abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:35:40 #76
3542 Gia
User under construction
pi_197646153
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:46 schreef zalkc het volgende:

Ik lees net dat op 1 januari het UK 530.000 doses AZ had en er nog een extra 407.000 bij kreeg... Ook krijgen ze 2 miljoen doses per week nu. Waar lag dat Oxford nu ook alweer? En welke politici hebben daar misschien ook op gezeten?
Politici hebben in Oxford op een farmaceutische fabriek gezeten?
Of denk je dat studenten dit vaccin maken?
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 09:35:57 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197646155
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar de Europese commissie is niet overtuigd dat ze de waarheid spreken.
Het zou mij ook niets verbazen als een europese commissie tegen problemen die ik omschrijf ook zegt dan maak je toch gewoon meer... alsof ze pannekoeken aan het bakken zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197646158
Ik zou wel eens willen weten wat er nu precies fysiek in de EU wordt geproduceerd aan vaccins en of het mogelijk is om de productiecapaciteit, door nieuwe faciliteiten of ombouw andere faciliteiten, drastisch te vergroten op korte termijn.

Eerder las ik dat bijvoorbeeld Pfizer het productieproces niet uit handen willen geven. Dit laatste mag geen issue zijn. Wel moet Pfizer natuurlijk betaald worden, maar als er ergens anders geproduceerd kan worden in de EU moet dat mogelijk zijn en afgedwongen worden.

Dit alles toont des te meer aan dat je belangrijke faciliteiten, zoals de productie van medicijnen en vaccins, fysiek in de EU moet houden.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_197646191
quote:
Britse minister rekent erop dat AstraZeneca afspraken nakomt
De Britse minister voor Vaccinontwikkeling Zahawi is ervan overtuigd dat de vaccinproducent AstraZeneca zijn contracten met het Verenigd Koninkrijk nakomt. "Ik heb er alle vertrouwen in dat AstraZeneca en Pfizer de hoeveelheden leveren die we nodig hebben om onze doelen voor half februari te halen, en ook voor de periode daarna."

Zahawi reageerde op een vraag over een mogelijk exportverbod voor vaccins in de Europese Unie. De EU dreigt de export naar onder meer het Verenigd Koninkrijk stil te leggen, omdat AstraZeneca minder vaccins aan de EU levert dan was afgesproken. Van de geplande 80 miljoen vaccins die de lidstaten zouden krijgen in het eerste kwartaal van dit jaar, blijven er 31 miljoen over. Nederland zou in het eerste kwartaal genoeg doses voor 2,3 miljoen personen krijgen. Dat worden er nu ongeveer 920.000.

Het Brits-Zweedse bedrijf heeft onder meer in België een fabriek. AstraZeneca zegt dat er problemen zijn in het productieproces, maar de EU twijfelt daaraan. Het is niet hardop gezegd, maar het wordt niet uitgesloten dat de farmaceut vaccins heeft verkocht aan landen die er meer voor betalen.

AstraZeneca bestrijdt dat zijn coronavaccin slecht werkt bij ouderen. Berichten in onder meer Duitse media dat het middel maar bij 8 procent van de 65-plussers werkt, zijn "compleet onjuist", zegt de farmaceut. Een woordvoerder zei tegen het Duits persbureau DPA dat Britse artsen het middel van de toezichthouder daar mogen voorschrijven voor ouderen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197646214
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:24 schreef Lurf het volgende:
Ik vond het vooral tekenend dat AZ na twee overleggen met de EC nog niet uit heeft kunnen leggen wat er nu precies aan de hand is. Dat geeft toch wel aan dat die productieproblemen gewoon een smoesje zijn.

Ik ben ook benieuwd hoe het nu zit met de werkzaamheid bij ouderen en het gerucht dat het vaccin niet toegelaten gaat worden voor 55-plussers. Ik denk dat AZ zich maar beter snel terug kan trekken uit de vaccin-business. Dat was al niet hun kerncompetentie begreep ik, en het is ook wel duidelijk waarom.
Mijn idee idd. Als je productie problemen hebt dan heb je die al maanden dan kom je daar bij zoiets belangrijks niet een week of 2 van te voren mee. Wat mij betreft neemt de EU de licentie af en laat de fabrieken op het continent ook produceren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:42:07 #81
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197646231
quote:
German health minister backs limits on EU vaccine exports

Europe should have its “fair share” of vaccines, Germany’s health minister has said as he backed European Union proposals to limit exports of vaccines - a move which has been met with concern in the UK.

According to Reuters, Jens Spahn told Germany’s ZDF broadcaster: “I can understand that there are production problems but then it must affect everyone in the same way.”

“This is not about Europe first but about Europe’s fair share,” he said, adding it therefore made sense to have export limits on vaccines.

Reuters reports that the EU has proposed a register of vaccine exports, in response to supply delays in deliveries of AstraZeneca’s vaccine and an announcement by Pfizer of a temporary slowdown in supplies in January.
https://www.theguardian.c(...)fore-us-turns-corner
are we infinite or am I alone
pi_197646233
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:36 schreef rutger05 het volgende:
Ik zou wel eens willen weten wat er nu precies fysiek in de EU wordt geproduceerd aan vaccins en of het mogelijk is om de productiecapaciteit, door nieuwe faciliteiten of ombouw andere faciliteiten, drastisch te vergroten op korte termijn.

Eerder las ik dat bijvoorbeeld Pfizer het productieproces niet uit handen willen geven. Dit laatste mag geen issue zijn. Wel moet Pfizer natuurlijk betaald worden, maar als er ergens anders geproduceerd kan worden in de EU moet dat mogelijk zijn en afgedwongen worden.

Dit alles toont des te meer aan dat je belangrijke faciliteiten, zoals de productie van medicijnen en vaccins, fysiek in de EU moet houden.
Je hebt volledige gelijk. Maar dan worden de medicijnen duurder, en gaat de zorgpremie omhoog, en dat is dan "de schuld van Rutte" volgens een groot deel van het volk.
Alpha kenny one
pi_197646234
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als dat achter de rug om verkopen waar is, zou ik zeggen kapotmaken die handel. Als je zo nodig ook vroegtijdig vaccins wil verkopen aan andere landen geef dat dan vantevoren aan. En ga niet geld lopen schooien met valse beloftes. Gelukkig heeft men op meerdere paarden gewed.
I'll give you something to do
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:42:58 #84
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197646243
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Een exportverbod lijkt me wel een goed plan. Bericht van 8 december:

quote:
The UK government’s vaccines task force acknowledged that just four million doses of the vaccine developed by Oxford university and AstraZeneca would be delivered this year. And they will all be imported from the Netherlands and Germany as plans for manufacture in England have been beset by delays.
https://www.irishtimes.co(...)ing-delays-1.4430676
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197646255
quote:
En het spel is begonnen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_197646256
quote:
Direct de grenzen dicht. Geen vaccin meer de grens over tot dst duidelijk is wat er aan de hand is. Geen tijd voor spelletjes nu.
zie email 27 oktober
pi_197646260
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mijn idee idd. Als je productie problemen hebt dan heb je die al maanden dan kom je daar bij zoiets belangrijks niet een week of 2 van te voren mee. Wat mij betreft neemt de EU de licentie af en laat de fabrieken op het continent ook produceren.
Wellicht is dat niet op de 1 of andere dag mogelijk. Maar ook hiervoor geldt dat je dit al mijlenver van te voren zag aankomen. Tenslotte hebben de big Pharma bedrijven nou niet echt een goede reputatie. Vantevoren had je een contract moeten maken voor een x aantal vaccins en de licentie zodat je zelf kon gaan produceren.

Nu ben je gewoon overgeheveld aan de grillen van Astrazenica en de rest.
pi_197646295
Duitsland *O*

Weg met die smerige Britten en hun Angelsaksische ikke ikke mentaliteit.
pi_197646302
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:36 schreef rutger05 het volgende:

Dat is te duur
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:49:11 #90
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197646318
quote:
The UK minister for Covid vaccine deployment, Nadhim Zahawi, has said that he is confident that vaccine makers would honour their supply agreements with the UK, following reports that the European Union had threatened to block suppply. Zahawi told Sky News:

I’m confident that the Pfizer vaccine will be delivered. Pfizer have made sure that they have always delivered for us, they will continue to do so.

They have made a very important announcement on the equitable supply of the whole world, including the European Union, and I’m sure they will deliver for the European Union, the United Kingdom and for the rest of the world.

We have got 367 million vaccines that we have ordered from seven different suppliers, so I’m confident we will meet our target and continue to vaccinate the whole of the adult population by the autumn.
Interessant dat hij in deze context enkel over Pfizer spreekt, niet over AstraZeneca...
are we infinite or am I alone
pi_197646321
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Direct de grenzen dicht. Geen vaccin meer de grens over tot dst duidelijk is wat er aan de hand is. Geen tijd voor spelletjes nu.
In de VS bijvoorbeeld hadden de autoriteiten het kantoor allang binnen gevallen om alle administratie te onderzoeken, de directie te ondervragen en de controle op de productie overgenomen in het landsbelang.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:50:47 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197646337
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:44 schreef aartstyle het volgende:
Nu ben je gewoon overgeheveld aan de grillen van Astrazenica en de rest.
is dat niet wat overdreven, er zijn gewoon hele grote orders geplaatst die iedereen gisteren wil hebben
pi_197646359
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is te duur
Dat wij nu te weinig vaccins hebben kost de economie ontzettend veel geld om over de maatschappelijke schade maar te zwijgen. Vroeger werd er ook in de EU geproduceerd en dat levert ook belangrijke werkgelegenheid op.

Belangrijke faciliteiten zoals de productie van medicijnen en vaccins horen in de EU thuis en moeten niet overgelaten worden aan landen zoals China en India.
pi_197646361
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

is dat niet wat overdreven, er zijn gewoon hele grote orders geplaatst die iedereen gisteren wil hebben
Ligt eraan wat de reden is van het niet leveren. Hebben ze gewoon een hoop verkocht aan een land die meer geld bood of zijn ze politiek onder druk gezet door de UK zelf maakt al verschil. Of is er echt een productieprobleem.

Als het echt gegaan is naar een ander land die meer geld bood dan kan ik er niet anders van maken dat we overlegeverd zijn aan de bekende grillen van de big pharma.

Is het echt een productieprobleem dan is het op dit moment niet anders. Als het dan maar eerlijk verdeeld wordt.
pi_197646378
Ik dacht het dat het in de UK weer goed ging. Maar dat betreft alleen de nieuwe positief geteste mensen. Het aantal bezette patienten in ziekenhuizen en IC bedden stijgen nog steeds :o
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:54:50 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197646379
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:53 schreef aartstyle het volgende:
Als het echt gegaan is naar een ander land die meer geld boodt dan kan ik er niet anders van maken dat we overlegeverd zijn aan de bekende grillen van de big pharma.
waarom scheer je ze allemaal over 1 kam, de enige waar misschien iets niet helemaal pluis is kan Astra Zeneca zijn, bij die anderen voor zover we weten (nog) niet
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:54:59 #97
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197646383
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dus jij vind het best als we wel exporteren naar het UK die wel zijn deel krijgt, terwijl je er zelf langer op moet wachten?

Waarom krijgen de Britten het wel en waarom word de tegenvallende productie op de EU afgewenteld en niet op het VK?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197646394
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:49 schreef rutger05 het volgende:

[..]

In de VS bijvoorbeeld hadden de autoriteiten het kantoor allang binnen gevallen om alle administratie te onderzoeken, de directie te ondervragen en de controle op de productie overgenomen in het landsbelang.
Wie moet dat gaan doen dan? De Belgen? Dan wreekt het zich dat de EU geen staat is...
zie email 27 oktober
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:56:00 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197646396
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:54 schreef Mansjester het volgende:
Ik dacht het dat het in de UK weer goed ging. Maar dat betreft alleen de nieuwe positief geteste mensen. Het aantal bezette patienten in ziekenhuizen en IC bedden stijgen nog steeds :o
Komt omdat de opnames altijd na de besmettingen komen, zo vreemd is dat niet.

Ze zien nu nog de toestroom van die gigantische piek van een paar weken geleden.
pi_197646409
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:53 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ligt eraan wat de reden is van het niet leveren. Hebben ze gewoon een hoop verkocht aan een land die meer geld bood of zijn ze politiek onder druk gezet door de UK zelf maakt al verschil. Of is er echt een productieprobleem.

Als het echt gegaan is naar een ander land die meer geld bood dan kan ik er niet anders van maken dat we overlegeverd zijn aan de bekende grillen van de big pharma.

Is het echt een productieprobleem dan is het op dit moment niet anders. Als het dan maar eerlijk verdeeld wordt.
Nee hoor. De EU blokkeert dan gewoon elk transport. Maar het begint echt op oorlogstaal te lijken.

quote:
Ministers now fear that deliveries of the Pfizer jabs will, at best, be delayed by extra paperwork, and that the EU could try to stop doses being sent to non-EU countries after saying it would “take any action required to protect its citizens”.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')