je had ook zon programma waarin de voortvluchtigen moesten rondrennen door nederland en tijdens een live uitzending van een uur in een telefooncel moesten blijven. Wachtend op de hunters die hun mogelijk konden pakken als ze binnen de liveuitzending tijd acter de juiste telefooncel kwamenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:39 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Dat bestond al, jaaaaaren geleden. Je had toen DeHunt waarin heel Nederland op teams van 'Foxes' kon jagen + TROS Wanted waarin 1 jager op zoek was naar een duo. Dit hele programma is in feite een soort-van variant daar op.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:39 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Dat bestond al, jaaaaaren geleden. Je had toen DeHunt waarin heel Nederland op teams van 'Foxes' kon jagen + TROS Wanted waarin 1 jager op zoek was naar een duo. Dit hele programma is in feite een soort-van variant daar op.
MLN / TROS Wantedquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:29 schreef Ferdii het volgende:
[..]
je had ook zon programma waarin de voortvluchtigen moesten rondrennen door nederland en tijdens een live uitzending van een uur in een telefooncel moesten blijven. Wachtend op de hunters die hun mogelijk konden pakken als ze binnen de liveuitzending tijd acter de juiste telefooncel kwamen
/edit
deze dus we bedoelde hetzelfde programma
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tros_Wanted
Nee, ze rijden rond en bellen aan.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 22:15 schreef MisterWendel het volgende:
Hoe komen Hunters aan camerbeelden in een woonwijk of nabij het centrum van een woonwijk. Gaan ze letterlijk iedereen die er woont opbellen en vragen?
Of kunnen ze alle modems checken en zien wie een IP camera heeft?
Daar heb ik wel een vraag over: het is een beetje dubbel, de berichtgeving daarover: aan de ene kan mag je camera niet meer dan je eigen terrein filmen maar tegelijkertijd lijkt de politie heel blij te zijn met beelden van de openbare weg met diezelfde camera's die alleen het eigen terrein mogen filmen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 06:49 schreef Selmar het volgende:
[..]
Nee, ze rijden rond en bellen aan.
Even schaamteloos ‘reclame’, in het echt kan de politie dit wat efficiënter omdat sommige camera’s (inclusief kijkhoek, opslagtijd etc) staan aangemeld bij ‘Camera in Beeld’:
https://www.politie.nl/themas/camera-in-beeld.html
Dat staat helemaal uitgelegd op die linkquote:Op zaterdag 13 februari 2021 07:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar heb ik wel een vraag over: het is een beetje dubbel, de berichtgeving daarover: aan de ene kan mag je camera niet meer dan je eigen terrein filmen maar tegelijkertijd lijkt de politie heel blij te zijn met beelden van de openbare weg met diezelfde camera's die alleen het eigen terrein mogen filmen.
Mocht ik camera's aan mijn huis hangen, dan vooral zorgen dat ik niet op het terrein van de buren film en de straat niet moeilijk, lastig buiten beeld houden, of alleen eigen terrein?
Nee, want daar staat alsnog een soort van "het mag niet, maar het is onvermijdelijk en dat vinden we eigenlijk wel lekker" uitleg.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat staat helemaal uitgelegd op die link.
deze vraag ook gesteld aan de wijkagent hier, die gaf aan dat het officieel niet mag, maar dat we vooral een stukkie extra openbaar terrein moesten meepakkenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 07:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar heb ik wel een vraag over: het is een beetje dubbel, de berichtgeving daarover: aan de ene kan mag je camera niet meer dan je eigen terrein filmen maar tegelijkertijd lijkt de politie heel blij te zijn met beelden van de openbare weg met diezelfde camera's die alleen het eigen terrein mogen filmen.
Mocht ik camera's aan mijn huis hangen, dan vooral zorgen dat ik niet op het terrein van de buren film en de straat niet moeilijk, lastig buiten beeld houden, of alleen eigen terrein?
Je mag een camera richten op je eigen bezittingen (tuin, auto, etc) en als je daarbij niet kunt voorkomen dat er ook openbare ruimte in beeld komt is dat toegestaan.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:51 schreef Ferdii het volgende:
[..]
deze vraag ook gesteld aan de wijkagent hier, die gaf aan dat het officieel niet mag, maar dat we vooral een stukkie extra openbaar terrein moesten meepakken
tussen "het niet kunnen voorkomen" en "pak maar een stukje extra openbare weg" zit natuurlijk een behoorlijk grijs gebiedquote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:52 schreef Selmar het volgende:
[..]
Je mag een camera richten op je eigen bezittingen (tuin, auto, etc) en als je daarbij niet kunt voorkomen dat er ook openbare ruimte in beeld komt is dat toegestaan.
Je hoeft niet een speciale camera aan te schaffen, of een specifieke plek te kiezen. Kortom, eigenlijk mag vrijwel alles, als je tenminste maar je eigen bezitting in beeld hebt (ongeacht wat er nog meer van de openbare ruimte in beeld is). Dat geldt trouwens niet voor andermans privé-terrein. Dat mag je in principe niet in beeld nemen.
Inderdaadquote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:56 schreef Ferdii het volgende:
[..]
tussen "het niet kunnen voorkomen" en "pak maar een stukje extra openbare weg" zit natuurlijk een behoorlijk grijs gebied
Yep, zeker als we ze 6x achter elkaar over de Afsluitdijk sturen (echt gebeurd)quote:Op zaterdag 13 februari 2021 14:29 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
Worden Hunters het nooit zat om elke dag 12 uur in een auto te zitten en te rijden van Zuid naar Noord en weer terug?
Hier in Duitsland ligt dat anders. Daarom is er ook nauwelijks tot geen Streetview beschikbaarquote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:52 schreef Selmar het volgende:
[..]
Je mag een camera richten op je eigen bezittingen (tuin, auto, etc) en als je daarbij niet kunt voorkomen dat er ook openbare ruimte in beeld komt is dat toegestaan.
Je hoeft niet een speciale camera aan te schaffen, of een specifieke plek te kiezen. Kortom, eigenlijk mag vrijwel alles, als je tenminste maar je eigen bezitting in beeld hebt (ongeacht wat er nog meer van de openbare ruimte in beeld is). Dat geldt trouwens niet voor andermans privé-terrein. Dat mag je in principe niet in beeld nemen.
quote:Op zaterdag 13 februari 2021 15:03 schreef Selmar het volgende:
[..]
Yep, zeker als we ze 6x achter elkaar over de Afsluitdijk sturen (echt gebeurd)
Voor de hunters zekerquote:Op maandag 15 februari 2021 20:45 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Vluchten in een busje waar je naam op staat, dit kan alleen maar goed gaan.
Dit jaquote:Op maandag 15 februari 2021 20:45 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Vluchten in een busje waar je naam op staat, dit kan alleen maar goed gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |