abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197582499
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:46 schreef quirina het volgende:
Ik ben dat geneuzel met die regering hier zo kotsbeu he.
Niet alleen de regering hier, ook bijv van de UK waar ze zonder volledige info nog meer angst zaaien over die Engelse variant. Ze maken zich steeds meer belachelijk en ongeloofwaardig.
Ik geef het nog tot en met maart voordat de demonstraties en acties vanuit de bevolking als een vulkaan uitbarsten. (Tenzij er dan duidelijke verbeteringen te zien zijn)
Alpha kenny one
pi_197582516
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:05 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2365560

We hadden de lui die de vaccinatie rondom de Mexicaanse griep leidden al binnen. Twee oud-militairen. Maar uiteindelijk wou VWS het toch zelf doen. De gevolgen zijn bekend.

Dit begint toch wel trieste proporties aan te nemen.
Diep triest idd. Er zou iets moeten zijn dat het VWS op de vingers tikt of het overneemt bij amateuristisch en incompetent beleid.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197582519
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Die brand had sowieso geen gevolgen voor vaccins.

AZ stond juist bekend meer fabrieken te hebben, maar blijkbaar heeft 1 fabriek al dermate grote impact dat verhaal ook niet erg geloofwaardig meer is.
Volgens mij is het zo dat vaccins voor de EU ook in de EU geproduceerd moeten worden.
zie email 27 oktober
pi_197582527
Maar 60% minder astrazeneca? Is er weer wat olie smeergeld toegeschoven?
pi_197582537
quote:

[..]

AZ stond juist bekend meer fabrieken te hebben, maar blijkbaar heeft 1 fabriek al dermate grote impact dat verhaal ook niet erg geloofwaardig meer is.
Voor iedere fabriek is, vziw, aparte certificatie nodig, het is niet alsof je even een fabriek van het ene vaccin naar het andere kan omschakelen. Dat zijn complexe operaties, helemaal onder de huidige regels.
pi_197582539
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:13 schreef falling_away het volgende:

[..]

Niet alleen de regering hier, ook bijv van de UK waar ze zonder volledige info nog meer angst zaaien over die Engelse variant. Ze maken zich steeds meer belachelijk en ongeloofwaardig.
Ik geef het nog tot en met maart voordat de demonstraties en acties vanuit de bevolking als een vulkaan uitbarsten. (Tenzij er dan duidelijke verbeteringen te zien zijn)
Ja dat vind ik persoonlijk ook wel opvallend (die ongenuanceerde berichten uit UK)
Eerst was het 70% besmettelijker, ziekenhuizen overvol (wat schijnbaar al vaak gebeurt in deze periode, maar nu kwam doordat men toch massaal familie en vrienden is gaan opzoeken, kroegen die nog open waren, en nog tientallen andere dingen)

Oxford kan niet met overtuiging aantonen dat de 30% die hun zien ook echt 30% besmettelijker is.
En nu weer dat het dodelijker is, terwijl er eerder verhalen kwamen dat er juist lichtere klachten kwamen van mensen die de britse variant hadden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 23:16:01 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197582541
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maar 60% minder astrazeneca? Is er weer wat olie smeergeld toegeschoven?
Dat hele AZ begint steeds schimmiger te worden.
pi_197582570
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja. Eerst al dat gekut met die tests en nu dit. Heel bijzonder.
zie email 27 oktober
pi_197582596
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gaar idd. Poos terug leek het nog het beste vaccin met hun geen winst en transparante communicatie.
Zometeen is heel Saudi-Arabië safe en hebben wij nog amper iemand gevaccineerd.
pi_197582601
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Of zou Israël een bak extra geld hebben gestort en die voorraad weggekocht hebben via de achterdeur.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 23:20:20 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197582614
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Of zou Israël een bak extra geld hebben gestort en die voorraad weggekocht hebben via de achterdeur.
Geen idee maar bij de EU zouden nu wel alle alarmbellen moeten afgaan mag ik hopen.
pi_197582617
quote:

[..]

Dat is speculatie. Maar opvallend is het wel
zie email 27 oktober
pi_197582635
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is lastig om te bepalen of het gewoon een situatie is waarin men te snel heeft willen werken en te optimistisch is geweest of dat men bewust de boel misleid heeft, dat laatste komt mij minder waarschijnlijk voor, de belangen zijn te groot nu en ik heb er geen enkele twijfel aan dat er regering zullen zijn die mensen dan voor de strafrechter brengen als er opzet in het spel was.
pi_197582655
quote:

[..]

Israel heeft het dubbele betaald en heeft Pfizer volledige toegang tot medische data gegeven in ruil voor vroegere en meer vaccin leveringen, daar is niets geheims aan.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 23:22:27 #65
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197582660
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:14 schreef trein2000 het volgende:
Volgens mij is het zo dat vaccins voor de EU ook in de EU geproduceerd moeten worden.
Als ik deze site mag geloven dan hoeft dat niet perse:
https://www.igj.nl/public(...)ctie-tot-distributie
So we just called him Fred
pi_197582667
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is lastig om te bepalen of het gewoon een situatie is waarin men te snel heeft willen werken en te optimistisch is geweest of dat men bewust de boel misleid heeft, dat laatste komt mij minder waarschijnlijk voor, de belangen zijn te groot nu en ik heb er geen enkele twijfel aan dat er regering zullen zijn die mensen dan voor de strafrechter brengen als er opzet in het spel was.
Er zit natuurlijk nog wel een grijs gebied tussen opzettelijk de boel voorliegen en totaal buiten je schuld om geconfronteerd worden met tegenslag.

Van dat eerste ga ik ook niet uit, maar opvallend is het wel.
zie email 27 oktober
pi_197582682
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:22 schreef Fred het volgende:

[..]

Als ik deze site mag geloven dan hoeft dat niet perse:
https://www.igj.nl/public(...)ctie-tot-distributie
Voor geneesmiddelen in z’n algemeenheid. Maar ik meen dat de EU dat in de contracten heeft afgedwongen. Om te voorkomen dat je hetzelfde gedoe krijgt als met die mondkapjes dat landen beslag gaan leggen voor zichzelf.
zie email 27 oktober
  vrijdag 22 januari 2021 @ 23:25:07 #68
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197582702
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:23 schreef trein2000 het volgende:
Voor geneesmiddelen in z’n algemeenheid. Maar ik meen dat de EU dat in de contracten heeft afgedwongen. Om te voorkomen dat je hetzelfde gedoe krijgt als met die mondkapjes dat landen beslag gaan leggen voor zichzelf.
Dan is het een keuze geweest ;)
Een begrijpelijke keuze, maar sluit niet uit dat er ook vaccins elders in de wereld ingekocht kunnen worden.
pi_197582707
Osterhaus roept nu bij OP1 ook om militairen. Is dit de volgende mediacampagne om De Jonge onder druk te zetten?
zie email 27 oktober
pi_197582715
Was bij mijn schoonmoeder en die had gehoord dat de avondklok zeker tot april/mei zou zijn. Nauurlijk is dat facebook-journalistiek, maar verwachten jullie morgen na 2 weken dat het opgeheven is? Of toch weer verlengingen?
pi_197582720
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:25 schreef Fred het volgende:

[..]

Dan is het een keuze geweest ;)
Een begrijpelijke keuze, maar sluit niet uit dat er ook vaccins elders in de wereld ingekocht kunnen worden.
Zeker. Maar dat kan wel verklaren waarom er niet zomaar even geschoven kan worden als er problemen zijn in 1 fabriek.
zie email 27 oktober
  vrijdag 22 januari 2021 @ 23:27:08 #72
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197582737
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:26 schreef trein2000 het volgende:
Zeker. Maar dat kan wel verklaren waarom er niet zomaar even geschoven kan worden als er problemen zijn in 1 fabriek.
Daar heb je helemaal gelijk in.
pi_197582741
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:26 schreef Sfancta het volgende:
Was bij mijn schoonmoeder en die had gehoord dat de avondklok zeker tot april/mei zou zijn. Nauurlijk is dat facebook-journalistiek, maar verwachten jullie morgen na 2 weken dat het opgeheven is? Of toch weer verlengingen?
Valt geen zinnig woord over te zeggen. Zal ook afhangen van hoe het de komende dagen/weken valt. Als er echt een tegenbeweging op gang komt en/of echt sprake is van relletjes dan is dat anders dan wannee men het gelaten ondergaat.
zie email 27 oktober
  vrijdag 22 januari 2021 @ 23:28:08 #74
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197582757
quote:
Met de verkiezingen in aantocht verwacht ik niet dat ze hem erg lang kúnnen verlengen, dat gaat de PVV veel te veel stemmen opleveren in de ogen van de andere partijen.
pi_197582761
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk nog wel een grijs gebied tussen opzettelijk de boel voorliegen en totaal buiten je schuld om geconfronteerd worden met tegenslag.

Van dat eerste ga ik ook niet uit, maar opvallend is het wel.
Het is vooral opvallend omdat Oxford het eerste veelbelovende vaccin was maar, en daar was voor gewaarschuwd door alle experts, soms komt men voor verrassingen te staan.

Problemen met productie ditto, zeker nu met alle beperkingen is het nog moeilijker om "even" een fabriek om te bouwen. En dan kan de directie een mooi verhaal op papier gehad hebben wat ze hebben gecommuniceerd maar ja, papier is geduldig.
pi_197582763
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

AZ zou toch in India gedaan worden? Serum Institute zou geloof ik 1 miljard vaccins leveren totaal, dat is waar gisteren die brand was. Sowieso wel droevig dat er blijkbaar 5 mensen overleden zijn bij die brand maar dat dat overschaduwd wordt door ‘er is vertraging’.

Voelt een beetje als tekenend voor de huidige situatie. Vaccin is (in alle situaties) het enige dat telt.

Bron
pi_197582832
2021 kan je ook afschrijven dus..
pi_197582840
Hoe denken jullie over bijvoorbeeld Pinkpop? Gemeente daar is aan het lobbyen voor steun, omdat ze net naast de steun grijpen. (18-20 juni, en garantiefonds geldt vanaf 1 juli)
pi_197582856
quote:

[..]

Niet voor vaccins misschien die al gemaakt zijn, maar ik zou me kunnen voorstellen dat men eerst eens even moet gaan uitzoeken wat er gebeurd is, hoe het te voorkomen, etc, etc...
#WeesGeenWhales
pi_197582865
quote:
Op rijksoverheid staat nu
quote:
De avondklok geldt van zaterdag 23 januari 21.00 tot woensdag 10 februari 2021 om 04.30 uur ‘s ochtends.
Dat kan natuurlijk altijd nog aangepast worden en gezien de manier waarop deze avondklok tot stand gekomen is, acht ik die kans zeker aannemelijk dat deze nog wel verlengd gaat worden met 2 weken.

Anders gaan ze hem waarschijnlijk wel inzetten als wisselgeld om de scholen te openen.
(net zoals het wisselgeld van D66, doe ons een half uurtje extra, dan steunen we de avondklok..)
pi_197582875
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:51 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat zegt nog helemaal niks over alle andere maatregelen die nu gelden en wanneer die maatregelen opgeheven kunnen worden.
Wel, festivals zegt iedereen (logisch) is het laatste wat weer kan... dus...
#WeesGeenWhales
pi_197582888
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:05 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2365560

We hadden de lui die de vaccinatie rondom de Mexicaanse griep leidden al binnen. Twee oud-militairen. Maar uiteindelijk wou VWS het toch zelf doen. De gevolgen zijn bekend.

Dit begint toch wel trieste proporties aan te nemen.
Hoezo? Er wordt toch lekker vergaderd, gemanaged en gepolderd? Wat wil je nog meer?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197582890
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:09 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die paar miljoen is ook een snotje vergeleken de miljarden die er nu al overal ingepompt worden. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in, vooral niet als er ook eens minder vaccins geleverd kunnen worden en er Britse ebola en Afrikaanse Aids onderweg is.

Heb even een dipje.
Nou ja, ik had het er met Ger Rijkers over vandaag nog, hoe is op zich nog net zo optimistisch maar verwacht nu dat 2022 het topjaar wordt dat alles weer kan... daar ging ik ook al vanaf april vanuit dus meh. :/
#WeesGeenWhales
pi_197582891
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:32 schreef Sfancta het volgende:
Hoe denken jullie over bijvoorbeeld Pinkpop? Gemeente daar is aan het lobbyen voor steun, omdat ze net naast de steun grijpen. (18-20 juni, en garantiefonds geldt vanaf 1 juli)
Ik heb nog voor z'n 1500 euro aan kaartjes en vouchers staan, tot ik zwart op wit heb dat festivals weer mogen, reken ik op geen enkel festival of evenement, dan kan het alleen maar meevallen.

Het probleem is niet zozeer het organiseren, het probleem is ook dat artiesten niet touren ivm reisbeperkingen.
pi_197582899
Toch blijft het onbegrijpelijk dat de wetenschap en de ontwikkelaars gewoon fantastisch werk hebben afgeleverd, maar dat het nu vastloopt op productiecapaciteit.

Naar mijn idee was er in de hedendaagse economie qua productie alles mogelijk als je er maar een bak met geld tegenaan gooit.
pi_197582907
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:32 schreef Sfancta het volgende:
Kan de gemeente dan niet gewoon zelf betalen ? :/
#WeesGeenWhales
pi_197582918
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:36 schreef Breekfast het volgende:
Toch blijft het onbegrijpelijk dat de wetenschap en de ontwikkelaars gewoon fantastisch werk hebben afgeleverd, en dat het nu vastloopt op productiecapaciteit.

Naar mijn idee was er in de hedendaagse economie qua productie alles mogelijk als je er maar een bak met geld tegenaan gooit.
Ondanks wij die prikken waarschijnlijk toch niet weg hadden kunnen prikken met ons moordende tempo, komt het nu wellicht goed uit.
pi_197582930
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik heb nog voor z'n 1500 euro aan kaartjes en vouchers staan, tot ik zwart op wit heb dat festivals weer mogen, reken ik op geen enkel festival of evenement, dan kan het alleen maar meevallen.

Het probleem is niet zozeer het organiseren, het probleem is ook dat artiesten niet touren ivm reisbeperkingen.
Daarom doen ze toch als het moet een Nederlands programma of alleen Europees? Zeiden alle grote festivals recentelijk nog samen in de krant geloof ik...
#WeesGeenWhales
pi_197582939
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:36 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Kan de gemeente dan niet gewoon zelf betalen ? :/
De regio loopt daar alleen al 12-15 miljoen mis. Voor de tweede keer dan.
pi_197582956
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ondanks wij die prikken waarschijnlijk toch niet weg hadden kunnen prikken met ons moordende tempo, komt het nu wellicht goed uit.
Hoe bedoel je? Wat komt er goed uit aan een afgefakkelde fabriek, 5 doden, en maanden vertraging?
#WeesGeenWhales
pi_197582961
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:35 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Hoezo? Er wordt toch lekker vergaderd, gemanaged en gepolderd? Wat wil je nog meer?
Wat ik wil? Ik wil dat er per dag minstens net zo veel geprikt wordt als dat er de vorige dag aan vaccins geleverd is.
zie email 27 oktober
pi_197582973
Iedereen is ineens weer boos aan het doen in de media. Wat is er nu weer aan de hand?
zie email 27 oktober
  vrijdag 22 januari 2021 @ 23:40:17 #93
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197582987
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:34 schreef eragon2890 het volgende:
Wel, festivals zegt iedereen (logisch) is het laatste wat weer kan... dus...
Hoef ik dan ook niet meer handen de hele dag door te wassen, in mijn arm te hoesten, 1,5m afstand te houden en mag ik dan ook weer mensen groeten met een hand en drie kussen?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 23:40:33 #94
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197582990
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:39 schreef trein2000 het volgende:
Iedereen is ineens weer boos aan het doen in de media. Wat is er nu weer aan de hand?
We krijgen minder vaccins.
pi_197583000
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:37 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Daarom doen ze toch als het moet een Nederlands programma of alleen Europees? Zeiden alle grote festivals recentelijk nog samen in de krant geloof ik...
We zijn gelukkig gezegend met een hoop artiesten van eigen bodem.

Daarnaast heb je natuurlijk nog het probleem dat je bezoekers "vrij' moeten zijn van Corona, daar zul je ook wat op moeten bedenken.

Gelukkig gaan de testevenementen nu wel gepland worden.

Het licht aan einde van de tunnel is nog ver weg.
pi_197583007
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:40 schreef Fred het volgende:

[..]

Hoef ik dan ook niet meer handen de hele dag door te wassen, in mijn arm te hoesten, 1,5m afstand te houden en mag ik dan ook weer mensen groeten met een hand en drie kussen?
Zou dat nog ooit terugkomen? Bang dat we de beste tijd uit ons leven wellicht achter ons hebben.
pi_197583013
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Diep triest idd. Er zou iets moeten zijn dat het VWS op de vingers tikt of het overneemt bij amateuristisch en incompetent beleid.
Daar hebben we niets aan. Er moeten gewoon onderzoeks- en adviescommissies ingesteld worden met een toezichthoudend semi-overheidsorgaan met afgevaardigden uit allerlei belangengroeperingen, zodat er in 2027 een lijvig rapport klaar ligt waarom Nederland pas medio 2024 met grootschalig vaccineren begon onder de vijf overgebleven 90+ers, die nog niet aan de communistische Chinese vleermuishoest gestorven waren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197583015
quote:

[..]

We krijgen minder vaccins.
Daar voor al. Osterhaus bij OP1. Roel Couthino bij Nieuwsuur.
zie email 27 oktober
pi_197583030
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:41 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Zou dat nog ooit terugkomen? Bang dat we de beste tijd uit ons leven wellicht achter ons hebben.
Ik laat mijn leven niet zomaar afschrijven. Dus ik ga er vanuit dat de komende 3-4 maanden voor nu de zwaarste worden.
Daarna hoop ik op verbetering.
pi_197583050
quote:

[..]

... De 1,5m is letterlijk waarom festivals nu niet kunnen. Om "massas op elkaar op een hei" te kunnen hebben weer moet die dus weg zijn.

Handen wassen en in arm hoesten hoeft nu ook niet, dat is zowieso een advies, ik zie ook bijna geen ziel die zielige pompjes meer gebruiken. Hoewel iets vaker je handen wassen en in je arm niezen ZOWIESO een goede gewoonte is om te houden :P

En handen schudden knuffelen drie zoenen etc mag uiteraard ook weer als de 1,5m weg is...

Dus het antwoord is "ja, want hoe de F wil je anders een festival als lowlands organiseren 3 dagen met 60.000 man? Dat is wat nu garant staat..."
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')