SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zie email 27 oktober
Als ik 'm een klein beetje kan peilen is het aannemelijker dat hij goedlachs voor de camera komt en zegt: Oh die rellen? Ja, haha, ja, kwajongens hè? Ach, ze moeten gewoon hun bek houden. Hahahaha. Ja nee, grapje natuurlijk hè, dat weet je wel.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Noem je Rutte nu een sterke man?
Nou, als het goed is is ie thuis.quote:
Waarom horen we niks van hem terwijl het hele land onrustig is?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, als het goed is is ie thuis.
Omdat hij anderen de kastanjes uit het vuur laat halen als hij zichzelf teveel moet uitspreken. Grapperhaus en Bruls zullen zich morgen wel met ferme taal komen melden.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom horen we niks van hem terwijl het hele land onrustig is?
Ik zou eigenlijk de koning wel willen zien in deze, maar misschien ligt het aan mij.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat hij anderen de kastanjes uit het vuur laat halen als hij zichzelf teveel moet uitspreken. Grapperhaus en Bruls zullen zich morgen wel met ferme taal komen melden.
Vergeet de Jonge niet. We krijgen natuurlijk straks ook de avondklokrelpiek.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat hij anderen de kastanjes uit het vuur laat halen als hij zichzelf teveel moet uitspreken. Grapperhaus en Bruls zullen zich morgen wel met ferme taal komen melden.
De bruidegom is al gesignaleerd.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is die niet essentieel?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, als het goed is is ie thuis.
en volgende week komen er weer een paar 100.000 bijquote:Op zondag 24 januari 2021 22:18 schreef Noek het volgende:
Toen ze de avondklok gingen luiden hadden ze gelijk moeten zeggen dat ze een offer vragen maar dat zij nu alles op alles gaan zetten om hier zsm uit te komen, vaccineren, dit dat alles. Maar geef mensen enkel negativiteit en dan krijg je dit terug.
Werk aan de bak voor ze, er liggen 500.000 klaar toch?
Wel mee eens, maar niet op dit moment. De avondklok is dermate precair en verdelend onder de bevolking dat WA zich nu nooit verbindend kan opstellen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk de koning wel willen zien in deze, maar misschien ligt het aan mij.
Lijkt me een hele riskante zet. Wat ga je hem laten zeggen? Een koning is voor de verbinding, dit ga je niet kunnen verbinden.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk de koning wel willen zien in deze, maar misschien ligt het aan mij.
Lekker laten afkoelen terwijl het land in de fik staat.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en volgende week komen er weer een paar 100.000 bij
Met scherp schieten dan maar. Mitrailleuren op iedere hoek van de straat stationeren.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:17 schreef Jor_Dii het volgende:
In vele steden wordt nu moedwillig van alles gesloopt, op straat en winkels etc. Dit gaat zich ook tegen de relschoppers keren uit de hoek van de brave burgers als dit zo door blijft gaan.
Als het op een fatsoenlijke manier zou kunnen zou ik daar prima tegen willen demonstreren. Om te laten zien dat het ook vreedzaam kan. Ben alleen bang dat dat protest direct weer gekaapt zal worden.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:17 schreef Jor_Dii het volgende:
In vele steden wordt nu moedwillig van alles gesloopt, op straat en winkels etc. Dit gaat zich ook tegen de relschoppers keren uit de hoek van de brave burgers als dit zo door blijft gaan.
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel mee eens, maar niet op dit moment. De avondklok is dermate precair en verdelend onder de bevolking dat WA zich nu nooit verbindend kan opstellen.
GMTAquote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt me een hele riskante zet. Wat ga je hem laten zeggen? Een koning is voor de verbinding, dit ga je niet kunnen verbinden.
Klopt, gaat hier ook los.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:17 schreef JosMert het volgende:
Apeldoorn en Arnhem ook op het lijstje erbij
Volgens de politie zijn ook samenkomsten gaande op straat in de Gelderse plaatsen Apeldoorn en Arnhem. De politie heeft ingegrepen in de Arnhemse wijk Presikhaaf waar jongeren vuurwerk afstaken, meldt De Gelderlander.
Bron: nu
nog meer afkoelen ?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Lekker laten afkoelen terwijl het land in de fik staat.
Precies dit is aan de hand. Die boosheid zie ik bij de jongere medemens steeds meer. En terecht. Als ik jong was zou ik ook boos zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als het op een fatsoenlijke manier zou kunnen zou ik daar prima tegen willen demonstreren. Om te laten zien dat het ook vreedzaam kan. Ben alleen bang dat dat protest direct weer gekaapt zal worden.
Het voelt voor mij een beetje als een uiting van wat we al bijna een jaar zien borrelen. Er wordt vanuit elke hoek gigantisch gepolariseerd, de overheid doet daar lekker aan mee door jongeren ook in een verdomhoekje te duwen.
Die zijn nu boos. Die boosheid willen ze uiten, en een zooi voetbalhooligans oid denken: Jo, uitgelezen kans! en het vuurtje laait op.
Dit zijn echt niet enkel jongeren hoor. Staan gewoon volwassen kerels en vrouwen tussen..quote:Op zondag 24 januari 2021 22:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als het op een fatsoenlijke manier zou kunnen zou ik daar prima tegen willen demonstreren. Om te laten zien dat het ook vreedzaam kan. Ben alleen bang dat dat protest direct weer gekaapt zal worden.
Het voelt voor mij een beetje als een uiting van wat we al bijna een jaar zien borrelen. Er wordt vanuit elke hoek gigantisch gepolariseerd, de overheid doet daar lekker aan mee door jongeren ook in een verdomhoekje te duwen.
Die zijn nu boos. Die boosheid willen ze uiten, en een zooi voetbalhooligans oid denken: Jo, uitgelezen kans! en het vuurtje laait op.
Ik denk dat Rutte verontwaardigd reageert en dan 2 weken later met een dikke grijns er nog 2 weken achteraan plakt, omdat het kan.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik 'm een klein beetje kan peilen is het aannemelijker dat hij goedlachs voor de camera komt en zegt: Oh die rellen? Ja, haha, ja, kwajongens hè? Ach, ze moeten gewoon hun bek houden. Hahahaha. Ja nee, grapje natuurlijk hè, dat weet je wel.
echt een man met ballen zo te lezenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef JosMert het volgende:
Grapperhaus zijn reactie op de rellen.
Ja je leest het echt.
https://i.imgur.com/WDPmPIw.png
Nee, weet ik, daarom ook dit stuk:quote:Op zondag 24 januari 2021 22:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Die boosheid willen ze uiten, en een zooi voetbalhooligans oid denken: Jo, uitgelezen kans! en het vuurtje laait op.
Als je in het vorige topic al dingen leest over Whatsappjes die op Twitter gezet zijn waarin voetbalhooligans opgeroepen worden weet je eigenlijk al genoeg.quote:Die boosheid willen ze uiten, en een zooi voetbalhooligans oid denken: Jo, uitgelezen kans! en het vuurtje laait op.
Dat zie ik dus ook gebeuren als reactie op de rellen. Dit tuig pak ik aan door de avondklok te verlengen....quote:Op zondag 24 januari 2021 22:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte verontwaardigd reageert en dan 2 weken later met een dikke grijns er nog 2 weken achteraan plakt, omdat het kan.
Maar wat hij ook zou zeggen, niemand neemt hem nog serieus. Hij had gewoon moeten aftreden.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
echt een man met ballen zo te lezen
en dan het leger er ook nog bij inzetten.....quote:Op zondag 24 januari 2021 22:22 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dat zie ik dus ook gebeuren als reactie op de rellen. Dit tuig pak ik aan door de avondklok te verlengen....
ze zitten in ieder geval niet binnen bij vrienden......quote:Op zondag 24 januari 2021 22:23 schreef ipa84 het volgende:
Als ik het nieuws zo lees is die avondklok een groot succes.
99,9% houdt zich er aan, dus dat klopt.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:23 schreef ipa84 het volgende:
Ja, hadden we niet verwacht.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:23 schreef ipa84 het volgende:
En ze zijn buiten.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze zitten in ieder geval niet binnen bij vrienden......
En buitenlucht is gezond...quote:Op zondag 24 januari 2021 22:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze zitten in ieder geval niet binnen bij vrienden......
Het is nu drukker op straat dan zonder avondklok.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:23 schreef ipa84 het volgende:
quote:
Absoluutquote:Op zondag 24 januari 2021 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is nu drukker op straat dan zonder avondklok.
Dat wilde Jorritsma (Eindhoven) toch? Dat de KMar op straat ging lopen?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dan het leger er ook nog bij inzetten.....
Precies. Mensen die normaal lekker binnen zouden zitten, die denken nu juist van: ik ga lekker stout doen... ik ga dwars zijn.....quote:Op zondag 24 januari 2021 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is nu drukker op straat dan zonder avondklok.
Waar zeggen ze dat?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:26 schreef galantis het volgende:
Politiechef A'dam en burgemeester van Eindhoven zijn het recht op demonstreren in deze tijd liever kwijt dan rijk. Triest zeg. Dan heb je het niet helemaal begrepen.
Je kon er idd op wachten.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
AbsoluutDie hele avondklok werkt op zoveel manieren averechts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |