abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197542343

Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Door corona een stabilisatie ten opzicht van 2019. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller uitkwam op 424 miljoen euro (2018: 329 miljoen euro).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
ZIB Crowdfunding, investeren zorgvastgoed, ouderenhuisvesting, recreatief vastgoed
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
All4funding (A4F), inspirerend investeren

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_197544243
Hotels zijn populair om te funden in januari. Ook bij Geldvoorelkaar is er 1 aangekondigd
quote:
Op komst
- Aankoop onroerend goed hotel: ¤ 400.000,- | 5% | 60 maanden
- Advies Coöperatie: ¤ 50.000,- | 7,5% | 60 maanden
- Binnenvaartschip: ¤ 76.000,- | 7,5% | 84 maanden
pi_197544372
Onze creatieve Amsterdammer(GVE) heeft ook weer een prijswijziging gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197547934
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 06:13 schreef KrekelJapie het volgende:
Hotels zijn populair om te funden in januari. Ook bij Geldvoorelkaar is er 1 aangekondigd
[..]

Van de middelste van de drie heb ik inmiddels een investeringslinkje op de kop getikt. Van de andere twee kan ik nog helemaal niets vinden...
https://emea01.safelinks.(...)zqgo2s%3D&reserved=0
pi_197548308
De Capital Circle betalingen zijn vertraagd. Worden op 21 jan bijgeschreven.
pi_197548384
Ik had ze netjes op tijd op 18 jan
pi_197548415
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:30 schreef obligataire het volgende:

[..]

Anderzijds heb ik ook wel eens vraagtekens bij hier besproken projecten die een default werden; zo van hoe heb je daar in vredesnaam in kunnen investeren.... Zo maakt ieder zijn goede of minder goede afwegingen.

Maar goed de tijd zal het leren. Neem bijvoorbeeld Investormatch. Die hadden zeer uitgebreide pitches en uitvoerige excel berekeningen. Dat heeft niet voorkomen dat er bij IVM nogal wat defaults kwamen.

Persoonlijk kan ik me bij de Limburgse weduwe nauwelijks voorstellen dat deze tot een default zou leiden. Geleen en Gennep zijn geen Randstad maar ook daar doen mensen gewoon hun boodschappen en wordt vastgoed verhuurd. Dus een basisinleg vind ik wel verantwoord gezien het totale plaatje.
Mee eens.

Voor mij was IvM inderdaad een ideaal platform mbt de manier van presenteren van de projecten. Met name het uitgebreide cijfermateriaal stelde ik erg op prijs. Jammer dat het zo is gelopen met dit platform. Bij mij zijn de defaults bij IvM gelukkig beperkt gebleven tot de bekende steigerbouwer. Ik heb er nog twee lopende projecten welke als het goed is dit jaar aflopen. Mijn platform rendement kan gelukkig al niet meer negatief uitkomen aangezien ik mijn inleg al ruimschoots heb terugontvangen.

Ook voor wat betreft de Collin Vastgoedbelegster (staat inmiddels open) ben ik het met je eens. Een mooie spreiding over verschillende panden. Wel jammer dat er weinig afgelost gaat worden maar in deze situatie ook wel weer begrijpelijk. Ik heb hem ook voor een basis inleg meegenomen.
pi_197548654
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Van de middelste van de drie heb ik inmiddels een investeringslinkje op de kop getikt. Van de andere twee kan ik nog helemaal niets vinden...
https://emea01.safelinks.(...)zqgo2s%3D&reserved=0
Leuk dat we nu ook eens innercrowd link hebben voor een klein project bij GvE.
Heb even gekeken hoe aansprakelijkheid geregeld is bij een cooperatie. Bestuurders en leden niet hoofdelijk aansprakelijk.
Dus de enige zekerheid na faillisement is de HA van de met name genoemde persoon bij zekerheden.
pi_197548678
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Van de middelste van de drie heb ik inmiddels een investeringslinkje op de kop getikt. Van de andere twee kan ik nog helemaal niets vinden...
https://emea01.safelinks.(...)zqgo2s%3D&reserved=0
Wat betreft je linkje, leuk bedrijfsconcept. Maar ik vraag me echt af waarom dit niet uit eigen middelen komt van de 8... betrokkenen. Waarvan er maar 1 voor prive tekent. Daarnaast lees ik niet dat de lening vanuit de andere betrokkenen wordt achtergesteld. Risico wordt daarmee flink groter voor mijn gevoel.

Wat zijn jullie meningen?
-
pi_197548880
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Leuk dat we nu ook eens innercrowd link hebben voor een klein project bij GvE.
Heb even gekeken hoe aansprakelijkheid geregeld is bij een cooperatie. Bestuurders en leden niet hoofdelijk aansprakelijk.
Dus de enige zekerheid na faillisement is de HA van de met name genoemde persoon bij zekerheden.
ben nog niet coöperatief over deze ua, // omzet-level, R, terugval in omzet, eigen middelen > zou die 50k extra uit 8 man niet lukken / kunnen
pi_197550322
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:35 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Wat betreft je linkje, leuk bedrijfsconcept. Maar ik vraag me echt af waarom dit niet uit eigen middelen komt van de 8... betrokkenen. Waarvan er maar 1 voor prive tekent. Daarnaast lees ik niet dat de lening vanuit de andere betrokkenen wordt achtergesteld. Risico wordt daarmee flink groter voor mijn gevoel.

Wat zijn jullie meningen?
Wat ik mis zijn de cijfers over 2020. Er is van 2020 enkel een prognose beschikbaar, terwijl er staat:
quote:
De stijging van de gerealiseerde omzet in 2020 ten opzichte van voorgaande jaren laat zien dat de investeringen zich nu uitbetalen.

[...]

De omzet is in 2020, ondanks de coronacrisis, wel flink aangetrokken ten opzichte van afgelopen jaren. Dit betekent dat wij boekjaar 2020 positief hebben afgesloten in lijn met de geprognotiseerde cijfers.
Kennelijk zijn de cijfers er wel?
  donderdag 21 januari 2021 @ 14:03:27 #13
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197550457
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:56 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wat ik mis zijn de cijfers over 2020. Er is van 2020 enkel een prognose beschikbaar, terwijl er staat:
[..]

Kennelijk zijn de cijfers er wel?
Wat daar allemaal wordt geschreven over hoe ze de andere bedrijven zoveel beter kunnen maken.
Ee hoop jeukwoorden. Maar met 8 doorgewinterde zwaargewichten die flink geld genereren, geen 50K over om de eigen onderneming een boost te geven. Bla-bla-bla.

Pak hem klein mee om het geboden percentage.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197550714
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dus de enige zekerheid na faillisement is de HA van de met name genoemde persoon bij zekerheden.
Welke geen eens volledig materieel is. Ik laat hem gaan, en wacht wel even op dat bootje van GvE.
  donderdag 21 januari 2021 @ 14:38:28 #15
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197551140
quote:
6s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:17 schreef Buurman_ het volgende:

[..]

Welke geen eens volledig materieel is. Ik laat hem gaan, en wacht wel even op dat bootje van GvE.
Hou e.e.a. maar goed in de gaten. Bootjes zijn snel VOL.

Hopen op een linkje >:)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197551236
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:38 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Hou e.e.a. maar goed in de gaten. Bootjes zijn snel VOL.

Hopen op een linkje >:)
zeer waarschijnlijk stapelfinanciering. Niets voor mij
pi_197551339
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ook voor wat betreft de Collin Vastgoedbelegster (staat inmiddels open) ben ik het met je eens. Een mooie spreiding over verschillende panden. Wel jammer dat er weinig afgelost gaat worden maar in deze situatie ook wel weer begrijpelijk. Ik heb hem ook voor een basis inleg meegenomen.
De vastgoed weduwe van Collin staat na een halve dag op zo'n 500 investeerders die ongeveer 600K opgehoest hebben. Dus nog ongeveer zo'n zelfde bedrag te gaan.
Lijkt me lastig om vol te geraken of er moet nog een grote investeerder op de de achterhand zitten die de boel vol gooit de komende dagen.
Voor 7% wil ik mijn inleg wel verdubbelen.
pi_197551426
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De vastgoed weduwe van Collin staat na een halve dag op zo'n 500 investeerders die ongeveer 600K opgehoest hebben. Dus nog ongeveer zo'n zelfde bedrag te gaan.
Lijkt me lastig om vol te geraken of er moet nog een grote investeerder op de de achterhand zitten die de boel vol gooit de komende dagen.
Voor 7% wil ik mijn inleg wel verdubbelen.
Voor 7% wil ik mijn inleg ook wel verdubbelen.
  donderdag 21 januari 2021 @ 14:54:32 #19
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197551509
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Voor 7% wil ik mijn inleg ook wel verdubbelen.
Er wordt uitgelegd dat mevrouw MEER wil overhouden.

Met 7% is het minder MEER. Of misschien echt wel MINDER.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197551669
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:54 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Er wordt uitgelegd dat mevrouw MEER wil overhouden.

Met 7% is het minder MEER. Of misschien echt wel MINDER.
Maar dan komt het project wel snel vol en anders moet ze nog maar afwachten ;)
pi_197551845
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Maar dan komt het project wel snel vol en anders moet ze nog maar afwachten ;)
Exact! Het zou zo maar eens kunnen zijn dat de huidige financier i.v.m. leegstand in de buurt dan wel vooruitzichten voor winkelstand in de toekomst extra aflossing verlangt. Vermoedelijk heeft mevrouw dat niet op de plank liggen. Herfinanciering is dan een noodzakelijk kwaad. Verkopen kan natuurlijk ook. Maar kennelijk heeft ze daar geen zin in.
Daar naast die 1% rente extra kost haar 12K per jaar. Zou zomaar eens kunnen zijn dat deze 12K in het niet valt bij het bedrag dat ze bij de huidige financier verplicht moet aflossen.
Afijn we gaan wel zien wat er gebeurd. Ik leun voorlopig achterover. :7
pi_197551959
Financiers zijn op dit moment erg terughouden mbt bedrijfsmatig onroerende goed in sectoren waarin mogelijk klappen gaan vallen.

Dat er in het pand een HEMA zit is een extra risico vinden de meeste financiers. De stap naar crowdfunding is dan ook best logisch.

Ik denk persoonlijk ook dat ik bij 7% of hoger mijn inleg verdubbel, al zit ik er ook al best aardig in, een veelvoud van wat ik normaal in een project steek. Aan het vertrouwen ligt het in elk geval niet.
pi_197551983
Voor netto iets boven de 5% neem ik liever een Sig'je mee, procent erbij zie ik het al een stuk meer zitten ;)
  donderdag 21 januari 2021 @ 15:31:20 #24
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197552294
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:16 schreef Faraday01 het volgende:
Voor netto iets boven de 5% neem ik liever een Sig'je mee, procent erbij zie ik het al een stuk meer zitten ;)
Bij SIG ook iets rustiger. Zal wel weer komen.

Ook met een avondklok blijven mensen wonen.

Onroerendgoed in winkelpanden.
Winkels blijven deels dicht. Krijgen tot 80% van de vaste kosten vergoed.
De overige 20% zelf ophoesten. Veel verlies.
Onderhandelen over huur en mogelijk meer leegstand.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197552554
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:42 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

zeer waarschijnlijk stapelfinanciering. Niets voor mij
Inderdaad want voor 76K koop je niet veel schip, tenzij je er zelf een paar ton in zou stoppen en dat klinkt al onwaarschijnlijk.
Pecunia non olet
pi_197552632
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:14 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Financiers zijn op dit moment erg terughouden mbt bedrijfsmatig onroerende goed in sectoren waarin mogelijk klappen gaan vallen.

Dat er in het pand een HEMA zit is een extra risico vinden de meeste financiers. De stap naar crowdfunding is dan ook best logisch.

Ik denk persoonlijk ook dat ik bij 7% of hoger mijn inleg verdubbel, al zit ik er ook al best aardig in, een veelvoud van wat ik normaal in een project steek. Aan het vertrouwen ligt het in elk geval niet.
Met 7% wordt de kans op (gedeeltelijke) vervroegde aflossing alleen maar groter. Die zoon heeft vast al uitgebreide excelsheets paraat om het juiste moment te bepalen. Cadeautjes worden niet gegeven......
Pecunia non olet
pi_197553281
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Voor 7% wil ik mijn inleg ook wel verdubbelen.
Dan overweeg ik om het zelfs wel veel meer dan te verdubbelen.
Nl. van ¤0 naar mijn basisinleg. :)
pi_197553597
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:35 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Wat betreft je linkje, leuk bedrijfsconcept. Maar ik vraag me echt af waarom dit niet uit eigen middelen komt van de 8... betrokkenen. Waarvan er maar 1 voor prive tekent. Daarnaast lees ik niet dat de lening vanuit de andere betrokkenen wordt achtergesteld. Risico wordt daarmee flink groter voor mijn gevoel.

Wat zijn jullie meningen?
Bij dit soort projecten is het lastiger om redenen te vinden om wel mee te doen, dan om redenen te vinden om het niet te doen :W
Pecunia non olet
pi_197554937
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:44 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bij dit soort projecten is het lastiger om redenen te vinden om wel mee te doen, dan om redenen te vinden om het niet te doen :W
Met geen hypothecaire zekerheid loop ik in dit geval gewoon door.
pi_197555189
Dank weer voor de reacties. Ook ik sla over.
-
pi_197555902
quote:
Haar zoon behartigt haar belangen. Hij heeft zelf ook een vastgoed gerelateerd eigen bedrijf ...
Volgens mij gaat het hier om Schepers Inc.. Begrijp niet helemaal waarom de naam niet gewoon in de pitch genoemd wordt, nu heb ik weer veel moeite gedaan om dit te achterhalen omdat ik vermoedde dat er weer iets verzwegen werd. Kan echter geen bijzonderheden ontdekken. Ook de panden in de pitch lijken vrij nieuw of in elk geval goed onderhouden. Of de Hema en andere winkels over 5 jaar nog bestaan weet ik niet. (Zelf kom ik nog weleens bij de Hema (als de Action het niet heeft) maar ik kwam ook nog weleens bij de V&D totdat ze opeens failliet waren.)
In elk geval heb ik ook een minimale bijdrage gedaan.
pi_197556517
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:50 schreef obligataire het volgende:

[..]

Met 7% wordt de kans op (gedeeltelijke) vervroegde aflossing alleen maar groter. Die zoon heeft vast al uitgebreide excelsheets paraat om het juiste moment te bepalen. Cadeautjes worden niet gegeven......
Misschien wel, maar ook dan heeft het moeders nog een hoop geld gekost, terwijl als ik nu zo kijk naar de opbrengsten er eigenlijk geen reden lijkt om te financieren anders dan een verlaagde rente. He budget vrijspelen voor het onderhoud is imo bijvangst.
pi_197556650
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:06 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het hier om Schepers Inc.. Begrijp niet helemaal waarom de naam niet gewoon in de pitch genoemd wordt, nu heb ik weer veel moeite gedaan om dit te achterhalen omdat ik vermoedde dat er weer iets verzwegen werd. Kan echter geen bijzonderheden ontdekken. Ook de panden in de pitch lijken vrij nieuw of in elk geval goed onderhouden. Of de Hema en andere winkels over 5 jaar nog bestaan weet ik niet. (Zelf kom ik nog weleens bij de Hema (als de Action het niet heeft) maar ik kwam ook nog weleens bij de V&D totdat ze opeens failliet waren.)
In elk geval heb ik ook een minimale bijdrage gedaan.
puik research, de HEMA vestiging kan ook een franchise zijn (ga ff zoeken) , in dit soort plaatsen is daar regelmatig sprake van, en die hebben hun zaakjes vaak best wel voor elkaar. Een korting op de huur in de huidige situatie is desondanks niet ongewoon. Handhaaf mijn invest.
pi_197556963
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:06 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het hier om Schepers Inc.. Begrijp niet helemaal waarom de naam niet gewoon in de pitch genoemd wordt, nu heb ik weer veel moeite gedaan om dit te achterhalen omdat ik vermoedde dat er weer iets verzwegen werd. Kan echter geen bijzonderheden ontdekken. Ook de panden in de pitch lijken vrij nieuw of in elk geval goed onderhouden. Of de Hema en andere winkels over 5 jaar nog bestaan weet ik niet. (Zelf kom ik nog weleens bij de Hema (als de Action het niet heeft) maar ik kwam ook nog weleens bij de V&D totdat ze opeens failliet waren.)
In elk geval heb ik ook een minimale bijdrage gedaan.
Ik zeg: goed gevonden, lijkt me inderdaad (gezien het aanbod bij te huur ;-) de juiste. Ik schat in dat N*buv*st er op een of andere manier ook bij hoort. (of hoorde?)

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 21-01-2021 20:08:36 ]
pi_197557498
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:56 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik zeg: goed gevonden, lijkt me inderdaad (gezien het aanbod bij te huur ;-) de juiste. Ik schat in dat N*buv*st er op een of andere manier ook bij hoort. (of hoorde?)
Correct! Het zal om deze meneer gaan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij lijkt in de laatste jaren ervaring te hebben opgedaan met (handel in) vastgoed. Daarvoor zat ie in de sales, oa als autoverkoper. Het lijkt mij een goede persoon om erbij te hebben om huurders (of evt. kopers) te vinden mochten panden leeg komen te staan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Quyxz_ op 21-01-2021 20:22:42 ]
gr gr
pi_197558303
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:08 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Met geen hypothecaire zekerheid loop ik in dit geval gewoon door.
Ik ook.
pi_197567871
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De botenschilder die om 11 uur live gaat.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 10:26:44 #38
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197568134
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:07 schreef Jaco078 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De botenschilder die om 11 uur live gaat.
Heb eerder aangegeven:
> Omzet 1332 K
> Netto winst 27 K

Een verkeerde verfbeurt en er is verlies.

Ik ga even voor wat meer zekerheid.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197568333
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:25 schreef tnhb het volgende:
Waarschijnlijk hebben jullie (voor de zoveelste maand inmiddels) net als ik opnieuw weer niets van FNC gehoord over openstaande.overdue projecten?
Ik heb de vraag een tijdje geleden wederom voorgelegd aan FundingCircle waar de maandrapportage blijft en waarom er niet meer gecommuniceerd wordt. Hierbij het uitgebreide antwoord:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdfunder99 op 23-01-2021 16:39:17 ]
pi_197568593
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:07 schreef Jaco078 het volgende:

De botenschilder die om 11 uur live gaat.
Dank!
  vrijdag 22 januari 2021 @ 10:56:10 #41
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197568648
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:38 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ik heb de vraag een tijdje geleden wederom voorgelegd aan FundingCircle waar de maanrapportage blijft en waarom er niet meer gecommuniceerd wordt. Hierbij het uitgebreide antwoord:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat antwoord hebben we al regelmatig zien lang komen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197568770
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:52 schreef optrandje het volgende:

[..]

Dank!
Ik neem m zelf niet mee overigens :P
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:11:22 #43
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197568909
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:07 schreef Jaco078 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De botenschilder die om 11 uur live gaat.
En vol in 7 minuten
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197568912
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:52 schreef optrandje het volgende:

[..]

Dank!
De botenschilder is nagenoeg vol gekwast, evenwel ohne mich, Waar komt de omzet 1332k vandaan en in opdracht, hoeveel bootjes, manuren,+ plus de 27k
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:38:14 #45
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197569444
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:11 schreef peterc het volgende:

[..]

De botenschilder is nagenoeg vol gekwast, evenwel ohne mich, Waar komt de omzet 1332k vandaan en in opdracht, hoeveel bootjes, manuren,+ plus de 27k
Volgens opgave (Waarop gebaseerd ?????????? :% )

Winst- en verliesrekening prognose 2021
Omzet ¤ 1.332.000
Bruto winst ¤ 180.000
Kosten ¤ 146.000
Belasting ¤ 7.000
Netto winst ¤ 27.000
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197570277
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:38 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Hierbij het uitgebreide antwoord:
Helaas heb ik dat bericht ook al diverse keren ontvangen, zelfs op het verstrekken van info die recovery zou kunnen bespoedigen, diep triest. Al meer dan vier maanden wordt geen enkele inhoudelijk informatie meer verstrekt.
pi_197570518
In deze situatie is het vermoedelijk het beste dat verschillende investeerders een klacht indienen bij de AFM.

quote:
Voor de AFM zijn klachten en tips belangrijke signalen. Een melding bij de AFM doe je in het algemeen belang. De AFM kan je niet persoonlijk helpen.
Een klacht laat zien waar er problemen zijn in de markt. Een klacht kan aanleiding zijn voor een nader onderzoek en maatregelen. Met jouw melding, lever je een belangrijke bijdrage om de financiële markten eerlijk te laten werken.
Wij ontvangen bij voorkeur jouw melding via het contactformulier. Stuur ons zo veel mogelijk feitelijke informatie. Bij een melding is het handig om een kopie toe te voegen van eerdere correspondentie over het geschil, zoals e-mails of brieven, tussen jou en de financiële onderneming.

Bel je liever? Je kunt het Meldpunt bereiken op werkdagen tussen 10.00 en 17.00 uur. Het telefoonnummer is 0800-5400 540 (gratis). Vanuit het buitenland is het telefoonnummer 0031-20-797 2000.
Informeer het Meldpunt als
• je denkt dat een persoon of bedrijf op de financiële markt de regels overtreedt
• je denkt dat een financiële onderneming actief is zonder AFM-vergunning
(bekijk het AFM-register en waarschuwingslijsten bij check je aanbieder)
• er sprake lijkt van fraude, vervalsing, misleiding of oplichting
• je een financieel advies hebt gekregen dat volgens jou niet goed is
• een onderneming falliet lijkt te zijn. In het geval van een faillissement kan jij zelf contact opnemen met de faillissementscurator. Wie de faillissementscurator is, kan je vinden in het zogenaamde 'Insolventieregister'.
https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/contact
pi_197571165
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 12:48 schreef Horsemen het volgende:
In deze situatie is het vermoedelijk het beste dat verschillende investeerders een klacht indienen bij de AFM.
[..]

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/contact
Goeie, gedaan. Een substantieel deel van mn crowdfunding staat bij fnc en je hoort niets, ze nemen niet meer op én de info die je krijgt is gewoon foutief.
pi_197571323
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 12:48 schreef Horsemen het volgende:
In deze situatie is het vermoedelijk het beste dat verschillende investeerders een klacht indienen bij de AFM.
[..]

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/contact
Goede suggestie, ik loop daar (formeel) wel wat vast omdat de AFM alleen consumenten en professionals (=financiele ondernemingen/dienstverleners) kent, of ziet de AFM een rechtspersoon (niet zijnde fianciele onderneming) ook als consument? (heb daar gelukkig nog geen ervaring mee)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')