Je moet even bewijzen dat die registratie zo gaat. Als er 4 besmettingen ontstaan worden die voor zover ik kan zien toegewezen aan de originele besmetting, die op de werksituatie plaatsvond.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:13 schreef maan_man het volgende:
[..]
Pardon, een heel verhaal waarin een situatie wordt geschetst. Als dat geen onderbouwing is dan hebben wij beiden een andere woordenboek op het nachtkastje liggen.
Ook wel mee eens hoor... wat mij betreft mag je die mensen die bewust hun vinger opsteken met zo'n feestje of dat tuig in Urk wel harder straffen, maar veel politici vonden een hogere boete én strafblad niet in verhouding. Als je bewust onder een viaduct gaat staan te feesten of een teststraat in de fik steekt heb je wel wat meer verdiend...quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, wat verandert er nou feitelijk. Ging je naar de kroeg was je minimaal 100 euro kwijt, ga je nu zuipen met vrienden neem je een kratje bier mee en ben je in het ergste geval 95 euro + die krat bier kwijt of je maakt het wat later en fietst rustig naar huis.
Dus nu gaan ze maar Jan Modaal om 21.15 uur van de snelweg plukken. Yay
Zelfs al zou dat zo zijn is dat natuurlijk geen argument. Hooguit een argument om de scholen te openen, waar ik het mee eens ben.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vind ik niet minder humaan dan scholen zo lang sluiten.
Dus?quote:Bovendien krijgen al die mensen binnen niet al te lange tijd een vaccin, als eerste.
Ik denk niet dat we het inhumaan hoeven te maken. In mijn ogen is het inhumaan is als ze geen bezoek meer mogen krijgen e.d. Kan natuurlijk wel chirurgische/FFP2 maskers verplichten tijdens het bezoek, en het bezoek (indien mogelijk) plaats laten vinden in de kantine oid en niet in de kamer.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Zonder te vervallen in inhumane praktijken”.
Nouja, ik neem maar even aan dat je geen 95 euro boete krijgt als je opgepakt wordt omdat je een teststraat in de fik zet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ook wel mee eens hoor... wat mij betreft mag je die mensen die bewust hun vinger opsteken met zo'n feestje of dat tuig in Urk wel harder straffen, maar veel politici vonden een hogere boete én strafblad niet in verhouding. Als je bewust onder een viaduct gaat staan te feesten of een teststraat in de fik steekt heb je wel wat meer verdiend...
Dat hoop ik ook niet, maar ik sluit het niet uitquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja, ik neem maar even aan dat je geen 95 euro boete krijgt als je opgepakt wordt omdat je een teststraat in de fik zet.
Daar is vooral in het begin wel veel heisa over geweest. De WHO heeft volgens mij ook in het begin gezegd dat meer dan 50% van de overledenen uit een verzorgingstehuis kwam.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
0,7% van de bevolking woont in zulke situaties. En die zijn ook nog het meest kwetsbaar voor het virus. Ik snap er niets van waarom daar niet meer heisa over komt.
Blijkbaar zijn inhumane maatregelen geoorloofd, als we het er over eens zijn dan de scholen sluiten ook inhumaan is.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zelfs al zou dat zo zijn is dat natuurlijk geen argument. Hooguit een argument om de scholen te openen, waar ik het mee eens ben.
Dus zit er een vrij duidelijke termijn aan. In tegenstelling tot de scholensluiting en andere maatregelen.quote:Dus?
Ik moet helemaal niks. Bewijs jij lekker je eigen stellingname.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je moet even bewijzen dat die registratie zo gaat. Als er 4 besmettingen ontstaan worden die voor zover ik kan zien toegewezen aan de originele besmetting, die op de werksituatie plaatsvond.
Ik schrik me een hoedje. Ik dacht dat alle besmettingen door feestjes thuis veroorzaakt werdenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:07 schreef MoreDakka het volgende:
7.5% van alle besmettingen vinden plaats in verpleeghuizen/woonzorgcentra. Schrikt daar dan niemand van?
0,7% van de bevolking woont daar, voor context.
Waarom zou je dat doen? Die mensen zijn in de laatste fase van hun leven? Als ze besmet raken is het (waarschijnlijk) gedaan. Het is wat het is.quote:
Ik verwijs naar het document van de RIVM zoals gelinkt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik moet helemaal niks. Bewijs jij lekker je eigen stellingname.
En al die verplegers hebben massaal geen Corona?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we het inhumaan hoeven te maken. In mijn ogen is het inhumaan is als ze geen bezoek meer mogen krijgen e.d. Kan natuurlijk wel chirurgische/FFP2 maskers verplichten tijdens het bezoek, en het bezoek (indien mogelijk) plaats laten vinden in de kantine oid en niet in de kamer.
Daarnaast is het echt tijd dat ze eens met die ventilatie aan de slag gaan, daar is 't naar mijn mening een beetje te stil over. Daar was toch geld voor vrijgemaakt?
Omdat de kans om te overleven groter is zonder bezoek maar met minder kans op corona. En minder kans om het virus over te dragen op personeel of bezoekers, die het dan weer verder verspreiden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Die mensen zijn in de laatste fase van hun leven? Als ze besmet raken is het (waarschijnlijk) gedaan. Het is wat het is.
Celstraf.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja, ik neem maar even aan dat je geen 95 euro boete krijgt als je opgepakt wordt omdat je een teststraat in de fik zet.
Waarom lopen journalisten 's avonds met hun team rond op zoek naar mensen om een interviewtje van af te nemen? We moesten de contactmomenten dringend beperken toch?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:17 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
https://nos.nl/l/2365696
“Mijn hond is kwijt”
Oh en ik maar denken dat ze daar vrijwillig gingen staanquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deze mensen doen gewoon hun werk. De mensen die hier opdracht toe hebben gegeven snappen het niet helemaal.
Hardhandig optreden is echt een kortetermijnoplossing
Ik ga er vanuit dat die wel met bescherming werken toch? Mijn broertje werkt in een revalidatiecentrum en loopt de hele dag ingepakt rond. Indien die niet met (adequate) bescherming werken is je eerste winst al binnen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En al die verplegers hebben massaal geen Corona?
Kan er niet om lachen. Stuk staal in de nek is beter.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:17 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
https://nos.nl/l/2365696
“Mijn hond is kwijt”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |