Mooi gezegd.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als het op een fatsoenlijke manier zou kunnen zou ik daar prima tegen willen demonstreren. Om te laten zien dat het ook vreedzaam kan. Ben alleen bang dat dat protest direct weer gekaapt zal worden.
Het voelt voor mij een beetje als een uiting van wat we al bijna een jaar zien borrelen. Er wordt vanuit elke hoek gigantisch gepolariseerd, de overheid doet daar lekker aan mee door jongeren ook in een verdomhoekje te duwen.
Die zijn nu boos. Die boosheid willen ze uiten, en een zooi voetbalhooligans oid denken: Jo, uitgelezen kans! en het vuurtje laait op.
En wat die agent op 4 net zei, Kopieergedrag. Mensen zien rellen in een stad en gaan het ook doen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:26 schreef Ronald het volgende:
Het ging eigenlijk al mis toen de politie gisteren om 21:01 politie fuiken had klaar staan en actief achter fietsers aan ging rijden. Je moet zoiets rustig even z’n beloop laten dan is de lol van het rellen ook snel weg. Laat de wappies op zondag maar wat schreeuwen op een veld of plein, dat hou je toch niet tegen.
Ook een groot probleem is de enorme media aandacht met allemaal livestreams op feesboek en Twitter. Dat in combinatie met wat ME en de vlam slaat snel in de pan.
Die laten liever hun agenten op burgers slaan.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:26 schreef galantis het volgende:
Politiechef A'dam en burgemeester van Eindhoven zijn het recht op demonstreren in deze tijd liever kwijt dan rijk. Triest zeg. Dan heb je het niet helemaal begrepen.
Nou ze zijn toch allemaal paraat, kunnen ze wat doen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:
Politiebond spreekt van ernstigste rellen in 40 jaar en vreest dat dit een voorbode is. Handige uitspraak jongen
Ja dat was helemaal sneu... kan altijd een reden hebben dat je nog onderweg naar huis bent iets na 9....quote:Op zondag 24 januari 2021 22:26 schreef Ronald het volgende:
Het ging eigenlijk al mis toen de politie gisteren om 21:01 politie fuiken had klaar staan en actief achter fietsers aan ging rijden. Je moet zoiets rustig even z’n beloop laten dan is de lol van het rellen ook snel weg. Laat de wappies op zondag maar wat schreeuwen op een veld of plein, dat hou je toch niet tegen.
Ook een groot probleem is de enorme media aandacht met allemaal livestreams op feesboek en Twitter. Dat in combinatie met wat ME en de vlam slaat snel in de pan.
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:26 schreef Ronald het volgende:
Er zijn ook livestreams die om stips 21:00 op zwart gaan hoorquote:Op zondag 24 januari 2021 22:26 schreef Ronald het volgende:
Je hoeft oma niet mee te nemen naar die rellen natuurlijk.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:27 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Mooi gezegd.
---
Wellicht zijn de jongeren vatbaarder voor ludieke en aansprekende teksten. Bijvoorbeeld:
Na 21:00u met je maten rellen op straat, is de dag erna je oma aan een beademingsapparaat!
Klopt. Ben nu al benieuwd naar morgen....quote:Op zondag 24 januari 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:
Politiebond spreekt van ernstigste rellen in 40 jaar en vreest dat dit een voorbode is. Handige uitspraak jongen
Zou wel kunnen kloppen de krakkersrellen waren denk wel een stukje erger.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:
We hoeven ons niet te vervelen in ieder geval.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:29 schreef JosMert het volgende:
[..]
Klopt. Ben nu al benieuwd naar morgen....
Maar ze hebben wel hun vliegverbodje binnen!quote:Op zondag 24 januari 2021 22:27 schreef JosMert het volgende:
[..]
Je kon er idd op wachten.
D66 is nu denk ik niet meer zo blij met hun gedraai en tweet van gisteravond.
Die gasten zou je moeten ontslaan.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:26 schreef galantis het volgende:
Politiechef A'dam en burgemeester van Eindhoven zijn het recht op demonstreren in deze tijd liever kwijt dan rijk. Triest zeg. Dan heb je het niet helemaal begrepen.
Slecht.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:29 schreef Sfancta het volgende:
In Roermond gaat het rustig door, geen handhanving, en nu staan er containers in de fik bij het winkelcentrum.
Voor mijn tijd.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zou wel kunnen kloppen de krakkersrellen waren denk wel een stukje erger.
Je ziet wat er gebeurt als er wel 'demonstraties' plaatsvinden vandaag. Het risico is te groot en de nationale belangen te groot.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:26 schreef galantis het volgende:
Die chef van Amsterdam heeft nul zelfreflectiequote:Op zondag 24 januari 2021 22:26 schreef galantis het volgende:
Wat is dit nu weer voor een onzin. Ik wil heel die avondklok niet johquote:Op zondag 24 januari 2021 22:30 schreef Document1 het volgende:
[..]
Nee, jij vraagt al weken om dit soort excessen. Je zit nu vast met een strak plassertje veilig op je zolderkamertje.
That escalated quickly.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:
Die zijn toch allang wegbezuinigd, die buurtwerkersquote:Op zondag 24 januari 2021 22:29 schreef Mortaxx het volgende:
Ik stel voor om de buurtwerkers gratis ratels uit te laten delen zodat iedereen op een corona veilige manier kan demonstreren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |