abonnement Unibet Coolblue
pi_197606444
En hiermee bedoel ik dan niet perse milieuvriendelijk, maar meer dat je zelf zo min mogelijk gifstoffen binnen krijgt (plastic, chemicaliën, bewerkt voedsel).

Ik heb er al meerdere keren over nagedacht om dit te doen, maar nooit in de praktijk toegepast.
Het is dan ook nog eens duurzaam (mooi meegenomen) maar ik wil mijn lichaam gewoon niet meer volstoppen met troep. En ik wil kijken of het ook daadwerkelijk een effect gaat hebben op hoe ik me voel.

De laatste tijd voel ik me gewoon slap, moe, en zit niet lekker in mijn vel. Ik moet sowieso afvallen (heb geen overgewicht maar ben wel stevig), dus dat is dan ook weer mooi meegenomen, maar waar het me in essentie om gaat is dat ik mijn lichaam niet meer zo erg belast met allemaal afvalstoffen/gifstoffen (en ja, natuurlijk krijg je dat in zelfs de meest gezonde voeding nog wel binnen, en je lichaam heeft een enorm zuiveringsvermogen van zichzelf, maar toch).
Kortom, ik wil er ook niet in doorslaan, maar wel gezondere keuzes maken.

Dingen waar ik aan dacht zijn:
1. Onbewerkt eten (en dan ook zelf dingen kweken e.d.), meer fruit/groente en minder bewerkte suiker/bewerkt vlees/bewerkte zuivel zoals margarine
2. Kleding van natuurstof (o.a. katoen), dus niet bijv. van die synthetische troep
3. Cosmetica/verzorging: van die soap bars i.p.v. een hele fles met bodywash/shampoo, zit minder troep in en is daarnaast ook beter voor het milieu, deo in zo'n soort blokje, blokje handzeep ipv. chemische
4. Afwasmiddel: ecologisch, zonder chemicaliën
5. Minder make-up gebruiken/meer biologische keuzes op dit gebied
6. Bestrijdingsmiddelen gebruik ik sowieso al niet
7. Niet eten uit plastic bakjes/ geen plastic voorverpakte dingen kopen

Ik vind het lastig om meer dingen te bedenken, terwijl ik wel weet dat die er zijn. En vind het ontzettend moeilijk om dan de juiste variant van de desbetreffende producten te vinden, en ik weet ook niet welke goed zijn of waar ik het beste kan zoeken.

Dus mijn vraag aan degenen onder jullie die zich hier mee bezig houden is, hebben jullie meer punten voor op mijn lijstje en/of tips?

NB1. Als hier al een algemeen forum voor bestond, mijn excuses, dan een schopje daar naartoe.
NB2. Mevrouw hier leeft op een studentenbudget, dus gezonde opties die ook nog eens goedkoop zijn, zijn fijn.
  zondag 24 januari 2021 @ 12:29:16 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197606480
Dit kan prima in ONZ.

Alsof onbewerkt = gezond en schoon
bewerkt = ongezond en vies

Je lichaam is helemaal niet belast met 'gifstoffen' of wat dat wel niet mag zijn.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Spellchecker zondag 24 januari 2021 @ 12:32:16 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197606525
Als jij aan jou idealen gaat beginnen te werken zul je je sowieso beter gaan voelen. Ook al kun je niet alles in een keer verbeteren. Succes!
pi_197606589
quote:
89s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:29 schreef Mikeytt het volgende:
Dit kan prima in ONZ.

Alsof onbewerkt = gezond en schoon
bewerkt = ongezond en vies

Je lichaam is helemaal niet belast met 'gifstoffen' of wat dat wel niet mag zijn.
Ja jonge, dit had ik ook wel verwacht. Ik zeg toch ook; je lichaam heeft een prima zelf-zuiverend vermogen?
Het is ook niet zo zwart-wit en wil er ook niet extreem in worden.
Alleen denk dat er wel veel gezondere keuzes mogelijk zijn dan wat ik nu huidig doe. En daar laat ik me graag door inspireren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2021 12:36:35 ]
  zondag 24 januari 2021 @ 12:46:19 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197606764
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:36 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Ja jonge, dit had ik ook wel verwacht. Ik zeg toch ook; je lichaam heeft een prima zelf-zuiverend vermogen?
Het is ook niet zo zwart-wit en wil er ook niet extreem in worden.
Alleen denk dat er wel veel gezondere keuzes mogelijk zijn dan wat ik nu huidig doe. En daar laat ik me graag door inspireren.
Als je nou eens een lijstje maakt van hoe je bepaalde dingen nu doet/wat je nu eet/koopt, dan kun je kijken of je daar een ‘schoner’ alternatief naast kunt zetten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197606777


[ Bericht 100% gewijzigd door Muck op 26-01-2021 19:04:50 (Doe normaal) ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_197607058
Niet in één keer alles omgooien, maar kleine stapjes.
  zondag 24 januari 2021 @ 13:33:20 #8
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197607635
Wat is de reden dat je enkel nog kleding van natuurstof wil dragen?
pi_197608033
Het is in principe een goed voornemen. Je bent wat je eet. Bij de supermarkt (of waar je eten koopt) letten op de ingredienten. Trouwens ik snap niet wat soorten kleding en make-up hiermee te maken hebben.
pi_197610258
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:33 schreef PiyeReloaded het volgende:
Wat is de reden dat je enkel nog kleding van natuurstof wil dragen?
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:50 schreef elisexxx het volgende:
Het is in principe een goed voornemen. Je bent wat je eet. Bij de supermarkt (of waar je eten koopt) letten op de ingredienten. Trouwens ik snap niet wat soorten kleding en make-up hiermee te maken hebben.
Kleding is omdat ik vaak allergisch reageer met rode huid/bultjes op een bepaald soort synthetische stof (ik weet niet welke het is, het zit voornamelijk in kleding van de H&M en Primark enz) maar dat is geen ernstige allergische reactie, kan er prima mee leven. Idem dito met bepaalde make-up.

Het is voornamelijk omdat ik denk dat je niet alleen via je eten, maar ook via je omgeving (dus cosmetica, verzorgingsproducten en dus ook je kleding) veel plastic en chemicaliën binnen krijgt (ook via huidopname)(alhoewel in minimale hoeveelheden natuurlijk).

Dus misschien is het ook wel een beetje onzin omdat het zo minimaal is, maar baat het niet dan schaadt het ook niet.
  zondag 24 januari 2021 @ 18:19:55 #11
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_197615274
Ik heb soms dat ik een dag niet drink en doe ook aan hardlopen en fitnessen en zo
pi_197615710
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:26 schreef Naardegallemiezen het volgende:
1. Onbewerkt eten (en dan ook zelf dingen kweken e.d.), meer fruit/groente en minder bewerkte suiker/bewerkt vlees/bewerkte zuivel zoals margarine
2. Kleding van natuurstof (o.a. katoen), dus niet bijv. van die synthetische troep
3. Cosmetica/verzorging: van die soap bars i.p.v. een hele fles met bodywash/shampoo, zit minder troep in en is daarnaast ook beter voor het milieu, deo in zo'n soort blokje, blokje handzeep ipv. chemische
4. Afwasmiddel: ecologisch, zonder chemicaliën
5. Minder make-up gebruiken/meer biologische keuzes op dit gebied
6. Bestrijdingsmiddelen gebruik ik sowieso al niet
7. Niet eten uit plastic bakjes/ geen plastic voorverpakte dingen kopen
Dit lijken me allemaal prima dingen, begin gewoon met deze zaken en kijk wat en hoe het je bevalt, en dan ontwikkel je vanzelf meer/nieuwe/andere ideeën.
Ik zou er biologisch wasmiddel aan toevoegen, of misschien wasnoten, dat lijkt me prima bij jouw rijtje te passen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197616243
Wordt veganist! Daarmee filter je meteen de grootste zooi eruit. Je gaat automatisch veel bewuster kijken naar wat je eet. En zult nieuwe routines moeten ontwikkelen.
pi_197616683
Gaat het je ook om het milieu?
- Koop dan lokaal en volgens het seizoen
- gebruik geen verzorgingsmiddelen met microplastics (scrubs, maar ook spul voor je haar en je gezicht)
- gebruik de auto zo min mogelijk.
- gebruik een douchewekker

Zo min mogelijk afval
- verwerk de restjes van je eten.
- neem je tas mee naar de supermarkt

Gezond
- weinig alcohol
- genoeg beweging
- gevarieerd
- groente en fruit
pi_197697262
Lees je eerst in en probeer uit te vinden wat schadelijk is en wat bakerpraatjes zijn. Niet alle dieten zijn even zinvol en veganistisch eten is heel lastig gezond te bereiden op de lange duur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')