Dit bevestigd het wel een beetje, vanaf 0:20quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:50 schreef Nine. het volgende:
[..]
Kadden kunnen mij niks leren daar zijn ze te dom voor.
Een hont zou er gewoon omheen lopen en dat ding pakken. Kadden niet, die blijven het gewoon proberen omdat ze dom zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:52 schreef stokj het volgende:
Dit bevestigd het wel een beetje, vanaf 0:20
Verwachtingsmanagement preserveren, een hont is zo dom achter een stok aan te rennen als je die gooit, een kad denkt: Als ik dan ook maar 1 keer doe dan blijft ie dat doen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:00 schreef Nine. het volgende:
[..]
Een hont zou er gewoon omheen lopen en dat ding pakken. Kadden niet, die blijven het gewoon proberen omdat ze dom zijn.
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:41 schreef datismijnmening het volgende:
Katten zijn de allerliefste wezen op deze hele planeet![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is nog maar een kitten. Niet eerlijk zegquote:Op woensdag 27 januari 2021 11:52 schreef stokj het volgende:
[..]
Dit bevestigd het wel een beetje, vanaf 0:20
Ze hadden pas een onderzoek gedaan waarbij stukjes lekkers vast zaten aan touwtjes. De dieren konden gewoon zien hoe het touwtje liep, het was geen kluwen. Katten trokken lukraak aan een touwtje, de honden trokken nagenoeg allemaal bewust aan het touwtje met het lekkers. Ook volwassen katten zijn gewoon niet zo snugger.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:04 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Dat is nog maar een kitten. Niet eerlijk zeg
Kadden zijn vergelijkbaar met autisten.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:01 schreef raptorix het volgende:
Verwachtingsmanagement preserveren, een hont is zo dom achter een stok aan te rennen als je die gooit, een kad denkt: Als ik dan ook maar 1 keer doe dan blijft ie dat doen.
Er zijn ook onderzoeken geweest waaruit bleek dat er vrij weinig verschil is in intelligentie tussen honten/konijnen/katten en soortgelijke dieren. Het ligt vaak aan de manier waarop getest wordt. Honden zijn gehoorzamer dus komen in zulke tests vaak slimmer over.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:08 schreef Nine. het volgende:
[..]
Ze hadden pas een onderzoek gedaan waarbij stukjes lekkers vast zaten aan touwtjes. De dieren konden gewoon zien hoe het touwtje liep, het was geen kluwen. Katten trokken lukraak aan een touwtje, de honden trokken nagenoeg allemaal bewust aan het touwtje met het lekkers. Ook volwassen katten zijn gewoon niet zo snugger.
Gehoorzaamheid en het willen/kunnen aanleren van nieuwe dingen IS juist een teken van intelligentie.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:10 schreef Ezio het volgende:
Er zijn ook onderzoeken geweest waaruit bleek dat er vrij weinig verschil is in intelligentie tussen honten/konijnen/katten en soortgelijke dieren. Het ligt vaak aan de manier waarop getest wordt. Honden zijn gehoorzamer dus komen in zulke tests vaak slimmer over.
Welneequote:Op woensdag 27 januari 2021 12:11 schreef Nine. het volgende:
[..]
Gehoorzaamheiden het willen/kunnen aanleren van nieuwe dingen IS juist een teken van intelligentie.
Tuurlijk, maak vooral jezelf wijs dat dit niet zo is. Heeft te maken met overlevingsinstinct en zulks meer.quote:
Dus als ik je nu gehoorzaam ben ik intelligent?quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:14 schreef Nine. het volgende:
[..]
Tuurlijk, maak vooral jezelf wijs dat dit niet zo is. Heeft te maken met overlevingsinstinct en zulks meer.
Stel er breekt brand uit, hoe overleef je?quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:15 schreef Ezio het volgende:
Dus als ik je nu gehoorzaam ben ik intelligent?
Je moet ook kijken naar over wat voor een dier je het hebt. Voor een sociaal dier als een hond is het inderdaad goed als ze kunnen gehoorzamen. Voor katten ligt dat anders, die hebben daar geen baat bij. Om te zeggen dat gehoorzaamheid een algemeen teken van intelligentie is, is dus misleidend en onjuist.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:17 schreef Nine. het volgende:
[..]
Stel er breekt brand uit, hoe overleef je?
Door als een blinde kip in paniek rond te rennen of door te gehoorzamen en aanwijzingen op te volgen?
Ik zie een vals rotbeest dat zijn klauwen uithaalt naar puppies. Wat is je punt?quote:
Mwah valt wel mee hoor, als het een kitten was, was hij niet zo groot en wollig.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:04 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Dat is nog maar een kitten. Niet eerlijk zeg
Als kattenliefhebber ben je gewoon bevooroordeeld. Een kat zou wel degelijk beter problemen kunnen leren oplossen door te gehoorzamen en te luisteren.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:19 schreef Ezio het volgende:
Je moet ook kijken naar over wat voor een dier je het hebt. Voor een sociaal dier als een hond is het inderdaad goed als ze kunnen gehoorzamen. Voor katten ligt dat anders, die hebben daar geen baat bij. Om te zeggen dat gehoorzaamheid een algemeen teken van intelligentie is, is dus misleidend en onjuist.
En jij als hontenliefhebber niet? Ik heb niks tegen honten maar jij hebt al in meerdere posts in dit topic je afkeer jegens katten getoond. Vind het ook een beetje naïef dat je denkt dat een dier zijn hele gedragspatroon en instinct moet veranderen om problemen op te lossen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:31 schreef Nine. het volgende:
[..]
Als kattenliefhebber ben je gewoon bevooroordeeld. Een kat zou wel degelijk beter problemen kunnen leren oplossen door te gehoorzamen en te luisteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 20 mei 2020 20:27 schreef epicbeardman het volgende:
Ik kom terug in november wanneer Trump weer elected wordt hier speciaal voor jou.
quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:35 schreef Ezio het volgende:
En jij als hontenliefhebber niet? Ik heb niks tegen honten maar jij hebt al in meerdere posts in dit topic je afkeer jegens katten getoond. Vind het ook een beetje naïef dat je denkt dat een dier zijn hele gedragspatroon en instinct moet veranderen om problemen op te lossen.
Lees je anders eens in; https://link.springer.com/article/10.3758/s13420-018-0349-7SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb niet zoveel met huisdieren. En die gare link ga ik dus mooi niet openen.quote:uBlock Origin has prevented the following page from loading:
https://www.emjcd.com/811(...)Y%3cR%3cR%3cQ%3cQ%3c
Dat had ik dan ook niet verwacht van een fervente hontenliefhebber.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:39 schreef Nine. het volgende:
[..]
[..]
Ik heb niet zoveel met huisdieren. En die gare link ga ik dus mooi niet openen.
Ik wist niet dat uBlock van honten hield?quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:39 schreef Ezio het volgende:
Dat had ik dan ook niet verwacht van een fervente hontenliefhebber.
quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:40 schreef Nine. het volgende:
[..]
Ik wist niet dat uBlock van honten hield?
Je houdt stug vol dat honten zo slim zijn, maar als iemand anders dan een wetenschappelijk artikel linkt gaan de vingers in de orenquote:Op woensdag 27 januari 2021 12:39 schreef Nine. het volgende:
[..]
[..]
Ik heb niet zoveel met huisdieren. En die gare link ga ik dus mooi niet openen.
Gast, Ublock blokkeert die gare link van je. Zal niet voor niets zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:41 schreef Ezio het volgende:
Je houdt stug vol dat honten zo slim zijn, maar als iemand anders dan een wetenschappelijk artikel linkt gaan de vingers in de oren
Goed excuus inderdaadquote:Op woensdag 27 januari 2021 12:42 schreef Nine. het volgende:
[..]
Gast, Ublock blokkeert die gare link van je. Zal niet voor niets zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |