abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197665022


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiėnten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197665037
twitter
pi_197665049
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als er weinig besmettingen zijn, maar grootste deel daarvan zijn kinderen zegt dat natuurlijk wel iets .
en is het makkelijker te onderzoeken hoe en waarom.
Vergeet niet dat het testbeleid in BE heel anders is dan bij ons, je moet daar via een huisarts.
Dus het is inderdaad NOG makkelijker te onderzoeken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 27 januari 2021 @ 10:22:25 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197665055
Sorry, had het niet gezien :o
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 27 januari 2021 @ 10:23:05 #5
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197665057
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:20 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Even op klikken voor het draadje :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_197665058
Dat datalek bij de GGD :'), elk ander bedrijf zou allang gesommeerd zijn om openheid te geven over de gelekte dataset door AP, maar de GGD niet natuurlijk. Schandalig weer, voor de Jonge is het maar goed dat de verkiezingen eerder komen dan het onderzoeksrapport
pi_197665065
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het testbeleid in BE heel anders is dan bij ons, je moet daar via een huisarts.
Dus het is inderdaad NOG makkelijker te onderzoeken.
maargoed het spreekt het laatste RIVM onderzoek over kinderen wel weer een klein beetje tegen.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197665072
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

maargoed het spreekt het laatste RIVM onderzoek over kinderen wel weer een klein beetje tegen.....
Op welke manier?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197665084
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:20 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
ah de jonge weer vrolijk Pinokkio aan het spelen zo te lezen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197665106
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:23 schreef byah het volgende:
Dat datalek bij de GGD :'), elk ander bedrijf zou allang gesommeerd zijn om openheid te geven over de gelekte dataset door AP, maar de GGD niet natuurlijk. Schandalig weer, voor de Jonge is het maar goed dat de verkiezingen eerder komen dan het onderzoeksrapport
Er is melding gedaan bij AP.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197665110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:28 schreef crystal_meth het volgende:
Alle cijfers in Belgiė stijgen:
weekgemiddelden:
Gevallen: 2148 /dag (+8%)
doden: 53.4 /dag (+5.1%)
opnames: 130 /dag (+5%)

https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html
Maar hoe komen zij aan 50 doden en zoveel opnames per dag? In NL zitten we nu rond de 200 opnames per dag, als je dat afzet naar Belgisch inwoneraantal kom je op zo'n 150 opnames. Alleen wij hebben 2x zoveel positieve testen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 10:31:34 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197665183
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar hoe komen zij aan 50 doden en zoveel opnames per dag? In NL zitten we nu rond de 200 opnames per dag, als je dat afzet naar Belgisch inwoneraantal kom je op zo'n 150 opnames. Alleen wij hebben 2x zoveel positieve testen.
Gezondheid van de bevolking? Prevalentie van zaken als obesitas? Het VK laat ook veel hogere dodentallen zien dan Nederland, ik kan mij niet voorstellen dat dit puur aan de stand van de zorg ligt, die is in Belgie vziw niet significant lager dan in Nederland dus dan zou je het mischien moeten zoeken in de algehele gezondheid van de bevolking?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 10:32:22 #13
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197665195
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar hoe komen zij aan 50 doden en zoveel opnames per dag? In NL zitten we nu rond de 200 opnames per dag, als je dat afzet naar Belgisch inwoneraantal kom je op zo'n 150 opnames. Alleen wij hebben 2x zoveel positieve testen.
Ik dacht dat Belgiė iedereen met bepaalde voorwaarden als coronadode telde toch? Niet alleen mensen die positief getest zijn e.d.?

[ Bericht 6% gewijzigd door chratnox op 27-01-2021 10:49:31 ]
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 27 januari 2021 @ 10:53:10 #14
14505 OProg
A Life in Music
pi_197665563
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:20 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
:')

Het is trouwens bij overheid wel vaker een probleem. Een legacy applicatie met allemaal zooi die er op doorgebouwd is waar op een gegeven moment niemand nog een idee heeft hoe het met data, databeheer en autorisaties zit.

Bij een 'normaal' bedrijf krijg je audits, wil je aan ISO-normen voldoen en kan je een enorme douw krijgen bij bijvoorbeeld beveiligingslekken. Maar bij overheid lijkt het allemaal maar gewoon door te kunnen sudderen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 10:54:12 #15
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197665592
quote:
15s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:53 schreef OProg het volgende:

[..]

:')

Het is trouwens bij overheid wel vaker een probleem. Een legacy applicatie met allemaal zooi die er op doorgebouwd is waar op een gegeven moment niemand nog een idee heeft hoe het met data, databeheer en autorisaties zit.

Bij een 'normaal' bedrijf krijg je audits, wil je aan ISO-normen voldoen en kan je een enorme douw krijgen bij bijvoorbeeld beveiligingslekken. Maar bij overheid lijkt het allemaal maar gewoon door te kunnen sudderen.
Dat is altijd wel de grap. Om te mogen communiceren met de overheid moet je voldoen aan allerlei normen en moet je het op een bepaalde manier aanleveren e.d., maar overheid - overheid lijkt dat in dit soort gevallen niet te gelden :+
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197665594
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Gezondheid van de bevolking? Prevalentie van zaken als obesitas? Het VK laat ook veel hogere dodentallen zien dan Nederland, ik kan mij niet voorstellen dat dit puur aan de stand van de zorg ligt, die is in Belgie vziw niet significant lager dan in Nederland dus dan zou je het mischien moeten zoeken in de algehele gezondheid van de bevolking?
Ik denk niet dat de IFR verschilt met Belgiė. Het zal iets met registratie (direct, dan wel indirect vanwege testbeleid) te maken hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 27 januari 2021 @ 10:57:39 #17
14505 OProg
A Life in Music
pi_197665648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is altijd wel de grap. Om te mogen communiceren met de overheid moet je voldoen aan allerlei normen en moet je het op een bepaalde manier aanleveren e.d., maar overheid - overheid lijkt dat in dit soort gevallen niet te gelden :+
Klopt. Ook als je opdrachten doet bij (semi)overheid. Dat moet je als externe partij ladingen papier, verklaringen, weet ik het wat allemaal inleveren en als je dan binnen bent kom je tot de conclusie dat zo ongeveer iedereen binnen de muur met een beetje handigheid overal gewoon bij kan. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197665670
quote:
15s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:53 schreef OProg het volgende:

[..]

:')

Het is trouwens bij overheid wel vaker een probleem. Een legacy applicatie met allemaal zooi die er op doorgebouwd is waar op een gegeven moment niemand nog een idee heeft hoe het met data, databeheer en autorisaties zit.

Bij een 'normaal' bedrijf krijg je audits, wil je aan ISO-normen voldoen en kan je een enorme douw krijgen bij bijvoorbeeld beveiligingslekken. Maar bij overheid lijkt het allemaal maar gewoon door te kunnen sudderen.
Overigens is dit voor mij niet een verrassing. Ik kan ook bij de basisdata van elke Nederlander via een koppeling met het GBA. Al wordt dat wel gelogd dacht ik.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197665711
quote:
15s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:53 schreef OProg het volgende:

[..]

:')

Het is trouwens bij overheid wel vaker een probleem. Een legacy applicatie met allemaal zooi die er op doorgebouwd is waar op een gegeven moment niemand nog een idee heeft hoe het met data, databeheer en autorisaties zit.

Bij een 'normaal' bedrijf krijg je audits, wil je aan ISO-normen voldoen en kan je een enorme douw krijgen bij bijvoorbeeld beveiligingslekken. Maar bij overheid lijkt het allemaal maar gewoon door te kunnen sudderen.
als ze in de zomer waren begonnen met voorbereiden was er niks aan de hand geweest....hadden ze tijd zat gehad voor bijvoorbeeld een audit,
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 11:02:24 #20
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197665716
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Overigens is dit voor mij niet een verrassing. Ik kan ook bij de basisdata van elke Nederlander via een koppeling met het GBA. Al wordt dat wel gelogd dacht ik.
Ja, aan de kant van GBA/BRP wordt dat gelogd. Punt in het geval van CoronIT is dus dat ze een kopie maken van die data en daarna gedacht lijken te hebben: Loggen? Dat is wel lastig, laat me met rust.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197665723
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, aan de kant van GBA/BRP wordt dat gelogd. Punt in het geval van CoronIT is dus dat ze een kopie maken van die data en daarna gedacht lijken te hebben: Loggen? Dat is wel lastig, laat me met rust.
loggen ? uh geen tijd meer voor....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 27 januari 2021 @ 11:05:22 #22
14505 OProg
A Life in Music
pi_197665759
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Overigens is dit voor mij niet een verrassing. Ik kan ook bij de basisdata van elke Nederlander via een koppeling met het GBA. Al wordt dat wel gelogd dacht ik.
Dat kan natuurlijk mits je de juiste formulieren hebt en er inderdaad logging is. Dat kan je denk ik wel even doorklikken zonder dat het opvalt maar je kan dan niet zomaar alles exporteren.

Het zwakke van die IT systemen is vaak ook dat je op database-niveau er vaak nog wel bij kunt. Dus die mensen zullen er altijd zijn - al helemaal developers en beheerders van die omgevingen. Maar je moet wel uit gaan kijken dat het op een productieomgeving voor nagenoeg iedereen dicht staat er er nergens een kopie is die weer voor veel meer mensen open staat.

Dat was voor de AVG erg. Dat kon je nergens bij op productie maar stond er een acceptatieomgeving naar met exact dezelfde data "want dan kunnen we issues precies reproduceren". :') En dan kon je alsnog de database leeg trekken.

Maar goed, in het geval van de GGD heb je geen databasetoegang en geen ACC-omgeving nodig gehad om de export te kunnen draaien.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 27 januari 2021 @ 11:07:50 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_197665794
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als ze in de zomer waren begonnen met voorbereiden was er niks aan de hand geweest....hadden ze tijd zat gehad voor bijvoorbeeld een audit,
Mjah. Het is wel echt kort dag als je op tien jaar zooi door gaat bouwen om dat helemaal dicht te krijgen. Maar true, de basis had op orde gebracht moeten en kunnen worden. Want wat er nu mis is is echt een stap te ver. Dat heeft niks met een datalek te maken maar gewoon met er helemaal niet over nagedacht hebben.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197665838
quote:
83s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:05 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk mits je de juiste formulieren hebt en er inderdaad logging is. Dat kan je denk ik wel even doorklikken zonder dat het opvalt maar je kan dan niet zomaar alles exporteren.

Het zwakke van die IT systemen is vaak ook dat je op database-niveau er vaak nog wel bij kunt. Dus die mensen zullen er altijd zijn - al helemaal developers en beheerders van die omgevingen. Maar je moet wel uit gaan kijken dat het op een productieomgeving voor nagenoeg iedereen dicht staat er er nergens een kopie is die weer voor veel meer mensen open staat.

Dat was voor de AVG erg. Dat kon je nergens bij op productie maar stond er een acceptatieomgeving naar met exact dezelfde data "want dan kunnen we issues precies reproduceren". :') En dan kon je alsnog de database leeg trekken.

Maar goed, in het geval van de GGD heb je geen databasetoegang en geen ACC-omgeving nodig gehad om de export te kunnen draaien.
In principe is dat ook niet echt een probleem om een printscreen of printje te maken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197665984
quote:
83s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:05 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk mits je de juiste formulieren hebt en er inderdaad logging is. Dat kan je denk ik wel even doorklikken zonder dat het opvalt maar je kan dan niet zomaar alles exporteren.

Het zwakke van die IT systemen is vaak ook dat je op database-niveau er vaak nog wel bij kunt. Dus die mensen zullen er altijd zijn - al helemaal developers en beheerders van die omgevingen. Maar je moet wel uit gaan kijken dat het op een productieomgeving voor nagenoeg iedereen dicht staat er er nergens een kopie is die weer voor veel meer mensen open staat.

Dat was voor de AVG erg. Dat kon je nergens bij op productie maar stond er een acceptatieomgeving naar met exact dezelfde data "want dan kunnen we issues precies reproduceren". :') En dan kon je alsnog de database leeg trekken.

Maar goed, in het geval van de GGD heb je geen databasetoegang en geen ACC-omgeving nodig gehad om de export te kunnen draaien.
Je kunt die data prima anomiseren en nog steeds bruikbaar laten zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')