En op wie moeten ze dan stemmen om hun stem tegen dit beleid uit te brengen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Liever niet. Laat mensen maar hun stem uitbrengen tegen dit beleid.
Nog niet in verdiept. Maar ik ben bijna bereid om te stemmen op partijen die normaal gesproken nooit van mijn leven mijn stem zouden krijgen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:40 schreef Accordtje het volgende:
[..]
En op wie moeten ze dan stemmen om hun stem tegen dit beleid uit te brengen?
Ah, dus je wil eigenlijk de oproep doen aan mensen om tegen "het beleid" te stemmen, maar je weet helemaal niet welke partijen er überhaupt tegen "het beleid" zijn? Goed verhaalquote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Nog niet in verdiept. Maar ik ben bijna bereid om te stemmen op partijen die normaal gesproken nooit van mijn leven mijn stem zouden krijgen.
Ik heb wel een vermoeden. Maar nog tijd genoeg om daarin te verdiepen. Niet iedereen hoeft alles voorgekauwd te krijgen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:02 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ah, dus je wil eigenlijk de oproep doen aan mensen om tegen "het beleid" te stemmen, maar je weet helemaal niet welke partijen er überhaupt tegen "het beleid" zijn? Goed verhaal
Je hebt een vermoeden welke partijen tegen "het beleid" zijn? Ik heb zo'n vermoeden dat je echt geen flauw idee hebt waarover je praat. Als je alleen al kijkt naar de avondklok dan zie je dat bijna 80% van de Tweede Kamer hiermee ingestemd heeft. En hoe serieus kan je de tegenstemmers hiervan nemen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb wel een vermoeden. Maar nog tijd genoeg om daarin te verdiepen. Niet iedereen hoeft alles voorgekauwd te krijgen.
Da's waar. Maar goed ik ben niet zo principieel. Aruba heeft een avondklok van 23u of zo, Tenerife ook zoiets. Dat is dan een avondklok die er niet op is gericht om ieders leven te ontwrichten, maar gewoon om illegale feestjes diep in de nacht te bemoeilijken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:52 schreef Godshand het volgende:
[..]
Antillen heeft ook een avond klok. Die Canarische eilanden gaat nog wel inderdaad. Wel negatieve test nodig en eerst in quarantaine bij aankomst
Nieuwe. Wordt morgen weer over gesproken, maar er is al een meerderheid die voor is om het toch te verlengen.quote:Op zondag 7 februari 2021 14:10 schreef Fer het volgende:
Komt er nog een nieuwe klok of is het overmorgen afgelopen?
Precies, het maakt geen bal uit. Het gaat er enkel om op het pluche te komen en daarna te blijven zitten tot je genoeg "vriendjes" uit de lobbywereld hebt om daarna genoeg centjes binnen te harken.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:40 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De Feestpartij natuurlijkquote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:40 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zal denk ik meteen verlengd worden tot 2 maart.quote:Op zondag 7 februari 2021 14:10 schreef Fer het volgende:
Komt er nog een nieuwe klok of is het overmorgen afgelopen?
“Avondklok is het eerst wat er weer afgaat!”quote:Op zondag 7 februari 2021 18:06 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Zal denk ik meteen verlengd worden tot 2 maart.
"Zeer ingrijpende maatregel", maar over verlengen hoeven ze vast niet lang na te denken.
Ja. Weer zo'n leugen.quote:Op zondag 7 februari 2021 18:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
“Avondklok is het eerst wat er weer afgaat!”
Verlengt vervolgens de avondklok en versoepelt de winkelsluitingen
Tegen de tijd dat de verkiezingen voorbij zijn en er een regering is zijn we alweer met andere dingetjes bezig.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nog niet in verdiept. Maar ik ben bijna bereid om te stemmen op partijen die normaal gesproken nooit van mijn leven mijn stem zouden krijgen.
Onszelf en de jongeren bij elkaar aan het vegen met psychologische bijstand verlenen waarschijnlijk.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat de verkiezingen voorbij zijn en er een regering is zijn we alweer met andere dingetjes bezig.
Oja, vergeten dat de sneeuwvlokjes niet naar lowlands mochten dit jaarquote:Op maandag 8 februari 2021 00:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Onszelf en de jongeren bij elkaar aan het vegen met psychologische bijstand verlenen waarschijnlijk.
Denk wel dat het wat verder gaat op het moment...quote:Op maandag 8 februari 2021 00:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oja, vergeten dat de sneeuwvlokjes niet naar lowlands mochten dit jaar
Hou toch op man, je doet net of men niets meer mag.quote:Op maandag 8 februari 2021 01:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk wel dat het wat verder gaat op het moment...
Evenementen zijn een minste zorg voor ze.
Dat lijkt me ook een juiste observatie.quote:Op maandag 8 februari 2021 01:16 schreef raptorix het volgende:
Hou toch op man, je doet net of men niets meer mag.
Jarenlang zeiken dat online gamen ook sociaal contact is, school saaaaaaaaaaaaiquote:Op maandag 8 februari 2021 04:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook een juiste observatie.
Er mag inderdaad niks meer.
quote:Op maandag 8 februari 2021 06:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jarenlang zeiken dat online gamen ook sociaal contact is, school saaaaaaaaaaaai
En nu ze dat voor elkaar hebben is het weer niet goed.
Ik ben niet pro lockdown, maar begrijp wel dat de maatregelen nodig zijn, gezien dit soort reacties.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:19 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Jij kan niet wachten tot de zwarte laarzen weer door de straten marcheren en iedereen die 'niet luistert' of een coronamaatregel niet opvolgt neergeknuppeld wordt he ?
Bah, wat zijn die pro-lockdown figuren toch eng volk
Er hoeft maar een virus te zijn en ze vinden het oke dat de overheid je rechten en vrijheden inperkt en tienduizenden bedrijven kapot maakt
In blinde paniek voor een virus is alles toegestaan volgens hun, "het is de wet" "je moet de regels volgen, dan is er niets aan de hand" brullen ze dan
is dat ook letterlijk gezegd ?quote:Op zondag 7 februari 2021 18:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
“Avondklok is het eerst wat er weer afgaat!”
Verlengt vervolgens de avondklok en versoepelt de winkelsluitingen
quote:Op maandag 8 februari 2021 09:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is dat ook letterlijk gezegd ?
in het debat erna is duidelijk gezegd dat de scholen open prio 1 was.
https://www.rijksoverheid(...)onge-20-januari-2021quote:VRAAG
Dus eerder nog de avondklok afschaffen dan de scholen open?
RUTTE
Nee sorry, zo werkt het niet. Aan de ene kant... Daar moet je echt een Berlijnse Muur tussen zetten. Aan de ene kant is er ruimte om dingen te doen? En daarvan hebben we nu gezegd dat het basisonderwijs willen we sowieso open tenzij er contra-indicaties komen uit het onderzoek naar Lansingerland over de verspreiding van het Engelse virus onder kinderen. Dus dat is dat stuk. En überhaupt als er ruimte komt om weer dingen te doen, dan is die ruimte er. Aan de andere kant kan het zo zijn dat je toch nog te maken hebt met ernstige besmettingscijfers. Dat weet je niet zeker. Je hoopt het niet op de 9e dat je toch nog dingen moet doen. Ik wil alleen gezegd hebben hier: dan is die avondklok er eentje die je echt als het enigszins kan echt als eerste in de vuilnisbak wilt gooien.
[...]
Dus dit loopt tot 9 februari, dan zullen we op 2 februari besluiten: wat doen we na 9 februari? Ik wil alleen wel zeggen hier, ook vandaag in het kabinet besproken: je kunt nooit garanderen dat er niks meer nodig is na de 9e, je kunt ook niet garanderen dat het ook nog steeds moeilijke maatregelen zijn. Maar als het aan ons ligt het liefst dan wel die avondklok in de vuilnisbak, maar ook daar kun je geen honderd procent garantie op geven. Maar het is wel de eerste waar je dan vanaf zou willen
Zeker. Meerdere malen zelfs. Door mark, hugo en ferd voor de camera's en door mark in debat.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is dat ook letterlijk gezegd ?
in het debat erna is duidelijk gezegd dat de scholen open prio 1 was.
Worden gewoon 'versoepelingen' vlak voor de verkiezingen zodat Rutte zichzelf weer kan profileren als de Redder van der Natie. En het stemvee trapt er weer met open ogen in.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker. Meerdere malen zelfs. Door mark, hugo en ferd voor de camera's en door mark in debat.
Dat heb ik eerder in het avondklokrellen topic in nws gepost. Dat denk ik ook.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Worden gewoon 'versoepelingen' vlak voor de verkiezingen zodat Rutte zichzelf weer kan profileren als de Redder van der Natie. En het stemvee trapt er weer met open ogen in.
Mijn voorspelling:quote:Op maandag 8 februari 2021 12:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat heb ik eerder in het avondklokrellen topic in nws gepost. Dat denk ik ook.
Ook omdat als mensen in euforie zijn, meer geneigd zijn te stemmen op de zittende machthebbers. Het gaat immers toch goed? Dan willen we geen verandering.
Misschien te cynisch dacht ik nog.
Dan ben je wel erg stom. Als hij nu zou gaan versoepelen zou en nog wel iemand intrappen maar in maart pas ? echnie hoorquote:Op maandag 8 februari 2021 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Worden gewoon 'versoepelingen' vlak voor de verkiezingen zodat Rutte zichzelf weer kan profileren als de Redder van der Natie. En het stemvee trapt er weer met open ogen in.
Tuurlijk wel. Dat is terloops toch ook al aangegeven. Tot 2 maart versoepelt er niks.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dan ben je wel erg stom. Als hij nu zou gaan versoepelen zou en nog wel iemand intrappen maar in maart pas ? echnie hoor
En dan vlak na de verkiezingen iets 'presenteren als tegenslag' waardoor de euforie alleen heeft plaatsgevonden tijdens de verkiezingsperiode. Voor niks.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mijn voorspelling:
In de persco laatste week februari kondigen ze aan dat de avondklok eraf gaat en dat detailhandel/contactberoepen weer open kunnen onder welbekende voorwaarden (max aantal bezoekers, mondmaskers etc) en dat dit per 15 maart zal zijn. Dit is een welbekend psychologisch trucje waarbij je het volk al het gevoel geeft dat er iets positiefs gebeurt, terwijl je in werkelijkheid nog eens 2 weken aan je lockdown vastplakt.
Horeca, sportkantines etc blijven ook in maart gewoon dicht. Met een beetje geluk mogen die pas vanaf 1 mei (sportclubs) en 1 juni (horeca) weer wat doen.
Intussen zijn de ziekenhuizen dan al lang en breed leeggestroomd, maar de angst voor elke willekeurige variant zit er natuurlijk goed in. En Hugo's vaccinatiecampagne is toch niet voor 1 april in fatsoenlijke aantallen op de rit.
vvd staat op 40 zetels in de peilingen he. Ja, veel mensen zijn zo stom daar in te trappen.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dan ben je wel erg stom. Als hij nu zou gaan versoepelen zou en nog wel iemand intrappen maar in maart pas ? echnie hoor
Een groot deel van de bevolking staat achter de maatregelen.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
vvd staat op 40 zetels in de peilingen he. Ja, veel mensen zijn zo stom daar in te trappen.
Ik ook hoor. Maar niet achter de symboolmaatregelen als nutteloze gezichtsmaskers en de sperrtijd. Ook niet achter het visieloze beleid.quote:Op maandag 8 februari 2021 13:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een groot deel van de bevolking staat achter de maatregelen.
Dus dat verbaast mij niet.
Fout, een groot deel vind het onzin maar houdt gewoon netjes aan de regels omdat ze geen boete willen.quote:Op maandag 8 februari 2021 13:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een groot deel van de bevolking staat achter de maatregelen.
Dus dat verbaast mij niet.
Waarom zou iemand die het eens is met de maatregelen oneens moeten zijn met de versoepelingen?quote:Op maandag 8 februari 2021 13:20 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Fout, een groot deel vind het onzin maar houdt gewoon netjes aan de regels omdat ze geen boete willen.
Dat was vorig jaar duidelijk te zien toen het versoepeld werd deed iedereen mee aan de versoepelingen.
Slechts een kleine groep vind de huidige regels geweldig, zijn vaak de eenzame rare mensen welke geen sociale contacten hebben, zij juichen nu.
We weten niet of het helpt, maar we gaan er wel mee door.quote:DEN HAAG - De avondklok wordt verlengd tot en met 2 maart. Volgens bronnen rond het Binnenhof zal het demissionaire kabinet deze boodschap aan het einde van de middag naar buiten brengen. Het kabinet maakt maandagmiddag ook bekend of er schaatsmarathons en toertochten op natuurijs worden toegestaan.
Kan hij mooi vlak voor de verkiezingen met veel gejuich er weer afgehaald worden door Mark en coquote:Op maandag 8 februari 2021 15:14 schreef zoost het volgende:
[..]
We weten niet of het helpt, maar we gaan er wel mee door.
quote:Op maandag 8 februari 2021 15:14 schreef zoost het volgende:
[..]
We weten niet of het helpt, maar we gaan er wel mee door.
Zo lang de rest op slot blijft valt er echt niks te juichen hoor. De lockdown duurt al veel te lang. Ze zijn totaal geschift met hun rotregels.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan hij mooi vlak voor de verkiezingen met veel gejuich er weer afgehaald worden door Mark en co
Dat is de enige reden die ik kan bedenken achter deze belachelijk wanvertoning: Dat het kabinet vlak voor de verkiezingen meer versoepelingen kan doorvoeren en daarmee punten scoort.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zo lang de rest op slot blijft valt er echt niks te juichen hoor. De lockdown duurt al veel te lang. Ze zijn totaal geschift met hun rotregels.
Daar trapt toch geen verstandig mens in ? Extra lang de lockdown aanhouden en dan net voor de verkiezeingen stoppen ? Daar scoor je geen punten mee. Ik moet de verkiezingen trouwen nog zien.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is de enige reden die ik kan bedenken achter deze belachelijk wanvertoning: Dat het kabinet vlak voor de verkiezingen meer versoepelingen kan doorvoeren en daarmee punten scoort.
We gaan het zien iddquote:Op maandag 8 februari 2021 16:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar trapt toch geen verstandig mens in ? Extra lang de lockdown aanhouden en dan net voor de verkiezeingen stoppen ? Daar scoor je geen punten mee. Ik moet de verkiezingen trouwen nog zien.
Of juist wel... besmettingen heel laag... verkiezingen door laten gaan Rutte wint weer, bam vrijheid terug OEPS... loopt weer op 3 maanden lockdown en ga maar weer door...quote:Op maandag 8 februari 2021 16:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar trapt toch geen verstandig mens in ? Extra lang de lockdown aanhouden en dan net voor de verkiezeingen stoppen ? Daar scoor je geen punten mee. Ik moet de verkiezingen trouwen nog zien.
Pas op met dit soort uitspraken, voor je het weet staat de politie op de stoep vanwege opruiing.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:22 schreef Nober het volgende:
Debat is begonnen want, surprise surprise, ze willen het gaan verlengen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:22 schreef Nober het volgende:
Debat is begonnen want, surprise surprise, ze willen het gaan verlengen.
Uiers.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:55 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Uiers.![]()
![]()
@:coco @:RamboDirk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |