Volgens psycholoog Matthias Desmet is het een signaal dat het psychologische fenomeen massavorming optreedt: Massale angst in een samenleving zorgt ervoor dat er een soort hypnose-achtige staat optreedt. Het collectieve bewustzijn kan dan volledig worden overgenomen door één verhaal, in dit geval het verhaal van het virus. Omdat het bewustzijn zich zo vernauwt op één onderwerp, raakt het zicht op andere aspecten van de realiteit zoek.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sorry, maar ik heb echt te weinig tijd om me met dergelijke filmpjes bezig te houden.
Ik kan niets met die doemscenario's van jou en ik zie nog steeds geen enkele reden om daar wel bang voor te worden.
Raar, ik zou verwachten bij de gemeente waar de hoofdvestiging van het bedrijf is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nee, eenmanszaak gewoon in Nederland. Dan moet jij bij de gemeente waar je woont aankloppen voor een uitkering en dat is een Belgische gemeente waar weer andere regels gelden. Maar belasting mag hij uiteraard in Nederland betalen.
jazeker! treetje avondklok bierquote:Op donderdag 21 januari 2021 15:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij je eigen bier meegebracht hebt?
Dit ondersteunt precies wat ik zeg. Alleen heb jij het over besmettelijker, maar 'niet meteen zo groot'. En over een strain die de 'iets zwakker strain' afwisselt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Evolutie wat normaal is bij virussen. Als je meer hindernissen inbouwt komt vanzelf het virus boven drijven wat het zich makkelijkst verspreidt. Dus het geeft aan dat het besmettelijker is maar dat hoeft niet meteen zo groot te zijn als men eerst zei. Als je nextstrain.org volgt dan wist je dat we inderdaad al veel verschillende mutaties in Nederland gehad hebben. Alleen de ene strian wisselt in de loop van tijd de iets zwakkere strain af.
Ook dat is een optie om mee te wegen, als je 90 besmettingen met de oude variant naar 45 terugbrengt (Ro 0.5) en de britse van 10 naar 9 (Ro 0.9) neemt het percentage van de britse variant wel toe van 10% naar 16.6%quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Evolutie wat normaal is bij virussen. Als je meer hindernissen inbouwt komt vanzelf het virus boven drijven wat het zich makkelijkst verspreidt. Dus het geeft aan dat het besmettelijker is maar dat hoeft niet meteen zo groot te zijn als men eerst zei. Als je nextstrain.org volgt dan wist je dat we inderdaad al veel verschillende mutaties in Nederland gehad hebben. Alleen de ene strian wisselt in de loop van tijd de iets zwakkere strain af.
Klopt uiteraard, maar helaas komt dat geld niet altijd op de juiste plekken terecht. Elk jaar gaat er weer meer geld naar onderwijs op prinsjesdag, maar toch blijven veel problemen in stand.quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zonder geld komen ze niet ver om concrete hulp te kunnen aanschaffen, he?
voor een lijn zijn 2 punten nodigquote:
Zo te zien is zijn typering vooral op bepaalde mensen van toepassing. Bijvoorbeeld degenen die alsmaar roepen dat alles kapot gaat en geen perspectief meer kunnen zien.quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Volgens psycholoog Matthias Desmet is het een signaal dat het psychologische fenomeen massavorming optreedt: Massale angst in een samenleving zorgt ervoor dat er een soort hypnose-achtige staat optreedt. Het collectieve bewustzijn kan dan volledig worden overgenomen door één verhaal, in dit geval het verhaal van het virus. Omdat het bewustzijn zich zo vernauwt op één onderwerp, raakt het zicht op andere aspecten van de realiteit zoek.
Ik geloof niet dat dat aan de orde is. Het virus is wel een van de belangrijkste zaken waar we nu mee te maken hebben, maar er is geen massa-hypnose waarin iedereen ook hetzelfde wil en zonder enige kritiek dat ook laat gebeuren.quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Volgens psycholoog Matthias Desmet is het een signaal dat het psychologische fenomeen massavorming optreedt: Massale angst in een samenleving zorgt ervoor dat er een soort hypnose-achtige staat optreedt. Het collectieve bewustzijn kan dan volledig worden overgenomen door één verhaal, in dit geval het verhaal van het virus. Omdat het bewustzijn zich zo vernauwt op één onderwerp, raakt het zicht op andere aspecten van de realiteit zoek.
In dat geval wel, maar in een project waarbij je hooguit een uitbouw of dakkapel kan aanvinken is de tekening neit zo relevantquote:Op donderdag 21 januari 2021 15:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben snap ik dat wel. Tekeningen lezen is voor leken vaak al lastig laat staan via een video verbinding.
Ik ben nu 4 verpleeghuizen aan het ontwikkelen en het is erg inefficient omdat via video te doen. Het werkt maar voor sommige besprekingen (zoals BIM model) moeten we toch echt bij elkaar komen.
Wij zitten al sinds 9.00u vanochtend in de voortuin Schultenbrau's weg te tikken en kut naar de buuf te roepenquote:Op donderdag 21 januari 2021 15:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij je eigen bier meegebracht hebt?
Heb je ook een hekel aan Schijndel?quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wij zitten al sinds 9.00u vanochtend in de voortuin Schultenbrau's weg te tikken en kut naar de buuf te roepen
Op je witte, plastic tuinstoel zekers? Met de buurman?quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wij zitten al sinds 9.00u vanochtend in de voortuin Schultenbrau's weg te tikken en kut naar de buuf te roepen
Zo, dan heb je inmiddels wel onderkoelingsverschijnselen, vermoed ikquote:Op donderdag 21 januari 2021 15:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Straks efkes met de Manta naar Volkel scheuren om een F16 te ritselen voor een grote vuurbal jonguhquote:Op donderdag 21 januari 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je ook een hekel aan Schijndel?
Zit er juist aan te denken er mee te beginnen. Met een beetje mazzel een dry paar maandenquote:Op donderdag 21 januari 2021 15:12 schreef Simmertje het volgende:
Heb zojuist na 3 weken besloten om dry january te schrappen. Net wat biertjes gehaald voor morgen na werk
natuurlijk niet.quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:08 schreef NaturalScience het volgende:
Rutte hoeft dus niet eens een meerderheid van de kamer te hebben.
ik heb een dry winter met mezelf afgesproken, vanaf begin jan.quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:12 schreef Simmertje het volgende:
Heb zojuist na 3 weken besloten om dry january te schrappen. Net wat biertjes gehaald voor morgen na werk
Ik drink slechts 2 keer per jaar alcohol maar krijg steeds meer zin om daar een dagelijkse hobby van te maken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb een dry winter met mezelf afgesproken, vanaf begin jan.
geen alcohol tot 15 maart......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |