abonnement Unibet Coolblue
pi_197680666
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.

Some day, this will be over!
pi_197680970
Ik heb blijkbaar ook advertenties personaliseren uitgezet. Screw you, Google! :6

Edit: voor de lol heb ik mezelf net ook weer eens opgezocht op Google. Eerste hit is mijn LinkedIn pagina, prima. Daarna volgen allerlei facebook pagina's die niet kloppen (oh wacht, als je doorklikt naar FB dan staat het juiste profiel er toch tussen). Afbeeldingen sta ik niet tussen. Dan nog een pinterest pagina die wel van mij is. Maar dat is het dan ook weer. Kan ik ook mee leven w/ .

[ Bericht 30% gewijzigd door Phaidra op 28-01-2021 10:35:51 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197681844
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:42 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb blijkbaar ook advertenties personaliseren uitgezet. Screw you, Google!
Dat je de gepersonaliseerde advertenties uit hebt staan betekent niet dat google geen gegevens van je opslaat.
Als je het aanzet hebben ze direct een hele lijst klaarstaan.
pi_197682008
Bij mij klopte vrij veel, maar je merkt dat mijn zoekresultaten voor werk ook mijn zogenaamde interesses beïnvloed hebben. En dat het heel duidelijk is dat wij recent een huis hebben gekocht waar onderhoudsdingen enzo aan moeten gebeuren. :')

Als ik op mezelf google vind ik gelukkig heel weinig. O+ Met de combinatie getrouwde naam en meisjesnaam mijn linkedin, als je die 2 splitst is 1 naam superalgemeen dus kom ik echt niet zomaar naar boven, met mijn meisjesnaam is er een meisje dat model is en superactief op social media dus je vindt alleen haar. Ideaaaal, haha.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 januari 2021 @ 11:14:20 #5
426493 crew  PippenScottie
pi_197682277
Laten jullie je kinderen nog spelen met vriendjes en vriendinnetjes?
Tijdens de eerste lockdown deden we dit zo weinig mogelijk en ook opa’s en oma’s, met al de nodige kwaaltjes, zagen we vrijwel niet.

Dit keer zijn we daar wel iets makkelijker in geworden. Ik merk ook wel dat sommige andere ouders het heel erg waarderen als je hun kinderen even op sleeptouw neemt.
pi_197682414
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:14 schreef PippenScottie het volgende:
Laten jullie je kinderen nog spelen met vriendjes en vriendinnetjes?
Tijdens de eerste lockdown deden we dit zo weinig mogelijk en ook opa’s en oma’s, met al de nodige kwaaltjes, zagen we vrijwel niet.

Dit keer zijn we daar wel iets makkelijker in geworden. Ik merk ook wel dat sommige andere ouders het heel erg waarderen als je hun kinderen even op sleeptouw neemt.
Ja, er woont 1 vriendje aan de overkant, daar spelen ze vrijwel dagelijks mee. En daarnaast een paar klasgenootjes, maar dat is 1x per twee weken oid.

Opa en oma zien we hier dan weer bijna niet. Laatst hebben de kinderen een keer gewandeld met ze in het bos, maar sinds 5 december zijn we niet meer bij elkaar binnen geweest. Dat durven we gewoon even niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197682434
Wij zijn nu een stuk makkelijker met speelafspraakjes. Graag zelfs, want zo help je elkaar ook weer even aan een kindvrije middag. Maar de ouders van het beste vriendje van de oudste willen het helaas niet. En dat is de enige met wie ze zo graag een speelafspraakje wil.
pi_197682460
Oh en opa en oma hebben we tot onderdeel van onze bubbel verklaard, ik kan op dit moment echt niet zonder de hulp van mijn ouders. En zij willen de kleinkinderen niet missen ;)

Opa en oma en alle familie in Engeland hebben we nu een jaar niet meer gezien, dat is wel heel sneu :{
pi_197682495
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:42 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat je de gepersonaliseerde advertenties uit hebt staan betekent niet dat google geen gegevens van je opslaat.
Als je het aanzet hebben ze direct een hele lijst klaarstaan.
Ja, dat weet ik ook wel ;). Mijn vriend heeft een tijdje als externe bij de IT van de politie gewerkt. Het is ook verbazingwekkend hoeveel daar systematisch wordt doorzocht en opgeslagen. They're all watching *O* (en ik kan me er niet zo druk om maken eigenlijk).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197682530
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:42 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb blijkbaar ook advertenties personaliseren uitgezet. Screw you, Google! :6

Edit: voor de lol heb ik mezelf net ook weer eens opgezocht op Google. Eerste hit is mijn LinkedIn pagina, prima. Daarna volgen allerlei facebook pagina's die niet kloppen (oh wacht, als je doorklikt naar FB dan staat het juiste profiel er toch tussen). Afbeeldingen sta ik niet tussen. Dan nog een pinterest pagina die wel van mij is. Maar dat is het dan ook weer. Kan ik ook mee leven w/ .
Alle tientallen zoekresultaten ben ik zelf *) ik ben de enige op de wereld met mijn voor- en achternaam en ik heb wat dingen gedaan die online te vinden zijn, dus daar is ook nauwelijks aan te ontkomen. Het is wel allemaal professioneel, privé is er niet zo veel van me te vinden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197682582
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:14 schreef PippenScottie het volgende:
Laten jullie je kinderen nog spelen met vriendjes en vriendinnetjes?
Tijdens de eerste lockdown deden we dit zo weinig mogelijk en ook opa’s en oma’s, met al de nodige kwaaltjes, zagen we vrijwel niet.

Dit keer zijn we daar wel iets makkelijker in geworden. Ik merk ook wel dat sommige andere ouders het heel erg waarderen als je hun kinderen even op sleeptouw neemt.
Ja

Vorige week was vriendinnetje S er, morgen komt vriendinnetje L, ze doen samen schoolwerk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197682610
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik ook wel ;). Mijn vriend heeft een tijdje als externe bij de IT van de politie gewerkt. Het is ook verbazingwekkend hoeveel daar systematisch wordt doorzocht en opgeslagen. They're all watching *O* (en ik kan me er niet zo druk om maken eigenlijk).
ik kan me er ook niet heel druk om maken al zijn er wel dingen die ik van google heb laten verwijderen.

De schaal is wat groter maar eigenlijk is het niet veel anders dan de sociale controle van vroeger, dat iedereen precies wist wie wat deed.
pi_197683157
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

En zeker ook een kalende vadsige man met een dikke snor.
Hahahaha, het is nu nog grappiger dan gisteren.
Als ik mijn voor- en achternaam Google, zie je 1 foto van mijzelf, van Goodreads, daar staat verder ook niet echt iets privé van mij.
En verder zie je dus daadwerkelijk een kalende vadsige man met een dikke snor _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197683238
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:14 schreef PippenScottie het volgende:
Laten jullie je kinderen nog spelen met vriendjes en vriendinnetjes?
Tijdens de eerste lockdown deden we dit zo weinig mogelijk en ook opa’s en oma’s, met al de nodige kwaaltjes, zagen we vrijwel niet.

Dit keer zijn we daar wel iets makkelijker in geworden. Ik merk ook wel dat sommige andere ouders het heel erg waarderen als je hun kinderen even op sleeptouw neemt.
Af en toe, we merken dat vooral de jongste daar toch echt behoefte aan heeft. Die spreekt af en toe met 1 van haar vriendinnetjes af. Bij hen of bij ons.

En hier in de straat buiten spelen met de buurkinderen vind ik ook nog wel ok, buiten.
Bij sommigen wil ik niet dat ze binnen gaat spelen, omdat die toch vrij veel mensen zien.

Opa en oma kwamen hier om de week, dat hebben we even gepauzeerd, maar dat voelt ook wel dubbel.
Ze kwamen oorspronkelijk als back up eigenlijk, maar intussen red ik het wel weer aardig zelf en is de noodzaak wat minder. Maar ik mis ze wel een beetje en op zich hebben we ruimte zat hier...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197683355
Wij zien alleen onze beide ouders nog. Die kan ik echt niet missen. Soms als oppas, maar ook om af en toe een gesprek te kunnen voeren, even iets anders te zien dan de woonkamer.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197683490
Mezelf Googlen, genoeg te vinden over mij. Eigenlijk alleen vanuit de massagepraktijk die ik had verder niet.

Ik vind het wel interessant om te lezen dat het sommige mensen niet echt boeit wat oa Google van je weet. Nu wellicht niet, maar wat als we een fout type aan de macht krijgen? In de hedendaagse wereld draait veel om data, data is geld. Onze data. Misschien spreek ik mijn collega's te vaak, maar ik scherm wel zoveel mogelijk af.
Jaren geleden is er zelfs in Nederland over gesproken om bepaald eetgedrag te belonen. Als blijkt dat jij elke week sla koopt en geen sigaretten dat je dan korting krijgt op je zorgverzekering bijvoorbeeld.
Het klinkt allemaal ver weg, maar dat is natuurlijk niet zo.
Nu met Corona baalt politiek Nederland enorm van de AVG, die willen eigenlijk graag alle data die voorhanden is ontvangen van mensen die besmettelijk zijn. En nu met de rellen ook. de AVG houdt veel tegen, gelukkig.

Kortom, geef niet teveel bloot >:)
  donderdag 28 januari 2021 @ 12:34:40 #17
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197683598
Als ik google op mijn naam + achternaam dan krijg je 123245432412 mensen met dezelfde combinatie en ik sta daar niet tussen. Elk nadeel heeft zijn voordeel :D

Wat mensen zien betreft. Ik zie mijn ouders en zusje (soms zwager erbij) eens per week, schoonouders eens per twee weken. En mijn vriend werkt op locatie met collega's en een vaste collega binnen de 1,5m. Dochter ziet twee vriendinnen eens per 2 weken (ze moeten ondanks corona nog veel samenwerk/filmpjes inleveren).

En dit gaat eigenlijk prima zo.
pi_197684178
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:28 schreef exode het volgende:
Ik vind het wel interessant om te lezen dat het sommige mensen niet echt boeit wat oa Google van je weet. Nu wellicht niet, maar wat als we een fout type aan de macht krijgen? In de hedendaagse wereld draait veel om data, data is geld. Onze data. Misschien spreek ik mijn collega's te vaak, maar ik scherm wel zoveel mogelijk af.
Er niet druk om maken en niets afschermen zijn 2 verschillende dingen ;)

Het is niet alleen iets van de hedendaagse wereld. Vroeger wist het hele dorp vanalles en dat was ook niet best wanneer er foute types aan de macht waren.
pi_197684261
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:05 schreef Elleska het volgende:

[..]

Er niet druk om maken en niets afschermen zijn 2 verschillende dingen ;)

Het is niet alleen iets van de hedendaagse wereld. Vroeger wist het hele dorp vanalles en dat was ook niet best wanneer er foute types aan de macht waren.
Ik bedoel het ook wat algemener, mensen gooien echt alles online.

Data oftewel kennis van mensen is nu een winstmodel geworden, dat maakt het wel anders dan vroeger.
pi_197684705
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:28 schreef exode het volgende:
Mezelf Googlen, genoeg te vinden over mij. Eigenlijk alleen vanuit de massagepraktijk die ik had verder niet.

Ik vind het wel interessant om te lezen dat het sommige mensen niet echt boeit wat oa Google van je weet. Nu wellicht niet, maar wat als we een fout type aan de macht krijgen? In de hedendaagse wereld draait veel om data, data is geld. Onze data. Misschien spreek ik mijn collega's te vaak, maar ik scherm wel zoveel mogelijk af.
Jaren geleden is er zelfs in Nederland over gesproken om bepaald eetgedrag te belonen. Als blijkt dat jij elke week sla koopt en geen sigaretten dat je dan korting krijgt op je zorgverzekering bijvoorbeeld.
Het klinkt allemaal ver weg, maar dat is natuurlijk niet zo.
Nu met Corona baalt politiek Nederland enorm van de AVG, die willen eigenlijk graag alle data die voorhanden is ontvangen van mensen die besmettelijk zijn. En nu met de rellen ook. de AVG houdt veel tegen, gelukkig.

Kortom, geef niet teveel bloot >:)
Nou ja, het is bijna niet meer te voorkomen. Dan moet je je smartphone wegdoen en alle social media uitbannen. En nooit meer online shoppen, of alles met private browsersessies doen. Geen Picnic laten komen voor je boodschappen of geen bonuskaart bij de AH. Het zit inmiddels zo diep in de samenleving. Door de AVG werden abrupt alle verjaardagen van collega's uit de agenda's gehaald. Ik begrijp het, maar het is wel een stuk saaier geworden. Toen we op mijn werk nog maar met 40 mensen waren, werd ook altijd centraal doorgegeven als iemand zich ziek had gemeld, zodat collega's niet vergeefs zaten te wachten op een afspraak. Nu moet je dat weer zelf doorgeven als je ziek bent. Maar goed, inmiddels bestaat ons bedrijf uit ca. 300 medewerkers, dus is dat ook niet meer haalbaar om door office management te laten oppakken.

En verder let ik heus wel op wat ik online neerzet. Als je me persoonlijk kent, zou je waarschijnlijk wel kunnen afleiden wie ik ben (of als je wat fokkers op FB hebt, zie je me misschien wel eens voorbij komen in je vriendensuggesties). Maar ik geloof dat ik niet echt heel interessant ben. Toen mijn vriend bij de politie kwam, is er ook een rechercheur bij ons thuis geweest voor een achtergrondonderzoek. Het is echt bizar wat de overheid al sowieso over je weet, als ze de moeite nemen (wat ze normaal gesproken niet zomaar doen, mag je hopen).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197684808
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nou ja, het is bijna niet meer te voorkomen. Dan moet je je smartphone wegdoen en alle social media uitbannen. En nooit meer online shoppen, of alles met private browsersessies doen. Geen Picnic laten komen voor je boodschappen of geen bonuskaart bij de AH. Het zit inmiddels zo diep in de samenleving. Door de AVG werden abrupt alle verjaardagen van collega's uit de agenda's gehaald. Ik begrijp het, maar het is wel een stuk saaier geworden. Toen we op mijn werk nog maar met 40 mensen waren, werd ook altijd centraal doorgegeven als iemand zich ziek had gemeld, zodat collega's niet vergeefs zaten te wachten op een afspraak. Nu moet je dat weer zelf doorgeven als je ziek bent. Maar goed, inmiddels bestaat ons bedrijf uit ca. 300 medewerkers, dus is dat ook niet meer haalbaar om door office management te laten oppakken.

En verder let ik heus wel op wat ik online neerzet. Als je me persoonlijk kent, zou je waarschijnlijk wel kunnen afleiden wie ik ben (of als je wat fokkers op FB hebt, zie je me misschien wel eens voorbij komen in je vriendensuggesties). Maar ik geloof dat ik niet echt heel interessant ben. Toen mijn vriend bij de politie kwam, is er ook een rechercheur bij ons thuis geweest voor een achtergrondonderzoek. Het is echt bizar wat de overheid al sowieso over je weet, als ze de moeite nemen (wat ze normaal gesproken niet zomaar doen, mag je hopen).
Het is ook niet allemaal nadelig, zeker niet. Ik ben zelfs wel bij met persoonlijke advertenties en ook met mijn persoonlijke bonusartikelen.
Zolang bedrijven maar open en transparant zijn en je een keuze hebt. Net zoals nu bij de GGD, je mag die data laten verwijderen, maar ze doen er alles aan om dat tegen te houden en je te ontmoedigen, dat vind ik kwalijk.

Ook dat als er foto's van jou via Google te vinden zijn, die je weg wilt hebben om wat voor reden dan ook, dat dat kan.

Zijdelings vind ik het delen van foto's van relschoppers ook discutabel, die gaan niet meer weg. Over 10 jaar als ze hun leven hebben gebeterd, kan een mogelijke werkgever die foto's nog steeds zien. Je moet het recht hebben om al die dingen te laten verwijderen.
pi_197684869
Vanuit mijn werkgever: het is waardevol om data te hebben over waar je je bevind, zoals met Anna Faber destijds. Maar dat mag niet random, niemand gaat het aan bij welke antenne jij voor het laatst gebeld hebt, tenzij je vermist wordt en er een verzoek wordt ingediend. Dus data is waardevol als het maar juist wordt ingezet.
pi_197684914
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:42 schreef exode het volgende:

[..]

Het is ook niet allemaal nadelig, zeker niet. Ik ben zelfs wel bij met persoonlijke advertenties en ook met mijn persoonlijke bonusartikelen.
Zolang bedrijven maar open en transparant zijn en je een keuze hebt. Net zoals nu bij de GGD, je mag die data laten verwijderen, maar ze doen er alles aan om dat tegen te houden en je te ontmoedigen, dat vind ik kwalijk.

Ook dat als er foto's van jou via Google te vinden zijn, die je weg wilt hebben om wat voor reden dan ook, dat dat kan.

Zijdelings vind ik het delen van foto's van relschoppers ook discutabel, die gaan niet meer weg. Over 10 jaar als ze hun leven hebben gebeterd, kan een mogelijke werkgever die foto's nog steeds zien. Je moet het recht hebben om al die dingen te laten verwijderen.
Absoluut mee eens. Het is niet eerlijk dat zoiets je levenslang blijft achtervolgen, hoezeer ik het nu ook veroordeel.

Toen websites verplicht cookie-meldingen moesten geven, heb ik in het begin steeds weggeklikt als je niet kon kiezen tussen noodzakelijke cookies en cookies voor andere doeleinden. Maar na een tijdje was dat niet meer haalbaar en heb ik het opgegeven :'). Ik zet wel zoveel mogelijk social media embedding uit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197685159
Mijn ouders heb ik met kerst voor het laatst gezien tijdens een wandeling, schoonouders nog langer geleden. Mijn moeder mocht deze week ineens tussendoor geopereerd worden O+ dus daar blijven we ook voorlopig nog weg.
Speelafspraakjes maken we nu ook niet.

Ik heb mijn bonuskaart niet geregistreerd en vanwege de voorwaarden bijvoorbeeld geen Kruidvat voordeelkaart. Ik lees voor dat soort dingen altijd de voorwaarden door en kijk dan of het me dat 'waard' is. Ze weten al genoeg van je dmv je pinaankopen en je internetgeschiedenis.
Ik ben ook heel voorzichtig met mijn naam, die komt weinig voor dus via Google kom je al snel bij mij uit. Voornamelijk werk, maar ook sportuitslagen.

We hebben net heerlijk een rondje gelopen in de regen, J met regenlaarzen door de plassen. O+
pi_197685171
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:42 schreef exode het volgende:
Zijdelings vind ik het delen van foto's van relschoppers ook discutabel, die gaan niet meer weg. Over 10 jaar als ze hun leven hebben gebeterd, kan een mogelijke werkgever die foto's nog steeds zien. Je moet het recht hebben om al die dingen te laten verwijderen.
Zolang de naam er niet onder staat vind die werkgever die foto's niet zomaar en via google kan je de zoekresultaten laten verwijderen wat ook al iets helpt.

Google is wat dat betreft wel heel netjes. Ik heb jaren geleden gedonder gehad met iemand die oude foto's had gedigitaliseerd en voorzien van namen. De zoekresultaten bij google laten verdwijnen was zo geregeld maar het beeldmateriaal zelf is een gigantisch gezeik geweest vooral omdat diegene zich van geen kwaad bewust was. Of het nu echt helemaal weg is betwijfel ik maar het is niet meer te vinden wanneer ik op de namen zoek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')