Gelukkig, nog iemand die het snapt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 00:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk ook om dat de signalerende functie op school / sport / elders grotendeels verdwenen is.
Gelukkig denkt de vrije markt in oplossingen ipv problemen, maar dan moet er wel wat zijn te verdienen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is nog niet zo simpel en ook niet altijd mogelijk. Als een fabriek die, zeg, glazen ampullen maakt al 100% van zijn capaciteit gebruikt dan is even opschalen naar 150% gewoon niet mogelijk. Ditto voor leveranciers van halffabrikaten en grondstoffen.
Maar het lijkt je wel een goed plan om een situatie te hebben waar kinderen dus blijkbaar even besmettelijk zijn en elk moment hun ouders kunnen besmetten? Want dat is het alternatief wat ze nu dus doen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je kinderen besmet dan besmet je dus hun ouders vermoedelijk ook. Lijkt mij niet zo'n vreselijk goed plan, denk je wel?
En waarschijnlijk nog meer uren omdat de buitenschoolse opvang, veel sport en speelafspraakjes ook veelal weggevallen zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 00:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gelukkig, nog iemand die het snapt.
En dertig uur per week een veilige haven voor een kind is natuurlijk ook wel wat waard, ten opzichte van nul.
Ja, maar ik heb ook gehoord van misbruik OP scholen, iets wat een stijgend aantal is in Nederland. En ook op sportclubs komt dat met enige regelmaat voor.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 00:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ooit van signaalfunctie gehoord
Wij hebben op de sportclub ook wel eens een geval gehad. Dan ben je toch erg blij dat je kunt bijsturen.
Oplossingen kosten tijd. Dat wil je blijkbaar niet horen of begrijpen, da's prima maar dat is wel de realiteit.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 00:43 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Gelukkig denkt de vrije markt in oplossingen ipv problemen, maar dan moet er wel wat zijn te verdienen.
Dat zijn niet dermate grote aantallen dan die nu grotendeels uit het zicht blijven.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb ook gehoord van misbruik OP scholen, iets wat een stijgend aantal is in Nederland. En ook op sportclubs komt dat met enige regelmaat voor.
Klinkt vast heel lullig maar het is niet zo zwart/wit dus.
"Ik was op de corona-ic en heb iedereen de hand geschud"quote:Op zaterdag 23 januari 2021 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat Johnson die niet gaf. Betekent niet dat die data er niet is hoewel Johnson nogal eens een wat losse relatie heeft met de waarheid en de realiteit.
Ok, welke aantallen praten we dan over? Ik betwist totaal niet dat kinderen in principe beter af zijn op school maar doen alsoft school een magische oplossing tegen mishandeling of misbruik is? Dat gaat mij te ver.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 00:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat zijn niet dermate grote aantallen dan die nu grotendeels uit het zicht blijven.
Het is voor de kinderen gewoon uiteindelijk beter op een plek te zijn waar de ongelijkheden weggenomen worden.
Je kunt er van alles aan de haren bij slepen, maar het valt allemaal in het niet bij de schade die het sluiten van de grootste veilige haven buiten de thuissituatie oplevert. Maar goed, jouw visie op solidariteit is inmiddels wel duidelijk, dus om mijn eigen frustratie niet te hard op te laten lopen moet ik jou denk ik maar gewoon een eind heen laten posten. Beter voor iedereen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 00:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, welke aantallen praten we dan over? Ik betwist totaal niet dat kinderen in principe beter af zijn op school maar doen alsoft school een magische oplossing tegen mishandeling of misbruik is? Dat gaat mij te ver.
En dan even de kinderen vergeten die jaarlijks met geestelijke problemen zitten door pesten en bullying op school, zeker, want dat komt niet goed uit in het verhaal.
Er zullen altijd kinderen zijn die er profijt van hebben van een lockdown, maar dat is ook nooit een reden geweest om de scholen te sluiten. Voor dat soort zaken (pesten, etc) moet je nooit je ogen sluiten.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 00:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, welke aantallen praten we dan over? Ik betwist totaal niet dat kinderen in principe beter af zijn op school maar doen alsoft school een magische oplossing tegen mishandeling of misbruik is? Dat gaat mij te ver.
En dan even de kinderen vergeten die jaarlijks met geestelijke problemen zitten door pesten en bullying op school, zeker, want dat komt niet goed uit in het verhaal.
Gevalletje paniekvoetbal is mijn mening.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 01:00 schreef leolinedance het volgende:
In Duitsland moet men nu chirurgische mondmaskers gaan dragen. Weet iemand wat daar de achtergrond van is? Vinden er zo veel besmettingen plaats in supermarkten en tankstations?
De instrumenten zijn op en dat drommelse virus wil maar niet luisteren. Dus krijg je zulke bullshit.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 01:00 schreef leolinedance het volgende:
In Duitsland moet men nu chirurgische mondmaskers gaan dragen. Weet iemand wat daar de achtergrond van is? Vinden er zo veel besmettingen plaats in supermarkten en tankstations?
Eerdere deze week een artikel in het AD. Net dat artikel wat Trein2000 postte uit het NRC over hetzelfde onderwerp en nu dit artikel weer. Je zou haast zeggen dat er dan wel een kern van waarheid in zit.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 00:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er zullen altijd kinderen zijn die er profijt van hebben van een lockdown, maar dat is ook nooit een reden geweest om de scholen te sluiten. Voor dat soort zaken (pesten, etc) moet je nooit je ogen sluiten.
Het is niet precies te duiden, maar hier heb je een artikel over het huidige probleem :
https://www.parool.nl/ams(...)-kinderen~ba4cb851a/
En aan de validiteit twijfel ik geen moment. Maar 10% van de kinderen word gepest op school in Nederland, er is een stijgend aantal gevallen van misbruik op scholen. DAT is ook de realiteit.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 00:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er zullen altijd kinderen zijn die er profijt van hebben van een lockdown, maar dat is ook nooit een reden geweest om de scholen te sluiten. Voor dat soort zaken (pesten, etc) moet je nooit je ogen sluiten.
Het is niet precies te duiden, maar hier heb je een artikel over het huidige probleem :
https://www.parool.nl/ams(...)-kinderen~ba4cb851a/
Volgens mij ontkent niemand dat dit gebeurt. De simplistische zwart/wit benadering en heilig verklaring van scholen is wat mij een beetje stoort.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 01:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Eerdere deze week een artikel in het AD. Net dat artikel wat Trein2000 postte uit het NRC over hetzelfde onderwerp en nu dit artikel weer. Je zou haast zeggen dat er dan wel een kern van waarheid in zit.
Nee maar dat moet geen reden zijn om te zeggen dat scholen niet goed voor kinderen zijn qua ontwikkeling en veiligheid...quote:Op zaterdag 23 januari 2021 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En aan de validiteit twijfel ik geen moment. Maar 10% van de kinderen word gepest op school in Nederland, er is een stijgend aantal gevallen van misbruik op scholen. DAT is ook de realiteit.
De school alleen maar als veilige haven wegzetten is dus gewoon onjuist, dat is dagelijks een ervaring die een groot aantal kinderen niet ervaart. Dat excuseert geen enkel geval van misbruik of mishandeling, overigens, maar het is wel onderdeel van de realiteit.
Nogmaals, dat wordt ook door niemand gezegd. Alleen dat het beeld mischien wat genuanceerder is. Nee, niet mischien, heel zeker dat het genuanceerder is.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 01:07 schreef popje het volgende:
[..]
Nee maar dat moet geen reden zijn om te zeggen dat scholen niet goed voor kinderen zijn qua ontwikkeling en veiligheid...
Het komt mij ook een beetje over als jaren 50 mentaliteit van ik had tot me 18de alleen een houten step en een teddybeer met 1 arm dus waar zeurt de jeugd nu over. Dan hebben we het nog niet eens over de leerachterstanden wat ook nog veel kan gaan kosten in de toekomst.quote:
Dit zegt dus ook niemand, he?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 01:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het komt mij ook een beetje over als jaren 50 mentaliteit van ik had tot me 18de alleen een houten step en een teddybeer met 1 arm dus waar zeurt de jeugd nu over. Dan hebben we het nog niet eens over de leerachterstanden wat ook nog veel kan gaan kosten in de toekomst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |