Er zijn slechtere plekken om te stranden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:57 schreef Qarrad het volgende:
Groep mensen die zo nodig op vakantie moest gestrand op Gran Canaria. 25 mensen die dachten dat het wel moest kunnen. Good riddance
Ze checken wel of je dicht bent, hoor.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja eens, ik kan daar niet zo goed tegen.
We kunnen wel handhaven op een avondklok, maar handhaven op bedrijven die volzitten vinden we een ingewikkelde discussie.
Volgens mij in zo'n 16.3% in het laatste rapport van het RIVM.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:54 schreef MoreDakka het volgende:
Omdat maar een klein percentage van de besmettingen te herleiden zijn naar de werkplaats. Het is zo'n 10 procent, pak 'em beet met een marge van 5%.
boetequotom moet toch gehaald worden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had nog zo gehoopt dat het een protest was, ik ben ook te naïef.
Dit soort dingen kan ik me wel kwaad over maken. Lekker hoor, om stipt 21.00 gaan handhaven op de snelweg. Hier hebben we inderdaad zeker een hoop besmettingen mee voorkomen.
Als je daar om 21.00 nog rijdt heb je het ook gewoon verdiendquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit soort dingen kan ik me wel kwaad over maken. Lekker hoor, om stipt 21.00 gaan handhaven op de snelweg. Hier hebben we inderdaad zeker een hoop besmettingen mee voorkomen.
Wellicht doet het mensen inzien wat een belachelijk beperkende maatregel die avondklok isquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh, zie kenteken, zelf in elkaar geplakte "zogenaamde" S3quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:58 schreef JDx het volgende:
[..]
Wat heeft deze met z'n bumper gedaan?
[ afbeelding ]
Gewoon minimaal 10-15m2 per medewerker afkondigen. Moet je eens snel de kantoren grotendeels leeg zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit is een harde regel, thuiswerken is 'maar' een dringend advies
Niemand die het na kan vertellen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hebben ze in 40-45 ook zo fel tegen de avondklok geprotesteerd?
Het staat niet als advies op de site. Maar goed, aangezien het niet te handhaven is kun je gerust een corona-party organiseren en iedereen er om 4:30 uit kicken.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beter lezen dan. “Niet zijnde een woning”.
Ja, ik had data van een week eerder:quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij in zo'n 16.3% in het laatste rapport van het RIVM.
https://www.rivm.nl/sites(...)10119_1259_final.pdf
Pagina 25
Maar goed, het idee dat werkplekken helemaal vol zitten en brandhaarden zijn kan de prullenbak in.quote:Waar raken mensen besmet?
- Thuis (door huisgenoten): 50,6 procent (-2,4 procent)*
- Bij bezoek thuis: 35,2 procent (+14,2 procent)
- Werk: 10,5 procent (-4,1)
- Verpleeghuis: 5,9 (-0,1 procent)
- School/kinderopvang: 0,5 procent (- 5,4 procent)
- Vrije tijd/sportclub: 0,1 procent (- 1,7 procent)
Noem je dit fel? 2-3 relletjes? Had graag gezien dat heel het land in opstand kwam.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wat op de site staat boeit niet, wat in de wet staat wel.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het staat niet als advies op de site. Maar goed, aangezien het niet te handhaven is kun je gerust een corona-party organiseren en iedereen er om 4:30 uit kicken.
De site van de overheid is geen rechtsbron.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het staat niet als advies op de site. Maar goed, aangezien het niet te handhaven is kun je gerust een corona-party organiseren en iedereen er om 4:30 uit kicken.
Het is bijna 20%, dat vind ik veel, bijna net zoveel als bezoek in de prive situatie.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat maar een klein percentage van de besmettingen te herleiden zijn naar de werkplaats. Het is zo'n 10 procent, pak 'em beet met een marge van 5%.
Dat soort cijfer zijn (als ze al kloppen) natuurlijk altijd discutabel. Als vader Jan op het werk wordt besmet en hij besmet thuis zijn vrouw, meerderjarige thuiswonende zoon en huisvriend Pim. Dan staat er één besmetting genoteerd als werkgerelateerd en 3 in de huiselijke kring. Maar als Jan niet niet was gaan werken had dat 4 besmettingen gescheeld.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helemaal met je eens hoor, maar het is lastiger handhaven zoals het nu is bepaald... mijn werkgever (bank) heeft ons allemaal al sinds maart thuis zitten, tenzij schrijnende thuissituatie of tijdkritische werkzaamheden voor de samenlevingquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gewoon minimaal 10-15m2 per medewerker afkondigen. Moet je eens snel de kantoren grotendeels leeg zijn.
Zo kan een enkele die de post moet doen of krabbels moet zetten, of door speciale functie nog wel op kantoor moet zijn, nog wel op kantoor werken, maar moet je van goede huizen komen om je kantoor vol te zetten met medewerkers.
Het frustreert mij gewoon dat er zoveel werkgevers zijn die hun personeel op kantoor (verplicht) laten werken.
Mijn baas heeft gewoon zijn verantwoording genomen, de toko op slot gedraait, pasjes gedeactiveerd, en alleen bij hele hoge uitzondering mag je nog op kantoor komen. En ik ben alleen maar blij dat ik z'n werkgever heb.
Maar misschien ligt het aan mij
Het is in principe de tweede grootste brandhaard die te voorkomen is (in veel gevallen). Dat je thuis besmet raakt is niet te voorkomen, maar bezoek en werk in principe grotendeels wel. Veel mensen die tijdens het werk besmet raken, besmetten ook weer iemand thuis.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, ik had data van een week eerder:
[..]
Maar goed, het idee dat werkplekken helemaal vol zitten en brandhaarden zijn kan de prullenbak in.
Nee, het is 16,3%. Bezoek is 22%. Dat is een significant verschil.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is bijna 20%, dat vind ik veel, bijna net zoveel als bezoek in de prive situatie.
Waarvan ze het hebben kunnen achterhalen.
Wat we tot nu toe dus vooral zien is dat op de makkelijke plekken gehandhaafd wordt, maar de plekken waar groepen samenkomen de politie weer weg gaat. Wat we in dit topic al een paar weken zeggen .Loop jij om 21.15 nog een rondje onderweg naar je huis krijg je een boete. Ben je met een groepje van 5 en heb je vuurwerk wil je de situatie niet laten escaleren en ga je maar weg.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wellicht doet het mensen inzien wat een belachelijk beperkende maatregel die avondklok is
Weinig effect, enorme beperking
Die hele data kan de prullenbak in. Klopt gewoon weinig van. Niet zo gek bij een luchtvirus met een incubatietijd van bijna een week maar verbind er dan geen maatregelen aan.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, ik had data van een week eerder:
[..]
Maar goed, het idee dat werkplekken helemaal vol zitten en brandhaarden zijn kan de prullenbak in.
Nee dan mag je gelijk mee naar het vuurpeletonquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |