abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 januari 2021 @ 07:26:08 #251
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197625870
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 05:35 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

En heb je ook gezien dat ie in datzelfde filmpje verder niemand een vlieg kwaad doet maar wél vol in zijn rug wordt aangevallen en door een compleet peleton naar de grond gewerkt wordt?? Wer-ke-lijk waar schandalig dit! Ik hoop dat er veel aanklachten ingediend gaan worden tegen die betreffende agenten. Je reinste machtsmisbruik dit!
De man loopt met een steen in z'n hand te provoceren en de boel op te ruien. Je bent wel heel ver van de werkelijkheid afgedreven als je dan verbaasd bent over een harde aanpak. Play stupid games, win stupid prizes
  maandag 25 januari 2021 @ 07:39:18 #252
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197625925
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 06:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, dat gaat zelfs significant verder dan dit geraaskal. Dat spreekt van deportatie als je toevallig in de “verkeerde” god gelooft, ook al gedraag je je als een modelburger.
Nee hoor, Wilders wil criminele Marokkanen het land uit hebben. Met modelburgers heeft hij geen problemen
  maandag 25 januari 2021 @ 08:52:57 #253
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197627105
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 23:39 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij doet, maar over het algemeen doe ik na 23:00 ‘s avonds geen boodschappen meer. Wandelingen maak ik zelden na 20:00. De kroeg bezoek ik wel graag in het weekend, maar die schade haal ik later dit jaar wel in.
Ik vraag me wel af wat er fascistisch is aan twee weekjes ‘s avonds thuis ganzenbord spelen. Je hoeft er geen leider voor te verheerlijken, je hoeft je niet als massa te organiseren en met vaandels door de stad te lopen, je hoeft geen anti-communistische of anti-liberale opmerkingen te maken, of met stijve rechterarm een groet te brengen aan elke agent die voorbij loopt...
Dit gaat niet 2 weken duren. Let maar op. Maand zeker. Maar ik denk 2 of 3 maanden.
pi_197627124
quote:
Jankers allemaal.
Als iedereen zich nu eens normaal gedraagd en zijn best doet om de corona regels te volgen zodat de hulpverleners meer ontlast worden, er minder doden vallen en dat Nederland weer snel in zijn normale ritme komt, denken dit soort losers dat alles maar mag onder het hoofdstukje: vrijheid van meningsuiting en mensenrechten.

Als je zo'n held bent zonder masker ga dan zonder masker helpen in het mortuarium van een ziekenhuis. Zo te zien hebben ze tijd genoeg....
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  maandag 25 januari 2021 @ 09:47:39 #256
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_197627172
VRIJHEID VRIJHEID VRIJHEID
pi_197627175
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kassa!! :')
Die vergoeding voor de kinderopvang fout moet ergens vandaan komen he.
pi_197627415
Dit zooitje ongeregeld is van hetzelfde slag als Trump-relschoppers. Vrijheid = je zin willen krijgen. Kennelijk denkt de meerderheid anders over de avondklok want de VVD doet het goed in de peilingen. Maar ja..das democratie en dat is niet wat de zeurpieten willen..die willen gewoon hun zin hebben.
pi_197628361
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:43 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dit gaat niet 2 weken duren. Let maar op. Maand zeker. Maar ik denk 2 of 3 maanden.
Als dit de gevolgen zijn, dan mag het van mij een jaar duren.
In april denk ik dat er, gesteld dat die Braziliaanse variant hier geen voet aan de grond krijgt, behoorlijk versoepeld kan worden, en voor begin maart scholen (deels) open en avondklok en/of aantal bezoekers thuis versoepeld.
Tot die tijd vermaak ik me met televisie, films kijken, beetje fitness in huis, joggen door de wijk, uitgebreid koken en natuurlijk het fokforum.
pi_197628430
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit zooitje ongeregeld is van hetzelfde slag als Trump-relschoppers.
Je bedoelt die Antifa kneusjes die een hoofdkantoor van de democraten aanvielen?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_197628555
Mijn achterburen hebben lak aan een groot deel van de maatregelen. Ze wonen er nog steeds.
Er is geen overvalwagen voorbijgekomen.
De boel is niet kort en klein geslagen.
De achterburen zitten nog niet in kamp Vught of Westerbork.
De kans dat ze vergast worden om hun mening, is nihil.
Er lopen geen vrijkorpsen door de wijk om mondkaplozen te molesteren.
Als ik naar de supermarkt ga, wordt niemand van de straat geplukt.
‘s Ochtends galmt het volkslied nog altijd niet door de straten.
Ik hoef niet op appel te staan, sinds de studentenverenigingen althans.
Mijn fiets is nog altijd niet afgepakt.

Er blijft weinig over van de nazimethoden...
pi_197628596
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nou dan geef je ze een tientje
Dat is zwartwerken. Moet oma wel opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden in box 1 :')
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  maandag 25 januari 2021 @ 11:21:23 #263
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197628629
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:19 schreef kleinvogelijn het volgende:

[..]

Dat is zwartwerken. Moet oma wel opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden in box 1 :')
Ah, zie je, die avondklok is gewoon een verkapte fiscale maatregel van Rutte 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 25 januari 2021 @ 12:54:50 #264
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197629996
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit zooitje ongeregeld is van hetzelfde slag als Trump-relschoppers. Vrijheid = je zin willen krijgen. Kennelijk denkt de meerderheid anders over de avondklok want de VVD doet het goed in de peilingen. Maar ja..das democratie en dat is niet wat de zeurpieten willen..die willen gewoon hun zin hebben.
Helaas zien dit soort figuren dat je met een "bullebak" te zijn best ver kan komen (president van de US of A).
Die jaren Trump heeft heel wat verstoord.

En ja dat sluimerde echt al een tijd maar je onfatsoenlijk gedragen is blijkbaar iets wat getolereerd wordt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197630032
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 07:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

De man loopt met een steen in z'n hand te provoceren en de boel op te ruien. Je bent wel heel ver van de werkelijkheid afgedreven als je dan verbaasd bent over een harde aanpak. Play stupid games, win stupid prizes
Er zijn mensen aan minder doodgegaan. Die duw was echt nergens goed voor.
pi_197630974
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit zooitje ongeregeld is van hetzelfde slag als Trump-relschoppers. Vrijheid = je zin willen krijgen. Kennelijk denkt de meerderheid anders over de avondklok want de VVD doet het goed in de peilingen. Maar ja..das democratie en dat is niet wat de zeurpieten willen..die willen gewoon hun zin hebben.
Nee, democratie is ook dat volksvertegenwoordigers de wet en de grondwet waarop ze een eed hebben gezworen respecteren. De meerderheid kan niet besluiten die aan de kant te zetten en dat als democratisch besluit claimen.

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:54 schreef nils7 het volgende:

[..]

Helaas zien dit soort figuren dat je met een "bullebak" te zijn best ver kan komen (president van de US of A).
Die jaren Trump heeft heel wat verstoord.

En ja dat sluimerde echt al een tijd maar je onfatsoenlijk gedragen is blijkbaar iets wat getolereerd wordt.
Nou, inderdaad zeg. Dat die John Jorritsma nog niet ine en dwangbuis is afgevoerd. Hij doet niks anders dan burgers uitschelden en groteske scenario schetsen terwijl hij er van alles bijverzint. En dat alleen omdat zijn grondrechtinbreuk niet werd gerespecteerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197631873
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, democratie is ook dat volksvertegenwoordigers de wet en de grondwet waarop ze een eed hebben gezworen respecteren. De meerderheid kan niet besluiten die aan de kant te zetten en dat als democratisch besluit claimen.
[..]

Als mensen zich benadeeld voelen en denken dat de politiek in strijd met de grondwet handelt, dan kan je toch naar een rechter stappen? Ome Henk die onder het nuttigen van zijn dagelijkse tray Schültenbrau roept HET IS IN STRIJD MET MIJN GRONDRECHTEN.. Tsja dat zegt mij niets.
  maandag 25 januari 2021 @ 15:06:39 #268
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197632212
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, democratie is ook dat volksvertegenwoordigers de wet en de grondwet waarop ze een eed hebben gezworen respecteren. De meerderheid kan niet besluiten die aan de kant te zetten en dat als democratisch besluit claimen.
[..]

Nou, inderdaad zeg. Dat die John Jorritsma nog niet ine en dwangbuis is afgevoerd. Hij doet niks anders dan burgers uitschelden en groteske scenario schetsen terwijl hij er van alles bijverzint. En dat alleen omdat zijn grondrechtinbreuk niet werd gerespecteerd.
Democratie is ook dat als je het ergens niet mee eens bent je daarvoor de route bewandelt waarmee je zonder geweld je mening kenbaar maakt en het desnoods bij een rechter aanhangig maakt.
pi_197632795
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 05:35 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

En heb je ook gezien dat ie in datzelfde filmpje verder niemand een vlieg kwaad doet maar wél vol in zijn rug wordt aangevallen
Precies, arme jongen deed helemaal niks.
Had gewoon jeuk aan zijn ballen en had een gevonden zwerf-steen in de hand, die hij voor de veiligheid maar even van straat had gehaald. Straks struikelde er nog iemand over -O-

You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  maandag 25 januari 2021 @ 15:54:30 #270
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197633069
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:38 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Precies, arme jongen deed helemaal niks.
Had gewoon jeuk aan zijn ballen en had een gevonden zwerf-steen in de hand, die hij voor de veiligheid maar even van straat had gehaald. Straks struikelde er nog iemand over -O-
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Genot _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 25 januari 2021 @ 16:00:19 #271
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_197633156
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:38 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Precies, arme jongen deed helemaal niks.
Had gewoon jeuk aan zijn ballen en had een gevonden zwerf-steen in de hand, die hij voor de veiligheid maar even van straat had gehaald. Straks struikelde er nog iemand over -O-
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het nieuws zag je alleen het 2e beeld...
Maar een Michael Jacksonnetje doen zag je nergens in de media.... wat een gast!
Zou hij nu ook spijt hebben?
pi_197633193
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als mensen zich benadeeld voelen en denken dat de politiek in strijd met de grondwet handelt, dan kan je toch naar een rechter stappen? Ome Henk die onder het nuttigen van zijn dagelijkse tray Schültenbrau roept HET IS IN STRIJD MET MIJN GRONDRECHTEN.. Tsja dat zegt mij niets.
Nee, de rechter mag wetten niet aan de grondwet toetsen. Dat worden regering, 2e kamer en met name 1e kamer geacht zelf te doen. Maar als ze dat niet doen zoals de laatste jaren dan is daar niks meer aan te doen. Daarom gaan er ook zoveel stemmen op voor een grondwettelijk hof. Voor andere regelingen geldt dat rechters heel erg rekkelijk zijn geworden wanneer ze mee willen met het gezag en zels soms weigeren om aan de grondwet te toetsen inzake corona.

Dus als mensen achter hun dagelijkse pinot noir roepen 'dan kun je toch naar onze fantastische rechters' dan zegt mij dat ze geen idee hebben waar ze over praten.

Iedereen is het er inmiddels wel over eens dat voor de zgn spoedwet we langer dan een half jaar met maatregelen in strijd met de grondwet zijn geconfronteerd, en dan nog zonder die ontoetsbare wettelijke basis ook. Alle staatsrechtgeleerden hielden zich wijselijk stil, om dat vervolgens te compenseren door tegen de mondkapjesplicht tekeer te gaan, wat dan weer niet zo'n sterke zaak was, en verovlgens werden ze weer muisstil. Over bovengenoemde rechterlijke uitspraak zeiden ze 'wat de rechter hier doet kan echt niet' en ook daarna bleef het verder stil.

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Democratie is ook dat als je het ergens niet mee eens bent je daarvoor de route bewandelt waarmee je zonder geweld je mening kenbaar maakt en het desnoods bij een rechter aanhangig maakt.
Zie boven. Daarnaast hoort bij democratie ook dat je in verzet komt tegen ondemocratisch en onrechtsstatelijk handelen. Door te demonstreren bijvoorbeeld, dat is niet voor niets een grondrecht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197633257
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, democratie is ook dat volksvertegenwoordigers de wet en de grondwet waarop ze een eed hebben gezworen respecteren. De meerderheid kan niet besluiten die aan de kant te zetten en dat als democratisch besluit claimen.
[..]

Natuurlijk kan de meerderheid dat wel besluiten. 8)7 wetgeving mag altijd aangepast, vervangen, toegevoegd en verwijderd worden. Ook de grondwet.
pi_197633930
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:06 schreef The_End het volgende:

[..]

Natuurlijk kan de meerderheid dat wel besluiten. 8)7 wetgeving mag altijd aangepast, vervangen, toegevoegd en verwijderd worden. Ook de grondwet.
Ze kunnen een wet wijzigen ja, maar dat is wat anders dan bij meerderheid besluiten dat een wet even niet uitkomt en genegeerd moet worden. De grondwet kan niet aangepast zonder verkiezingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197634198
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, de rechter mag wetten niet aan de grondwet toetsen. Dat worden regering, 2e kamer en met name 1e kamer geacht zelf te doen. Maar als ze dat niet doen zoals de laatste jaren dan is daar niks meer aan te doen. Daarom gaan er ook zoveel stemmen op voor een grondwettelijk hof. Voor andere regelingen geldt dat rechters heel erg rekkelijk zijn geworden wanneer ze mee willen met het gezag en zels soms weigeren om aan de grondwet te toetsen inzake corona.

Dus als mensen achter hun dagelijkse pinot noir roepen 'dan kun je toch naar onze fantastische rechters' dan zegt mij dat ze geen idee hebben waar ze over praten.

Iedereen is het er inmiddels wel over eens dat voor de zgn spoedwet we langer dan een half jaar met maatregelen in strijd met de grondwet zijn geconfronteerd, en dan nog zonder die ontoetsbare wettelijke basis ook. Alle staatsrechtgeleerden hielden zich wijselijk stil, om dat vervolgens te compenseren door tegen de mondkapjesplicht tekeer te gaan, wat dan weer niet zo'n sterke zaak was, en verovlgens werden ze weer muisstil. Over bovengenoemde rechterlijke uitspraak zeiden ze 'wat de rechter hier doet kan echt niet' en ook daarna bleef het verder stil.
[..]

Zie boven. Daarnaast hoort bij democratie ook dat je in verzet komt tegen ondemocratisch en onrechtsstatelijk handelen. Door te demonstreren bijvoorbeeld, dat is niet voor niets een grondrecht.
Ik vind dit wel aardige informatie: van het College voor de Rechten van de Mens. Overigens heb ik ooit mijn scriptie geschreven over het toetsingsverbod van wetten aan de Grondwet maar vraag me niet waarom want het boeit me niet. Het was me ook ontgaan dat er inmiddels een Coronawet is.

https://mensenrechten.nl/nl/coronavirus-en-mensenrechten#Vraag2
  maandag 25 januari 2021 @ 17:22:17 #276
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_197634629
Wat is eigenlijk de (grond)-wettelijke status van burgerlijke ongehoorzaamheid?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_197635402
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:38 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Precies, arme jongen deed helemaal niks.
Had gewoon jeuk aan zijn ballen en had een gevonden zwerf-steen in de hand, die hij voor de veiligheid maar even van straat had gehaald. Straks struikelde er nog iemand over -O-
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hij wil laten zien dat hij schone nagels heeft. Die jongen heeft al zo weinig om trots op te zijn en zoekt gewoon naar erkenning... 8)7
pi_197644126
Totale anarchie dit, werd eens tijd _O- .
pi_197647227
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind dit wel aardige informatie: van het College voor de Rechten van de Mens. Overigens heb ik ooit mijn scriptie geschreven over het toetsingsverbod van wetten aan de Grondwet maar vraag me niet waarom want het boeit me niet. Het was me ook ontgaan dat er inmiddels een Coronawet is.

https://mensenrechten.nl/nl/coronavirus-en-mensenrechten#Vraag2
Ik heb het niet helemaal doorgelezen maar het lijkt me een iets te rechtspositivistisch verhaal. De classificatie van covid alsof het ebola is maakt niet dat het noodzakelijk is voor de openbare orde of de volksgezondheid om een plein schoon te vegen zodra het druk dreigt te worden en mensen daardoor geen anderhalve meter afstand meer houden.

De burgemeester als verantwoordelijke voor de openbare orde moet de noodzaak vaststellen, maar dat is wat anders dan een afweging maken alsof het een discretionaire bevoegdheid is. Types als Jorritsma, Bruls, Rutte en Aboutaleb zijn heel goed in stoere praatjes en de burger uitschelden terwijl ze de wet aan hun laars lappen, maar dan loop je een keer tegen het rechtsgevoel van mensen aan want dat en de rechtsstaat hebben natuurlijk wel met elkaar te maken ook al missen de meeste mensen de nuances niet en doet de media ook al jaren zijn best om van de rechtsstaat iets te maken dat het niet is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')