abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197736984
https://nos.nl/artikel/23(...)elijk-heropenen.html

Wat is dit nu weer voor stokerig gedoe dan?
zie email 27 oktober
  zondag 31 januari 2021 @ 00:17:23 #27
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197737009
quote:
2s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Behalve natuurlijk de pandemieën waar wel een vaccin voor is ontwikkeld dat hielp om de boel onder controle te krijgen.
De zwarte dood, de Spaanse griep waren geen vaccins voor en ook die zijn over gegaan. Daar overleden naar schatting tussen de 100 en 300 miljoen mensen aan :{
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197737029
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Kerel, neem wat afstand. Je bent jezelf gek aan ‘t maken.

Linksom of rechtsom, social distancing gaat weg. Het is niet natuurlijk voor mensen, dus er komt een moment dat mensen het niet meer accepteren. Daarnaast is de social distancing de meest pijnlijke maatregel die er is, aangezien het de bezetting op heel veel plekken beperkt. Bij mijn werkgever kan bijvoorbeeld zo’n 30% bezetting met social distancing, grotendeels vanwege de gedeelde ruimtes. Die gaan dat echt niet accepteren.

Laat random experts los en gebruik je boerenverstand. Dat boerenverstand zal je vertellen dat niet kan blijven.
Ik wordt nu niet gek, ik snap het niet.

Dit zijn geen random experts, dit is SAGE, en de andere twee UK modelling groups die er naar kijken zijn kennelijk tot dezelfde conclusie gekomen.

WAt ik dan weer niet snap - dit zijn top experts - is waarom ze in godsnaam, wat ze in de paper zeggen, ervan uitgaan dat bescherming tegen ziekenhuis en doodgaan niet hoger is dan tegen milde ziekte. We WETEN 100% zeker dat die van alle vaccins tot nu toe (praktisch) 100% is.

Waarom nemen ze dat dat in godsnaam niet mee in de modellen?? Zoals ze zelf schrijven, dan kan het (veel) lager uitpakken. JA DUH.

Hoe kan zo'n groep topexperts dat dan niet meenemen. Ik ben informaticus, ik kan data lezen - en deze grafieken kunnen met die info in het achterhoofd zo in de dichstbijzijndste afvalcontainer worden geduwd.

Daar ik me dat niet kan voorstellen van zo'n groep... kijk ik ben met je eeen sdat het onnatuurlijk, kostbaar en kut is.

Maar als er 1500 tot 5000 mensen per dag overlijden zonder... wat dan?
#WeesGeenWhales
pi_197737068
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:18 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik wordt nu niet gek, ik snap het niet.

Dit zijn geen random experts, dit is SAGE, en de andere twee UK modelling groups die er naar kijken zijn kennelijk tot dezelfde conclusie gekomen.

WAt ik dan weer niet snap - dit zijn top experts - is waarom ze in godsnaam, wat ze in de paper zeggen, ervan uitgaan dat bescherming tegen ziekenhuis en doodgaan niet hoger is dan tegen milde ziekte. We WETEN 100% zeker dat die van alle vaccins tot nu toe (praktisch) 100% is.

Waarom nemen ze dat dat in godsnaam niet mee in de modellen?? Zoals ze zelf schrijven, dan kan het (veel) lager uitpakken. JA DUH.

Hoe kan zo'n groep topexperts dat dan niet meenemen. Ik ben informaticus, ik kan data lezen - en deze grafieken kunnen met die info in het achterhoofd zo in de dichstbijzijndste afvalcontainer worden geduwd.

Daar ik me dat niet kan voorstellen van zo'n groep... kijk ik ben met je eeen sdat het onnatuurlijk, kostbaar en kut is.

Maar als er 1500 tot 5000 mensen per dag overlijden zonder... wat dan?
Omdat het wetenschappers zijn. Die schrijven dat pas op als ze het zeker weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2021 00:22:12 ]
pi_197737087
quote:
Corona-uitbraak in verzorgingshuis in Ridderkerk

In een verzorgingshuis in het Zuid-Hollandse Ridderkerk zijn 39 bewoners positief getest op het coronavirus, meldt regionale omroep Rijnmond. Dat is bijna de helft van het totale aantal bewoners van het tehuis, waar 86 ouderen wonen. Een 90-jarige bewoner is overleden aan de gevolgen van het virus. Ook zeker veertien medewerkers zijn besmet.
Tja.
pi_197737099
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:09 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Beste jongen.. ik snap je situatie, maar misschien moet je even afstand nemen van al het nieuws enzo? Dit kan niet goed gaan :)

Afgelopen zomer alweer vergeten? Daar was Corona zo'n beetje zo goed als verdwenen.. zonder vaccins.

Als het straks weer mooi weer wordt, mensen meer buiten zijn, meer ramen open gaan, meet wordt geventileerd etc dan dooft dit virus weer zo goed als uit + we hebben nu vaccins. En kijk alleen maar naar de resultaten uit Israel wat vaccins kunnen doen.

Het komt goed.. echt! We zitten nu midden in het virusseizoen.. een hoop mensen zitten hoog in de paniek en angst en kunnen niet meer rationeel nadenken.

Adem in, adem uit en houd in je achterhoofd dat in de geschiedenis alle pandemieën zijn over gegaan.. zonder vaccin. :)
Allright, maar zie hierboven... dit zijn geen paniektypes, dit zijn top expert groepen die policy advies moeten maken. Soort OMT. En het waren er kennelijk drie, die het met elkaar eens zijn.

Maar het is idd gek, zie wat ik hierboven schrijf... volgens mij kunnen die grafieken zo in de kliko. Ben wel informaticus, dus DIT kan ik prima beoordelen - en mijn hele wetenschappelijke kennis zecg dat ik naar een fabeltjespaper aan het kijken ben. Puur door die aanname die ze doen. Dat slaat nergens op, we WETEN dat bescherming tegen ziekenhuis/dood 100% is. Verwerk dat dan!

En ook gek dat ze meer dan 5000 doden per dag verwachten in de zomer in uk als relaxed wordt helemaal na vaccineren risicogroepen. DAARNA? IN DE ZOMER? HOE DAN?

Hoe dan ook.

We kunnen niet 1000 tot 2000 doden per dag accepteren, dus wat dan?

En voor de duidelijkheid: in veel schenarios kreeg je zelfs 1000+ doden per dag als social distancing gewoon bleef en terugging naar wat ze daar hadden in september, geen events, max 6 mensen, etc. Dat zou al een hel zijn.

Het is niet dat ik mezelf nu gek maak, ik heb nu geen paniekaanval, maar hoe weet ik dat onze experts, die heel iets anders beweren, gelijk hebben, en deze niet?
#WeesGeenWhales
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 00:30:08 #32
236264 crew  capricia
pi_197737156
Ik vind het wel merkwaardig dat de basisscholen dan open zouden gaan (48 kinderen in de klas hier), maar de BSO niet (8 kinderen in groep).

Verspreiden kinderen nou wel of niet?

In België zijn kinderen wel besmettelijk:
quote:
Eerste resultaten testbus: ook zeer jonge kinderen zijn besmettelijk
Antwerpen - Jonge kinderen vertonen minder symptomen van het coronavirus, maar dit neemt niet weg dat ze zeer besmettelijk kunnen zijn. Scholen zijn een bron van besmetting. Dat zijn enkele resultaten van de Antwerpse testbus. “Als de kinderen thuis komen verspreiden ze zeer snel het virus binnen het gezin”, zegt Guy Hans, medisch directeur van het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA).
https://m.gva.be/cnt/dmf20210128_97396803

En in DL houdt Merkel de scholen ook dicht.

[ Bericht 34% gewijzigd door capricia op 31-01-2021 00:38:19 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 31 januari 2021 @ 00:40:50 #33
445514 DonDruiper
pi_197737248
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:30 schreef capricia het volgende:
Ik vind het wel merkwaardig dat de basisscholen dan open zouden gaan (48 kinderen in de klas hier), maar de BSO niet (8 kinderen in groep).

Verspreiden kinderen nou wel of niet?

In België zijn kinderen wel besmettelijk:
[..]

https://m.gva.be/cnt/dmf20210128_97396803

En in DL houdt Merkel de scholen ook dicht.
Oke.. maar even heel eerlijk dan. Hoe erg is het dat kinderen besmet raken? Of jonge leraren?

Die merken er toch over het algemeen weinig van. En aangezien we toch allemaal thuis werken en opa en oma niet meer zien, kunnen we het ook niet verder verspreiden. Iedereen zit dan in de school en thuisbubbel.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 00:43:47 #34
236264 crew  capricia
pi_197737270
In het Zuiden start de vakantie de 13e. Logischer om het over de vakantie heen te tillen. Lijkt mij.
Nu daar dus 1 week school en dan weer vakantie.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 31 januari 2021 @ 00:43:57 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197737272
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Oke.. maar even heel eerlijk dan. Hoe erg is het dat kinderen besmet raken? Of jonge leraren?

Die merken er toch over het algemeen weinig van. En aangezien we toch allemaal thuis werken en opa en oma niet meer zien, kunnen we het ook niet verder verspreiden. Iedereen zit dan in de school en thuisbubbel.
Niet alle leraren zijn zo jong natuurlijk. Of alle ouders. En of ze opa en oma niet zien... ik weet niet, hoor. In denk dat het juist veel voorkomt dat opa en oma worden ingezet als alternatief voor de BSO.
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 00:45:29 #36
236264 crew  capricia
pi_197737284
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ah, klinkt als 'kwetsbaren' moeten zich afzonderen. Kan de rest door.
Of bedoel je dat niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197737287
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:17 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

De zwarte dood, de Spaanse griep waren geen vaccins voor en ook die zijn over gegaan. Daar overleden naar schatting tussen de 100 en 300 miljoen mensen aan :{
Maar ja, ik waardeer het optimisme hoor, maar als ik dan ook weer het laatste stuk hiervan lees en dat combineer met die paper... https://www.mirror.co.uk/(...)roadmap-key-23409907 Ik heb echt geen zin om elke winter mondkappen op te moeten doen en afstand te moeten houden (daar ging het ook over, ik heb de quote gelezen, het was "facemasks, washing hands, and being sensible indoors". Ik wil dat dit over gaat, al is het aan het einde van het jaar zodat we gewoon weer normaal kunnen leven zonder beperkingen. Blijvend. (Zolang er geen nieuwe pandemie komt).

Zonder afstand, kapjes, of andere bullshit.

En ja, optimisme, is leuk, maar hoe moet ik daar vertrouwen in houwen als iig in uk er een soort concensus lijkt te zijn dat we hier nooit meer van af komen? Het valt mij ook op dat onze NL experts er totaal anders in staan, vind dat ook heel raar, maar goed ze zijn daar toch niet gek?
#WeesGeenWhales
  zondag 31 januari 2021 @ 00:46:49 #38
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197737290
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:24 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Allright, maar zie hierboven... dit zijn geen paniektypes, dit zijn top expert groepen die policy advies moeten maken. Soort OMT. En het waren er kennelijk drie, die het met elkaar eens zijn.

Maar het is idd gek, zie wat ik hierboven schrijf... volgens mij kunnen die grafieken zo in de kliko. Ben wel informaticus, dus DIT kan ik prima beoordelen - en mijn hele wetenschappelijke kennis zecg dat ik naar een fabeltjespaper aan het kijken ben. Puur door die aanname die ze doen. Dat slaat nergens op, we WETEN dat bescherming tegen ziekenhuis/dood 100% is. Verwerk dat dan!

[..]
Weten we dat? Hoeveel doden zijn er tijdens de phase 3 trials in de controlegroepen gevallen? Zonder een statistisch significant verschil tussen testgroep en controlegroep kan je geen conclusies trekken.
are we infinite or am I alone
  zondag 31 januari 2021 @ 00:49:12 #39
445514 DonDruiper
pi_197737302
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah, klinkt als 'kwetsbaren' moeten zich afzonderen. Kan de rest door.
Of bedoel je dat niet?
Nee hoor. Ik snap zelf ook wel dat solidariteit eenrichtingsverkeer is in deze crisis. :)

Want wanneer gaan we nou eens de maatregel invoeren dat er gewoon even geen bezoek mag komen bij de ouderen en kwetsbaren? Een maatregel die écht helpt in plaats van een avondklok of een lapje dun stof voor je mond.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 31 januari 2021 @ 00:50:16 #40
445514 DonDruiper
pi_197737310
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:45 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar ja, ik waardeer het optimisme hoor, maar als ik dan ook weer het laatste stuk hiervan lees en dat combineer met die paper... https://www.mirror.co.uk/(...)roadmap-key-23409907 Ik heb echt geen zin om elke winter mondkappen op te moeten doen en afstand te moeten houden (daar ging het ook over, ik heb de quote gelezen, het was "facemasks, washing hands, and being sensible indoors". Ik wil dat dit over gaat, al is het aan het einde van het jaar zodat we gewoon weer normaal kunnen leven zonder beperkingen. Blijvend. (Zolang er geen nieuwe pandemie komt).

Zonder afstand, kapjes, of andere bullshit.

En ja, optimisme, is leuk, maar hoe moet ik daar vertrouwen in houwen als iig in uk er een soort concensus lijkt te zijn dat we hier nooit meer van af komen? Het valt mij ook op dat onze NL experts er totaal anders in staan, vind dat ook heel raar, maar goed ze zijn daar toch niet gek?
Waarom maak je je nou zo druk om de UK? Je laat je echt gek maken..
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 00:50:27 #41
236264 crew  capricia
pi_197737311
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik snap zelf ook wel dat solidariteit eenrichtingsverkeer is in deze crisis. :)

Want wanneer gaan we nou eens de maatregel invoeren dat er gewoon even geen bezoek mag komen bij de ouderen en kwetsbaren? Een maatregel die écht helpt in plaats van een avondklok of een lapje dun stof voor je mond.
Zijn kinderen nou wel of niet besmettelijk?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 31 januari 2021 @ 00:52:39 #42
445514 DonDruiper
pi_197737319
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Net zo besmettelijk als Mien die drie keer per week naar haar bejaarde moeder in het verzorgingstehuis gaat en vervolgens een heel tehuis kan besmetten. En dan heb je poep aan de ventilator.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197737326
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Je weet dat ouderen en kwetsbaren ook gewoon nog moeten werken. Bijv in het onderwijs? :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2021 00:55:09 ]
pi_197737337
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Waarom maak je je nou zo druk om de UK? Je laat je echt gek maken..
Omdat ik niet inzie waarom het hier uiteindelijk anders zou zijn als zij gelijk hebben dat er anders veel doden vallen en de ziekenhuizen weer overstromen, ook na massavacinatie?
#WeesGeenWhales
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 00:57:32 #45
236264 crew  capricia
pi_197737338
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:54 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Je weet dat ouderen en kwetsbaren ook gewoon nog moeten werken. Bijv in het onderwijs? :+
Juist.
En dat ook ouders in een risicogroep kunnen zitten. Of mantelzorg verlenen aan hun ouders.

'De kwetsbaren moeten zich maar afzonderen' is nogal lastig met schoolgaande kinderen die elkaar volop besmetten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197737341
quote:
2s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:43 schreef Tijn het volgende:

[..]

Niet alle leraren zijn zo jong natuurlijk. Of alle ouders. En of ze opa en oma niet zien... ik weet niet, hoor. In denk dat het juist veel voorkomt dat opa en oma worden ingezet als alternatief voor de BSO.
Ik weet het wel zeker. Maar goed, dit staat natuurlijk sowieso bol van de tegenstrijdigheden.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het argument “ouders thuishouden” hier een rol in speelt.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 00:59:35 #47
236264 crew  capricia
pi_197737345
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik weet het wel zeker. Maar goed, dit staat natuurlijk sowieso bol van de tegenstrijdigheden.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het argument “ouders thuishouden” hier een rol in speelt.
En als in België blijkt dat kinderen flink elkaar besmetten, heb ik geen reden aan te nemen dat onze NLse kinderen anders zijn.
Die nemen het ook gewoon mee naar huis.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197737351
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Nou, ehm...
Duitsland en België zeggen wel.
OMT noemt bij de opening van de (basis)scholen verdere verspreiding een reëel risico.
RIVM zei altijd 'amper' maarrrr.... niet in de buurt van kwetsbaren.
En het RIVM heeft recentelijk het quarantainebeleid voor kinderen ernstig aangescherpt.
Trek zelf maar je conclusies. :{
Persoonlijk zou ik geen mantelzorger willen zijn met een schoolgaand kind
  zondag 31 januari 2021 @ 01:01:04 #49
12221 Tijn