn, volgens mij werkt dat ook aardig.
pi_197763693
Koop gewoon een ontharder (natuurlijk geen Amfa400 oplichtersding) en dan hoef je nooit meer kalk te poetsen.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:08:19 #23
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197763795
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:01 schreef GereDathan het volgende:
Koop gewoon een ontharder (natuurlijk geen Amfa400 oplichtersding) en dan hoef je nooit meer kalk te poetsen.
Een ontharder voor in de plee of hoe moet ik dit voor me zien?
  maandag 1 februari 2021 @ 16:08:48 #24
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197763810
Oh, dat bestaat nog ook, ik had geen indee :')
pi_197763831
quote:
81s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:08 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Een ontharder voor in de plee of hoe moet ik dit voor me zien?
Gewoon, een waterontharder die direct achter je watermeter aangesloten wordt. Is je hele huis voorzien van kalkvrij water, nooit meer poetsen met allerlei stinkende middelen.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:26:46 #26
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197764110
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:10 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Gewoon, een waterontharder die direct achter je watermeter aangesloten wordt. Is je hele huis voorzien van kalkvrij water, nooit meer poetsen met allerlei stinkende middelen.
Excuseer mijn onwetendheid, ik ben een complete leek op dit gebied.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:27:03 #27
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197764121
Maar beter een leek dan een lek haaaahahahahaha ha okee sorry.
pi_198160883
Schoonmaak

- Ronijntje drogerdoekje in de stofzuiger
- Eigenlijk overal waar je het lekker wil hebben. De geur die daar vanaf komt is echt intens en maakt mij blij
- Alu-folie in je keukenkast waar je plakkerige zooi als soja neerzet
- Sowieso sojaflessen even regelmatig afwassen (stroop e.d. ook)
- Soda in een spuitflacon als je de keuken schoonmaakt
- Papieren doeken gebruiken om te checken of iets wel echt schoon is
- Alu-folie tegen de wand aan plakken als je gerechten maakt die spetteren
- Twee emmers gebruiken. 1 met sop en 1 om je doek/ spons in uit te spoelen voor je nieuw sop pakt
- Stop in kasten rond je hele huis pakjes met afstof- en schoonmaakdoekjes
- Houd keukenlades zoveel mogelijk dicht om kruimels daarin te voorkomen
- Aanrecht zoveel mogelijk leeg houden. Tierelantijntjes, stapels papier, zes keukenmachines en vijf voorraadpotten horen daar niet en maken schoonmaken lastig
- Van die ronde bakken met daarin keukengerei zijn niet hygiënisch als je die bakken niet ook afwast
- Messenblok ook zoiets. Onmogelijk om echt schoon te maken

Ordenen

- Koelkastbakken gebruiken, dat geeft veel meer overzicht en je koelkast blijft schoner (kosten 2 euro ps bij de Action)
- Ook kleinere bakjes die in de grote bakken passen, om bijvoorbeeld fruit en ander spul in te doen (uit verpakking halen en wassen). Eieren zitten hier ook los in een bakje. Geen lelijk eierkarton vol met lege eierenschalen door andere gezinsleden meer _O_
- Geen groenten in de groentelade, maar in het zicht leggen. Dit voorkomt dat je het over het hoofd ziet en je na een tijdje een lade vol over de datum zooi hebt liggen
- Kruiden/ smaak orden je best in twee delen als je teveel hebt voor 1 a 2 planken. Ik heb op grijphoogte alles wat ik vaak gebruik ik bakjes staan en wat ik minder gebruik staat bovenin de kast, zodat ik voldoende ruimte heb om alles wat ik veel gebruik snel te kunnen pakken zonder met m’n krukje in de weer te zijn :')

- Hangen is beter dan leggen in kasten. Allemaal dezelfde hangers ipv verschillende geeft een orderlijk geheel (hierbij hebben dunne hangers de voorkeur op dikke hangers want je kunt dan echt veel meer kwijt op 1 roede)
- Voorkom het hebben van teveel wasmanden, zo voorkom je zowel het uitstellen van was + leven uit wasmanden

- Zoveel mogelijk gebruik maken van glazen voorraadpotten en direct na de boodschappen juist aanvullen. Staat veel beter dan kasten vol met schreeuwerige lelijke (en voornamelijk lege) verpakkingen en ze kunnen in de vaatwasser

[ Bericht 6% gewijzigd door Azula op 23-02-2021 14:04:48 ]
pi_198161540
• De randen aan de onderzijde van een pak vruchten of anijshagel dichtplakken met een stuk tape of plakband. Er komt 9 v/d 10 keer suikerwerk doorheen naar buiten. Anders blijf je blijft je keukenkastje soppen.
• Iedere begin van de maand je matrassen draaien (lekker makkelijk te onthouden)
• Iedere seizoenswissel je tandenborstel vervangen, en die van je gezinsleden. (Ook makkelijk te onthouden!)
• Ik houd niet van gekreukte dekbedovertrekken, maar heb tegelijkertijd om geen zin om die dingen steeds te strijken. Helaas komen ze altijd gekreukt uit de wasdroger. Wat ik tegenwoordig doe: ik zet de droger niet op 'kastdroog', maar op 'strijkdroog' en hang de overtrekken vervolgens netjes over het droogrek. Een nachtje hangen & ze zijn droog en nagenoeg kreukloos.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_198228690
Huishoudelijke hulp 1 keer per week.
Zo fijn!
pi_198310229
Ik heb niet echt lifehacks om te delen omdat ik een hele slechte huisvrouw ben en een mega sloddervos, maar bedankt voor alle handige tips! Zitten er een paar tussen die zelfs voor mij te doen zijn ;)

Oja, Doktor Power heb ik ooit gekocht bij de Action uit nieuwsgierigheid. Een oplossing voor ongeveer alles wat vies is! Helaas nergens meer te vinden, dus als iemand nog een verkoopadressen weet.... ^O^
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_198373203
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:13 schreef kleinvogelijn het volgende:
Ik heb niet echt lifehacks om te delen omdat ik een hele slechte huisvrouw ben en een mega sloddervos, maar bedankt voor alle handige tips! Zitten er een paar tussen die zelfs voor mij te doen zijn ;)

Oja, Doktor Power heb ik ooit gekocht bij de Action uit nieuwsgierigheid. Een oplossing voor ongeveer alles wat vies is! Helaas nergens meer te vinden, dus als iemand nog een verkoopadressen weet.... ^O^
gele dasty te koop bij de wibra.
Ik heb globaal nog 4 schoonmaakproducten: dasty, azijn, dreft en wc schoonmaakspul.

klaar.
pi_198379440
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:33 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

gele dasty te koop bij de wibra.
Ik heb globaal nog 4 schoonmaakproducten: dasty, azijn, dreft en wc schoonmaakspul.

klaar.
ok tnx! Is dat qua consistentie net als Doktor Power? Dat is nl een heel fijne soort pasta waar je echt de meest erge vlekken op harde ondergronden mee weg krijgt.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_198379755
Oven schoonmaken:
Alle oppervlakken (muv verwarmingselement) insmeren met tricel goudzeep, schaaltje met ammonia in de oven, deur dicht, 24 uur wachten en dan alles afnemen met een nat doekje. Al het vuil dat niet weg is, weer insmeren, schaaltje ammonia laten staan, weer 24 uur wachten en de oven is schoon met minimale inspanning :D
  zondag 7 maart 2021 @ 19:14:50 #35
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_198380618
Weet iemand hoe je rode vlekken uit je tapijt en bank haalt? Probeer dit al een hele lange tijd schoon te krijgen, maar het schrobben maakt het juist erger.
  zondag 7 maart 2021 @ 19:35:19 #36
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_198380996
Dweilen/moppen met een drupje afwasmiddel in het water ipv allesreiniger. Maakt beter schoon en blijft na afloop ook niet vet.

Sowieso allesreiniger verbannen uit je huis, het maakt de boel alleen maar vet waardoor stof en vuil blijft plakken.

Geen zeep/schoonmaakmiddel gebruiken in combinatie met microvezel. Het verstopt de microvezel en daardoor maakt het dus niet meer schoon.

Eventuele restjes wijn bewaren en gebruiken als "schoonmaak azijn". Stinkt wel als een malle maar het maakt wel lekker schoon.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_198381496
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:14 schreef Pendule het volgende:
Weet iemand hoe je rode vlekken uit je tapijt en bank haalt? Probeer dit al een hele lange tijd schoon te krijgen, maar het schrobben maakt het juist erger.
Wat heeft de vlek veroorzaakt? Een wijnvlek behandel je anders dan een lipstickvlek.
pi_198381534
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 13:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kattenharen op stof verwijderen: plastic huishoudhandschoen! Werkt perfect voor banken en tapijten.
De droogloopmat bij de voordeur doe ik op mijn slippers. Sta ik braaf als een paard een tijd met een voet over de mat te schrapen.
Prachtige hopen hondenhaar die ik zo met de stofzuiger op kan pikken.
  zondag 7 maart 2021 @ 21:41:58 #39
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_198383905
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:05 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Wat heeft de vlek veroorzaakt? Een wijnvlek behandel je anders dan een lipstickvlek.
Wijn denk ik.
pi_198384731
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:16 schreef kleinvogelijn het volgende:

[..]

ok tnx! Is dat qua consistentie net als Doktor Power? Dat is nl een heel fijne soort pasta waar je echt de meest erge vlekken op harde ondergronden mee weg krijgt.
Geen idee maar Dasty krijg ik veel mee schoon. Het is officieel een ontvetter, stekem best agresief spul dus wel uitkijken waarop je het spuit.
Er was ooit een speciaal dasty topic. Misschien kan die een schopje omhoog krijgen voor jouw vraag?
pi_198384834
Voor de luie en niet te fijngevoelige huisvrouw/man: je elektrische tandenborstel gebruiken als schrobber. Uiteraard met een borsteltje wat je daarna niet in je mond steekt.
Maar ik vind het wel relaxed poetsen voor onhandige randjes en de afvoer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198384972
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:31 schreef Leintjeuh het volgende:
Oven schoonmaken:
Alle oppervlakken (muv verwarmingselement) insmeren met tricel goudzeep, schaaltje met ammonia in de oven, deur dicht, 24 uur wachten en dan alles afnemen met een nat doekje. Al het vuil dat niet weg is, weer insmeren, schaaltje ammonia laten staan, weer 24 uur wachten en de oven is schoon met minimale inspanning :D
Dit is een super tip.

De tip van dasty is ook geweldig. Dasty O+ (ik werd fan nadat ik een pan met (koud) frituurvet op de grond liet vallen....dasty ontvet als een malle).

Het wondersponsje mag ook niet ontbreken, gewoon te koop bij de Action en het woord 'wonder' is volkomen verdiend:
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 7 maart 2021 @ 22:42:05 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198385328
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:10 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Geen idee maar Dasty krijg ik veel mee schoon. Het is officieel een ontvetter, stekem best agresief spul dus wel uitkijken waarop je het spuit.
Er was ooit een speciaal dasty topic. Misschien kan die een schopje omhoog krijgen voor jouw vraag?
Echt heel agressief, inderdaad. Ben zelf niet zo’n fan.

De wondersponsjes zijn ook erg effectief. Kreeg er een oude verfvlek mee van een kast, maar het fineer van de kast raakte ook beschadigd. Het schuurt nogal, dus ook bij de wonderspons wel oppassen op welke oppervlakte je het gebruikt. Ik gebruik het voor de gootsteen en de glazen plaat in de combi-oven.

Verder eens met allesreiniger: geen goed idee. Afwasmiddel is vaak prima.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 01:01:58 #44
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_198643405
Leuk topic, maar in meerdere reacties zie ik wel wat de favoriete lifehacks zijn... maar niet wat het resultaat hiervan is. Ja cola in de WC.
Hou je niet van cola (nu ken ik deze lifehack toevallig, en het is om kalk aanslag te verwijderen... maar het is niet de beste manier noch de goedkoopste manier) maar soit.

Ik hoop dat u begrijpt wat ik bedoel. De lifehack zonder het resultaat te vermelden is vrij nutteloos. ;)
pi_200541731
*HIJS* want zinvol :P

Aluminiumfolie over je fornuis leggen voordat je gaat koken en erna wegkieperen. Scheelt schrobben :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 25 juli 2021 @ 17:43:45 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200541897
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:26 schreef Mushanga71 het volgende:
*HIJS* want zinvol :P

Aluminiumfolie over je fornuis leggen voordat je gaat koken en erna wegkieperen. Scheelt schrobben :)
Wat een verspilling. :{
The love you take is equal to the love you make.
pi_200541937
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat een verspilling. :{
Waarom? Alst niet vies geworden is, vouw ik het op en gebruik het opnieuw. Alst wel vies is, gooi ik het wel gelijk weg.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200545926
Huishoudelijke hulp 1 x per week is onze hack.
  maandag 26 juli 2021 @ 08:25:47 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_200551030
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:26 schreef Mushanga71 het volgende:
*HIJS* want zinvol :P

Aluminiumfolie over je fornuis leggen voordat je gaat koken en erna wegkieperen. Scheelt schrobben :)
Het zal best handig zijn maar ik vind dat toch echt zo'n studentenhuis armoe :') en ook nog best een gedoe lijkt me, om dat folie er helemaal goed omheen te vouwen. Een snel lappie er over zal niet meer tijd kosten in elk geval.
disclaimer
pi_200551107
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 08:25 schreef SQ het volgende:

[..]

Het zal best handig zijn maar ik vind dat toch echt zo'n studentenhuis armoe :') en ook nog best een gedoe lijkt me, om dat folie er helemaal goed omheen te vouwen. Een snel lappie er over zal niet meer tijd kosten in elk geval.
Niet vouwen, das me teveel werk. Gewoon op het moment dat je gaat koken, folie los eroverheen leggen en na het koken meteen weer eraf. Zou knetter worden als het zou blijven liggen :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 26 juli 2021 @ 09:00:19 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_200551703
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 08:31 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Niet vouwen, das me teveel werk. Gewoon op het moment dat je gaat koken, folie los eroverheen leggen en na het koken meteen weer eraf. Zou knetter worden als het zou blijven liggen :P
Ik neem toch aan dat je je gaspitten vrij moet maken?
disclaimer
  maandag 26 juli 2021 @ 09:06:21 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_200551840
Pastasausvlekken, of babypoepvlekken :+ in kleding verdwijnen als sneeuw voor de zon als je ze na het wassen een tijdje buiten in direct zonlicht hangt of legt :Y
disclaimer
pi_200553781
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:00 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik neem toch aan dat je je gaspitten vrij moet maken?
Praatjes plaatje:



Tenzij je veel pannen op het vuur hebt, dan werkt het niet. Maar aangezien ik niet zo`n kookert ben :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200553809
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:06 schreef SQ het volgende:
Pastasausvlekken, of babypoepvlekken :+ in kleding verdwijnen als sneeuw voor de zon als je ze na het wassen een tijdje buiten in direct zonlicht hangt of legt :Y
Zelfs kurkumavlekken. Had zitten boenen met vanish maar vlek was er nog niet helemaal uit, gewassen en er zat toch nog kurkuma. Buiten gehangen en toen was vlek weg. En dat al bij drie shirts! *O*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Spellchecker maandag 26 juli 2021 @ 16:26:41 #55
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200560007
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:52 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Praatjes plaatje:

[ afbeelding ]

Tenzij je veel pannen op het vuur hebt, dan werkt het niet. Maar aangezien ik niet zo`n kookert ben :P
Wat is die achterkant? Hout? Die zou ik zeker afplakken met bakken.
pi_200560917
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:26 schreef maily het volgende:

[..]

Wat is die achterkant? Hout? Die zou ik zeker afplakken met bakken.
Nope, geen hout maar laminaat. Ziet er weinig op en het is zo schoon :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200561975
Pedaalemmerzakjes onder in de pedaalemmer leggen in plaats van de keukenla: dan heb je ze bij het vervangen meteen bij de hand.
pi_200672170
Heb een witte vitrinekast in de huiskamer en dochterlief gebruikt 2 laden voor haar potloden en stiften.

Ja... dat was niet zo verstandig.

Om de haverklap heb ik nu zowel stift, pen als potlood op de buitenkant van die laden. Valt lekker op, zullen we maar zeggen. :')

Kan boenen wat ik wil met zo'n microvezeldoek, maar eraf gaat 't niet. En ik ga niet met agressieve schoonmaakmiddelen aan de slag op mijn mooie kast. De oplossing: gum. Zo'n blauw/rode gum van Faber-Castell of Bruynzeel. Even gummen en weg zijn de lijntjes. Ideaal.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:07:11 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_200673105
Nog een protip dan maar, koop een losse bak voor de kleurpotloden en stiften ;)
disclaimer
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:07:57 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_200673156
And if all else fails: billendoekjes. Krijg ik alles mee weg.
disclaimer
pi_200673321
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:07 schreef SQ het volgende:
Nog een protip dan maar, koop een losse bak voor de kleurpotloden en stiften ;)
Die zit ín de la :Y

En SQ O+ Wat leuk je te zien!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:21:09 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200673456
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:31 schreef Leintjeuh het volgende:
Oven schoonmaken:
Alle oppervlakken (muv verwarmingselement) insmeren met tricel goudzeep, schaaltje met ammonia in de oven, deur dicht, 24 uur wachten en dan alles afnemen met een nat doekje. Al het vuil dat niet weg is, weer insmeren, schaaltje ammonia laten staan, weer 24 uur wachten en de oven is schoon met minimale inspanning :D
Is goudzeep nou hetzelfde als groene zeep?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:22:01 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200673471
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:07 schreef SQ het volgende:
And if all else fails: billendoekjes. Krijg ik alles mee weg.
Idd, billendoekjes... die gebruik ik nog steeds om die reden :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:28:11 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200673616
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:06 schreef SQ het volgende:
Pastasausvlekken, of babypoepvlekken :+ in kleding verdwijnen als sneeuw voor de zon als je ze na het wassen een tijdje buiten in direct zonlicht hangt of legt :Y
Daarom lag wasgoed vroeger te bleken: "op de bleek leggen", en hebben een hoop locaties waar vroeger een wasserij was nu een naam met "bleek" of "bleker" erin.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200673680
Hmm, daar zeg je wat... ik had een tijdje geleden een jurkje van m'n dochter, met vlekken erop die er maar niet af gingen. Zelfs niet na veelvuldig wassen. Heb 't een tijdje laten hangen (was aan het denken wat ik ermee moest), maar ineens waren de vlekken weg. Dacht dat ik t verkeerd gezien had, ofzo. Die dingen konden toch niet opeens verdwenen zijn? Maar de jurk heeft idd flinke tijd in direct zonlicht gehangen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Celestien op 01-08-2021 13:34:05 (taal.) ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200678397
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:21 schreef Leandra het volgende:
Is goudzeep nou hetzelfde als groene zeep?
Volgens mij wel, maar pin me er niet op vast.
  Spellchecker zondag 1 augustus 2021 @ 17:30:09 #67
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200679621
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is goudzeep nou hetzelfde als groene zeep?
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:35 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Volgens mij wel, maar pin me er niet op vast.
Ja; https://nl.wikipedia.org/wiki/Groene_zeep
pi_200711100
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:00 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik neem toch aan dat je je gaspitten vrij moet maken?
Ik was daar helemaal klaar mee, dus mijn dure life hack was een vlakke inductieplaat er in, gas er uit.
pi_200717848
Niet echt een 'hack', maar wat doen jullie met die papieren zakjes die om theezakjes zitten?
Wij hadden eerst een apart prullenbakje voor die dingen, maar het bleef een gedoe om ze vervolgens in een 'papierpakketje' te proppen die vervolgens in de ondergrondse papiercontainer gaat. De helft vloog weg, zeg maar.

Nu dus maar een kartonnen verpakking waar die zakjes in komen, in gebruik om ze in te stoppen. Gaat straks, verpakking en al, de papiercontainer in.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Spellchecker dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:12:48 #70
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200717886
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:09 schreef Celestien het volgende:
Niet echt een 'hack', maar wat doen jullie met die papieren zakjes die om theezakjes zitten?
Wij hadden eerst een apart prullenbakje voor die dingen, maar het bleef een gedoe om ze vervolgens in een 'papierpakketje' te proppen die vervolgens in de ondergrondse papiercontainer gaat. De helft vloog weg, zeg maar.

Nu dus maar een kartonnen verpakking waar die zakjes in komen, in gebruik om ze in te stoppen. Gaat straks, verpakking en al, de papiercontainer in.
Wij hebben een bak in de kamer waar oud papier in verzameld wordt. Ook de thee-envelopjes. Volle bak wordt in papiercontainer geleegd. Of in een lege doos en dan in de container.
pi_200717934
Een tip van mijn moeder die goed werkt hier,
van die wasparels opzuigen met de stofzuiger bij elke nieuwe stofzuigerzak.
Elke keer na het stofzuigen ruikt je huis heerlijk.
Twiddel
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:17:40 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200717973
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:09 schreef Celestien het volgende:
Niet echt een 'hack', maar wat doen jullie met die papieren zakjes die om theezakjes zitten?
Wij hadden eerst een apart prullenbakje voor die dingen, maar het bleef een gedoe om ze vervolgens in een 'papierpakketje' te proppen die vervolgens in de ondergrondse papiercontainer gaat. De helft vloog weg, zeg maar.

Nu dus maar een kartonnen verpakking waar die zakjes in komen, in gebruik om ze in te stoppen. Gaat straks, verpakking en al, de papiercontainer in.
Wij hebben weer een eigen papierkliko, maar in dat jaartje dat we gebruik moesten maken van een ondergrondse papiercontainer had ik een vrij grote Lego-doos in de hoek van de voorraadkast staan, en daar verzamelden we het papier in, die Lego-doos paste qua breedte en lengte perfect in de opening van de ondergrondse papiercontainer.
Wel zorgen dat hij er niet in valt natuurlijk, maar kwestie van op z'n kop houden en alles dat erin zit valt keurig in de container.

En mocht hij toch een keer in de container vallen dan kun je niet anders dan verse Lego voor je kind halen.... shit happens :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200717989
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:12 schreef maily het volgende:

[..]

Wij hebben een bak in de kamer waar oud papier in verzameld wordt. Ook de thee-envelopjes. Volle bak wordt in papiercontainer geleegd. Of in een lege doos en dan in de container.
Wij verzamelen het ook in een bak, maar dit is de groot en daarom te onhandig om mee te sjouwen. Het is hier een stukje lopen naar de ondergrondse papiercontainer. Bovendien heeft dat ding nogal en kleine klep die steeds dichtslaat. Best een onmogelijk ding, eigenlijk. Dus we maken vaak van die 'pakketjes' die we erin werpen. ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200718001
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:15 schreef summer2bird het volgende:
Een tip van mijn moeder die goed werkt hier,
van die wasparels opzuigen met de stofzuiger bij elke nieuwe stofzuigerzak.
Elke keer na het stofzuigen ruikt je huis heerlijk.
Dat klinkt goed!
Maar wat zijn wasparels eigenlijk? :@
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200718025
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij hebben weer een eigen papierkliko, maar in dat jaartje dat we gebruik moesten maken van een ondergrondse papiercontainer had ik een vrij grote Lego-doos in de hoek van de voorraadkast staan, en daar verzamelden we het papier in, die Lego-doos paste qua breedte en lengte perfect in de opening van de ondergrondse papiercontainer.
Wel zorgen dat hij er niet in valt natuurlijk, maar kwestie van op z'n kop houden en alles dat erin zit valt keurig in de container.

En mocht hij toch een keer in de container vallen dan kun je niet anders dan verse Lego voor je kind halen.... shit happens :+
Ik mis dat ding... wij hadden er ook een bij 't ouderlijk huis. Wat een uitkomst.
Maar in 't dorp waar ik nu woon hebben we Rest, GFT en Plastic. Papier & Glas gaan in de ondergrondse.

Wat een goede tip van die Legobak!
Maarre, kindlief heeft deze week al nieuwe Lego gekregen, dus mama is alweer arm genoeg ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:22:17 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200718040
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:19 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat klinkt goed!
Maar wat zijn wasparels eigenlijk? :@
Die Lenor Unstoppables bijvoorbeeld:
https://www.ah.nl/zoeken?query=lenor%20unstoppables

Wel vies duur dus kopen als ze in de bonus zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200718048
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:19 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat klinkt goed!
Maar wat zijn wasparels eigenlijk? :@

Deze dingen :P
Ik koop ze meestal heel goedkoop van de discount winkel hier of van de action.
Twiddel
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:24:09 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200718070
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:21 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ik mis dat ding... wij hadden er ook een bij 't ouderlijk huis. Wat een uitkomst.
Maar in 't dorp waar ik nu woon hebben we Rest, GFT en Plastic. Papier & Glas gaan in de ondergrondse.

Wat een goede tip van die Legobak!
Maarre, kindlief heeft deze week al nieuwe Lego gekregen, dus mama is alweer arm genoeg ;)
Er komt vanzelf weer verse Lego ;)
Hier 4 kliko's bij huis, zo blij mee, geen gezeik met omgekeerd inzamelen en weetikveel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200718071
https://www.action.com/nl(...)ooster-floral-burst/
https://www.action.com/nl(...)ster-morning-energy/

De action heeft deze 2 die net zo goed zijn als die lenor dingen.
Maar soms lukt het me zelfs om ze voor een euro te kopen bij de medicamente an die grenze hier *O*
Twiddel
pi_200718458
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er komt vanzelf weer verse Lego ;)
Hier 4 kliko's bij huis, zo blij mee, geen gezeik met omgekeerd inzamelen en weetikveel.
Vier? Welke heb je, als ik vragen mag :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Spellchecker dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:53:59 #81
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200718539
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:15 schreef summer2bird het volgende:
Een tip van mijn moeder die goed werkt hier,
van die wasparels opzuigen met de stofzuiger bij elke nieuwe stofzuigerzak.
Elke keer na het stofzuigen ruikt je huis heerlijk.
Beetje waspoeder werkt ook ... of een watje met je lievelingsparfum.
pi_200718611
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:53 schreef maily het volgende:

[..]

Beetje waspoeder werkt ook ... of een watje met je lievelingsparfum.
Die las ik ook al online. Heb net de stofzuiger weggezet, maar de volgende keer ga ik dat proberen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:15:47 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200718966
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:49 schreef Celestien het volgende:

[..]

Vier? Welke heb je, als ik vragen mag :)
Papier, GFT, PMD en Restafval.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200722672
Ik zie vaak bij anderen dat er verkleurde kalkaanslag in het wasgootje bij de wc zit. Da's jammer, want het ziet er niet uit en men zit juist daar maar een beetje uit verveling om zich heen te kijken, en ziet dan vaak meer dan normaal. Terwijl het zo simpel is om schoon te houden. Gewoon ff wat wc papier in de gootsteen afvoer proppen en wat azijn erbij in kiepen.

En dan iets leuks voor jezelf gaan doen. *O*

Even later terugkomen, papier los halen, azijn weg laten lopen, met hetzelfde papiertje beetje poetsen, vervolgens door de wc wegspoelen, en even de kraan laten lopen.

Schoon, klaar.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_200722992
Oh, en check je apotheek maar bij mijn apotheek kan je medicijn blisters bij hun inleveren gezien die dingen anders niet te recyclen zijn.
Twiddel
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:24:23 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200723640
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:44 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik zie vaak bij anderen dat er verkleurde kalkaanslag in het wasgootje bij de wc zit. Da's jammer, want het ziet er niet uit en men zit juist daar maar een beetje uit verveling om zich heen te kijken, en ziet dan vaak meer dan normaal. Terwijl het zo simpel is om schoon te houden. Gewoon ff wat wc papier in de gootsteen afvoer proppen en wat azijn erbij in kiepen.

En dan iets leuks voor jezelf gaan doen. *O*

Even later terugkomen, papier los halen, azijn weg laten lopen, met hetzelfde papiertje beetje poetsen, vervolgens door de wc wegspoelen, en even de kraan laten lopen.

Schoon, klaar.
Waar zit het wasgootje?
The love you take is equal to the love you make.
pi_200725091
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar zit het wasgootje?
Onder het kraantje om je handen te wassen.

Want anders loopt al het water op de grond. En dat moet je niet willen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:36:33 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200725389
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:25 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Onder het kraantje om je handen te wassen.

Want anders loopt al het water op de grond. En dat moet je niet willen.
Ik heb dat nog nooit omschreven gezien als ‘wasgootje’.

Is dat Vlaams, misschien?

Het wasbakje in een toilet noemt men volgens mij meestal ‘fonteintje’.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200725454
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb dat nog nooit omschreven gezien als ‘wasgootje’.

Is dat Vlaams, misschien?

Het wasbakje in een toilet noemt men volgens mij meestal ‘fonteintje’.
Ik heb het altijd wasgootje genoemd.
Google op wasgoot, en dan krijg je afbeeldingen te zien van iets wat lijkt op datgene wat bij mij in de wac hangt om m'n handen te wassen.

Bij fonteintje ook ja. ^O^

Top, nu verder met de tips.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_200725480
Gootsteen, wasbak kan ook.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:43:34 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200725512
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:40 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik heb het altijd wasgootje genoemd.
Google op wasgoot, en dan krijg je afbeeldingen te zien van iets wat lijkt op datgene wat bij mij in de wac hangt om m'n handen te wassen.

Bij fonteintje ook ja. ^O^

Top, nu verder met de tips.
En ik krijg bij ‘wasgoten’ wasbakken te zien van een formaat dat ik me herinner uit kampeerboederijen, waar je dan op brugklaskamp met zijn allen tegelijk stond te tandenpoetsen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200726053
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En ik krijg bij ‘wasgoten’ wasbakken te zien van een formaat dat ik me herinner uit kampeerboederijen, waar je dan op brugklaskamp met zijn allen tegelijk stond te tandenpoetsen.
Ook ja.

Maar ik vind dit allemaal nu niet zo heel erg belangrijk hier. Open anders ff een topic over ''fonteintje/wasbak/goot op de wc'' ofzo. ;)
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_200817504
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:26 schreef Mushanga71 het volgende:
*HIJS* want zinvol :P

Aluminiumfolie over je fornuis leggen voordat je gaat koken en erna wegkieperen. Scheelt schrobben :)
Das een hele handige tip. Bedankt hiervoor! ^O^ ^O^
pi_200818947
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:40 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik heb het altijd wasgootje genoemd.
Google op wasgoot, en dan krijg je afbeeldingen te zien van iets wat lijkt op datgene wat bij mij in de wac hangt om m'n handen te wassen.

Bij fonteintje ook ja. ^O^

Top, nu verder met de tips.
'Wasbakje in de wc' of 'fonteintje', da's ook hoe ik het meestal noem.
Maar goede tip. Ik heb geen kalkaanslag daar, maar ga dit onthouden. Sowieso: azijn :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200819199
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 19:52 schreef Celestien het volgende:

[..]

'Wasbakje in de wc' of 'fonteintje', da's ook hoe ik het meestal noem.
Maar goede tip. Ik heb geen kalkaanslag daar, maar ga dit onthouden. Sowieso: azijn :Y
Upgrade:
In plaats van azijn: citroenzuur tegen kalkaanslag gebruiken. Volgens mij heb ik die al eerder gedeeld hier.
Niet de geur, wel de werking, en je kunt citroenzuur dus ook keigoed gebruiken voor je koffiezet apparaat etc. Want het tast de rubbers niet aan.

Gewoon een pot van 500 gram kopen en je kunt jaren vooruit, want je hebt maar een paar eetlepels per liter water nodig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200819308
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:41 schreef Pendule het volgende:

[..]

Wijn denk ik.
Het is al te lang geleden, maar als je rode wijn morst, moet je er meteen witte wijn of veel zout overheen gooien.
pi_200819326
Kranten boven op de keukenkastjes leggen, scheelt een hele hoop geschuur en geboen als je de keuken eens helemaal wilt uitsoppen.
pi_200820986
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:20 schreef Hiddendoe het volgende:

Het is al te lang geleden, maar als je rode wijn morst, moet je er meteen witte wijn of veel zout overheen gooien.
Vorige eeuw had ik een feestje in mijn ouderlijk huis en ik lag op de hoogpolige witte vloerbedekking en iemand gaf mij een fles Couberg. Ik dacht (nou ja, ik dacht niet) dat ik daar de kurk wel met mijn tanden af kon trekken terwijl ik op mijn rug bleef liggen. Dat kon niet. Ik sprong ook nog eens op omdat het zo prikte in mijn ogen.

O-ve-ral rood. Halve buurt afgegaan voor pakken zout. Volgende dag na het stofzuigen niets meer van te zien _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 11 augustus 2021 @ 00:21:19 #99
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200855166
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:09 schreef Celestien het volgende:
Niet echt een 'hack', maar wat doen jullie met die papieren zakjes die om theezakjes zitten?
Wij hadden eerst een apart prullenbakje voor die dingen, maar het bleef een gedoe om ze vervolgens in een 'papierpakketje' te proppen die vervolgens in de ondergrondse papiercontainer gaat. De helft vloog weg, zeg maar.

Nu dus maar een kartonnen verpakking waar die zakjes in komen, in gebruik om ze in te stoppen. Gaat straks, verpakking en al, de papiercontainer in.
Ah dat meen je niet? _O-
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:48:40 #100
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_201096879
Na het douchen het water er af "scoopen"met de hand dan krijg je geen drijfnatte handdoek.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')