Ja, dat scholen op 9 februari open gaan.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die belofte van twee weken is niet gedaan.
Sowieso is het onderwijs (en dan vooral de basisscholen) de eerste op het lijstje om weer open te mogen.
Dat is ook prima, maar laat dan iedereen stoppen met janken als d'r een familielid dood gaat aan corona en gooi alles weer los.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Het leven gaat door, mensen moeten geld verdienen.
Dat is beetje 50/50 onder de personen die ik gesproken heb.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:08 schreef belanov het volgende:
[..]
Ja echt voorstander? Of is het meer van: 'ach het raakt mij toch niet zo', wat ik veel hoor (dat laatste kan ik ook zeggen over kinderarbeid of homohaat, maar dat maakt me nog geen voorstander daarvan)
Ik doel vooral op een groot deel dat volkomen tegen eigen belangen stemt, ongeacht wat de VVD doet.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:07 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De mensen die ik ken denken hier over het algemeen behoorlijk goed over na.
Ik zie dat gevaar niet. Ik zie namelijk echt niet wat een regering ermee te winnen heeft om de bevolking op te hokken. Tenzij er een reden is, zoals nu.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:04 schreef byah het volgende:
Het grootste gevaar is natuurlijk dat dit ingevoerd wordt onder de "dreiging van een nieuwe variant", maar dat er dus ook altijd een dreiging zal kunnen zijn om dit niet te versoepelen.
Dat doe ik ook. Gezellig kletsen met de mensen over alles en nog wat. Maar ik blijf tegen een avondklok.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:09 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
In mijn omgeving is niemand zwart-wit voor of tegen en vragen mensen elkaar of het goed met ze gaat, of ze de avondklok heel erg vinden, noem maar op. Geharnast voor of tegen dingen zijn maakt het leven zo zwaar.
Dit. Twee weken kunnen er zomaar exponentieel meer worden. Daarom niet doen. Voorzorgsprincipe.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is ook mijn zorg. Als ze nu komen met: Het is allemaal even kut, maar we hebben nu 2 weken een avondklok nodig om even pas op de plaats te maken. Na 2 weken gaat het eraf en hebben we een dusdanig tempo met vaccineren dat we langzaam na kunnen denken over versoepelen in plaats van extra verzwaren.
Tot nu toe is het volgens mij maar één keer voorgekomen dat een maatregel niet verlengd werd, dus het trackrecord van de regering in zich houden aan die periode is niet heel hoopvol.
Doe dan gewoon een dagklok.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar dan kan je hem beter om 17:30/18:00 uur al laten ingaan, pak je meteen alle mensen die nog op kantoor werken.
Die zie je inderdaad van een kilometer afstand aankomen. Ik vrees dat het voortgezet onderwijs voor 1 april nog niet eens aan de beurt is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat scholen op 9 februari open gaan.
9 februari is in regio zuid 1 week voor de voorjaarsvakantie en in de andere regio's 2. Hoe groot acht je de kans dat ze de scholen voor die ene week opengooien?
3 maanden basic-abbo op dat ze begin februari zeggen: "De cijfers zijn nog niet goed genoeg om de scholen nu al te openen. Dit tillen we over de voorjaarsvakantie heen"?
Dat is ook niet zo. Die 90% komt uit de grote duim.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:04 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat 90% tegen is. Dat heeft echt volledig te maken met de omgevingsbubbel waar je in leeft. In mijn omgeving is een ruime meerderheid voor de avondklok.
Een spitsklok, tussen 6 en 10 en tussen 16 en 19quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Doe dan gewoon een dagklok.
Die heeft veel meer effect dan een avondklok.
Ik vind ook dat opiniepeilers en praatprogramma's een grote verantwoordelijkheid dragen in deze. 90% is voor of tegen, dat is altijd makkelijk te zeggen als je de vraag in isolatie stelt. Net als dat 2/3 tot 3/4 van de mensen altijd voor strengere maatregelen is. Stel dat je de vraag formuleert als: ben je er voor als de overheid jou dwingt om thuis te blijven, en zo ja op welke tijden en met welke uitzonderingen? Denk dat iedereen dan heel snel voor zichzelf een aantal gunstige tijden en uitzonderingen bedenkt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]. Het is ook echt een online dingetje.
Het is juist makkelijk te handhaven. De politie kan aan iedereen vragen wat hij op straat doet.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:11 schreef Nattekat het volgende:
Dus het excuus voor een avondklok is dat dat wel te handhaven zou zijn
Dan toon je echt het falen van eigen beleid aan.
En ik kan me niet voorstellen dat 90% voor is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo. Die 90% komt uit de grote duim.
Alsof je de huidige maatregelen niet zou kunnen handhaven als ze het echt zouden willen. Dit is gewoon een nieuwe maatregel die ook niet gehandhaafd gaat worden. Maar ondertussen kunnen ze zichzelf een schouderklopje geven omdat ZIJ het wel proberen. Als het alsnog fout gaat is het toch echt de schuld van het volk. Wat deels ook zo is natuurlijk, maar ze gaan nooit toegeven dat ze zelf ook een rol spelen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:11 schreef Nattekat het volgende:
Dus het excuus voor een avondklok is dat dat wel te handhaven zou zijn
Dan toon je echt het falen van eigen beleid aan.
Een avondklok zorgt voor ongeveer 300 dodelijke slachtoffers minder. Bent u voor of tegen?quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:12 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik vind ook dat opiniepeilers en praatprogramma's een grote verantwoordelijkheid dragen in deze. 90% is voor of tegen, dat is altijd makkelijk te zeggen als je de vraag in isolatie stelt. Net als dat 2/3 tot 3/4 van de mensen altijd voor strengere maatregelen is. Stel dat je de vraag formuleert als: ben je er voor als de overheid jou dwingt om thuis te blijven, en zo ja op welke tijden en met welke uitzonderingen? Denk dat iedereen dan heel snel voor zichzelf een aantal gunstige tijden en uitzonderingen bedenkt.
Ik stopte net de laatste hap van mijn lunch in mijn mond. So sorryquote:Op donderdag 21 januari 2021 13:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hey... modje.
Volgens mij waren 'schaapjes' hier net zo verboden als 'wappies' toch?
Haha ja wat een geweldig argumentquote:Op donderdag 21 januari 2021 13:11 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dit. Twee weken kunnen er zomaar exponentieel meer worden. Daarom niet doen.
Iedereen thuis, alleen nog het leger aan de deur die elke week een voedselpakket komt brengen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Doe dan gewoon een dagklok.
Die heeft veel meer effect dan een avondklok.
"Wolla, wat ga je mij vragen man. Tfoe."quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is juist makkelijk te handhaven. De politie kan aan iedereen vragen wat hij op straat doet.
Wat een non-argument.quote:
"U blijft thuis en verlaat onder geen beding het huis. Het leger komt elke week een voedselpakket brengen."quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Iedereen thuis, alleen nog het leger aan de deur die elke week een voedselpakket komt brengen.
Denk dat er nog steeds mensen zijn die dit prima vinden.
En de Britse bomber dan? Dat gevaar is op 9 februari opeens geweken?quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die belofte van twee weken is niet gedaan.
Sowieso is het onderwijs (en dan vooral de basisscholen) de eerste op het lijstje om weer open te mogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |