Kan je nagaan hoe duur het is om hier medicijnen te maken als dat te duur isquote:Op dinsdag 26 januari 2021 09:53 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat wij nu te weinig vaccins hebben kost de economie ontzettend veel geld om over de maatschappelijke schade maar te zwijgen. Vroeger werd er ook in de EU geproduceerd en dat levert ook belangrijke werkgelegenheid op.
Belangrijke faciliteiten zoals de productie van medicijnen en vaccins horen in de EU thuis en moeten niet overgelaten worden aan landen zoals China en India.
Het goede nieuws blijft wel dat B117 te onderdrukken is met stevige maatregelen. In het begin was er de angst dat het niet meer in de hand was te houden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 09:54 schreef Mansjester het volgende:
Ik dacht het dat het in de UK weer goed ging. Maar dat betreft alleen de nieuwe positief geteste mensen. Het aantal bezette patienten in ziekenhuizen en IC bedden stijgen nog steeds
Nee natuurlijk niet maar "big pharma zijn allemaal criminelen" vind ik ook weer een wat te snelle conclusie, goed dat ze dit tot op de bodem uitzoeken.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 09:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dus jij vind het best als we wel exporteren naar het UK die wel zijn deel krijgt, terwijl je er zelf langer op moet wachten?
Waarom krijgen de Britten het wel en waarom word de tegenvallende productie op de EU afgewenteld en niet op het VK?
Ik kan het mij echt niet voorstellen dat bijvoorbeeld een land als de VS of China het zou toestaan dat er vaccins worden geëxporteerd als deze landen zelf om deze vaccins zaten te springen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 09:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dus jij vind het best als we wel exporteren naar het UK die wel zijn deel krijgt, terwijl je er zelf langer op moet wachten?
Waarom krijgen de Britten het wel en waarom word de tegenvallende productie op de EU afgewenteld en niet op het VK?
Olaf en Europol.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 09:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wie moet dat gaan doen dan? De Belgen? Dan wreekt het zich dat de EU geen staat is...
Er is ook niet veel kritiek op Pfizer, ook al heb je het verhaal van de 6 doses uit een vial en een korte leveringsdip in januari. Dat volet gewoon nog allemaal eerlijk en zakelijk aan.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 09:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet maar "big pharma zijn allemaal criminelen" vind ik ook weer een wat te snelle conclusie, goed dat ze dit tot op de bodem uitzoeken.
Pfizer zou toch niet toestaan dat er Pfizer vaccins in licentie worden geproduceerd?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 09:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er is ook niet veel kritiek op Pfizer, ook al heb je het verhaal van de 6 doses uit een vial en een korte leveringsdip in januari. Dat volet gewoon nog allemaal eerlijk en zakelijk aan.
Europol is een overlegclub. Ik weet niet of OLAF deze bevoegdheden heeft. Het is een nogal a-typisch geval natuurlijk.quote:
Ik hoop wel dat in de tussentijd her en der weer wat dingen open gaan, zoals kappers en winkels. En (basis)scholen. Hopelijk houden we deze week de dalende trend aan in de cijfers.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 09:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben wel klaar met day astrazeneca vaccin. Heb me hoop nu meer gevestigd op j&j. We moeten het uitzingen tot april.
China exporteert toch ook terwijl die echt niet hun eigen bevolking al gevaccineerd heeftquote:Op dinsdag 26 januari 2021 09:57 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik kan het mij echt niet voorstellen dat bijvoorbeeld een land als de VS of China het zou toestaan dat er vaccins worden geëxporteerd als deze landen zelf om deze vaccins zaten te springen.
Het Moderna vaccin wordt in de VS gemaakt, dacht ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 09:57 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik kan het mij echt niet voorstellen dat bijvoorbeeld een land als de VS of China het zou toestaan dat er vaccins worden geëxporteerd als deze landen zelf om deze vaccins zaten te springen.
wat zou je er mee winnen op dit ogenblik, het is geen watersiroop die je vanaf morgen gewoon even aan hoeft te lengen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Pfizer zou toch niet toestaan dat er Pfizer vaccins in licentie worden geproduceerd?
Dwanglicentie ole ole.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Pfizer zou toch niet toestaan dat er Pfizer vaccins in licentie worden geproduceerd?
mRNA vaccins hebben net het voordeel dat produktie zeer snel kan opstarten, je moet bij wijze van spreken slechts de gegevens invoeren en op start duwen...quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat zou je er mee winnen op dit ogenblik, het is geen watersiroop die je vanaf morgen gewoon even aan hoeft te lengen.
waarom is er dan een capaciteitsprobleem?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
mRNA vaccins hebben net het voordeel dat produktie zeer snel kan opstarten, je moet bij wijze van spreken slechts de gegevens invoeren en op start duwen...
Kom er maar in Pfizer, we hebben er nog 50 miljoen nodig. Morgen leveren graag.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
mRNA vaccins hebben net het voordeel dat produktie zeer snel kan opstarten, je moet bij wijze van spreken slechts de gegevens invoeren en op start duwen...
Vandaar dat we miljoenen vaccins van andere leveranciers gekocht hebben. Volgens mij hebben niet eens het meest gekocht van AstraZeneca.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:02 schreef VacaLoca het volgende:
EU had ook gewoon niet zoveel op 1 paard moeten inzetten. En toen bekend werd dat Pfizer als eerste prima vaccin had, hadden ze bijvoorbeeld plan kunnen maken om alles in 't werk te stellen om productie daarvan te verhogen. Bijvoorbeeld door Pfizer te betalen om productie locaties van concurrenten het vaccin onder licentie te laten produceren.
Niet lijdzaam wachten op de prutsers van AstraZeneca.
Janssen hebben we het meeste vanquote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vandaar dat we miljoenen vaccins van andere leveranciers gekocht hebben. Volgens mij hebben niet eens het meest gekocht van AstraZeneca.
Alleen komt die eigenlijk veel te laat.quote:
Klopt. Pfizers de grootste. Alleen die levering is meer uitgesmeerd. AZ zou heel snel kunnen leveren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vandaar dat we miljoenen vaccins van andere leveranciers gekocht hebben. Volgens mij hebben niet eens het meest gekocht van AstraZeneca.
Oud statistiekje gezien, Pfizer is later opgeschaald iddquote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh? https://www.rijksoverheid(...)lowchart-vaccins.pdf
Sanofi moet opnieuwquote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh? https://www.rijksoverheid(...)lowchart-vaccins.pdf
Tuincentra, graag. Heb komend voorjaar heel veel planten nodig. En die zoek ik liefst zelf uit.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik hoop wel dat in de tussentijd her en der weer wat dingen open gaan, zoals kappers en winkels.
Gelukkig hebben we een Plan B buiten (snel) vaccineren om....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sanofi moet opnieuw
AZ kan niet leveren
Janssen is laat
We are so fucked.
Beschermt tegen ziekte of tegen infectie? Er wordt namelijk zowat niemand nog opgenomen in het ziekenhuis die gevaccineerd is lees ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet goed welke berichtgeving uit Israel betrouwbaar is, eerst was er een verhaal van de legerarts die de leiding heeft over de vaccinaties dat het eerste vaccin minder beschermde dan verwacht en Pfizer had toegezegd, gisteren een bericht dat zegt dat de eerste dosis al voor 90% beschermd terwijl Israel gewoon gigantische hoge cijfers blijft laten zien van nieuwe besmettingen.
Iets klopt er niet.
Rellen is juist de oplossing, en dan het tuincentrum plunderen 😏quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Tuincentra, graag. Heb komend voorjaar heel veel planten nodig. En die zoek ik liefst zelf uit.
Als het niet anders kan, dan bestel ik ze wel online. Ga niet rellen of zo, hiervoor.
Kom maar op met jouw plan B! Ben benieuwd...quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we een Plan B buiten (snel) vaccineren om....
Niet extra bestellen van Pfizer terwijl de positieve resultaten al bekend waren, en in januari niet Moderna bijbestellen vind ik wel foutjes. Dat zijn de twee vaccins die het beste lijken te werken, en in plaats daarvan gokken op vaccins waarvan dat minder zeker is zeer risicovol.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ga vanaf half april verhuizen/klussen. Uiteindelijk kan alles online maar zou leuk zijn als in elk geval begin mei winkels en bouwmarkten etc ook gewoon fysiek open zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Tuincentra, graag. Heb komend voorjaar heel veel planten nodig. En die zoek ik liefst zelf uit.
Als het niet anders kan, dan bestel ik ze wel online. Ga niet rellen of zo, hiervoor.
AZ doet niets bij kwetsbaren ook, ik hoop dat het wel werkt bij de economisch rendabelen iig zodat de jongere mensen ermee geent kunnen worden...quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sanofi moet opnieuw
AZ kan niet leveren
Janssen is laat
We are so fucked.
Dat is een roddel die (voorlopig) ontkracht is.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:23 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
AZ doet niets bij kwetsbaren ook, ik hoop dat het wel werkt bij de economisch rendabelen iig zodat de jongere mensen ermee geent kunnen worden...
Maar er is toch niets mis met Janssen?
leveringen daarvan zouden pas vanaf 3e kwartaal zijn dus begrijp wel op dat ze het op dat moment niet nodig vondenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet extra bestellen van Pfizer terwijl de positieve resultaten al bekend waren, en in januari niet Moderna bijbestellen vind ik wel foutjes. Dat zijn de twee vaccins die het beste lijken te werken, en in plaats daarvan gokken op vaccins waarvan dat minder zeker is zeer risicovol.
Ja dat is toch ook zo? Wij hebben als eerste gereserveerd en betaald dus wij horen als eerste te krijgen, punt. En anders idd naar de rechtbank en slopen dat bedrijf als voorbeeld. Het is een eu bedrijf godbeterd!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 07:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik lees ook gewoon arrogantie van Europa alsof. Astrazenica hun productieproblemen maar moet oplossen door te korten op levering aan andere landen... Best wel een egoïstisch standpunt... Als wij maar voldoende krijgen...
Snap de boosheid maar problemen bij zulke grote hoeveelheden en ingewikkelde vaccins zijn natuurlijk niet vreemd.
Vraag is hoe de AZ-leveringen in Q2 dan zullen zijn...quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is een roddel die (voorlopig) ontkracht is.
Nee klopt, Janssen is gewoon laat. die hoeven we niet snel te verwachten pas rond april/mei
AZ is druk bezig met damage control nadat de EU zich afgevraagd heeft waar al die vaccins gebleven zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is een roddel die (voorlopig) ontkracht is.
Je moet ook alweer aan een tweede ronde gaan denken, en veel leveringen zijn gewoon gigantisch onzeker. Je moet afspreken dat als je er te veel hebt, je de vaccins door kan spelen aan derdewereldlanden. Worst case scenario doe je aan fantastische ontwikkelingshulp.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
leveringen daarvan zouden pas vanaf 3e kwartaal zijn dus begrijp wel op dat ze het op dat moment niet nodig vonden
Het schuift gewoon door lijkt mij.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vraag is hoe de AZ-leveringen in Q2 dan zullen zijn...
Dat zullen ze vast ook wel gedaan hebben maar in principe heeft de EU en NL dus ook al heel ruim besteld.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je moet ook alweer aan een tweede ronde gaan denken, en veel leveringen zijn gewoon gigantisch onzeker. Je moet afspreken dat als je er te veel hebt, je de vaccins door kan spelen aan derdewereldlanden. Worst case scenario doe je aan fantastische ontwikkelingshulp.
Er is extra bijbesteld van Pfizer.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet extra bestellen van Pfizer terwijl de positieve resultaten al bekend waren, en in januari niet Moderna bijbestellen vind ik wel foutjes. Dat zijn de twee vaccins die het beste lijken te werken, en in plaats daarvan gokken op vaccins waarvan dat minder zeker is zeer risicovol.
Ik hoop echt dat we dat hier in de EU gaan doen en wel zo snel mogelijk. Dit scenario had al in gang gezet moeten zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Huh? Gelovigen zijn toch tegen vaccineren?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:33 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Echt wat voor plaat heb je dan voor je kop
Opflikkeren nu met al die voorkruipers. Bek dicht en wachten op je plek al naar gelang leeftijd/medische indicatie.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:33 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Maak je geen zorgen, wij zitten goed hier qua geld.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 08:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, die mentaliteit van sommige landen kan nog wel ‘s een staartje krijgen. Blijkbaar zijn ze bereid de bevolking in andere landen te laten stikken zodat zij meer hebben. Die solidariteit tussen landen is er ook niet echt.
Ik heb ook een beetje een nare smaak bij dat AstraZeneca verhaal richting de EU.
Ik vermoed dat dit is omdat geestelijken ook bij (ernstig zieke, denk bijvoorbeeld aan kanker) mensen thuis en in het ziekenhuis geestelijke bijstand verlenen, dus wel begrijpelijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:33 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Sorry, maar ik moest er om lachen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:33 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
We hadden meer kunnen bestellen, maar dat betekent niet noodzakelijk dat we dan eerder geleverd zouden krijgen. Ik betwijfel dat Pfizer de productie op korte termijn nog verder kan opdrijven, die zullen momenteel reeds al hun capaciteit benutten. En investeren in extra produktiecapaciteit zullen ze enkel doen als ze verwachten dat die capaciteit ook de volgende jaren benut kan worden. Best mogelijk dat dit een éénmalige gebeurtenis is. Vergelijkbaar met het aanwerven van meer IT-ers om Y2k problemen op te lossen...quote:Op dinsdag 26 januari 2021 10:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt. Pfizers de grootste. Alleen die levering is meer uitgesmeerd. AZ zou heel snel kunnen leveren.
Overigens ligt de waarheid nog iets meer in het midden want we hadden nog meer Pfizer kunnen hebben, maar door politieke druk zag de EU daar van af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |