Donequote:Op woensdag 27 januari 2021 12:05 schreef FutureFairytale het volgende:
OEPS, beetje groot!
Kan iemand verkleinen? Heb geen idee.
We hebben binnenkort ook nog een muur die gemetseld moet wordenquote:Op woensdag 27 januari 2021 12:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zei toch, BBQ Cul meet, Sous vide Cul meet, oogst-uit-eigen-tuin Cul meet, grasmaai Cul-meet, terrastegeldoorgeef Cul meet, Betonnenschuttingdeel doorgeef Cul meet, Bomenbosopruim Cul-meet![]()
Ik zou die betonnen schutting laten weghalen, tegen de tijd dat dat zo ver is, door iemand die je daarna nooit meer hoeft te zien / spreken / inhuren. Wat lijkt me dat een hell-klusquote:Op woensdag 27 januari 2021 12:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We hebben binnenkort ook nog een muur die gemetseld moet worden![]()
Maar nee. Jullie zijn van harte welkom voor een meet, inclusief tentjes want er is nu gras. Maar ik geloof dat er momenteel behalve verven geen hulp nodig is. Er is vooral veel ingehuurde hulp met grote machines nodig en dat ga ik zeer binnenkort regelen. Eerst komt vrijdag of maandag de hovenier wat doen en dan kunnen we de volgende weer inschakelen.
quote:China heeft ook anale coronatesten in gebruik genomen. Die kunnen naar verluidt nauwkeuriger zijn dan uitstrijkjes uit de neus en keel. De testmethode leidt wel tot ongemakkelijke reacties op sociale media.
China reageert ook bij kleinschalige corona-uitbraken door gebieden af te sluiten en op grote schaal inwoners te testen. Staatsmedia berichten dat inwoners van sommige wijken in Peking vorige week een anale test met een staafje hebben ondergaan. De testen worden ook al gebruikt in quarantainecentra.
Een Chinese arts legde bij staatszender CCTV uit dat sporen van het virus langer terug zijn te vinden in de anus dan in de luchtwegen, maar niet alle experts zijn enthousiast.
quote:,,Ik heb twee anale testen gedaan en moest daarna ook een keeltest doen. Ik was zo bang dat de verpleegkundige zou vergeten een nieuw teststaafje te pakken", schreef een gebruiker op berichtensite Weibo.
quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zou die betonnen schutting laten weghalen, tegen de tijd dat dat zo ver is, door iemand die je daarna nooit meer hoeft te zien / spreken / inhuren. Wat lijkt me dat een hell-klus
Lekker gaan zitten op onze ubercomfortabele tuinsetquote:Op woensdag 27 januari 2021 12:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach FFT, da's best een schrik voor jullie allemaal. Hopelijk werkt het dotteren afdoende.
@:Fietsie bij dit alles "Ik zei toch, BBQ Cul meet, Sous vide Cul meet, oogst-uit-eigen-tuin Cul meet, grasmaai Cul-meet, terrastegeldoorgeef Cul meet, Betonnenschuttingdeel doorgeef Cul meet, Bomenbosopruim Cul-meet![]()
" heb je nog een taak, niet te fysiek, voor mij?
Mensen enthousiastmeren om geen DP-tje te doen?quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach FFT, da's best een schrik voor jullie allemaal. Hopelijk werkt het dotteren afdoende.
@:Fietsie bij dit alles "Ik zei toch, BBQ Cul meet, Sous vide Cul meet, oogst-uit-eigen-tuin Cul meet, grasmaai Cul-meet, terrastegeldoorgeef Cul meet, Betonnenschuttingdeel doorgeef Cul meet, Bomenbosopruim Cul-meet![]()
" heb je nog een taak, niet te fysiek, voor mij?
Ik kan als medische post dienen indien noodzakelijk, verder als "moedinspreker"quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lekker gaan zitten op onze ubercomfortabele tuinset
Precies, jij hebt alles in je handtasquote:Op woensdag 27 januari 2021 12:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kan als medische post dienen indien noodzakelijk, verder als "moedinspreker"
Alleen J. - Günther gaat mee om met het kleine grut ter plekke te spelen. Maar dan nog, ook pre- of postcovid is dat zo gek toch niet? Of ben jij in het soort verkering beland waarbij alle sociale toestanden automatisch als twee-eenheid bezocht worden? Niks mis mee hoor, maar zo rollen J. en ik nietquote:Op woensdag 27 januari 2021 09:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Laat jij J en Gunther gewoon achter om bij de buurtjes te gaan eten?
O god de horror.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Alleen J. - Günther gaat mee om met het kleine grut ter plekke te spelen. Maar dan nog, ook pre- of postcovid is dat zo gek toch niet? Of ben jij in het soort verkering beland waarbij alle sociale toestanden automatisch als twee-eenheid bezocht worden? Niks mis mee hoor, maar zo rollen J. en ik niet
Dat lijkt dan best mee te vallen. Dat kitten en voegen zal ook de wereld niet kosten.quote:Op woensdag 27 januari 2021 13:11 schreef Syrena het volgende:
voor FFT!
Hier 2 asocialen. Gaan nergens heen, ontvangen nooit bezoek. Alleen toen we net verhuisd waren, maar dat was vrij veel familie en er was corona.
Nou, goed dat ik lek 2 nog ff aanwees. Blijkt een rioolontluchtbuis, die lekt.
Achter de douche komt wrs door niet afgekitte rozetten van de kraan (dat had ik al op klusidee gelezen), en poreuze voegen. Dus kitter en voeger laten komen. Niet vergoed. De buis aan de andere kant laten maken wordt wrs wel vergoed.
Valt dus mee, nog geen nieuwe badkamer dus. En meteen het vage vochtluchtje dat ik steeds rook verklaard
Ik dacht meer "mini ergens op bezoek en nog bij mensen ook??"quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Alleen J. - Günther gaat mee om met het kleine grut ter plekke te spelen. Maar dan nog, ook pre- of postcovid is dat zo gek toch niet? Of ben jij in het soort verkering beland waarbij alle sociale toestanden automatisch als twee-eenheid bezocht worden? Niks mis mee hoor, maar zo rollen J. en ik niet
Oh nee hoorquote:Op woensdag 27 januari 2021 12:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Whahaquote:Op woensdag 27 januari 2021 12:10 schreef fietsie het volgende:
Hij ging ooit al als grapje rond maarre....
[..]
[..]
Natuurlijk gebracht door ons kwaliteitsdagblad, de geleraaf.quote:’Katten worden knettergek van baasjes tijdens lockdown’
Even gelezen, vreemd verhaal.quote:Op woensdag 27 januari 2021 14:25 schreef fietsie het volgende:
Wat mooi, een Franse onderzoeker neemt het op voor de poezels!
[..]
Natuurlijk gebracht door ons kwaliteitsdagblad, de geleraaf.
Nou dan!quote:Op woensdag 27 januari 2021 13:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh nee hoorIk ga rustig alleen op pad
Mijn ene kat zou het daar wel mee eens kunnen zijn. Die ligt in de loop van de kamer naar de keuken, dus iedere keer als ik koffie zet of water bij vul krijgt ze een kriebel. Maar als ik dat niet doe, slaat ze tegen mijn arm als ik terug loop,.quote:Op woensdag 27 januari 2021 14:25 schreef fietsie het volgende:
Wat mooi, een Franse onderzoeker neemt het op voor de poezels!
[..]
Natuurlijk gebracht door ons kwaliteitsdagblad, de geleraaf.
Meer van dit soort zaken gehoord. In een verzorgingshuis, 5 mensen in een gang, wonen naast elkaar, in leeftijd varierend van 87 tot 95, alle 5 op een andere manier gevaccineerd en ook door een ander en op een ander soort locatie verdeeld over een paar weken. Directie zegt, wij hebben het hele huis in 1 dag geprikt, maar nee, dat kan niet.quote:Op woensdag 27 januari 2021 14:46 schreef gcjoel het volgende:
Godsamme dat vaccineren gaat lekker.
Oma is 90+ en thuiswonend, dus nu aan de beurt.
Krijgt ze een brief: afspraak online maken![]()
en ze moet naar Schiphol, dat is echt een eind weg en ze is natuurlijk niet heel mobiel.![]()
Gelukkig regelt familie dit wel in haar geval. Maar kan me voorstellen dat niet alle ouderen dit zo kunnen doen.
Ja die zag ik ook voorbij komen ja. Dat was ook nogal apartquote:Op woensdag 27 januari 2021 14:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Meer van dit soort zaken gehoord. In een verzorgingshuis, 5 mensen in een gang, wonen naast elkaar, in leeftijd varierend van 87 tot 95, alle 5 op een andere manier gevaccineerd en ook door een ander en op een ander soort locatie verdeeld over een paar weken. Directie zegt, wij hebben het hele huis in 1 dag geprikt, maar nee, dat kan niet.
Je weet dit in april, je weet ook dat niet alle vaccins goed voor alle leeftijden zijn. Dan maak je 6 scenario's en die pas je waar nodig aan.
Dan krab je jezelf toch even achter de oren en denkt "dit moet anders" en "zou het elders ook zo gaan"quote:Op woensdag 27 januari 2021 14:53 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja die zag ik ook voorbij komen ja. Dat was ook nogal apart
Maar als je de informatie er aan toevoegt over de verschillen in transportvolumes, bewaarmethodiek, bewaarperiode, het voorkomen van de kans dat er doses "creatief een andere bestemming krijgen" e.d. dan ligt het (helaas) toch voor de hand een meer centrale toediening uit te voeren.quote:Op woensdag 27 januari 2021 14:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Meer van dit soort zaken gehoord. In een verzorgingshuis, 5 mensen in een gang, wonen naast elkaar, in leeftijd varierend van 87 tot 95, alle 5 op een andere manier gevaccineerd en ook door een ander en op een ander soort locatie verdeeld over een paar weken. Directie zegt, wij hebben het hele huis in 1 dag geprikt, maar nee, dat kan niet.
Je weet dit in april, je weet ook dat niet alle vaccins goed voor alle leeftijden zijn. Dan maak je 6 scenario's en die pas je waar nodig aan.
Exact, zo'n busje, dat gebruiken ze in Duitsland ook. Busje met vaccins, prikkers, tehuis in, prikken en hup naar de volgende. Met behulp van mensen in die huizen die ook kunnen en mogen prikken zou dat toch redelijk snel moeten kunnen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 15:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar als je de informatie er aan toevoegt over de verschillen in transportvolumes, bewaarmethodiek, bewaarperiode, het voorkomen van de kans dat er doses "creatief een andere bestemming krijgen" e.d. dan ligt het (helaas) toch voor de hand een meer centrale toediening uit te voeren.
Bv met een busje wat langsrijdt bij zo'n instelling, maar "geef maar hier" methoden hebben zo hun eigenaardigheden.
Maar dan moet ze over 3 (of 6) weken weer naar Arnhem? Of zou dan de 2e wel bij de huisarts kunnenquote:Op woensdag 27 januari 2021 15:21 schreef Lonaa het volgende:
Mijn oma wordt zaterdag gevaccineerd. In Arnhem bij de GGD. Dat is een uur rijden en dat doet de familie. Anders moet ze nog 4 weken wachten voor het bij de huisarts kan.
Geen idee, eigenlijk. Waarschijnlijk wel weer naar Arnhem dan.quote:Op woensdag 27 januari 2021 15:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar dan moet ze over 3 (of 6) weken weer naar Arnhem? Of zou dan de 2e wel bij de huisarts kunnen
Ja, herkenbaar. Oma 90+, woont bij Leidschenhage. Moet bij het Ado-stadion geprikt worden...quote:Op woensdag 27 januari 2021 14:46 schreef gcjoel het volgende:
en ze moet naar Schiphol, dat is echt een eind weg en ze is natuurlijk niet heel mobiel.![]()
Gelukkig regelt familie dit wel in haar geval. Maar kan me voorstellen dat niet alle ouderen dit zo kunnen doen.
Oh hou opquote:Op woensdag 27 januari 2021 15:28 schreef Lonaa het volgende:
Ik was zo dom om liveregistratie van een conert aan te zetten. Nu ben ik verdrietig.
Jeetje. Zijn dan alleen de IC verpleegkundigen en de covid verpleegkundigen dan gevaccineerd? Ik dacht al het zorgpersoneel. Maar dan zal dat meer hoop van mij zijn geweest dat dat zo isquote:Op woensdag 27 januari 2021 15:28 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja, herkenbaar. Oma 90+, woont bij Leidschenhage. Moet bij het Ado-stadion geprikt worden...
1) op een industrieterrein, geen OV
2) oma is longpatiėnt, wordt benauwd van een mondmasker
3) oma heeft geen rijbewijs
En daarnaast... Begrijp me goed, ik vind het meer dan top dat mijn oma gevaccineerd wordt, maar als verpleegkundige in een ziekenhuis die niet vast op de covidafdeling werkt (ik kom er wel zeer regelmatig), heb ik m nog niet gehad, en sta ik op de reservelijst...
"1e schil" heet t geloofik: vast ingeroosterden.quote:Op woensdag 27 januari 2021 15:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jeetje. Zijn dan alleen de IC verpleegkundigen en de covid verpleegkundigen dan gevaccineerd? Ik dacht al het zorgpersoneel. Maar dan zal dat meer hoop van mij zijn geweest dat dat zo is
IC, SEH en vaste covid-vpk zijn gevaccineerd. Wat fietsie zegt, eerste schilquote:Op woensdag 27 januari 2021 15:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje. Zijn dan alleen de IC verpleegkundigen en de covid verpleegkundigen dan gevaccineerd? Ik dacht al het zorgpersoneel. Maar dan zal dat meer hoop van mij zijn geweest dat dat zo is
quote:Op woensdag 27 januari 2021 15:28 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja, herkenbaar. Oma 90+, woont bij Leidschenhage. Moet bij het Ado-stadion geprikt worden...
1) op een industrieterrein, geen OV
2) oma is longpatiėnt, wordt benauwd van een mondmasker
3) oma heeft geen rijbewijs
En daarnaast... Begrijp me goed, ik vind het meer dan top dat mijn oma gevaccineerd wordt, maar als verpleegkundige in een ziekenhuis die niet vast op de covidafdeling werkt (ik kom er wel zeer regelmatig), heb ik m nog niet gehad, en sta ik op de reservelijst...
Ziggo, dat gaat nooit stuk toch?quote:Op woensdag 27 januari 2021 15:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ziggo webchat. Moppers incoming.
Weet niet waar het onder valt maar vriendin is week geleden gevaccineerd en zit in de dementenzorg.quote:Op woensdag 27 januari 2021 15:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ook echt online... Kon dit niet via de coronatelefoon?quote:Op woensdag 27 januari 2021 14:46 schreef gcjoel het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |