Zo beter?quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:50 schreef daNpy het volgende:
Je weet niet waar je de komma's moet zetten?
Thanks.quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:53 schreef Basp1 het volgende:
1.38×0.15×70×0.9
Die 0.9 vanwege 10% zaagafval.
13 vierkant meter dus
Hoe moeilijk is vermenigvuldigen dan nog als je weet waar je de komma's moet zetten?quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:54 schreef -Ferb- het volgende:
Maar je snapt zelf toch ook wel dat het 1 meter en 38 cm is? Dus dan klopt 138 cm gewoon.
Het lijkt er eerder op dat TS de basisschool heeft geskipt.quote:
quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is vermenigvuldigen dan nog als je weet waar je de komma's moet zetten?
Dat serieus dat iemand hier uit moet typen
De grap is dat hij zijn post ge-edit heeft met een punt waardoor technisch gezien het inderdaad fout gaatquote:
Gelukkig niet!quote:
Dat is ongeveer 3 x 4 meter. Als je de kinderkamer nameet weet je het.quote:Op donderdag 28 januari 2021 19:12 schreef -Ferb- het volgende:
Is 13m2 een kleine kinderkamer? Of kunnen we het beter weggooien?
Doorsnee slaapkamertje voor 1 persoon. En: je niet rekenen. En in je OP vermeng je meters met centimeters. Dat kan echt niet.quote:Op donderdag 28 januari 2021 19:12 schreef -Ferb- het volgende:
Welke kinderkamer? Er is dus geen (kinder)kamer. Ik wil weten of 13m2 een (al dan niet kleine) kinderkamer is, dat was mijn vraag.quote:Op donderdag 28 januari 2021 19:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat is ongeveer 3 x 4 meter. Als je de kinderkamer nameet weet je het.
Hangt van de maat van de kinderkamer afquote:Op donderdag 28 januari 2021 20:13 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Welke kinderkamer? Er is dus geen (kinder)kamer. Ik wil weten of 13m2 een (al dan niet kleine) kinderkamer is, dat was mijn vraag.
Dat hangt toch van de grootte van je huis af wat een kleine kinderkamer is?quote:Op donderdag 28 januari 2021 20:13 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Welke kinderkamer? Er is dus geen (kinder)kamer. Ik wil weten of 13m2 een (al dan niet kleine) kinderkamer is, dat was mijn vraag.
Hoe kan 138 x 15 cm meters met centimeters vermengen zijn? Ik heb het veranderd omdat de 1e reactie al gelijk begon te zeuren over komma's.quote:Op donderdag 28 januari 2021 19:51 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Doorsnee slaapkamertje voor 1 persoon. En: je niet rekenen. En in je OP vermeng je meters met centimeters. Dat kan echt niet.
Heb jij kinderen?quote:Op donderdag 28 januari 2021 19:12 schreef -Ferb- het volgende:
Neequote:
Pleur maar weg die rotzooi.quote:Op donderdag 28 januari 2021 20:19 schreef -Ferb- het volgende:
We gooien het laminaat wel gewoon weg ipv gratis weg te geven.
Topic kan dicht.
Ach weet ik veel.quote:Op donderdag 28 januari 2021 20:16 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Hoe kan 138 x 15 cm meters met centimeters vermengen zijn? Ik heb het veranderd omdat de 1e reactie al gelijk begon te zeuren over komma's.
Mijn oorspronkelijke OP was 70 planken a 138 x 15 cm. Of dacht je dat ik 138 meter bedoelde?
Past het niet?quote:Op donderdag 28 januari 2021 20:19 schreef -Ferb- het volgende:
We gooien het laminaat wel gewoon weg ipv gratis weg te geven.
Topic kan dicht.
Tevens dit.quote:Op donderdag 28 januari 2021 23:43 schreef Sheffield het volgende:
Iedereen zit er naast. Het is 2 x de helft, dus je kan er een kwart kinderkamer mee voorzien
quote:Op donderdag 28 januari 2021 23:44 schreef GerryDV het volgende:
Als je geen meters en centimeters uit elkaar kan houden en niet kan vermenigvuldigen, daarna hier een antwoord krijgt waarmee je het alsnog zou moeten kunnen, en het dan alsnog niet kan, dan zou ik geen kinderen nemen, nooit gaan verbouwen of vloeren leggen, en vooral alles wat je hebt liggen weggooien ja.
Nee, 2 kwart!quote:Op donderdag 28 januari 2021 23:43 schreef Sheffield het volgende:
Iedereen zit er naast. Het is 2 x de helft, dus je kan er een kwart kinderkamer mee voorzien
quote:Op donderdag 28 januari 2021 23:44 schreef GerryDV het volgende:
Als je geen meters en centimeters uit elkaar kan houden en niet kan vermenigvuldigen, daarna hier een antwoord krijgt waarmee je het alsnog zou moeten kunnen, en het dan alsnog niet kan, dan zou ik geen kinderen nemen, nooit gaan verbouwen of vloeren leggen, en vooral alles wat je hebt liggen weggooien ja.
Wat begrijp jij nou niet aan dat wij het dus NIET nodig hebben, want wij hebben géén (kinder)kamer waar het in zou moeten?!quote:Op donderdag 28 januari 2021 23:44 schreef GerryDV het volgende:
Dat is een aanname van andere mensen. Ík heb nergens gezegd dat wij het zelf nodig hebben voor een kinderkamer. Ik heb wel gevraagd of dit genoeg is voor een kleine (kinder)kamer. Maar men heeft nogal moeite met begrijpend lezen. (Dit is overigens niks nieuws voor mij.)quote:Op vrijdag 29 januari 2021 00:12 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
wat moet je dan met een kinderkamer??
Vertel mij eens: Hoe precies kun je een rekenmachine gebruiken als je al niet eens weet hoe je iets precies uit moet rekenen?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 08:54 schreef daNpy het volgende:
[..]Ik dacht dat ik lomp was
Maar deze TS is nog te dom lui om een rekenmachine te gebruikenMan man man.
Dit is echt basisschool rekenwerk, sorry hoor. Dit moet je uit je hoofd nog kunnen.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:36 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Vertel mij eens: Hoe precies kun je een rekenmachine gebruiken als je al niet eens weet hoe je iets precies uit moet rekenen?![]()
Ik heb al gezegd dat ik te slecht in rekenen hiervoor ben. Ik weet dit soort dingen niet!
Ja, én?! Ik kan dat niet! Ik weet dat niet! Omdat ik slecht ben in rekenen! Wat precies begrijp je daar niet aan? Ik zal het anders zeggen: Ik kan niet rekenen.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit is echt basisschool rekenwerk, sorry hoor. Dit moet je uit je hoofd nog kunnen.
Of wil je het niet? Dat is wat anders.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:38 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ja, én?! Ik kan dat niet! Ik weet dat niet! Omdat ik slecht ben in rekenen! Wat precies begrijp je daar niet aan? Ik zal het anders zeggen: Ik kan niet rekenen.
Ik was degene die het spul weg wilde geven, van mijn vriend mocht het allemaal weggegooid worden. Waarom zou ik het dan niet uit willen rekenen?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Of wil je het niet? Dat is wat anders.
quote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:23 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik was degene die het spul weg wilde geven, van mijn vriend mocht het allemaal weggegooid worden. Waarom zou ik het dan niet uit willen rekenen?
quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:34 schreef -Ferb- het volgende:
Maar men heeft nogal moeite met begrijpend lezen. (Dit is overigens niks nieuws voor mij.)
Dit heeft werkelijk niks te maken met jouw vraag of ik het gewoon niet wil. Dus ik heb geen idee waar je naar toe wil, maar zeg geen dingen die je niet kan onderbouwen/uitleggen. Want dit slaat nergens op.quote:
Omdat jij het snapt kan ik het niet onderbouwen of uitleggen, zonder dat je er om gevraagd hebt?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:10 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Dit heeft werkelijk niks te maken met jouw vraag of ik het gewoon niet wil. Dus ik heb geen idee waar je naar toe wil, maar zeg geen dingen die je niet kan onderbouwen/uitleggen. Want dit slaat nergens op.
Heb jij niet toevallig nog een stukje laminaat nodig?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 22:31 schreef FlippingCoin het volgende:
Dit topic is aan het onstporen
Ik sommeer jullie om normaal te doen of ik doe per direct aangifte bij leonos
Neuquote:Op vrijdag 29 januari 2021 23:05 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Heb jij niet toevallig nog een stukje laminaat nodig?
Waarom moet het laminaat eigenlijk perse in een kinderkamer? Een gewone kamer past niet of..?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:30 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Wat begrijp jij nou niet aan dat wij het dus NIET nodig hebben, want wij hebben géén (kinder)kamer waar het in zou moeten?!
Ik wilde het weten omdat ik dacht dat we er iemand gelukkig mee konden maken als die het gratis zou krijgen! JIJ maakt de aanname dat we het zelf nodig hebben! Nee! We hebben het over!
In een gewone kamer gaat tapijt duhquote:Op vrijdag 29 januari 2021 23:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waarom moet het laminaat eigenlijk perse in een kinderkamer? Een gewone kamer past niet of..?
Multi Calculator (LemonClip) verkoper gespotquote:Op vrijdag 29 januari 2021 23:21 schreef chatlander het volgende:
Wat je misschien nog het beste zou kunnen doen, is de app Multi Calculator (LemonClip) downloaden op je mobiel via de Play Store, en dan bij voorkeur de betaalde versie. Werkelijk alles in die app kun je berekenen of omrekenen naar andere eenheden.
Hoogpolig of laagpolig?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 23:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
In een gewone kamer gaat tapijt duh
Haha, nee hoor, die app is gewoon superhandig.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 23:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Multi Calculator (LemonClip) verkoper gespot
Half om halfquote:Op vrijdag 29 januari 2021 23:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Hoogpolig of laagpolig?
Maar ze weet niet hoe dat moe-hoet!quote:Op vrijdag 29 januari 2021 23:21 schreef chatlander het volgende:
Wat je misschien nog het beste zou kunnen doen, is de app Multi Calculator (LemonClip) downloaden op je mobiel via de Play Store, en dan bij voorkeur de betaalde versie. Werkelijk alles in die app kun je berekenen of omrekenen naar andere eenheden.
Dat werkt toch niet voor een kinderkamer als je geen kinderen hebt?quote:Op zaterdag 30 januari 2021 09:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar ze weet niet hoe dat moe-hoet!
Weet je überhaupt zelf nog wel wat je gezegd hebt?! Jij vroeg of het zo was dat ik het niet wilde uitrekenen. Ik geef een uitleg, waarbij ik vraag waarom ik dat niet zou willen, terwijl ík degene was die dacht het misschien gratis weg te kunnen geven en vervolgens antwoord jij iets met begrijpend lezen wat er geen fuck mee te maken heeft. Ik zeg dat dat niks met jouw vraag/mijn antwoord te maken heeft en vervolgens antwoord je bovenstaande?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 22:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat jij het snapt kan ik het niet onderbouwen of uitleggen, zonder dat je er om gevraagd hebt?
Lees godverdomme mijn vraag nou eens! Daar staat toch echt "(kinder)kamer". Begrijp je de betekenis van zo'n woord met een deel tussen haakjes?!quote:Op vrijdag 29 januari 2021 23:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waarom moet het laminaat eigenlijk perse in een kinderkamer? Een gewone kamer past niet of..?
Sjonge, wat een verhaal. Komt het misschien ook in je op dat je zelf iets niet begrepen hebt in wat ik heb gezegd, in plaats van er standaard vanuit gaan dat het altijd aan de ander ligt?quote:Op zaterdag 30 januari 2021 11:12 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Weet je überhaupt zelf nog wel wat je gezegd hebt?! Jij vroeg of het zo was dat ik het niet wilde uitrekenen. Ik geef een uitleg, waarbij ik vraag waarom ik dat niet zou willen, terwijl ík degene was die dacht het misschien gratis weg te kunnen geven en vervolgens antwoord jij iets met begrijpend lezen wat er geen fuck mee te maken heeft. Ik zeg dat dat niks met jouw vraag/mijn antwoord te maken heeft en vervolgens antwoord je bovenstaande?![]()
Snap je het zelf nog wel? Lees nou eens ons gesprek nog een keer door. Want ik begrijp wel dat je inmiddels de weg kwijt bent, omdat jij niet begrijpend kan lezen.
quote:Op zaterdag 30 januari 2021 11:14 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Lees godverdomme mijn vraag nou eens! Daar staat toch echt "(kinder)kamer". Begrijp je de betekenis van zo'n woord met een deel tussen haakjes?!
Dat anderen er "kinderkamer" van maken betekent dat ze dus niet begrijpend kunnen lezen!
En met die laatste zin maak je een fout. Want dat heb ik nooit gezegd. Ik heb gezegd dat ik sowieso al niet wist hoe ik zoiets uit moet rekenen! En dat is niet hetzelfde als niet weten hoe je het in moet typen op een rekenmachine.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 12:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sjonge, wat een verhaal. Komt het misschien ook in je op dat je zelf iets niet begrepen hebt in wat ik heb gezegd, in plaats van er standaard vanuit gaan dat het altijd aan de ander ligt?
Het ging mij niet om het willen, noch om de kinderkamer. Daar zit je helemaal fout. Maar aangezien je toch tamelijk hoog van de toren aan het blazen bent, terwijl je niet eens basisschool rekenen onder de knie hebt, vind ik het allemaal wel grappig. Je begreep ook al niet wat ik met de komma's bedoelde, en prompt daarop zet je het juist fout neer
Ik vind het eigenlijk best treurig, dat er mensen (ouder dan 10 jaar) zijn, die dit niet uit hun hoofd kunnen (of willen), en ook niet weten hoe ze het in moeten typen op een rekenmachine.
Maar je zegt zelf dat je dat ook niet kan:quote:Op zaterdag 30 januari 2021 20:37 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
En met die laatste zin maak je een fout. Want dat heb ik nooit gezegd. Ik heb gezegd dat ik sowieso al niet wist hoe ik zoiets uit moet rekenen! En dat is niet hetzelfde als niet weten hoe je het in moet typen op een rekenmachine.
En m.i. zijn dat idd basisvaardigheden die je op de basisschool leert.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:36 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Vertel mij eens: Hoe precies kun je een rekenmachine gebruiken als je al niet eens weet hoe je iets precies uit moet rekenen?![]()
In de fok wij leven allemaal in villa's wereld niet nee.quote:Op zondag 31 januari 2021 09:46 schreef Piger het volgende:
Kleine kinderkamer gaat niet lukken. Grote berghok wel.
Maar hoe reken je dat uit dan?quote:Op zondag 31 januari 2021 09:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de echte wereld zijn er heel veel huizen met kamertjes van rond de 10 vierkante meter.
quote:Op zondag 31 januari 2021 10:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat jij nog stupider bent als de TS hoef je niet te benadrukken.
Straks zeg je nog dat ie kleiner is dan 20 cmquote:Op zondag 31 januari 2021 09:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de fok wij leven allemaal in villa's wereld niet nee.![]()
In de echte wereld zijn er heel veel huizen met kamertjes van rond de 10 vierkante meter.
Nee dat is dan een spouwmuur als de kamer maar 20 cm breed is.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:16 schreef Piger het volgende:
[..]
Straks zeg je nog dat ie kleiner is dan 20 cm
Ts heb je wel gekeken of de kamer waterpas loopt? Dat is van groot belang bij opmeten van een kinderkamer voor laminaat maar ik hoor het hier nergens terugquote:Op zaterdag 30 januari 2021 20:37 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
En met die laatste zin maak je een fout. Want dat heb ik nooit gezegd. Ik heb gezegd dat ik sowieso al niet wist hoe ik zoiets uit moet rekenen! En dat is niet hetzelfde als niet weten hoe je het in moet typen op een rekenmachine.
Je onderbouwt niet hoe je het dan wél bedoelde, terwijl je zelf toch écht zei of het aan niet willen logt (en niet aan niet kunnen).
Maar het ligt bij mij dus aan niet kunnen. Ik kan niet rekenen. Dat jij niet begrijpt dat er zulke mensen zijn, omdat jij toevallig wél goed kan (hoofd)rekenen is niet mijn probleem, maar jouw eigen tekortkoming.
Als ik zou weten hoe ik het uit moet rekenen snap ik echt wel hoe ik het in moet typen op een rekenmachine. 💡quote:Op zondag 31 januari 2021 09:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar je zegt zelf dat je dat ook niet kan:
[..]
En m.i. zijn dat idd basisvaardigheden die je op de basisschool leert.
Jij rekent gewoon 40 euro af voor een paar washandjes als de kassiere dat zegt/vraagt? Dan denk je niet van goh, 4 x 20 cent loopt in de tientallen euro's?
12. Zonder rekenmachine.quote:
We hebben het hier niet over wiskunde he, maar gewoon basis optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen, met simpele getalletjes onder 10.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:18 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Je begrijpt echt niet dat er mensen zijn die het gewoon niet kunnen, ook al is het (goed) uitgelegd op de basisschool. Nogmaals: Niet mijn tekortkoming, jouw snappertje is hierin gewoon kapot.
Dit soort geintjes trap ik dan weer niet in.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:01 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ts heb je wel gekeken of de kamer waterpas loopt? Dat is van groot belang bij opmeten van een kinderkamer voor laminaat maar ik hoor het hier nergens terug
quote:Op zondag 31 januari 2021 12:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over wiskunde he, maar gewoon basis optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen, met simpele getalletjes onder 10.
Iets wat je m.i. gewoon kan leren. Maar als je iets niet wil, kun je het idd niet leren imo.
Je kan zeggen dat mijn snappertje kapot is omdat ik niet begrijp waarom mensen zulke simpele, basale dingen niet kunnen, maar ik blijf erbij dat als je het wil, je het wel aan kan leren.
quote:Op zondag 31 januari 2021 12:21 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
12. Zonder rekenmachine.
Zulke simpele sommetjes lukt me wel uit het hoofd. 4 x 12 wordt al moeilijker, dan duurt het even wat langer voor ik het uit het hoofd heb uitgerekend. Maar 36 x 18 gaat me niet lukken.
De reactie van Basp op de OP is voor mij geen "simpel rekensommetje met cijfers onder de 10". Er moet meerdere keren vermenigvuldigd worden én er staat een 0.15 + 0.9 (waar hij die inene vandaan haalt snap ik dus ook niet) getal bij. Dat kan ik gewoon niet uit het hoofd. Met een rekenmachine lukt dat prima, als ik weet dát ik dat moet vermenigvuldigen. Maar zoals gezegd: Ik wist gewoon sowieso al niet hoe ik dit precies uit moest rekenen. Omdat ik niet goed ben in rekenen en geen rekeninzicht heb.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over wiskunde he, maar gewoon basis optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen, met simpele getalletjes onder 10.
36x18 lukt een kind van 10. Manmanman, ga je schamen.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:21 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
12. Zonder rekenmachine.
Zulke simpele sommetjes lukt me wel uit het hoofd. 4 x 12 wordt al moeilijker, dan duurt het even wat langer voor ik het uit het hoofd heb uitgerekend. Maar 36 x 18 gaat me niet lukken.
Geef me eens 1 goede, onderbouwde reden waarom ik me zou (moeten) schamen voor het feit dat ik heel erg slecht in rekenen ben?quote:Op zondag 31 januari 2021 13:06 schreef NightDancert het volgende:
[..]
36x18 lukt een kind van 10. Manmanman, ga je schamen.
Bent?quote:Op zondag 31 januari 2021 16:22 schreef rutger05 het volgende:
Een hoop treurige reacties hier van users die zich graag beter willen voelen dat TS. Echt triest als je dat nodig bent.
Ben jij de vriend van @-Ferb- ?quote:Op zondag 31 januari 2021 16:22 schreef rutger05 het volgende:
Een hoop treurige reacties hier van users die zich graag beter willen voelen dat TS. Echt triest als je dat nodig bent.
Jep. Noorderling. Mijn vriend zegt ook bent ipv hebt. "Je bent dat nodig." Is hier normaal.quote:
quote:Op zondag 31 januari 2021 22:06 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Jep. Noorderling. Mijn vriend zegt ook bent ipv hebt. "Je bent dat nodig." Is hier normaal.
Ik zie hier een koppeltje?quote:Op zondag 31 januari 2021 16:22 schreef rutger05 het volgende:
Op zich is het volgens mij laminaat van zeer goede kwaliteit. Komt van familie uit het Gooi. Welke houtsoort weet ik niet. Kleur is een lichte bruine kleur.quote:Op zondag 31 januari 2021 20:55 schreef Mubassie het volgende:
Welke kleur/houtsoort is het laminaat??
Rekenen heb je overal en altijd nodig, als je niet snel kunt rekenen doe je je zelf te kort en moeilijk is het ook niet.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:41 schreef -Ferb- het volgende:
- Het is niet zo dat je het dagelijks nodig hebt.
Er is zoiets als algemene kennis/algemene vaardigheden. Dat je geen hogere wiskunde kunt is dikke prima, maar een klein beetje basisrekenen, kom op zeg. Dat valt in dezelfde categorie als kunnen lezen, schrijven, je veters strikken en je reet afvegen.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:41 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Geef me eens 1 goede, onderbouwde reden waarom ik me zou (moeten) schamen voor het feit dat ik heel erg slecht in rekenen ben?
- Het is niet zo dat je het dagelijks nodig hebt.
- Je bent niet per se slimmer of dommer als je wel/niet kan rekenen.
- Sommige mensen zijn er gewoon niet goed in. Als mensen ergens niet goed in zijn moeten ze zich daarvoor schamen? Moet iemand die niet goed is in taal (wat je veel meer gebruikt dan rekenen) zich daarvoor schamen? Moet iemand die niet weet hoe de mens van binnen eruit ziet, want slecht in biologie, zich daarvoor schamen? Moet iemand, die andermans leven redt in het ziekenhuis, zich schamen als hij/zij niet kan koken?
Waarom zou je je moeten schamen voor iets waar je niet goed in bent, ik begrijp jouw gedachtegang hierover niet?!
Oke dan is het daar misgegaan, case closed.quote:Op zondag 31 januari 2021 22:06 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Jep. Noorderling. Mijn vriend zegt ook bent ipv hebt. "Je bent dat nodig." Is hier normaal.
Vreemd hoor. Ik heb het vrijwel nooit nodig namelijk. Wat doe jij dan allemaal waarin je rekenen nodig hebt? Ik kan alleen de supermarkt/winkel bedenken, maar daar pin ik en krijg ik dus niks terug. Ik let wel op of iets per ongeluk 2 keer gescand wordt, maar daar is geen berekening voor nodig. Dus vertel eens?quote:Op zondag 31 januari 2021 22:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Rekenen heb je overal en altijd nodig, als je niet snel kunt rekenen doe je je zelf te kort en moeilijk is het ook niet.
Je hoeft echt geen grote berekeningen uit je hoofd te kennen, maar als je een beetje kunt schatten is dat verdomd handig. Zoals eigenlijk al in je vraag hoef je dat echt niet tot de komma uit te rekenen, je vraag is letterlijk groep 5 van de lagere school.
Heb je ook mijn andere reactie gelezen?quote:Op zondag 31 januari 2021 23:08 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Er is zoiets als algemene kennis/algemene vaardigheden. Dat je geen hogere wiskunde kunt is dikke prima, maar een klein beetje basisrekenen, kom op zeg. Dat valt in dezelfde categorie als kunnen lezen, schrijven, je veters strikken en je reet afvegen.
Nou het is bijvoorbeeld wel handig als je parket wilt gaan leggen, en je hebt een kamer van 5 bij meter, in 1 pak zit voor anderhalve meter, hoeveel pakken heb je dan nodig?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:40 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Vreemd hoor. Ik heb het vrijwel nooit nodig namelijk. Wat doe jij dan allemaal waarin je rekenen nodig hebt? Ik kan alleen de supermarkt/winkel bedenken, maar daar pin ik en krijg ik dus niks terug. Ik let wel op of iets per ongeluk 2 keer gescand wordt, maar daar is geen berekening voor nodig. Dus vertel eens?
Wtf is dit dan.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:06 schreef -Ferb- het volgende:
Ik ben trouwens een vrouw, misschien scheelt dat voor de mannen hier in hoe "erg" het is als je slecht bent in rekenen.
Niet echt sjiek voor een kinderkamer, lichtbruin..quote:Op zondag 31 januari 2021 22:14 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Op zich is het volgens mij laminaat van zeer goede kwaliteit. Komt van familie uit het Gooi. Welke houtsoort weet ik niet. Kleur is een lichte bruine kleur.
Typen kennelijk ook al slechter, met je Sobersoquote:Op maandag 1 februari 2021 10:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wtf is dit dan.![]()
Want vrouwen kunnen soberso slechter rekenen ofzo?
Soberso heb ik jaren geleden eens geadopteerd uit een topic op FOK!, (ik denk uit originele taal- en spelfouten) want ik werd op slag verliefd op die foute spelling en behoort sindsdien bij mijn woordenschatquote:Op maandag 1 februari 2021 17:09 schreef Peter het volgende:
[..]
Typen kennelijk ook al slechter, met je Soberso
Best chanant dat die newbe's dat niet kennen.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Soberso heb ik jaren geleden eens geadopteerd uit een topic op FOK!, (ik denk uit originele taal- en spelfouten) want ik werd op slag verliefd op die foute spelling en behoort sindsdien bij mijn woordenschat
Antwoord nu eens op de vraag die ik stelde. Wat er gezegd werd was: "Je hebt het dagelijks nodig." Wat jij nu opnoemt gebeurt niet dagelijks. Zelfs niet wekelijks. Sterker nog: meestal zelfs niet eens maandelijks!quote:Op maandag 1 februari 2021 10:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou het is bijvoorbeeld wel handig als je parket wilt gaan leggen, en je hebt een kamer van 5 bij meter, in 1 pak zit voor anderhalve meter, hoeveel pakken heb je dan nodig?
Of je gaat een verjaardag geven, er komt 25 man, per man drinkt men 3 glazen wijn, of 4 flesjes bier, hoeveel kratten bier en flessen wijn haal je?
Je gaat op bezoek bij een kennis, de kennis woont op 3 KM afstand, een volwassene loopt 5 KM per uur, hoe laat ga je weg?
Je bent op een sollicitatie gesprek, je verdient nu 12 euro per uur, en je wilt 14 euro per uur verdienen, de werkgever bied je 2100 euro per maand, ga je daarmee akkoord?
Over het algemeen zijn mannen beter in rekenen ja.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wtf is dit dan.![]()
Als je vrijwel niks te besteden hebt ben je blij met alles wat je gratis kan krijgen.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:52 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Niet echt sjiek voor een kinderkamer, lichtbruin..
Ach wat kan een vrouw nou wel juffiequote:Op maandag 1 februari 2021 10:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wtf is dit dan.![]()
Vrouwen zijn over het algemeen beter in taal.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ach wat kan een vrouw nou wel juffie
Dagelijks? Ik wil niet lullig doen maar bijna bij elk beroep maak je bijna elk uur wel berekeningen, daarnaast bij koken, het inschatten van boodschappen, als je kijkt hoeveel brandstof er nog in je tank zit, etc ,etc.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:54 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Antwoord nu eens op de vraag die ik stelde. Wat er gezegd werd was: "Je hebt het dagelijks nodig." Wat jij nu opnoemt gebeurt niet dagelijks. Zelfs niet wekelijks. Sterker nog: meestal zelfs niet eens maandelijks!
Dus welke situaties bestaan er waardoor je dagelijks (hoofd)rekenen nodig hebt? Want dat woordje werd even vergeten zie ik. (En hiermee bedoel ik geen baan waarbij je dagelijks rekent, dus dat valt al af.)
Op de verpakking stond dubbel klik laminaat, ze zijn nu aan het uitrekenen hoeveel de oppervlakte gedeeld door 2 is.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:59 schreef Sheffield het volgende:
Goed topic geworden.
Ligt het laminaat inmiddels in een kinderkamer?
Nope. Ik niet hoor. En niet omdat ik slecht kan rekenen. Ik heb zat beroepen gehad zonder (veel) te moeten rekenen. (Zelfs caissière dus.) Ik heb met koken echt geen rekenen nodig, ik weeg af of schenk in wat nodig is, wat het recept zegt. Het inschatten van boodschappen doe ik ook niet, ik haal gewoon wat nodig is. Bij brandstof in de tank hoef je ook niet te rekenen, als je ver moet gooi je 'm gewoon vol. En hij waarschuwt je voordat je zonder benzine staat.quote:Op maandag 1 februari 2021 22:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dagelijks? Ik wil niet lullig doen maar bijna bij elk beroep maak je bijna elk uur wel berekeningen, daarnaast bij koken, het inschatten van boodschappen, als je kijkt hoeveel brandstof er nog in je tank zit, etc ,etc.
Je hebt helemaal gelijk, rekenen is inderdaad flauwekul.quote:Op maandag 1 februari 2021 22:08 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Nope. Ik niet hoor. En niet omdat ik slecht kan rekenen. Ik heb zat beroepen gehad zonder (veel) te moeten rekenen. (Zelfs caissière dus.) Ik heb met koken echt geen rekenen nodig, ik weeg af of schenk in wat nodig is, wat het recept zegt. Het inschatten van boodschappen doe ik ook niet, ik haal gewoon wat nodig is. Bij brandstof in de tank hoef je ook niet te rekenen, als je ver moet gooi je 'm gewoon vol. En hij waarschuwt je voordat je zonder benzine staat.
Dus wat je zegt is pure flauwekul.
Kan wel zijn, maar probeer nu eens een helicopter, dat gaat jullie niet lukkenquote:Op maandag 1 februari 2021 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Blijft toch bijzonder hoe elk topic van TS verzandt in een wedstrijdje ver-pissen.
Ik wist niet dat vrouwen dat ook konden
Dat zeg ik dus niet. Ik vind de voorbeelden flauwekul.quote:Op maandag 1 februari 2021 22:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, rekenen is inderdaad flauwekul.
Ik heb ooit, lang geleden, op Youtube eens een filmpje gezien van een meisje wat achterover hing, haar lippen spreidde en een straal pies ver weg spoot. Dus ja, vrouwen kunnen ver pissen.quote:Op maandag 1 februari 2021 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Blijft toch bijzonder hoe elk topic van TS verzandt in een wedstrijdje ver-pissen.
Ik wist niet dat vrouwen dat ook konden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |