Zo'n verhaaltje kun je voor elke besmetting optekenen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat soort cijfer zijn (als ze al kloppen) natuurlijk altijd discutabel. Als vader Jan op het werk wordt besmet en hij besmet thuis zijn vrouw, meerderjarige thuiswonende zoon en huisvriend Pim. Dan staat er één besmetting genoteerd als werkgerelateerd en 3 in de huiselijke kring. Maar als Jan niet niet was gaan werken had dat 4 besmettingen gescheeld.
Het probleem is dat je er dan vanuit gaat dat Jan thuis kan werken. Voor heel veel mensen is dat gewoon niet mogelijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat soort cijfer zijn (als ze al kloppen) natuurlijk altijd discutabel. Als vader Jan op het werk wordt besmet en hij besmet thuis zijn vrouw, meerderjarige thuiswonende zoon en huisvriend Pim. Dan staat er één besmetting genoteerd als werkgerelateerd en 3 in de huiselijke kring. Maar als Jan niet niet was gaan werken had dat 4 besmettingen gescheeld.
Je moet die herleidingscijfers sowieso met een kilo zout nemen aangezien het in de meeste gevallen niet te herleiden is dus plakken ze het stempeltje thuis er maar op.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is in principe de tweede grootste brandhaard die te voorkomen is (in veel gevallen). Dat je thuis besmet raakt is niet te voorkomen, maar bezoek en werk in principe grotendeels wel. Veel mensen die tijdens het werk besmet raken, besmetten ook weer iemand thuis.
En dit werkt ook andersom natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat een helden zijn het hèquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Handhaven, alles richting het zuiden wordt gecontroleerd
https://www.bd.nl/bommele(...)-avondklok~a2f516f0/
200 PK A3 4 cilinder idd, Ach, laat die jongen lekker. Ik heb vroeger ook een Seat Leon FR met Cupra pakket gehad. Toen was ik er best trots op hoorquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Oh, zie kenteken, zelf in elkaar geplakte "zogenaamde" S3
Ja idd, schilderswijk enzo vrij spel want de politie is doodsbang. Maar tegelijkertijd jan modaal neerknuppelen en stoer doen als hij zijn vuilnis weg gooit om 21:01.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat we tot nu toe dus vooral zien is dat op de makkelijke plekken gehandhaafd wordt, maar de plekken waar groepen samenkomen de politie weer weg gaat. Wat we in dit topic al een paar weken zeggen .Loop jij om 21.15 nog een rondje onderweg naar je huis krijg je een boete. Ben je met een groepje van 5 en heb je vuurwerk wil je de situatie niet laten escaleren en ga je maar weg.
Ja dat is bij ons niet anders, je mag alleen op kantoor komen als je bijzondere privé omstandigheden hebt, bedrijfskritische functie, je zaken moet uitoefenen die alleen op kantoor kunnen. Truus uit Delft en zelfs het hele callcenter werkt vanuit huis.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Helemaal met je eens hoor, maar het is lastiger handhaven zoals het nu is bepaald... mijn werkgever (bank) heeft ons allemaal al sinds maart thuis zitten, tenzij schrijnende thuissituatie of tijdkritische werkzaamheden voor de samenleving
Och, het gaat er bij mij niet in dat dit spierballenvertoon elke avond vertoond gaat worden. Binnen een week zwakt dat wel af.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:05 schreef TheVulture het volgende:
Het had van mij persoonlijk allemaal niet zo gehoeven qua avondklok, maar ben wel blij dat men werk maakt van het handhaven. Anders wordt het helemaal een zootje...
Dat het niet helemaal zeker is in elk geval is nogal logisch, maar dat de thuis situatie verantwoordelijk is voor groot percentage van de besmettingen is vrij logisch. Als een persoon besmet raakt, dan raakt de rest vaak ook besmet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Je moet die herleidingscijfers sowieso met een kilo zout nemen aangezien het in de meeste gevallen niet te herleiden is dus plakken ze het stempeltje thuis er maar op.
Ja, dat krijg je als met dit soort kanonnen op muggen gaat schieten. Daarom is die avondklok ook zo enorm uit verhouding met wat je wil bereiken.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat we tot nu toe dus vooral zien is dat op de makkelijke plekken gehandhaafd wordt, maar de plekken waar groepen samenkomen de politie weer weg gaat. Wat we in dit topic al een paar weken zeggen .Loop jij om 21.15 nog een rondje onderweg naar je huis krijg je een boete. Ben je met een groepje van 5 en heb je vuurwerk wil je de situatie niet laten escaleren en ga je maar weg.
Had dezelfde, alleen vond het juist leuk om dat 2.0T eraf te halen, spannend bij het stoplicht haha, trouwens ook een Leon 20VT gehad, hebben ongeveer dezelfde smaak in auto's denk ik.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
200 PK A3 4 cilinder idd, Ach, laat die jongen lekker. Ik heb vroeger ook een Seat Leon FR met Cupra pakket gehad. Toen was ik er best trots op hoor
Misschien wel, maar ze willen nu in het begin natuurlijk juist niet uitstralen dat je er mee weg komt, want dan is het draagvlak al helemaal wegquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Och, het gaat er bij mij niet in dat dit spierballenvertoon elke avond vertoond gaat worden. Binnen een week zwakt dat wel af.
Ja maar je kan veelal niet aantonen waar de oorspronkelijke besmetting vandaan komt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat het niet helemaal zeker is in elk geval is nogal logisch, maar dat de thuis situatie verantwoordelijk is voor groot percentage van de besmettingen is vrij logisch. Als een persoon besmet raakt, dan raakt de rest vaak ook besmet.
Gevoelsdingetje idd. Bent er nu mee bezig maar zit voor veel mensen weinig verschil met de afgelopen weken. Het voelt nu alleen heel beperkt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:04 schreef JDx het volgende:
Wel raar dat ik het gevoel heb dat ik me meer verveel dan de afgelopen 100+ avonden dat ik ook in m'n remi gewoon achter de pc zat
Ondertussen niet meer, want aangeven dat daar iets gedaan moet worden is niet solidairquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:07 schreef MoreDakka het volgende:
7.5% van alle besmettingen vinden plaats in verpleeghuizen/woonzorgcentra. Schrikt daar dan niemand van?
Ook dat is wel logisch toch? Is een thuis situatie voor een grote groep mensen. Ik ben benieuwd wat het effect van de vaccinaties gaat zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:07 schreef MoreDakka het volgende:
7.5% van alle besmettingen vinden plaats in verpleeghuizen/woonzorgcentra. Schrikt daar dan niemand van?
Beetje als het moet dan wil je het niet en als het niet mag dan wil je het.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:08 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Gevoelsdingetje idd. Bent er nu mee bezig maar zit voor veel mensen weinig verschil met de afgelopen weken. Het voelt nu alleen heel beperkt en je bent er mee bezig.
Nou wat een ramp. Zou graag willen ruilen!quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:57 schreef Qarrad het volgende:
Groep mensen die zo nodig op vakantie moest gestrand op Gran Canaria. 25 mensen die dachten dat het wel moest kunnen. Good riddance
Nee. Eigenlijk niet. Als je het daar eenmaal binnenhaalt is het halve huis besmet, daar doe je weinig tegen zonder te vervallen in inhumane praktijken.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:07 schreef MoreDakka het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |