abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197567040
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:14 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Dank voor de beantwoording, logisch en duidelijk. Wat betreft het bezoek wilde ik het toch maar beperken tot een drankje en een olijfje prikken. :)
Je gaat een feestje houden?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:18:56 #227
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197567049
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Voor het eerste is testen van de volledige bevolking niet nodig. Het tweede zal je waarschijnlijk vinden, was het niet de gemeente waar 35 van de 50 eerste gevallen aangetroffen werden?
Getallen in die richting idd :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197567056
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:12 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)door-premier-ontkent

Ondertussen is het begin van het einde voor de Olympische spelen ook daar.
Vraag me ook af wat ze met het EK voetbal gaan doen. Dat zou in een hoop Europese landen gaan plaatsvinden maar dat lijkt me ook niet echt handig nu.
Zonder wrijving geen glans
pi_197567069
Tot nu toe lijkt het dus dat er in Lansingerland helemaal niks bijzonders aan de hand is. Denk alleen niet dat het daarmee klaar is, want dan kan weer worden gesteld dat deze regio misschien niet de beste regio was om te onderzoeken.
pi_197567075
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als TK en EK een vaccinatieplicht invoeren kan je daar niet zoveel aan doen hoor.

Zie ook wetsvoorstel dat kinderopvang ongevaccineerden mag weigeren. Is al door de TK.
Dat komt omdat we geen constitutioneel hof hebben, waardoor wetten niet aan de grondwet getoetst worden. Wetten kunnen wel getoetst worden aan het EVRM, en dat gaat met dit ongetwijfeld ook nog wel gebeuren.

De vraag is in deze niet of het een inbreuk is op grondrechten (dat is het zeker), maar of het gerechtvaardigd is om een inbreuk te maken. De overheid heeft immers ook de grondwettelijke plicht om te zorgen voor de gezondheid van haar burgers. Er zijn dus botsende grondrechten.
pi_197567081
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:19 schreef Haags het volgende:

[..]

Vraag me ook af wat ze met het EK voetbal gaan doen. Dat zou in een hoop Europese landen gaan plaatsvinden maar dat lijkt me ook niet echt handig nu.
Hadden we het van de week hier thuis ook al over. Ik gok op een afgelasting. Dat nu nog naar een stad/land verplaatsen gaat een heel gedoe worden. En aangezien er nog niet eens aanstalten worden gemaakt...
zie email 27 oktober
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:21:13 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197567090
quote:

[..]

Gewoon zonder publiek en in de bubbel.
Vraag is dan wel of het nog wel lucratief is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 09:21:38 #233
5428 crew  miss_sly
pi_197567097
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

De zomer vond ik lastig. Aan de ene kant kon er veel, maar tegelijkertijd ook weer niet. Met 10.000 mensen op de dam demonstreren heeft naar eigen zeggen geen besmettingen tot gevolg gehad, maar 100 meter verderop moesten mensen op 1,5 meter buiten op een terras zitten.

Over de schaduwmaatschappij is ook waar, maar het wordt een beetje holle retoriek (niet van jou overigens :)). Er is niet duidelijk of iets wel of niet werkt, maar we doen het en we houden het erin.

Net als in de presentatie van van Dissel afgelopen week, dat mondkapjes maar marginaal helpen, maar toch blijven ze. En alcoholverkoop na 8 uur in de ban.

Ik weet dat er niets mee gaat gebeuren, maar ik zou zo graag zien dat ze in plaats van dingen strenger maken ze dingen anders in gaan richten. Binnen geen personen ontvangen, maar buiten wel met maximaal 4, dat soort dingen. Heb 't al eerder gezegd, de enige denkrichting is in meer verbieden, niet om dingen anders in te richten.
Het zijn deels natuurlijk de politieke keuzes, niet die van de experts. Ik denk dat wat Van Dissel betreft de mondkapjes niet verplicht hoeven blijven. Hij was al geen voorstander van een plicht, en dat zal hij inmiddels niet alsnog zijn.
Er wordt naar experts gewezen alsof ze ook maar wat roepen, want kijk die stomme maatregelen, maar die maatregelen zijn niet allemaal conform de experts het graag zouden zien. Waarvan experts denken dat het zin heeft. Het is de keuze van het kabinet, gesteund door de Kamer, om die maatregelen in te stellen en in stand te houden.

Dus als de experts waarschuwen voor die Britse variant en voor een grote toename, dan snap ik zeker dat dat kritisch wordt gevolgd door bijvoorbeeld de users hier, maar vind ik het nogal ver gaan als het gezonde verstand van de gewone man dan hoger wordt aangeslagen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197567115
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar dat publiek gaat zich mengen in grote steden, gaan successen vieren. Ook al is dat zeer waarschijnlijk buiten vanwege het lekkere weer. Daar gaat veel gedoe van komen gok ik zo.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:22:56 #235
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197567117
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:20 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat komt omdat we geen constitutioneel hof hebben, waardoor wetten niet aan de grondwet getoetst worden. Wetten kunnen wel getoetst worden aan het EVRM, en dat gaat met dit ongetwijfeld ook nog wel gebeuren.

De vraag is in deze niet of het een inbreuk is op grondrechten (dat is het zeker), maar of het gerechtvaardigd is om een inbreuk te maken. De overheid heeft immers ook de grondwettelijke plicht om te zorgen voor de gezondheid van haar burgers. Er zijn dus botsende grondrechten.
Precies :).

Met een beetje geluk is het allemaal niet nodig en is de vaccinatiegraad dalijk hoog genoeg om voor iedereen alles los te laten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197567118
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:59 schreef Xqtress het volgende:
Ik ben eigenlijk meer van de kaart door die beperking van bezoek tot 1 persoon.
Er gelden voor de avondklok de nodige uitzonderingen. Zijn die er ook m.b.t. tot dat bezoek?
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mee eens, het is angst wat de scepter zwaait. Angst voor uitbraken, electorale angst, angst om aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan. En ergens is dat ook nog wel logisch. Maar dan hoop je dat er tegenkrachten zijn die de rationaliteit een beetje terugbrengen in het debat.

Helaas bestaat de tegenbeweging vooral uit relschoppers op het Museumplein en figuren als Willem Engel. Dat helpt de zaak van de redelijk tegenkrachten niet.
Als ik zo'n Rob Jette dan op tv zie, allemaal te brabbelen over hoe hij het niet weet of zo'n avondklok niet te zwaar is, is een forse ingreep, bla bla. Om vervolgens compleet volgens verwachting voor te stemmen.

Als de dood dat hij nee zegt en besmettingen gaan stijgen door de Britse redeemer variant en D66 dan nee heeft gestemd.
pi_197567123
quote:

[..]

Wordt een heel reizend circus met wedstrijden door heel Europa in het kader van een of ander jubileum. Ik zie dat niet gebeuren hoor.
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 09:23:29 #238
5428 crew  miss_sly
pi_197567125
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:33 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat is niet de toon die ik merk hoor ;)
[..]

Ze weten ongetwijfeld vanalles over virussen, modellen etc. Maar niet over maatschappelijke gevolgen (daar gaan ze ook niet over). Dus als Van Dissel over de avondklok zegt 'het zorgt voor minder besmettingen', heeft ie ongetwijfeld gelijk. Maar de besluitnemers lopen daar blind achteraan, zonder af te wegen of deze maatregel opweegt tegen de nadelen.

We zitten nu (na bijna een jaar) op 13.337 doden. Roken = 20.000 doden per jaar. En dat is nog niet eens verboden _O-
Natuurlijk worden de maatregelen wel gewogen. Er wordt alleen een besluit genomen anders dan veel mensen willen. Dat gebeurt zeker niet blind. Sterker nog, ze nemen veel besluiten niet eens (volledig) over, maar geven er een eigen draai aan.

Wat betreft roken is de vergelijking natuurlijk compleet mank, maar even voor de goede orde: daar worden al jaren steeds meer en strengere maatregelen tegen getroffen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197567132
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hadden we het van de week hier thuis ook al over. Ik gok op een afgelasting. Dat nu nog naar een stad/land verplaatsen gaat een heel gedoe worden. En aangezien er nog niet eens aanstalten worden gemaakt...
Er zijn bijna elke week Europese wedstrijden met 100e teams die door Europa reizen.

Zie niet heel veel verschil met een EK
- verwijderd door admin -
pi_197567133
quote:

[..]

Je kunt het beter in één land houden inderdaad, Frankrijk of Duitsland lijkt mij dan het meest geschikt op dit moment.
pi_197567163
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:23 schreef groenen het volgende:

[..]

Er zijn bijna elke week Europese wedstrijden met 100e teams die door Europa reizen.

Zie niet heel veel verschil met een EK
Ik wel. Niet in de laatste plaats in de beeldvorming.
zie email 27 oktober
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:25:50 #242
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197567166
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wordt een heel reizend circus met wedstrijden door heel Europa in het kader van een of ander jubileum. Ik zie dat niet gebeuren hoor.
Nu reist toch ook niet iedereen zijn team achterna in de CL?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 09:26:24 #243
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197567176
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

De ervaring leert dat maatregelen die tot nu toe tijdelijk genomen worden niet makkelijk weer weggaan :+

Het argument "Ja maar zonder zou het erger zijn geweest!" komt ook telkens terug.
Daarom zijn we ook in juni vorig jaar weer aan het werk gegaan en is de horeca gewoon weer open gegaan inderdaad :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:27:37 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197567190
quote:

[..]

Die bubbel is bij voetbal niet bepaald onfeilbaar gebleken.
pi_197567194
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat klopt. Toch is het zo.
Artikel 8 van het EVRM is veel meer van belang in het geval van een indirecte vaccinatieplicht. Toevallig mn scriptie over geschreven, wel meer in het het kader van rijksvaccinatieprogramma, maar ook een indirecte vaccinatieplicht is zeker mogelijk zonder schending van artikel 8 EVRM, al hanger daar wel iets inhoudelijkere eisen aan en kun je niet elk soort indirecte vaccinatieplicht invoeren.
pi_197567209
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die bubbel is bij voetbal niet bepaald onfeilbaar gebleken.
Die paar weken rondom een EK kun je hem natuurlijk wel veel strakker maken dan in een seizoen. Immers iemand een jaar afzonderen van de buitenwereld kan niet.

Maar ik zie het niet gebeuren hoor.
zie email 27 oktober
pi_197567212
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik wel. Niet in de laatste plaats in de beeldvorming.
Oké leuk, heb je daar nog argumentatie bij?

Als Ajax de CL finale had gehaald heb je dezelfde beleving en beeldvorming als bij een EK.
- verwijderd door admin -
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 09:28:46 #248
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197567219
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:28 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Omdat het jou niet raakt is het niet belangrijk en makkelijk te bagatelliseren, veel inlevingsvermogen wel.

En dan is het er ook nog in de zin van politieke spelletjes erdoorheen gedrukt door een demissionair kabinet, dat komt er nog bovenop.
Ik bagitaliseer het niet, het verbaasd mij ik geef zelfs aan dat ik het begrijp. Ik vemoed dat het voor vele mensen veel meer het idee is waar ze last van hebben dan dat het ze daadwerkelijk beperkt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:29:51 #249
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197567236
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:27 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Artikel 8 van het EVRM is veel meer van belang in het geval van een indirecte vaccinatieplicht. Toevallig mn scriptie over geschreven, wel meer in het het kader van rijksvaccinatieprogramma, maar ook een indirecte vaccinatieplicht is zeker mogelijk zonder schending van artikel 8 EVRM, al hanger daar wel iets inhoudelijkere eisen aan en kun je niet elk soort indirecte vaccinatieplicht invoeren.
UvA? ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:29:58 #250
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197567238
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die paar weken rondom een EK kun je hem natuurlijk wel veel strakker maken dan in een seizoen. Immers iemand een jaar afzonderen van de buitenwereld kan niet.

Maar ik zie het niet gebeuren hoor.
Ik zit zelf eigenlijk ook niet zo te wachten op een sfeerloos en steriel EK zonder publiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')