abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197663924
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Lenny_Leonard: kleine sultan, begin januari
• Zo-is-dat, prulleke, 26 februari
• _aurum_, Miepie, half maart
• LastRequest: Mini, half maart
• QuattroF: Y/Frummel, 31 maart
• madam-april: kleine dondersteen, 2 juli
• Nolita: L., 15 juli
• Hilmo: F., 30 juli
• NicolasJoy, kleine S. 4 september
• tpopml: "Mickey", 7 september
• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Bubbles, 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• D.U.M.A.N.: Z., 28 november
Resistance is futile.
pi_197663973
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zal het ook eens voorleggen bij het CB. Hij is wel aan de lichte kant (p34) maar wel heel lang (p92). Lange dunne lat O+
[..]

Maar daar deden ze moeilijk over 50ml teveel ofzo toch? Hoeveel krijgt hij totaal?

Aapie heeft vandaag 950ml gedronken dus dat lijkt me netjes :)
[..]

Ook zo’n heerlijke kale O+ Krijgen ze ooit nog (een volle bos) haar denk je? _O-
Nou.. hij zat destijds op een liter gekolfde melk en 2 flessen van 190ml kunstvoeding, dat was er een beetje over. De keer ervoor zaten we op een liter gekolfde melk en soms een flesje erbij, vonden ze prima. Die extreme hoeveelheden heeft trouwens maar 3 dagen geduurd, daarna ging hij terug naar alleen gekolfde melk. En toen ben ik van 1000ml naar 900ml gegaan want 4 keer kolven ipv 5 keer. Dus dat vullen we nu aan met 1 flesje van 150ml.

Dat kolven heb ik nu afgebouwd naar 3 keer, erg benieuwd of de productie instort. De afgelopen 3 dagen bleef het net onder 900ml schommelen. Zou wel gek zijn dat je er zomaar een kolfbeurt van 45 minuten tussenuit kunt knippen zonder enige impact.
Resistance is futile.
pi_197664320
BFD met een extra hartje voor Aapie O+

@NicolasJoy dat jullie nog functioneren is een klein wonder. ;)

Poffertje beweegt zo met haar beentjes en gaat dan dus af en toe enkele centimeters vooruit. Filmpje inclusief knuffelende peuter/kat. *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze begint sporadisch spulletjes aan te pakken. En in de draagzak is ze veel alerter. Haar hoofdje steekt ze zo ver mogelijk uit om alles te kunnen zien.
In bed slapen is nog steeds gedoe. Huilend wakker na een half uur en dan wel anderhalf uur eraan plakken in de draagzak. Ik probeer me er maar mee te verzoenen dat de dutjes voorlopig in de zak gedaan worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197665017
quote:
3s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:24 schreef PKM het volgende:

@:NicolasJoy dat jullie nog functioneren is een klein wonder. ;)

Poffertje beweegt zo met haar beentjes en gaat dan dus af en toe enkele centimeters vooruit. Filmpje inclusief knuffelende peuter/kat. *)
SPOILER
Ze begint sporadisch spulletjes aan te pakken. En in de draagzak is ze veel alerter. Haar hoofdje steekt ze zo ver mogelijk uit om alles te kunnen zien.
In bed slapen is nog steeds gedoe. Huilend wakker na een half uur en dan wel anderhalf uur eraan plakken in de draagzak. Ik probeer me er maar mee te verzoenen dat de dutjes voorlopig in de zak gedaan worden.
SPOILER
Ik heb dat speelkleed ook :) Wij hebben alleen wel die boog eraf gehaald, dat vind A. nog eng heb ik het idee. Hij vindt het in elk geval niet leuk. Wij gebruiken het kleed nu vooral al rolkleed :P
pi_197666790
Nou eerste hapje gister een feit. Paar dagen voor 6 maanden. Appel want dat wou R graag dus oke vooruit dan maar. Liever groente maar goed. Vandaag nog x appel,zie foto.
SPOILER
Hij beet meteen een stuk af en huppa bijten maar en toen keurig kokhalsreflex, waar ik helemaal niet van schrok. Het zitten was zooo schattig. Op het filmpje dat ik maakte hoor ik ons totaal hysterisch blij reageren. Kind helemaal overprikkeld dus na vijf minuten hem weer snel in box gedaan. Hoofdje bungelde nog wel beetje. Wel zo'n moment weer. O+
pi_197667064
Ohh hilmo wat heerlijk! Kijk dat trotse koppie ook! O+
pi_197670350
Ahh Hilmo wat een heerlijke toet! Kan me voorstellen dat het echt leuk is om te zien hoe ze dat doen ja, ik kan ook echt niet wachten tot Y zo ver is :D.

En PKM wat een sterk meisje heb je zeg, houdt haar hoofd echt goed omhoog.
pi_197671077
quote:
3s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:24 schreef PKM het volgende:

@:NicolasJoy dat jullie nog functioneren is een klein wonder. ;)

SPOILER
SPOILER
Prachtig O+

Ze heeft jouw ogen!
Resistance is futile.
pi_197671458
Ohh ik had Aapie en Colin even gemist. Cuteness weer allemaal hoor!
  woensdag 27 januari 2021 @ 19:31:06 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197673015
Lekkerrrrr Hilmo! Lief koppie! O+
Resistance is futile.
pi_197674279
Majo, dat haar zal nog wel even op zich laten wachten. L krijgt nu een heel klein beetje meer haar, als in, het kan nu een beetje rechtop staan als het nat is. :+
Vergeleken bij poffertje is ze echt nog kaal helaas.

Poffertje is goed bezig zeg!

Hilmo, je mannetje al aan de appel. *O* Hier kreeg ze vandaag broccoli. Wat knoeien betreft mag van mij het buiten eet seizoen wel weer aanbreken, scheelt wat poetswerk haha.

Huisarts gebeld en het advies is om nog 1-2 maanden af te wachten of het bij trekt, daar gaan we voor.

Quattro hoe gaat het daar? Mogen jullie volgens planning naar huis deze week? Hoop het zo voor jullie!
pi_197674759
We zijn gisteren al thuis gekomen. Het ging zo goed dat we 3 dagen eerder mochten vertrekken. Ze heeft nog wel pijn met verschonen, dat is echt drama. Maar we hebben medische zalfjes gekregen dus dat wordt vast snel beter. Verder hebben we onze oude Frum weer terug. Ze speelt, kletst en eet. Nog wel iets vermoeider dan normaal, en prikkelbaar. Ze hangt erg aan mij en slapen lukte vannacht ook niet in haar eigen bedje. Dan maar bij ons, helemaal goed. O+
pi_197675774
Wat geweldig Quattro! *O*
pi_197676412
Wat een mooi nieuws Quattro!
pi_197677825
Wat een goed nieuws, Quattro! Wat fijn!

O+ voor alle leuke baby’s hier. Wat groeien ze allemaal hard!

Z. heeft gister haar eerste vaccinatie gehad. 8,5 week nu, gister 5880gr en 59,5cm. Minder gegroeid dan ik had verwacht, maar nog steeds tussen +2 en +2,5 bij het cb.

Verder gaat alles gelukkig z’n gangetje. Probeer te letten op haar wakkertijden en een ritme aan te houden. En verder doen we maar wat...... :)

SPOILER
Protège moi de mes désirs.
pi_197678117
Wat een lief meisje Duman. Die haarbanden! O+
  woensdag 27 januari 2021 @ 23:37:46 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197678389
Fijn Quattro! Toch fantastisch dat ze 3 dagen eerder weg mocht, beter had het vast niet gekund. Hopelijk is het verschonen snel pijnvrij.

*O*
Resistance is futile.
  woensdag 27 januari 2021 @ 23:39:58 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197678417
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

Z. heeft gister haar eerste vaccinatie gehad. 8,5 week nu, gister 5880gr en 59,5cm. Minder gegroeid dan ik had verwacht, maar nog steeds tussen +2 en +2,5 bij het cb.

Verder gaat alles gelukkig z’n gangetje. Probeer te letten op haar wakkertijden en een ritme aan te houden. En verder doen we maar wat...... :)

SPOILER
Twinning is winning! Mooi stel O+ .

Het lijkt lekker te lopen bij jullie O+
Resistance is futile.
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:10:35 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197680121
:O . Ik ben een nachtje naast m'n zoon gaan liggen.

Om 20:03 was hij in slaap.
Om 20:33 heeft hij zichzelf weer wakker geschopt, opgelost met speentje.

150ml flesje gegeven om middernacht. Schone luier. Nieuwe feature: dat getrappel om en om maar dan als een banaan van links naar rechts _O- , vind ik supergrappig. En dan vooral met z'n blote kont terwijl ik probeer zijn luier aan te trekken :+ . Om 0:33 deed ik het nachtlampje uit.

Vervolgens gespook om:
2:37, paar slokjes melk
4:39, speentje
5:22 is m'n man met hem naar de woonkamer gegaan.
Geslapen van 6:00 tot 7:45 en nu heeft meneer hele verhalen tegen mij terwijl ik lig te kolven.

:+

Wat een spookje :X

Zijn er dekens of slaapzakken waarmee je kan voorkomen dat baby's die wel kunnen rollen, niet hun benen in de lucht kunnen gooien enzo?
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 10:08:36 #20
382129 crew  Donna
pi_197681336
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:48 schreef QuattroF het volgende:
We zijn gisteren al thuis gekomen. Het ging zo goed dat we 3 dagen eerder mochten vertrekken. Ze heeft nog wel pijn met verschonen, dat is echt drama. Maar we hebben medische zalfjes gekregen dus dat wordt vast snel beter. Verder hebben we onze oude Frum weer terug. Ze speelt, kletst en eet. Nog wel iets vermoeider dan normaal, en prikkelbaar. Ze hangt erg aan mij en slapen lukte vannacht ook niet in haar eigen bedje. Dan maar bij ons, helemaal goed. O+
O+ O+
pi_197681887
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:10 schreef Seven. het volgende:
:O . Ik ben een nachtje naast m'n zoon gaan liggen.

Om 20:03 was hij in slaap.
Om 20:33 heeft hij zichzelf weer wakker geschopt, opgelost met speentje.

150ml flesje gegeven om middernacht. Schone luier. Nieuwe feature: dat getrappel om en om maar dan als een banaan van links naar rechts _O- , vind ik supergrappig. En dan vooral met z'n blote kont terwijl ik probeer zijn luier aan te trekken :+ . Om 0:33 deed ik het nachtlampje uit.

Vervolgens gespook om:
2:37, paar slokjes melk
4:39, speentje
5:22 is m'n man met hem naar de woonkamer gegaan.
Geslapen van 6:00 tot 7:45 en nu heeft meneer hele verhalen tegen mij terwijl ik lig te kolven.

:+

Wat een spookje :X

Zijn er dekens of slaapzakken waarmee je kan voorkomen dat baby's die wel kunnen rollen, niet hun benen in de lucht kunnen gooien enzo?
Een dwangbuis? :+ Nee, sorry, heb geen idee!

J is al weer ruim twee weken en ze doet het supergoed. Ik geniet ook echt van de rustige momentjes, die zijn er toch een stuk minder met het grootste deel van de tijd een peuter om ons heen!
pi_197682300
@Seven. Klinkt vermoeiend! Geen idee of er zo’n dekentje bestaat. Helpt een strak lakentje niet? Eventueel in combinatie met een slaapzak?

Hier was het ook een pittig nachtje, de 2e op rij. Frum slaapt erg slecht. Huilen, onrustig, etc. Normaal slaapt ze van 19 tot 08, nu met moeite van 01.30 tot 06.00. En dan nog tussendoor huilen. Ze moet denk ik het een en ander verwerken ofzo, hopelijk vindt ze snel haar rust weer want ik ben moe. :’) Maar als ik dan zo de nachten van Seven lees, en ook anderen hier, dan hebben wij alsnog geluk.
pi_197684790
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:48 schreef QuattroF het volgende:
Wat fijn haar weer in jullie bed thuis te hebben! O+ Vanaf hier vooruit!!!
pi_197684807
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

SPOILER
Groeien ze hard? Moet je jouw foto's eens zien! :o Wat een dame al!

Hoe gaat het nu samen met U.? Is die al een beetje gewend?
pi_197684844
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:15 schreef QuattroF het volgende:
@:Seven. Klinkt vermoeiend! Geen idee of er zo’n dekentje bestaat. Helpt een strak lakentje niet? Eventueel in combinatie met een slaapzak?

Hier was het ook een pittig nachtje, de 2e op rij. Frum slaapt erg slecht. Huilen, onrustig, etc. Normaal slaapt ze van 19 tot 08, nu met moeite van 01.30 tot 06.00. En dan nog tussendoor huilen. Ze moet denk ik het een en ander verwerken ofzo, hopelijk vindt ze snel haar rust weer want ik ben moe. :’) Maar als ik dan zo de nachten van Seven lees, en ook anderen hier, dan hebben wij alsnog geluk.
Mmmm. Hopelijk komende nacht dan weer wat beter.. Misschien inderdaad toch echt even de nasleep nog van de operatie.. Slaapt ze overdag dan nog wel een beetje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')