abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197663924
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Lenny_Leonard: kleine sultan, begin januari
• Zo-is-dat, prulleke, 26 februari
• _aurum_, Miepie, half maart
• LastRequest: Mini, half maart
• QuattroF: Y/Frummel, 31 maart
• madam-april: kleine dondersteen, 2 juli
• Nolita: L., 15 juli
• Hilmo: F., 30 juli
• NicolasJoy, kleine S. 4 september
• tpopml: "Mickey", 7 september
• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Bubbles, 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• D.U.M.A.N.: Z., 28 november
Resistance is futile.
pi_197663973
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zal het ook eens voorleggen bij het CB. Hij is wel aan de lichte kant (p34) maar wel heel lang (p92). Lange dunne lat O+
[..]

Maar daar deden ze moeilijk over 50ml teveel ofzo toch? Hoeveel krijgt hij totaal?

Aapie heeft vandaag 950ml gedronken dus dat lijkt me netjes :)
[..]

Ook zo’n heerlijke kale O+ Krijgen ze ooit nog (een volle bos) haar denk je? _O-
Nou.. hij zat destijds op een liter gekolfde melk en 2 flessen van 190ml kunstvoeding, dat was er een beetje over. De keer ervoor zaten we op een liter gekolfde melk en soms een flesje erbij, vonden ze prima. Die extreme hoeveelheden heeft trouwens maar 3 dagen geduurd, daarna ging hij terug naar alleen gekolfde melk. En toen ben ik van 1000ml naar 900ml gegaan want 4 keer kolven ipv 5 keer. Dus dat vullen we nu aan met 1 flesje van 150ml.

Dat kolven heb ik nu afgebouwd naar 3 keer, erg benieuwd of de productie instort. De afgelopen 3 dagen bleef het net onder 900ml schommelen. Zou wel gek zijn dat je er zomaar een kolfbeurt van 45 minuten tussenuit kunt knippen zonder enige impact.
Resistance is futile.
pi_197664320
BFD met een extra hartje voor Aapie O+

@NicolasJoy dat jullie nog functioneren is een klein wonder. ;)

Poffertje beweegt zo met haar beentjes en gaat dan dus af en toe enkele centimeters vooruit. Filmpje inclusief knuffelende peuter/kat. *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze begint sporadisch spulletjes aan te pakken. En in de draagzak is ze veel alerter. Haar hoofdje steekt ze zo ver mogelijk uit om alles te kunnen zien.
In bed slapen is nog steeds gedoe. Huilend wakker na een half uur en dan wel anderhalf uur eraan plakken in de draagzak. Ik probeer me er maar mee te verzoenen dat de dutjes voorlopig in de zak gedaan worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197665017
quote:
3s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:24 schreef PKM het volgende:

@:NicolasJoy dat jullie nog functioneren is een klein wonder. ;)

Poffertje beweegt zo met haar beentjes en gaat dan dus af en toe enkele centimeters vooruit. Filmpje inclusief knuffelende peuter/kat. *)
SPOILER
Ze begint sporadisch spulletjes aan te pakken. En in de draagzak is ze veel alerter. Haar hoofdje steekt ze zo ver mogelijk uit om alles te kunnen zien.
In bed slapen is nog steeds gedoe. Huilend wakker na een half uur en dan wel anderhalf uur eraan plakken in de draagzak. Ik probeer me er maar mee te verzoenen dat de dutjes voorlopig in de zak gedaan worden.
SPOILER
Ik heb dat speelkleed ook :) Wij hebben alleen wel die boog eraf gehaald, dat vind A. nog eng heb ik het idee. Hij vindt het in elk geval niet leuk. Wij gebruiken het kleed nu vooral al rolkleed :P
pi_197666790
Nou eerste hapje gister een feit. Paar dagen voor 6 maanden. Appel want dat wou R graag dus oke vooruit dan maar. Liever groente maar goed. Vandaag nog x appel,zie foto.
SPOILER
Hij beet meteen een stuk af en huppa bijten maar en toen keurig kokhalsreflex, waar ik helemaal niet van schrok. Het zitten was zooo schattig. Op het filmpje dat ik maakte hoor ik ons totaal hysterisch blij reageren. Kind helemaal overprikkeld dus na vijf minuten hem weer snel in box gedaan. Hoofdje bungelde nog wel beetje. Wel zo'n moment weer. O+
pi_197667064
Ohh hilmo wat heerlijk! Kijk dat trotse koppie ook! O+
pi_197670350
Ahh Hilmo wat een heerlijke toet! Kan me voorstellen dat het echt leuk is om te zien hoe ze dat doen ja, ik kan ook echt niet wachten tot Y zo ver is :D.

En PKM wat een sterk meisje heb je zeg, houdt haar hoofd echt goed omhoog.
pi_197671077
quote:

SPOILER
SPOILER
Prachtig O+

Ze heeft jouw ogen!
Resistance is futile.
pi_197671458
Ohh ik had Aapie en Colin even gemist. Cuteness weer allemaal hoor!
  woensdag 27 januari 2021 @ 19:31:06 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197673015
Lekkerrrrr Hilmo! Lief koppie! O+
Resistance is futile.
pi_197674279
Majo, dat haar zal nog wel even op zich laten wachten. L krijgt nu een heel klein beetje meer haar, als in, het kan nu een beetje rechtop staan als het nat is. :+
Vergeleken bij poffertje is ze echt nog kaal helaas.

Poffertje is goed bezig zeg!

Hilmo, je mannetje al aan de appel. *O* Hier kreeg ze vandaag broccoli. Wat knoeien betreft mag van mij het buiten eet seizoen wel weer aanbreken, scheelt wat poetswerk haha.

Huisarts gebeld en het advies is om nog 1-2 maanden af te wachten of het bij trekt, daar gaan we voor.

Quattro hoe gaat het daar? Mogen jullie volgens planning naar huis deze week? Hoop het zo voor jullie!
pi_197674759
We zijn gisteren al thuis gekomen. Het ging zo goed dat we 3 dagen eerder mochten vertrekken. Ze heeft nog wel pijn met verschonen, dat is echt drama. Maar we hebben medische zalfjes gekregen dus dat wordt vast snel beter. Verder hebben we onze oude Frum weer terug. Ze speelt, kletst en eet. Nog wel iets vermoeider dan normaal, en prikkelbaar. Ze hangt erg aan mij en slapen lukte vannacht ook niet in haar eigen bedje. Dan maar bij ons, helemaal goed. O+
pi_197675774
Wat geweldig Quattro! *O*
pi_197676412
Wat een mooi nieuws Quattro!
pi_197677825
Wat een goed nieuws, Quattro! Wat fijn!

O+ voor alle leuke baby’s hier. Wat groeien ze allemaal hard!

Z. heeft gister haar eerste vaccinatie gehad. 8,5 week nu, gister 5880gr en 59,5cm. Minder gegroeid dan ik had verwacht, maar nog steeds tussen +2 en +2,5 bij het cb.

Verder gaat alles gelukkig z’n gangetje. Probeer te letten op haar wakkertijden en een ritme aan te houden. En verder doen we maar wat...... :)

SPOILER
Protège moi de mes désirs.
pi_197678117
Wat een lief meisje Duman. Die haarbanden! O+
  woensdag 27 januari 2021 @ 23:37:46 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197678389
Fijn Quattro! Toch fantastisch dat ze 3 dagen eerder weg mocht, beter had het vast niet gekund. Hopelijk is het verschonen snel pijnvrij.

*O*
Resistance is futile.
  woensdag 27 januari 2021 @ 23:39:58 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197678417
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

Z. heeft gister haar eerste vaccinatie gehad. 8,5 week nu, gister 5880gr en 59,5cm. Minder gegroeid dan ik had verwacht, maar nog steeds tussen +2 en +2,5 bij het cb.

Verder gaat alles gelukkig z’n gangetje. Probeer te letten op haar wakkertijden en een ritme aan te houden. En verder doen we maar wat...... :)

SPOILER
Twinning is winning! Mooi stel O+ .

Het lijkt lekker te lopen bij jullie O+
Resistance is futile.
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:10:35 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197680121
:O . Ik ben een nachtje naast m'n zoon gaan liggen.

Om 20:03 was hij in slaap.
Om 20:33 heeft hij zichzelf weer wakker geschopt, opgelost met speentje.

150ml flesje gegeven om middernacht. Schone luier. Nieuwe feature: dat getrappel om en om maar dan als een banaan van links naar rechts _O- , vind ik supergrappig. En dan vooral met z'n blote kont terwijl ik probeer zijn luier aan te trekken :+ . Om 0:33 deed ik het nachtlampje uit.

Vervolgens gespook om:
2:37, paar slokjes melk
4:39, speentje
5:22 is m'n man met hem naar de woonkamer gegaan.
Geslapen van 6:00 tot 7:45 en nu heeft meneer hele verhalen tegen mij terwijl ik lig te kolven.

:+

Wat een spookje :X

Zijn er dekens of slaapzakken waarmee je kan voorkomen dat baby's die wel kunnen rollen, niet hun benen in de lucht kunnen gooien enzo?
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 10:08:36 #20
382129 crew  Donna
pi_197681336
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:48 schreef QuattroF het volgende:
We zijn gisteren al thuis gekomen. Het ging zo goed dat we 3 dagen eerder mochten vertrekken. Ze heeft nog wel pijn met verschonen, dat is echt drama. Maar we hebben medische zalfjes gekregen dus dat wordt vast snel beter. Verder hebben we onze oude Frum weer terug. Ze speelt, kletst en eet. Nog wel iets vermoeider dan normaal, en prikkelbaar. Ze hangt erg aan mij en slapen lukte vannacht ook niet in haar eigen bedje. Dan maar bij ons, helemaal goed. O+
O+ O+
pi_197681887
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:10 schreef Seven. het volgende:
:O . Ik ben een nachtje naast m'n zoon gaan liggen.

Om 20:03 was hij in slaap.
Om 20:33 heeft hij zichzelf weer wakker geschopt, opgelost met speentje.

150ml flesje gegeven om middernacht. Schone luier. Nieuwe feature: dat getrappel om en om maar dan als een banaan van links naar rechts _O- , vind ik supergrappig. En dan vooral met z'n blote kont terwijl ik probeer zijn luier aan te trekken :+ . Om 0:33 deed ik het nachtlampje uit.

Vervolgens gespook om:
2:37, paar slokjes melk
4:39, speentje
5:22 is m'n man met hem naar de woonkamer gegaan.
Geslapen van 6:00 tot 7:45 en nu heeft meneer hele verhalen tegen mij terwijl ik lig te kolven.

:+

Wat een spookje :X

Zijn er dekens of slaapzakken waarmee je kan voorkomen dat baby's die wel kunnen rollen, niet hun benen in de lucht kunnen gooien enzo?
Een dwangbuis? :+ Nee, sorry, heb geen idee!

J is al weer ruim twee weken en ze doet het supergoed. Ik geniet ook echt van de rustige momentjes, die zijn er toch een stuk minder met het grootste deel van de tijd een peuter om ons heen!
pi_197682300
@Seven. Klinkt vermoeiend! Geen idee of er zo’n dekentje bestaat. Helpt een strak lakentje niet? Eventueel in combinatie met een slaapzak?

Hier was het ook een pittig nachtje, de 2e op rij. Frum slaapt erg slecht. Huilen, onrustig, etc. Normaal slaapt ze van 19 tot 08, nu met moeite van 01.30 tot 06.00. En dan nog tussendoor huilen. Ze moet denk ik het een en ander verwerken ofzo, hopelijk vindt ze snel haar rust weer want ik ben moe. :’) Maar als ik dan zo de nachten van Seven lees, en ook anderen hier, dan hebben wij alsnog geluk.
pi_197684790
quote:
Wat fijn haar weer in jullie bed thuis te hebben! O+ Vanaf hier vooruit!!!
pi_197684807
quote:

SPOILER
Groeien ze hard? Moet je jouw foto's eens zien! :o Wat een dame al!

Hoe gaat het nu samen met U.? Is die al een beetje gewend?
pi_197684844
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:15 schreef QuattroF het volgende:
@:Seven. Klinkt vermoeiend! Geen idee of er zo’n dekentje bestaat. Helpt een strak lakentje niet? Eventueel in combinatie met een slaapzak?

Hier was het ook een pittig nachtje, de 2e op rij. Frum slaapt erg slecht. Huilen, onrustig, etc. Normaal slaapt ze van 19 tot 08, nu met moeite van 01.30 tot 06.00. En dan nog tussendoor huilen. Ze moet denk ik het een en ander verwerken ofzo, hopelijk vindt ze snel haar rust weer want ik ben moe. :’) Maar als ik dan zo de nachten van Seven lees, en ook anderen hier, dan hebben wij alsnog geluk.
Mmmm. Hopelijk komende nacht dan weer wat beter.. Misschien inderdaad toch echt even de nasleep nog van de operatie.. Slaapt ze overdag dan nog wel een beetje?
pi_197684961
Onze kleine S. had ook weer een intense nacht. Ik heb de telefoon niet meer bekeken, weet alleen dat het ergens tussen 1 en 2 stil werd en ik tussen 5 en 6 uit bed ben gegaan voor het werk. In de tussentijd zijn we minstens een keer of 7 uit bed geweest voor een speen, voeding, troost, knuffel. Of dan sliep ze eindelijk, maar begon ze zo tegen me te schoppen dat ik zelf wakker bleef. :9

Maar goed, dan kom je thuis na het werk en...

Het maakt niet alles goed, maar wel heel veel. O+

Ze kreeg trouwens les van Grote S.

"Kijk Soof. Zo!"
Nou, dan smelt ik echt. *)
pi_197685212
Seven er bestaan hele strakke lakentjes voor om het matras, met een rits enzo. Van feddekees zag ik laatst op insta https://feddekees.nl/products/nunki

Geen ervaring mee maar klinkt als wat je zoekt
pi_197686569
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:44 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Mmmm. Hopelijk komende nacht dan weer wat beter.. Misschien inderdaad toch echt even de nasleep nog van de operatie.. Slaapt ze overdag dan nog wel een beetje?
Ja sinds het ziekenhuis ineens meer. 2 x 1,5/2 uur, voorheen 2 keer 45 minuten. Dus ze haalt het gelukkig wel in.
pi_197686572
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:53 schreef NicolasJoy het volgende:
Onze kleine S. had ook weer een intense nacht. Ik heb de telefoon niet meer bekeken, weet alleen dat het ergens tussen 1 en 2 stil werd en ik tussen 5 en 6 uit bed ben gegaan voor het werk. In de tussentijd zijn we minstens een keer of 7 uit bed geweest voor een speen, voeding, troost, knuffel. Of dan sliep ze eindelijk, maar begon ze zo tegen me te schoppen dat ik zelf wakker bleef. :9

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

"Kijk Soof. Zo!"
Wat een poppetje. Schatje. O+
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 16:13:46 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197687170
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nou.. hij zat destijds op een liter gekolfde melk en 2 flessen van 190ml kunstvoeding, dat was er een beetje over. De keer ervoor zaten we op een liter gekolfde melk en soms een flesje erbij, vonden ze prima. Die extreme hoeveelheden heeft trouwens maar 3 dagen geduurd, daarna ging hij terug naar alleen gekolfde melk. En toen ben ik van 1000ml naar 900ml gegaan want 4 keer kolven ipv 5 keer. Dus dat vullen we nu aan met 1 flesje van 150ml.

Dat kolven heb ik nu afgebouwd naar 3 keer, erg benieuwd of de productie instort. De afgelopen 3 dagen bleef het net onder 900ml schommelen. Zou wel gek zijn dat je er zomaar een kolfbeurt van 45 minuten tussenuit kunt knippen zonder enige impact.
Oh dat is wel erg enthousiast ja :D Mij werd vandaag verteld dat we de liter nu los kunnen laten en gewoon zoveel kunnen geven als hij zelf wil :? Ik ben benieuwd wat het 3x kolven met je productie doet!

quote:

SPOILER
SPOILER
O+

Jeetje wat gaat poffertje hard! Ze is jonger dan Aapie toch? Wel mooi om te zien die ontwikkelingen O+

Qua omrollen: bij het CB vroeg ze of Aapie wel eens op z'n buik ligt. Ik beaamde dat maar bedacht wel dat we dat alleen soms na het douchen op het verschoonkleed doen als ik hem afdroog en insmeer. Toen zei ze dat hij dan zeker ook wel omrolt maar ik gaf aan dat hij dat nog niet doet. Ze legt hem op zijn buik en *rol*, aapie wil meteen omrollen _O- Blijkbaar heeft hij een feature die we nog niet kenden :') Dat moeten we dus maar vaker met hem gaan doen!

quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:11 schreef Hilmo het volgende:
Nou eerste hapje gister een feit. Paar dagen voor 6 maanden. Appel want dat wou R graag dus oke vooruit dan maar. Liever groente maar goed. Vandaag nog x appel,zie foto.
SPOILER
Hij beet meteen een stuk af en huppa bijten maar en toen keurig kokhalsreflex, waar ik helemaal niet van schrok. Het zitten was zooo schattig. Op het filmpje dat ik maakte hoor ik ons totaal hysterisch blij reageren. Kind helemaal overprikkeld dus na vijf minuten hem weer snel in box gedaan. Hoofdje bungelde nog wel beetje. Wel zo'n moment weer. O+
Dat koppie O+ Lijkt me best spannend die grote stukken! Ik wilde eigenlijk ook rapley gaan doen maar vraag me af of dit wel handig is met 2 dagen opvang en 1 dag bij mijn ouders. Hoe staat het kdv er überhaupt tegenover?

quote:
Wow dat is nog eens goed nieuws! Wel naar dat ze nog zo pijn heeft bij het verschonen ;( Hopelijk herstelt ze snel helemaal :*

quote:

SPOILER
Mooi om zo naast elkaar te zien O+ En goede stats hoor, bijna gelijk aan die van aapie die een maand ouder is :D

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:53 schreef NicolasJoy het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

"Kijk Soof. Zo!"
Wat een mooierd heb je toch O+ Ik kan me voorstellen dat zo'n koppie veel goedmaakt maar jemig, wat hebben jullie pittige nachten zeg!

Ik durf bijna niet te zeggen hoeveel aapie geslapen heeft vannacht :@ Ik was bij mijn ouders geweest en dan is hij 's avonds altijd wat overprikkeld waarna hij in een diepe slaap valt. Hij viel om 19.30 in slaap en werd vanochtend om half 8 pas weer wakker :o We hebben nog getwijfeld of we hem wakker moesten maken voor een late fles maar ervaring heeft ons geleerd dat meneer niet graag wakker wordt gemaakt :')

Net dus naar het CB geweest en daar kwamen wel een aantal dingen naar boven. Zo heeft hij een deuk in zijn borstkas (pectus excavatum) en lijken zijn heupjes niet helemaal goed te zijn. Omdat ik zelf heupdisplasie heb had ik al een verwijzing voor hem voor een echo dus nu is dit extra belangrijk. De afspraak is over 2 weken.

Verder was de arts heel tevreden. Ze vindt aapie bijzonder alert en helder en is tevreden over groei en gewicht. Hij was heel vrolijk totdat de prikjes gezet werden, toen was het grote huil ;( Zojuist een zetpil gegeven omdat hij toch wel huilerig was en verhoging had en nu gaat het weer stukken beter. Wel sneu om te zien zo'n verdrietig mannetje :'(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_197689347
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:35 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Ja sinds het ziekenhuis ineens meer. 2 x 1,5/2 uur, voorheen 2 keer 45 minuten. Dus ze haalt het gelukkig wel in.
Dan komt ze op de dag wel aan haar slaap dus.. Maar ja, liever 's nachts weer wat langer dan haha. *)
Al kan ik me voorstellen na zo'n operatie dat het ook niet erg is om haar even extra bij je te hebben!
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat een mooierd heb je toch O+ Ik kan me voorstellen dat zo'n koppie veel goedmaakt maar jemig, wat hebben jullie pittige nachten zeg!

Ik durf bijna niet te zeggen hoeveel aapie geslapen heeft vannacht :@ Ik was bij mijn ouders geweest en dan is hij 's avonds altijd wat overprikkeld waarna hij in een diepe slaap valt. Hij viel om 19.30 in slaap en werd vanochtend om half 8 pas weer wakker :o We hebben nog getwijfeld of we hem wakker moesten maken voor een late fles maar ervaring heeft ons geleerd dat meneer niet graag wakker wordt gemaakt :')

Net dus naar het CB geweest en daar kwamen wel een aantal dingen naar boven. Zo heeft hij een deuk in zijn borstkas (pectus excavatum) en lijken zijn heupjes niet helemaal goed te zijn. Omdat ik zelf heupdisplasie heb had ik al een verwijzing voor hem voor een echo dus nu is dit extra belangrijk. De afspraak is over 2 weken.

Verder was de arts heel tevreden. Ze vindt aapie bijzonder alert en helder en is tevreden over groei en gewicht. Hij was heel vrolijk totdat de prikjes gezet werden, toen was het grote huil ;( Zojuist een zetpil gegeven omdat hij toch wel huilerig was en verhoging had en nu gaat het weer stukken beter. Wel sneu om te zien zo'n verdrietig mannetje :'(
Als ouder ben je uiteraard bevooroordeeld, maar ik vind dat ze best goed gelukt zijn hier, haha. *)

Half 8 tot half 8! Wat heerlijk! Het is je gegund hoor! O+ Gewoon van genieten! Hij zal het nodig hebben gehad..

Gaan ze met de echo zowel naar zijn borstkas kijken als de heupen, of eerst alleen de heupjes?
Hoop dat hij snel weer zichzelf is na de prikjes. :*

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:35 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Wat een poppetje. Schatje. O+
O+ O+
  donderdag 28 januari 2021 @ 20:27:40 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197691750
@MaJo moet Aapie dan een heupecho? Wat een luxe dat hij zo slaapt O+ .

Colin heeft pijn maar we weten niet waar. Zielig, ik schiet zelf vol als hij zo huilt ;( . Geen verhoging.
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 20:56:07 #33
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197692378
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 18:35 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Dan komt ze op de dag wel aan haar slaap dus.. Maar ja, liever 's nachts weer wat langer dan haha. *)
Al kan ik me voorstellen na zo'n operatie dat het ook niet erg is om haar even extra bij je te hebben!
[..]

Als ouder ben je uiteraard bevooroordeeld, maar ik vind dat ze best goed gelukt zijn hier, haha. *)

Half 8 tot half 8! Wat heerlijk! Het is je gegund hoor! O+ Gewoon van genieten! Hij zal het nodig hebben gehad..

Gaan ze met de echo zowel naar zijn borstkas kijken als de heupen, of eerst alleen de heupjes?
Hoop dat hij snel weer zichzelf is na de prikjes. :*
[..]

O+ O+
Ik vind onze kindjes ook best goed gelukt :D :Y

De echo is van de heupjes, de deuk in de borstkas kunnen ze niets aan doen. We weten pas wanneer hij meer groeit hoe extreem de deuk is. Het is met name cosmetisch maar ik las wel dat bij extreme varianten er ook dingen als vermoeidheid, kortademigheid en hartkloppingen kunnen spelen. Maar laten we daar niet al te ver op vooruit lopen.

quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:27 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo moet Aapie dan een heupecho? Wat een luxe dat hij zo slaapt O+ .

Colin heeft pijn maar we weten niet waar. Zielig, ik schiet zelf vol als hij zo huilt ;( . Geen verhoging.
Van de heupjes inderdaad :Y

Aw wat sneu ;( Preventief paracetamol gebruiken?

Aapie heeft nu koorts dus maar weer een zetpil gegeven. Verder is hij wel heel vrolijk, hij lacht de hele tijd naar ons, ons lieve mannetje O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 29 januari 2021 @ 08:29:16 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197698764
Ja, paracetamol heeft geholpen ^O^ en hij is maar 2x wakker geworden uit zichzelf.
Resistance is futile.
pi_197700519
Gelukkig hielp de paracetamol!

Mijn man heeft een deuk in zijn borstkas, grootste probleem voor hem is makkelijk verbranden in de deuk _O- hopelijk krijgt aapie er ook niet meer last van dan dat!

Ons meisje is alweer 11 maanden, hoezo dan?!? Zo een raar jaar en toch is het voorbij gevlogen. Gek idee dat we haar verjaardag niet groot zullen kunnen vieren. En nog vreemder dat het dan een alweer een jaar geleden is dat de eerste positieve Corona test in Nederland was. -O-
  vrijdag 29 januari 2021 @ 14:24:32 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197703816
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 10:40 schreef Zo-is-dat het volgende:

Mijn man heeft een deuk in zijn borstkas, grootste probleem voor hem is makkelijk verbranden in de deuk _O- hopelijk krijgt aapie er ook niet meer last van dan dat!

Ons meisje is alweer 11 maanden, hoezo dan?!? Zo een raar jaar en toch is het voorbij gevlogen. Gek idee dat we haar verjaardag niet groot zullen kunnen vieren. En nog vreemder dat het dan een alweer een jaar geleden is dat de eerste positieve Corona test in Nederland was. -O-
Bijna baby-af!
Resistance is futile.
pi_197704745
quote:

Wat bizar inderdaad, zij is dan echt geboren net voor de eerste golf en heeft haar hele eerste levensjaar met corona moeten dealen! Zal ze zelf minder in de gaten hebben gehad, maartoch :P. Wel echt heel zuur. Maar op naar het peuter zijn :D.

@Seven. fijn dat alles weer oke is met Colin!
@MaJo hopelijk blijkt uit de heupecho dat alles oke is en blijft het bij een klein deukje! Maar dat is sowieso niet iets om je nu druk om maken inderdaad!

DUMAN goede stats! En leuke foto ook weer O+.

Quattro wat fijn dat het steeds beter gaat met frum. Hopelijk heeft ze afgelopen nacht weer wat beter geslapen.

Hier gaat alles zijn gangetje, kleine meid heeft het gillen ontdekt, en icm met de hond die daarop reageert levert dat soms wel leuke momenten op. Hoop verder dat dat gillen niet te lang duurt :P. Volgende week gaan we weer voor vaccinaties en stats. Morgen is ze alweer 4 maanden!

Heb jij trouwens iets gemerkt van een 4-maandensprong @Seven. ? Of slaapregressie ofzo?
pi_197706434

Heeft iemand van jullie zoiets? En zo ja, vanaf welke leeftijd? Ik lees verschillende dingen, vanaf 4 maanden of vanaf 6, denk dat het er meer om gaat dat baby controle heeft over zijn/haar hoofd?
  Moderator vrijdag 29 januari 2021 @ 18:59:46 #39
382129 crew  Donna
pi_197708153
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 17:18 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]

Heeft iemand van jullie zoiets? En zo ja, vanaf welke leeftijd? Ik lees verschillende dingen, vanaf 4 maanden of vanaf 6, denk dat het er meer om gaat dat baby controle heeft over zijn/haar hoofd?
Dingen waar ze zo in 'staan' zijn heel slecht voor de heupen toch? Net als die loopkarretjes die je in Amerika vaak ziet.
pi_197708285
Ja looprekjes en alles wat erop lijkt liever niet aan beginnen. Gewoon lekker op de rug of buik of wipstoel eventueel.buikligging is beste oefening voor de nek en rug en hoofd. Dat veel meer oefenen, is super goed. Uur per dag dacht ik liefst (in stukjes).

Die van ons doet nu steeds in rug positie zijn billen op en neer. Meer die dat doen? En bij verschonen afzetten met de voeten en dan vanaf billen en voeten stijf de lucht in zeg maar. Je kan de knieën dan niet buigen haha.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 20:32:50 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197710283
@Smart_ass Colin heeft nooit enorm last van regeldagen en sprongetjes. Gewoon een beetje jengelen zoals eergisteren. Meestal ook een paar onrustige nachten, mini slaapregressies.

Colin volgt qua ontwikkeling echt vrij nauwgezet de 24baby app, die vertelt me elke week hoe oud hij is en wat te verwachten. Vandaag 18 weken oud met voorspelling dat het echte gieren van het lachen begint. En dat is mijn man perfect op schema gelukt vandaag O+ . Het wordt steeds leuker _O_ .

Met 4 weken eerste lachje, op zijn zij rollen en noem maar op, we kunnen er de klok op gelijk zetten. Bubbles is 5 dagen jonger, toch? Nog héél eventjes geduld en dan kunnen jullie ook gieren van het lachen O+
Resistance is futile.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 20:39:20 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197710504
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 19:07 schreef Hilmo het volgende:
Ja looprekjes en alles wat erop lijkt liever niet aan beginnen. Gewoon lekker op de rug of buik of wipstoel eventueel.buikligging is beste oefening voor de nek en rug en hoofd. Dat veel meer oefenen, is super goed. Uur per dag dacht ik liefst (in stukjes).

Die van ons doet nu steeds in rug positie zijn billen op en neer. Meer die dat doen? En bij verschonen afzetten met de voeten en dan vanaf billen en voeten stijf de lucht in zeg maar. Je kan de knieën dan niet buigen haha.
Een uur op de buik per dag! Colin heeft daar na 5 minuten meestal schijtgenoeg van :D .

Maar beentjes de lucht in, haha! Herkenbaar, standaard als we zijn slaapzak aan doen en op het aankleedkussen. En dan heel lomp die benen laten vallen.

Tijgeren op de rug is ook grappig, zo'n banaantje. Laatst deed Colin dat in z'n blote kont, toen ik hem in de co-sleeper ging verschonen om middernacht. Mijn man werd wakker omdat ik zat te lachen :+ .
Resistance is futile.
pi_197712082
Handig @Seven. dan weet je tenminste wat je kunt verwachten. :D
Poffertje lacht ook met geluid, vaak een "haha". En vaak als ze plezier heeft blaast ze nog meer belletjes met een "pffffwww" geluid.

@Zo-is-dat Lijkt me ook gek, het eerste jaar van je baby helemaal in coronatijd. Mijn zwangerschap vond ik al zo gek om mee te maken grotendeels zonder familie/vrienden.

@MaJo Poffertje is iets jonger inderdaad, scheelt niet zoveel. Leuk dat Aapie bij het CB ineens omrolde. :)
Ik leg Poffertje vaak gelijk op haar buik tot ze begint te mopperen. Zo kan ik haar buiktijd tenminste niet vergeten.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197713168
Bedankt voor de adviezen mbt dat ding (geen idee hoe je het noemt :') ). Ik lees online dat 10-15 minuten per dag geen kwaad zou moeten kunnen maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. Bovendien vind ik ‘m daar te duur voor dan.

Ohhh @Seven. schaterlachen!! O+ Hopelijk komt dat hier ook snel dan. Volgens mij loopt Bubbles verder ook redelijk volgens het boekje inderdaad.

Beentjes in de lucht tijdens verschonen gebeurt hier ook, of ze dus helemaal stijf houden. Of op haar zij rollen zodat je die luier er niet recht onder krijgt, haha.
  Moderator vrijdag 29 januari 2021 @ 22:42:53 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197714145
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 08:29 schreef Seven. het volgende:
Ja, paracetamol heeft geholpen ^O^ en hij is maar 2x wakker geworden uit zichzelf.
Wat fijn! Ben je er nog achter gekomen wat er aan de hand was? En gaat het nu weer beter?

quote:

Ik moest wel even lachen om verbranden in de deuk _O- Komt dat omdat de huid dan dunner is of zo?

Jeetje 11 maanden alweer, de tijd gaat zo snel! Gelukkig merken onze kleintjes niet veel van corona maar het moet niet te lang meer duren, dan gaan ze er denk ik wel effect van ondervinden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 17:18 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]

Je hebt dit soort dingen ook met wieltjes eronder, ik vind dat er zo ontzettend grappig uitzien _O- Jammer dat het zo slecht voor de heupjes is, anders had ik het misschien ook wel aangeschaft :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 19:07 schreef Hilmo het volgende:

Die houdingen herken ik niet maar misschien komt dat nog. Aapie strekt vaak wel zijn benen bij het verschonen, precies wanneer ik de luier om wil doen. Dat werkt niet goed natuurlijk :D

quote:
10s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 20:32 schreef Seven. het volgende:
@:Smart_ass Colin heeft nooit enorm last van regeldagen en sprongetjes. Gewoon een beetje jengelen zoals eergisteren. Meestal ook een paar onrustige nachten, mini slaapregressies.

Colin volgt qua ontwikkeling echt vrij nauwgezet de 24baby app, die vertelt me elke week hoe oud hij is en wat te verwachten. Vandaag 18 weken oud met voorspelling dat het echte gieren van het lachen begint. En dat is mijn man perfect op schema gelukt vandaag O+ . Het wordt steeds leuker _O_ .

Met 4 weken eerste lachje, op zijn zij rollen en noem maar op, we kunnen er de klok op gelijk zetten. Bubbles is 5 dagen jonger, toch? Nog héél eventjes geduld en dan kunnen jullie ook gieren van het lachen O+
Aapie volgt ook wel aardig deze ontwikkelingen, handig zodat je weet wat je kunt verwachten! Ook qua sprongetjes geeft me dat wel rust, dan weet ik dat er gewoon een sprongetje aankomt als hij wat dramatischer is. Maar tot nu toe valt het me ook alles mee :Y

quote:
3s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 21:28 schreef PKM het volgende:
Handig @:Seven. dan weet je tenminste wat je kunt verwachten. :D
Poffertje lacht ook met geluid, vaak een "haha". En vaak als ze plezier heeft blaast ze nog meer belletjes met een "pffffwww" geluid.

@:Zo-is-dat Lijkt me ook gek, het eerste jaar van je baby helemaal in coronatijd. Mijn zwangerschap vond ik al zo gek om mee te maken grotendeels zonder familie/vrienden.

@:MaJo Poffertje is iets jonger inderdaad, scheelt niet zoveel. Leuk dat Aapie bij het CB ineens omrolde. :)
Ik leg Poffertje vaak gelijk op haar buik tot ze begint te mopperen. Zo kan ik haar buiktijd tenminste niet vergeten.
Je snapt natuurlijk dat hij dat omrollen thuis niet meer heeft gedaan :') Ik ga hem in ieder geval wat vaker op de buik leggen!

Vraagje: wij hebben over 2 weken een afspraak in het ziekenhuis en ik moet een ID-kaart voor aapie aanvragen. Nu staat er alleen op de site dat dit niet kan tot 9 februari vanwege corona. Hoe hebben anderen dit gedaan? Er zijn hier al een aantal pasfoto's langsgekomen en die waren vast niet voor de eigen administratie ;)
pi_197714609
Hahah ja @MaJo, die met wieltjes zien er inderdaad ook super grappig uit :D.

Geen advies mbt de ID-kaart helaas, pasfoto van Bubbles was voor haar paspoort hier.
pi_197714621
Te veel om op iedereen te reageren. Drukke en vermoeiende week achter de rug en ook nog een drukke periode voor de boeg.

Ik zag wel weer leuke foto’s. O+

Stijve ledematen tijdens het verschonen / omkleden zijn erg herkenbaar. Hier zijn het vooral de armen die niet meer te buigen zijn bij het omkleden haha. Als er iets boven het kussen ligt gaat ze meteen draaien om het te pakken.
Ze rolt sowieso nu wel door de halve woonkamer als ik dr onder de babygym leg. Zo leuk!
Haar hobby is tegenwoordig de vingers van papa (die begon ermee) of wie dan ook vastgrijpen als ze in de box ligt en zich dan optrekken tot staan. :o Mijn baby! Gelukkig lukt het haar nog niet alleen, maar trots dat ze dan om zich heen kijkt.

De nachten waren afgelopen week wat te kort voor mij. Ze kwam om de 3 uur voor een voeding en daardoor was ik gisteravond te moe. Met vriend afgesproken dat ik de eerste voeding zou doen (dat werd om 1:00) en hij de volgende. Werd ze vanochtend om 7:00 pas weer wakker. _O- Dus toch maar zelf gevoed en daarna nog even proberen te slapen. Voor komende nacht maar weer zo doen, heb nog wel wat in te halen.

Ze was al een tijd aan het rommelen overdag met minder drinken (70 ipv 150ml) per keer en snachts dus vaak. Wel lastig hoor, het op afstand monitoren hoe ze het doet en wat handig is. Ze blijkt dus al tijden bijna een half uur over een fles te doen, weet ik veel. :') Heb nog 1 m speen kunnen vinden en dat ging al beter vanochtend. Daarnaast eens afgewacht tot ze zichzelf echt ging melden en dat bleek om de 4 uur ongeveer. Nu even afwachten of ze dit volhoudt en ook de nachten weer fijner gaan.
pi_197718108
@MaJo ik denk dat hij in z’n kuil verbrand omdat hij daar eerder zweet en vervolgens alle zonnestralen weerkaatsen in z’n kuil :D tot zo ver mijn theorie :+

Hier over tot de orde van de dag, achter een loopwagentje lopen :o
  Moderator zaterdag 30 januari 2021 @ 11:06:30 #49
382129 crew  Donna
pi_197719745
@MaJo even het ziekenhuis bellen. De verzekeringspas is meestal voldoende.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 11:16:59 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197719911
Ik heb een big ass fotoboek laten maken bij Albelli. 30 x 30 cm met harde kaft en zo gedrukt dat de pagina's helemaal plat komen te liggen. Papier zelf is ook van dat plastic karton dus het hele ding weegt nogal wat. *)

In mijn hoofd was 30 x 30 veel kleiner. Tweede boek van 3-6 maanden is ook al in de maak trouwens :@ . Maar ik denk niet dat die weer 50 pagina's krijgt.

Ik ben er zoooo blij mee, ik ben dus geen mens die overal foto's heeft hangen en ik ben ook niet zo'n melancholisch type. Maar ik blijf maar bladeren en soms schiet ik een beetje vol :'( :+ :') .

Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')