abonnement Unibet Coolblue
pi_197584228
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij ontkent niemand dat dit gebeurt. De simplistische zwart/wit benadering en heilig verklaring van scholen is wat mij een beetje stoort.
Dat kan alleen zijn er bergen onderzoeken die aangeven dat school gewoon heel belangrijk is voor kinderen. Niet alleen vanwege onderwijs maar ook voor sociale vorming. Bedoel je hebt vaak genoeg gezegd dat je honden hebt dan weet je ook dat je met een puppy moet gaan trainen want als een hond verneukt is op latere leeftijd krijg je het ook nooit meer goed.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 01:14:18 #202
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197584232
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De instrumenten zijn op en dat drommelse virus wil maar niet luisteren. Dus krijg je zulke bullshit.
Maar hier in Nederland vinden de besmettingen dus plaats in de avond bij mensen thuis, maar in Duitsland juist in supermarkten en tankstations :?

Gedragen de burgers in beide landen zich dan zo verschillend?
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 01:15:44 #203
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197584245
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:13 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat kan alleen zijn er bergen onderzoeken die aangeven dat school gewoon heel belangrijk is voor kinderen. Niet alleen vanwege onderwijs maar ook voor sociale vorming. Bedoel je hebt vaak genoeg gezegd dat je honden hebt dan weet je ook dat je met een puppy moet gaan trainen want als een hond verneukt is op latere leeftijd krijg je het ook nooit meer goed.
Ik geloof niet dat ik die analogie kan maken in het bijzijn van iemand met kleine kinderen :D

School IS belangrijk. Waar ik enigzins boos over werd was dat verhaal over kindermishandeling omdat scholen dicht zijn door een pandemie en tegelijkertijd geen alternatief hebben wat werkt omdat met name in de VS de situatie enorm misging toen alle scholen opengingen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197584274
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik die analogie kan maken in het bijzijn van iemand met kleine kinderen :D

School IS belangrijk. Waar ik enigzins boos over werd was dat verhaal over kindermishandeling omdat scholen dicht zijn door een pandemie en tegelijkertijd geen alternatief hebben wat werkt omdat met name in de VS de situatie enorm misging toen alle scholen opengingen.
Ik geloof best dat kindermishandeling flink is toegenomen. Ik heb zelf gelukkig ook geen kinderen maar als je thuis moet werken en ook nog de hele dag een zeurend kind voor je hebt staan geloof ik best dat bij sommige de stoppen doorslaan. Maar er zijn ook zat onderzoeken bekent dat scholen en dan zeker het basis onderwijs helemaal niet zo grote drijfveer is achter deze pandemie dan sommige doen geloven.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 01:21:43 #205
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197584288
Maar zeggen de Duitsers nu eigenlijk dat die niet-medische mondmaskers niet werken? Of hoe moet ik die nieuwe maatregel interpreteren? Daar moet toch ook iets aan ten grondslag liggen.
pi_197584291
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nogmaals, dat wordt ook door niemand gezegd. Alleen dat het beeld mischien wat genuanceerder is. Nee, niet mischien, heel zeker dat het genuanceerder is.
Alles valt te nuanceren natuurlijk. Het is toch geen rare gedachte dat iemand in een moeilijke thuissituatie (hoeft niet eens mishandeling te zijn) baat heeft bij meer sociale contacten. En dat als iemand dus wel mishandeld wordt en er door handelen van de overheid niemand is die kan vragen: "Gaat het wel? Heb je hulp nodig?" dat dat een probleem is. Maar dat ligt vast ook weer genuanceerder allemaal.

Zo gaat het in de hele pandemie. Er is geen ruimte voor nuance als er op basis van dubieuze bewijsvoering wordt gezegd: "Zie je wel, het zijn toch de scholen! Dicht die handel!" Maar benoem je de gevolgen daarvan, dan kun je nog makkelijker water uit een steen persen dan dat iemand dat toegeeft. Dan is het: "Nee dat kun je niet zo zeggen, dat ligt allemaal genuanceerder, en sociale contacten kunnen ook problemen geven..."

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit zegt dus ook niemand, he?

Sterker nog, als dit in de jaren 50 was gebeurt was het drama niet te overzien geweest voor kinderen. Toen waren er geen opties als onderwijs op afstand.
Als dit in de jaren '50 was gebeurd, waren de scholen nooit gesloten geweest want dan zou de burger niet dagelijks geïnformeerd worden over besmettingscijfers. Dan zouden er geen fora zijn waarop mensen zeggen: "Zie je wel, toch die scholen!" als je de kroegen sluit en de besmettingen toch bleven stijgen. Dan waren er niet eens PCR-tests.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 01:23:18 #207
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197584298
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 00:57 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free

Deze bullshit moet echt onmiddellijk kappen. We sluiten de bevolking op maar bedrijven aanpakken kan niet. Dit is bizar.
Voor dit kabinet is het bedrijfsleven heilig, jeweetz.
Kleine ondernemertjes kun je nog onder druk zetten.
Burgers mag je keihard kaalplukken en afkalven.

Maar kapitaalkrachtige werkgevers... die zijn de motorrrrr van onze economie.
Je kunt ze met subsidies kapitaalkrachtig houden.
Als ze zich niet aan regels houden kun je, eventueel, een moreel appèl op hen doen en hopen bij de gratie gods dat ze zichzelf reguleren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 01:23:23 #208
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197584299
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:20 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik geloof best dat kindermishandeling flink is toegenomen. Ik heb zelf gelukkig ook geen kinderen maar als je thuis moet werken en ook nog de hele dag een zeurend kind voor je hebt staan geloof ik best dat bij sommige de stoppen doorslaan. Maar er zijn ook zat onderzoeken bekent dat scholen en dan zeker het basis onderwijs helemaal niet zo grote drijfveer is achter deze pandemie dan sommige doen geloven.
Ik ben niet in staat om te bepalen in hoeverre basisscholen bijdragen, ik neem ook de beslissingen niet om ze te sluiten. Ik weet niet of ze terecht gesloten zijn of niet of dat ze open zouden kunnen.

Aan de andere kant kan ik mij, persoonlijk, niet voorstellen dat de Nederlandse regering ze zou sluiten als men niet van de noodzaak overtuigd is al was het maar om economische redenen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197584301
Vanmiddag plaatste iemand een interview met een filosofe die beweerde dat het in de jaren 50 misschien niet eens was opgevallen.
Tap tap tap
  zaterdag 23 januari 2021 @ 01:25:06 #210
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197584315
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:23 schreef CherryLips het volgende:
Vanmiddag plaatste iemand een interview met een filosofe die beweerde dat het in de jaren 50 misschien niet eens was opgevallen.
Toen beleefden we een collectief oorlogstrauma.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 01:27:09 #211
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197584331
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:22 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Alles valt te nuanceren natuurlijk. Het is toch geen rare gedachte dat iemand in een moeilijke thuissituatie (hoeft niet eens mishandeling te zijn) baat heeft bij meer sociale contacten. En dat als iemand dus wel mishandeld wordt en er door handelen van de overheid niemand is die kan vragen: "Gaat het wel? Heb je hulp nodig?" dat dat een probleem is. Maar dat ligt vast ook weer genuanceerder allemaal.

Zo gaat het in de hele pandemie. Er is geen ruimte voor nuance als er op basis van dubieuze bewijsvoering wordt gezegd: "Zie je wel, het zijn toch de scholen! Dicht die handel!" Maar benoem je de gevolgen daarvan, dan kun je nog makkelijker water uit een steen persen dan dat iemand dat toegeeft. Dan is het: "Nee dat kun je niet zo zeggen, dat ligt allemaal genuanceerder, en sociale contacten kunnen ook problemen geven..."
[..]

Als dit in de jaren '50 was gebeurd, waren de scholen nooit gesloten geweest want dan zou de burger niet dagelijks geïnformeerd worden over besmettingscijfers. Dan zouden er geen fora zijn waarop mensen zeggen: "Zie je wel, toch die scholen!" als je de kroegen sluit en de besmettingen toch bleven stijgen. Dan waren er niet eens PCR-tests.
Nee, dat is een oneerlijk spelletje wat je nu speelt. Je doet nu alsof dezelfde mensen roepen dat de scholen dicht moeten als de mensen die roepen om nuance en aangezien je mijn post quote neem ik aan dat je mij bedoelt.

Ik heb geen fucking flauw idee of het terecht is dat scholen open of dicht zijn. En ik wil graag nuance zien in vrijwel alles omdat ik er doodziek van wordt dat er constant maar eenzijdige argumenten te bekennnen zijn en er als je niet mee deint met de onderbuik je gelijk van alles beschuldigd wordt.

Iedereen zit in deze shit en voor iedereen is het verdomd moeilijk momenteel. Jong, oud of er tussenin.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197584336
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ben niet in staat om te bepalen in hoeverre basisscholen bijdragen, ik neem ook de beslissingen niet om ze te sluiten. Ik weet niet of ze terecht gesloten zijn of niet of dat ze open zouden kunnen.

Aan de andere kant kan ik mij, persoonlijk, niet voorstellen dat de Nederlandse regering ze zou sluiten als men niet van de noodzaak overtuigd is al was het maar om economische redenen.
Je hebt behoorlijk veel landen waar het basis onderwijs gewoon door gegaan is zonder dat het uit de klauw liep. Alleen is het lastig om het precies weer te geven omdat het per land verschilt tot welke leeftijd het basis onderwijs is omdat elk land zijn eigen onderwijs systeem heeft. Maar het is ook een paar keer in de media geweest het ze het vooral gebruiken om ouders beter thuis te laten werken.
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 01:29:47 #213
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197584348
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Je hebt behoorlijk veel landen waar het basis onderwijs gewoon door gegaan is zonder dat het uit de klauw liep. Alleen is het lastig om het precies weer te geven omdat het per land verschilt tot welke leeftijd het basis onderwijs is omdat elk land zijn eigen onderwijs systeem heeft. Maar het is ook een paar keer in de media geweest het ze het vooral gebruiken om ouders beter thuis te laten werken.
En voorstanders roepen "kijk naar land X" en tegenstanders roepen "kijk naar land Y"...

En nu ik dit post realiseer ik mij dat ik dat soms ook doe :D :@
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197584360
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 00:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Er zullen altijd kinderen zijn die er profijt van hebben van een lockdown, maar dat is ook nooit een reden geweest om de scholen te sluiten. Voor dat soort zaken (pesten, etc) moet je nooit je ogen sluiten.

Het is niet precies te duiden, maar hier heb je een artikel over het huidige probleem :

https://www.parool.nl/ams(...)-kinderen~ba4cb851a/
Nog zo'n artikel! Mooi!

Dus in één ziekenhuis liggen al tientallen kinderen extra met levensbedreigende aandoeningen puur door de maatregelen? Er worden er drie keer meer in elkaar gehengst dan normaal? Meer zelfmoordpogingen dan normaal?

Er zijn er dus op bijna zeker al tientallen of honderden dood als direct gevolg van de maatregelen, onze kinderen, terwijl er geloof ik één overleden is aan corona??

Wow, hier moet echt dringend nog meer aandacht aan worden besteed, ook in talkdhows.

Hoe meer Nederland en de kamer overtuigd raakt dat onze kinderen doodgaan, achterop elkaar raken, en drie keer meer dan normaal in elkaar worden geramd DOOR de maatregelen, hoe sneller er hoe meer druk komt om te versoepelen.
#WeesGeenWhales
pi_197584373
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En voorstanders roepen "kijk naar land X" en tegenstanders roepen "kijk naar land Y"...
Het probleem met voorstanders is dat ze vaak naar landen kijken die extreme lockdowns doen of een hele andere geografisch ligging hebben of gewoon een verkapte dictatuur zijn. Want nu is het voorbeeld land Australië en Nieuw-Zeeland. Waarom denk je dat Duitsland, Ierland, Zuid-Korea en Japan zijn afgevallen? Die zitten ook allemaal in de problemen.
pi_197584375
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit zegt dus ook niemand, he?

Sterker nog, als dit in de jaren 50 was gebeurt was het drama niet te overzien geweest voor kinderen. Toen waren er geen opties als onderwijs op afstand.
in de jaren 50 waren die kinders gewoon naar school gegaan hoor
  zaterdag 23 januari 2021 @ 01:34:50 #217
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197584379
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:32 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nog zo'n artikel! Mooi!

Dus in één ziekenhuis liggen al tientallen kinderen extra met levensbedreigende aandoeningen puur door de maatregelen? Er worden er drie keer meer in elkaar gehengst dan normaal? Meer zelfmoordpogingen dan normaal?

Er zijn er dus op bijna zeker al tientallen of honderden dood als direct gevolg van de maatregelen, onze kinderen, terwijl er geloof ik één overleden is aan corona??

Wow, hier moet echt dringend nog meer aandacht aan worden besteed, ook in talkdhows.

Hoe meer Nederland en de kamer overtuigd raakt dat onze kinderen doodgaan, achterop elkaar raken, en drie keer meer dan normaal in elkaar worden geramd DOOR de maatregelen, hoe sneller er hoe meer druk komt om te versoepelen.
En jij denkt dat er ook maar één talkshow is die zo iets op het programma gaat zetten?
Zij zijn de spreekbuis van Rutte en consorten. Die zouden hun eigen graf graven hiermee.

[ Bericht 3% gewijzigd door leolinedance op 23-01-2021 01:40:06 ]
pi_197584385
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ben niet in staat om te bepalen in hoeverre basisscholen bijdragen, ik neem ook de beslissingen niet om ze te sluiten. Ik weet niet of ze terecht gesloten zijn of niet of dat ze open zouden kunnen.

Aan de andere kant kan ik mij, persoonlijk, niet voorstellen dat de Nederlandse regering ze zou sluiten als men niet van de noodzaak overtuigd is al was het maar om economische redenen.
Wel geinig dat je nog van enige competentie uitgaat in deze hele shitshow.

Lief naïef heet dat geloof ik

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2021 01:36:36 ]
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 01:37:49 #219
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197584394
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:35 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Wel geinig dat je nog van enige competentie uitgaat in deze hele shitshow.

Lief naïef heet dat geloof ik
Nee. Ik zie dat meer als het eigenbelang van VVD en CDA. Bedrijven zijn toch hun achterban, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 01:40:50 #220
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197584407
Dit zal mij wel weer niet in dank afgenomen worden maar ik deel het toch maar even ;)

quote:
Denmark is sequencing all coronavirus samples and has an alarming view of the U.K. variant

Like a speeding car whose brake lines have been cut, the coronavirus variant first spotted in Britain is spreading at an alarming rate and isn’t responding to established ways of slowing the pandemic, according to Danish scientists who have one of the world’s best views into the new, more contagious strain.

Cases involving the variant are increasing 70 percent a week in Denmark, despite a strict lockdown, according to Denmark’s State Serum Institute, a government agency that tracks diseases and advises health policy.

“We’re losing some of the tools that we have to control the epidemic,” said Tyra Grove Krause, scientific director of the institute, which this past week began sequencing every positive coronavirus test to check for mutations. By contrast, the United States is sequencing 0.3 percent of cases, ranking it 43rd in the world and leaving it largely blind to the variant’s spread.

https://www.washingtonpos(...)2819a1ccb_story.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197584427
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:40 schreef Tijger_m het volgende:
Dit zal mij wel weer niet in dank afgenomen worden maar ik deel het toch maar even ;)
[..]

In het VK zegen ze dat laatste week de mutatie afnemen en de oude variant weer toenemen. Daar snappen hun dan weer niks van. Dus ja probeer er maar wat zinnigs over te zeggen.
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 01:49:50 #222
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197584445
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:45 schreef ipa84 het volgende:

[..]

In het VK zegen ze dat laatste week de mutatie afnemen en de oude variant weer toenemen. Daar snappen hun dan weer niks van. Dus ja probeer er maar wat zinnigs over te zeggen.
Wat mogelijk kan zijn is dat de variant sneller verspreid en daardoor mischien uitbrand? Een effect zoals vorig jaar in Manaus te zien was, bijvoorbeeld?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197584462
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat mogelijk kan zijn is dat de variant sneller verspreid en daardoor mischien uitbrand? Een effect zoals vorig jaar in Manaus te zien was, bijvoorbeeld?
Ik durf het niet te zeggen maar apart is het wel. Kijk maar naar deze tweet met grafieken.
twitter

Je ziet echt dat op sommige plaatsen de oude variant aan het stijgen is en de nieuw mutant weer aan het dalen is.
pi_197584471
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:40 schreef Tijger_m het volgende:
Dit zal mij wel weer niet in dank afgenomen worden maar ik deel het toch maar even ;)
[..]

Ja joh.... na die ergerlijke all-over discussie over scholen kan dit er ook nog wel bij... -O-
Gooi die variant maar op de berg met gevaarlijke varianten dan. We zien wel. }:|
Kunnen in moeilijke periodes niet gewoon ff de gifjes terug? Heb in tijden niet meer zoiets vrolijks gezien als het geile hondje van Lenny... :{
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 01:58:34 #225
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197584490
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:54 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja joh.... na die ergerlijke all-over discussie over scholen kan dit er ook nog wel bij... -O-
Gooi die variant maar op de berg met gevaarlijke varianten dan. We zien wel. }:|
Kunnen in moeilijke periodes niet gewoon ff de gifjes terug? Heb in tijden niet meer zoiets vrolijks gezien als het geile hondje van Lenny... :{
Helaas is dit de al bekende, beruchte en gehate B117 variant ook wel bekend als de Engelse variant. Wat dan wel weer positief is want die kenden we al :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 01:59:52 #226
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197584498
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:53 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik durf het niet te zeggen maar apart is het wel. Kijk maar naar deze tweet met grafieken.
[ twitter ]
Je ziet echt dat op sommige plaatsen de oude variant aan het stijgen is en de nieuw mutant weer aan het dalen is.
Ik zie het, ja. Dat is wel frappant, inderdaad.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197584500
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:53 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik durf het niet te zeggen maar apart is het wel. Kijk maar naar deze tweet met grafieken.
[ twitter ]
Je ziet echt dat op sommige plaatsen de oude variant aan het stijgen is en de nieuw mutant weer aan het dalen is.
Huh? Volgens de beperkte kennis die ik hiervan heb, is dit raar. Toch? :?
Misschien minder goed zichtbaar in de testen geworden? Ook niet.
pi_197584512
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zie het, ja. Dat is wel frappant, inderdaad.
Daarom probeer er maar wat van te maken. Misschien was de Johnson mutant beter geweest die is ook onberekenbaar.
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 02:02:39 #229
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197584513
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:00 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Huh? Volgens de beperkte kennis die ik hiervan heb, is dit raar. Toch? :?
Misschien minder goed zichtbaar in de testen geworden? Ook niet.
Ja, dat is raar, je zou verwachten dat de nieuwe variant de oude wegdrukt maar het gaat blijkbaar in een soort golfbeweging.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 02:02:53 #230
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197584514
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:02 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Daarom probeer er maar wat van te maken. Misschien was de Johnson mutant beter geweest die is ook onberekenbaar.
_O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197584521
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:00 schreef leolinedance het volgende:
In Duitsland moet men nu chirurgische mondmaskers gaan dragen. Weet iemand wat daar de achtergrond van is? Vinden er zo veel besmettingen plaats in supermarkten en tankstations?
Kwam deze tegen op RTL, waarom Duitsland ze verplicht, Frankrijk ze adviseert, maar wij niet: https://www.rtlnieuws.nl/(...)issel-rutte-de-jonge

Het antwoord wat het artikel geeft is eigenlijk een non-antwoord. Wij doen het niet omdat het niet het beleid is. Ja zo ver was ik ook nog wel. :') En het is duurder en moeilijker om mee te ademen.

Ook humor dat deze redacteur het antwoord "Dat is op dit moment niet aan de orde in Nederland" als 'duidelijk' typeert. Er zijn nogal wat dingen geweest in deze pandemie die ineens heel snel aan de orde kwamen...

Het is communicatief wel weer het zoveelste voorbeeld van iets wat niet uit te leggen valt. Misschien zijn ze in Duitsland zo gehoorzaam dat ze schouderophalend reageren als ze horen dat de mondkapjes van het afgelopen jaar toch niet voldoende werkten. Wij wisten dat natuurlijk al lang dankzij Hugo (dit is geen uitnodiging om een zeker filmpje te posten :+ ).

Het is verbazingwekkend dat in een land als Duitsland, toch geen bananenrepubliek, er een plicht wordt ingesteld zonder goede voorbereiding waardoor er een run op die dingen ontstaat, ze tegen woekerprijzen over de toonbank gaan, er neppe exemplaren in omloop zijn, en de overheid zich moet haasten om ze beschikbaar te stellen aan de minder vermogenden (zie hier).

Het zou helemaal niet verkeerd zijn om eerst de voorraad op peil te brengen en een distributienetwerk te regelen om zoveel mogelijk ouderen en kwetsbaren te bereiken, en ze dán pas te adviseren voor deze groep. In plaats van ze verplicht te stellen voor de hele bevolking.

Ook gelet op het bovenstaande over de ervaringen in Denemarken met de nieuwe mutatie, wat wil je op een gegeven moment dan nog aan maatregelen doen? Heb toch sterk het gevoel dat we in Europa totaal de grip aan het kwijtraken zijn, niet zo zeer op het virus (dat loopt nogal uiteen) maar op de weerbaarheid van de bestuurders. Van Merkel hadden we voor de kerst al een toespraak die puur emotie was, nu dreigt ze met grenssluitingen. Boris Johnson en kompanen die de ene dag roepen dat we het oude normaal voor de zomer al terugkrijgen, en de volgende dag weer roepen dat we volgende winter misschien nog een keer in de herhaling kunnen. Overal zie je dat ze enorme moeite hebben om nog grip op hun eigen verhaal te krijgen.
pi_197584530
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:53 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik durf het niet te zeggen maar apart is het wel. Kijk maar naar deze tweet met grafieken.
[ twitter ]
Je ziet echt dat op sommige plaatsen de oude variant aan het stijgen is en de nieuw mutant weer aan het dalen is.
Precies het tegenovergestelde van die grafiek van Kuipers waarmee we die avondklok in gerommeld zijn.
pi_197584542
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:05 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Precies het tegenovergestelde van die grafiek van Kuipers waarmee we die avondklok in gerommeld zijn.
Het VK zit wel in een strenge lockdown dus dat moet je wel meenemen maar het is wel apart.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 23 januari 2021 @ 02:08:10 #234
408813 crew  trein2000
pi_197584545
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:03 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Kwam deze tegen op RTL, waarom Duitsland ze verplicht, Frankrijk ze adviseert, maar wij niet: https://www.rtlnieuws.nl/(...)issel-rutte-de-jonge

Het antwoord wat het artikel geeft is eigenlijk een non-antwoord. Wij doen het niet omdat het niet het beleid is. Ja zo ver was ik ook nog wel. :') En het is duurder en moeilijker om mee te ademen.

Ook humor dat deze redacteur het antwoord "Dat is op dit moment niet aan de orde in Nederland" als 'duidelijk' typeert. Er zijn nogal wat dingen geweest in deze pandemie die ineens heel snel aan de orde kwamen...

Het is communicatief wel weer het zoveelste voorbeeld van iets wat niet uit te leggen valt. Misschien zijn ze in Duitsland zo gehoorzaam dat ze schouderophalend reageren als ze horen dat de mondkapjes van het afgelopen jaar toch niet voldoende werkten. Wij wisten dat natuurlijk al lang dankzij Hugo (dit is geen uitnodiging om een zeker filmpje te posten :+ ).

Het is verbazingwekkend dat in een land als Duitsland, toch geen bananenrepubliek, er een plicht wordt ingesteld zonder goede voorbereiding waardoor er een run op die dingen ontstaat, ze tegen woekerprijzen over de toonbank gaan, er neppe exemplaren in omloop zijn, en de overheid zich moet haasten om ze beschikbaar te stellen aan de minder vermogenden (zie hier).

Het zou helemaal niet verkeerd zijn om eerst de voorraad op peil te brengen en een distributienetwerk te regelen om zoveel mogelijk ouderen en kwetsbaren te bereiken, en ze dán pas te adviseren voor deze groep. In plaats van ze verplicht te stellen voor de hele bevolking.

Ook gelet op het bovenstaande over de ervaringen in Denemarken met de nieuwe mutatie, wat wil je op een gegeven moment dan nog aan maatregelen doen? Heb toch sterk het gevoel dat we in Europa totaal de grip aan het kwijtraken zijn, niet zo zeer op het virus (dat loopt nogal uiteen) maar op de weerbaarheid van de bestuurders. Van Merkel hadden we voor de kerst al een toespraak die puur emotie was, nu dreigt ze met grenssluitingen. Boris Johnson en kompanen die de ene dag roepen dat we het oude normaal voor de zomer al terugkrijgen, en de volgende dag weer roepen dat we volgende winter misschien nog een keer in de herhaling kunnen. Overal zie je dat ze enorme moeite hebben om nog grip op hun eigen verhaal te krijgen.
Er heerst blinde paniek. Zoveel is duidelijk. De vraag is alleen waar dat weg komt. Zijn we mekaar de kop gek aan het maken? Is er iets wat zij weten maar wij niet? Kijk ik ergens over heen?

Ik snap echt niet waarom er nu overal zo’n paniek is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197584547
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:05 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Precies het tegenovergestelde van die grafiek van Kuipers waarmee we die avondklok in gerommeld zijn.
Zeker, zij zitten ook wat verder in de grafiek dan Kuipers getekend heeft he?!
Neem even het begin, waar wij mogelijk voor staan.
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 02:10:38 #236
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197584559
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er heerst blinde paniek. Zoveel is duidelijk. De vraag is alleen waar dat weg komt. Zijn we mekaar de kop gek aan het maken? Is er iets wat zij weten maar wij niet? Kijk ik ergens over heen?

Ik snap echt niet waarom er nu overal zo’n paniek is.
Lees dat WaPo artikel eens over wat de Denen nu zien, dat geeft denk ik wel een inzicht waarom er zo scherp gereageerd word in Europa momenteel.

Mischien is het paniek, mede ingegeven door het totale falen van het begin van de covid pandemie, hoor, dat kan maar er is toch best een onderbouwing voor te vinden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197584572
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zeker, zij zitten ook wat verder in de grafiek dan Kuipers getekend heeft he?!
Neem even het begin, waar wij mogelijk voor staan.
Vergeet niet dat bij het VK kerst vlak voor de deur stond en dat is wel een groter dingentje daar dan bij ons dat kan @Tijger_m wel bevestigen. Heel gebruikelijk om in de december maand met vrienden te gaan eten, met de collega's te gaan borrelen en dan kerst met de hele familie te vieren.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 02:12:20 #238
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197584575
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zeker, zij zitten ook wat verder in de grafiek dan Kuipers getekend heeft he?!
Neem even het begin, waar wij mogelijk voor staan.
En daarna gaan we toch allemaal dood... sorry al het rotnieuws van vandaag, ik vraag me toch af wanneer er een einde komt aan deze eindeloze stroom doemberichten, dodelijker, minder vaccins, avondklok doen we maar helpt niet maar toch doen we het, alleen Lansi ngerland was positief maar dan zeggen we dat telt niet echt ofzo...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197584589
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er heerst blinde paniek. Zoveel is duidelijk. De vraag is alleen waar dat weg komt. Zijn we mekaar de kop gek aan het maken? Is er iets wat zij weten maar wij niet? Kijk ik ergens over heen?

Ik snap echt niet waarom er nu overal zo’n paniek is.
Ik raak een beetje in paniek door de paniek! :s)
Zoals ik vanmiddag al schreef, ik ken ons beleid niet als snel ingrijpen en preventief handelen. Het feit dat dit nu wel gebeurt, vind ik zeer opmerkelijk. Dat geeft mij het idee dat ze echt wel zorgwekkende informatie in handen hebben.
pi_197584598
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er heerst blinde paniek. Zoveel is duidelijk. De vraag is alleen waar dat weg komt. Zijn we mekaar de kop gek aan het maken? Is er iets wat zij weten maar wij niet? Kijk ik ergens over heen?

Ik snap echt niet waarom er nu overal zo’n paniek is.
Uhmm misschien een gek idee, maar elke dag meerdere talkshows gevuld met virologen die puur en alleen aan virusbestrijding werken?

Men hoort het waar variant o.i.d. en meteen blinde paniek.
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 02:18:25 #241
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197584607
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:12 schreef popje het volgende:

[..]

En daarna gaan we toch allemaal dood... sorry al het rotnieuws van vandaag, ik vraag me toch af wanneer er een einde komt aan deze eindeloze stroom doemberichten, dodelijker, minder vaccins, avondklok doen we maar helpt niet maar toch doen we het, alleen Lansi ngerland was positief maar dan zeggen we dat telt niet echt ofzo...
Om hier even op te reageren in een algemene zin:

Iedereen heeft het zwaar, iedereen heeft last van covid, sommigen meer dan anderen, maar jong, oud en alles er tussen in heeft hier last van. En we moeten ophouden met te doen alsof er een groep belangrijker is dan een andere, dat is totaal zinloos, we zitten er allemaal in en we moeten er (hopelijk) allemaal weer uitkomen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 02:18:56 #242
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197584609
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Uhmm misschien een gek idee, maar elke dag meerdere talkshows gevuld met virologen die puur en alleen aan virusbestrijding werken?

Men hoort het waar variant o.i.d. en meteen blinde paniek.
Echt die talkshows moeten stoppen... alleen vrees ik dat ze de komende weken alleen beter bekeken gaan worden.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 02:19:33 #243
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197584613
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Uhmm misschien een gek idee, maar elke dag meerdere talkshows gevuld met virologen die puur en alleen aan virusbestrijding werken?

Men hoort het waar variant o.i.d. en meteen blinde paniek.
Tja...*zucht*...de zegeningen van de 24 uurs media wereld. En mischien ook wel van het internet wat er een rol in speelt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197584617
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:18 schreef popje het volgende:

[..]

Echt die talkshows moeten stoppen... alleen vrees ik dat ze de komende weken alleen beter bekeken gaan worden.
Vandaar ook de uitzonderingen,

Het is ook zo doorzichtig, we werden een week lang volgens de media klaargestoomd voor een avondklok.

De journalisten zijn PR mensen van het kabinet.
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 02:20:44 #245
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197584622
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:18 schreef popje het volgende:

[..]

Echt die talkshows moeten stoppen... alleen vrees ik dat ze de komende weken alleen beter bekeken gaan worden.
Maar we zouden ook gewoon allemaal eens een weekje niet kunnen kijken of zeg ik nu iets heel erg raars? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 02:21:41 #246
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197584628
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar we zouden ook gewoon allemaal eens een weekje niet kunnen kijken of zeg ik nu iets heel erg raars? ;)
Komende week kijk ik niet!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197584630
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:12 schreef popje het volgende:

[..]

En daarna gaan we toch allemaal dood... sorry al het rotnieuws van vandaag, ik vraag me toch af wanneer er een einde komt aan deze eindeloze stroom doemberichten, dodelijker, minder vaccins, avondklok doen we maar helpt niet maar toch doen we het, alleen Lansi ngerland was positief maar dan zeggen we dat telt niet echt ofzo...
Het best voor jouw is om gewoon even het nieuws niet te volgend de maatregelen gaan toch niet veranderen tot 9 februari dus gewoon een beetje zen weer worden.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 02:23:09 #248
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197584635
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:21 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het best voor jouw is om gewoon even het nieuws niet te volgend de maatregelen gaan toch niet veranderen tot 9 februari dus gewoon een beetje zen weer worden.
Dat ga ik zeker doen, iig minder volgen en online volgende week!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 02:23:36 #249
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197584639
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:21 schreef popje het volgende:

[..]

Komende week kijk ik niet!
Jij gaat op vakantie in de zon :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197584642
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 02:12 schreef popje het volgende:

[..]

En daarna gaan we toch allemaal dood... sorry al het rotnieuws van vandaag, ik vraag me toch af wanneer er een einde komt aan deze eindeloze stroom doemberichten, dodelijker, minder vaccins, avondklok doen we maar helpt niet maar toch doen we het, alleen Lansi ngerland was positief maar dan zeggen we dat telt niet echt ofzo...
Is inderdaad een opeenstapeling van nog meer slecht nieuws vandaag. Heb het ook wel zwaar gehad. :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')