Wel heel bijzonder dat hiervoor de nog nooit eerder gebruikte "Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag" van stal is gehaald. Een wet die bedoeld is voor oorlogssituaties en die ten ene male helemaal niet voor deze pandemie geest is & was bedoeld om een virus te bestrijden.quote:bron: Koning
WIJ WILLEM ALEXANDER,
BIJ DE GRATIE GODS,
KONING DER NEDERLANDEN,
PRINS VAN ORANJE-NASSAU,
ENZ. ENZ. ENZ.
No. 2021000098
Besluit houdende inwerkingtreding
en inwerkingstelling van artikel 8,
eerste en derde lid, van de Wet
buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag
Op de voordracht van Onze Minister-President, Minister van Algemene Zaken, van
22 januari 2021, nr. 4182691;
Overwegende dat het in de huidige fase van de bestrijding van het coronavirus
(COVID-19) noodzakelijk is te beschikken over de buitengewone bevoegdheid om het
vertoeven in de open lucht te beperken, en dat het derhalve noodzakelijk is dat
artikel 8, eerste en derde lid, van de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk
gezag in werking treedt en in werking wordt gesteld;
Gelet op artikel 1, eerste lid, en vijfde lid, eerste zin, van de Wet buitengewone
bevoegdheden burgerlijk gezag;
Hebben goedgevonden en verstaan:
( Dat het volk moet doen wat het krijgt opgedragen)
Nota van toelichting
Dit besluit is noodzakelijk op grond van het advies inzake de situatie rondom de COVID
19-pandemie naar aanleiding van de 96e bijeenkomst van het Outbreak Management
Team (OMT). .... Het OMT oordeelt dat een avondklok een substantiële aanvullende
bijdrage kan leveren aan het zo snel mogelijk en zo diep mogelijk verlagen van het aantal
positieve gevallen in de periode tot 9 februari. Een verdere vermindering van het aantal
besmettingen nu, kan leiden tot een belangrijke en relevante extra vermindering van het
totaal aantal gevallen van COVID-19 op de langere termijn, aldus het OMT.
Tot slot concludeert het OMT dat er geen alternatieve maatregelen beschikbaar zijn die
qua effectiviteit gelijkwaardig zijn
....
Op die leeftijd is overleven niet meer het belangrijkste, dan moet je gewoon zoveel mogelijk kunnen genieten.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat de kans om te overleven groter is zonder bezoek maar met minder kans op corona. En minder kans om het virus over te dragen op personeel of bezoekers, die het dan weer verder verspreiden.
Je bent te laatquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:23 schreef Kwaliteit het volgende:
heb ik nog iets gemist deze avondklok? rellen e.d.?
Niet ten koste van de rest van de samenleving. Dan maar even een paar weekjes geen bezoek.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Op die leeftijd is overleven niet meer het belangrijkste, dan moet je gewoon zoveel mogelijk kunnen genieten.
Ja, lees maar even terug. Of kijk op de bekende nieuwssites.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:23 schreef Kwaliteit het volgende:
Met haar regenboogsokjes.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:25 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Daar had ik eigenlijk niet eens over nagedacht, veilig je dochter ophalen die net heeft zitten vakkenvullen bij de appie is er natuurlijk ook niet meer bij nu.
Ik geloof niet dat verpleeghuizen een grote bron zijn van besmettingen voor ANDEREN. Wel voor bewoners, maar niet voor mensen die langskomen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet ten koste van de rest van de samenleving. Dan maar even een paar weekjes geen bezoek.
Dat was het eerste waar ik aan dacht, meisjes alleen op straat 's nachts.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:25 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Daar had ik eigenlijk niet eens over nagedacht, veilig je dochter ophalen die net heeft zitten vakkenvullen bij de appie is er natuurlijk ook niet meer bij nu.
Urk staat in brand. Bij koninklijk decreet is er besloten vanavond nog met zijn allen de schep ter hande te nemen en het af te laten drijven. Waar het terecht komt komt het terecht, maar dan is het niet langer ons probleem.quote:
thanks ik zie het op nu.nlquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, lees maar even terug. Of kijk op de bekende nieuwssites.
Nee je vriendin ophalen van haar werk ook niet meer. Mag ze een half uur in het donker fietsen langs bossen e.d.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:25 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Virus is weg tot 04u30.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:23 schreef Kwaliteit het volgende:
Nope 99 procent houdt zich er netjes aanquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:23 schreef Kwaliteit het volgende:
Dat is ook gevaarlijk ja, die sociale controle is belangrijkquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee je vriendin ophalen van haar werk ook niet meer. Mag ze een half uur in het donker fietsen langs bossen e.d.
Als je nu van beroep pervert bent ?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:26 schreef JDx het volgende:
[..]
Dat was het eerste waar ik aan dacht, meisjes alleen op straat 's nachts.
Edit: al teruglezend wat ik net post, klinkt dit wel slecht, ik bedoelde het serieus als, best link, niet als pervert
Met jou valt echt geen discussie op niveau te voeren. Weet eerst het verschil niet tussen een niet onderbouwde stelling en een onderbouwing waar jij je niet in kunt vinden. Vervolgens beweren dat jij zelf iets onderbouwd door te verwijzen naar een document van het RIVM. Terwijl jij alleen maar wat cijfers overtypt:quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik verwijs naar het document van de RIVM zoals gelinkt.
Waar verwijs je onderbouwd naar een passage waar wordt verteld dat als vader thuis iemand besmet en vader is op het werk besmet dat beide besmettingen dan meetellen bij werk? Ik lees in het rapport alleen maar "SETTING VAN MOGELIJKE BESMETTING", bij de tweede persoon dus thuissetting.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, ik had data van een week eerder:
[..]
Maar goed, het idee dat werkplekken helemaal vol zitten en brandhaarden zijn kan de prullenbak in.
7,5% van ALLE besmettingen zijn te herleiden naar een verzorgingstehuis, dat dat alleen bewoners zijn lijkt me zeer onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat verpleeghuizen een grote bron zijn van besmettingen voor ANDEREN. Wel voor bewoners, maar niet voor mensen die langskomen.
Ja die 99% zat in de avond ook al binnen voor de avondklok.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:27 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Nope 99 procent houdt zich er netjes aan
Eens, maar als ik werkgever was zou ik toch proberen mijn medewerkers veilig thuis te krijgen. En zeker niet alleen te laten fietsen als ze dat anders ook niet doen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:25 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
De politie vond het voor het draagvlak blijkbaar goed om 21.01 fuiken op te zetten langs drukbegaande wegen. Maar op Urk kwamen ze na 40-45 minuten rellen pas aankakken.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:23 schreef Kwaliteit het volgende:
Dan gaat ze maar niet vakkenvullen. Zullen vast wel anderen zijn die voor haar willen werken. We moeten dit met ze'n allen doen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:25 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |