abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 19:27:49 #1
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197536597


Vandaag heeft de RTP de 20 artiesten en nummers bekend gemaakt die meedoen aan de 55ste versie van Festival Da Canção, de winnaar gaat naar het songfestival. De nummers staan inmiddels op YouTube.

Semi 1 op 20 februari:

Nadine “Cheguei Aqui” (Anne Victorino d’Almeida)
Fábia Maia “Dia Lindo”
Sara Afonso “Contramão” (Filipe Melo)
Valéria “Na mais profunda saudade” (Hélder Moutinho)
IAN “Mundo”
Irma “Livros
Karetus, Romeu Bairos“Saudade”
Miguel Marôco “Girassol”
Mema “Claro como água” (Stereossauro)
The Black Mamba “Love is On My Side” (Tatanka)

Semi 2 op 27 februari:

Carolina Deslandes “Por Um Triz”
Da Chick “I Got Music”
Joana Alegre “Joana do Mar”
Graciela “A vida sem acontecer” (João Vieira)
Neev “Dancing in the Stars”
EU.CLIDES “Volte-Face” (Pedro da Linha)
Pedro Gonçalves “Não vou ficar”
Tainá “Jasmim”
Ariana “Mundo Melhor” (Virgul)
Ana Tereza “Com Um Abraço” (Viviane)


twitter




De liedjes vindt u hier
Eerste nummer van de playlist:


Hebben jullie al favorietjes?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 20 januari 2021 @ 19:37:26 #2
39237 crew  H_T
2733
pi_197536844
Hulde! _O_ Ik ga ze later kijken/luisteren denk ik, of misschien wacht ik wel op de uitzendingen :o
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_197536858
Ik vind twintig nieuwe liedjes in één keer best wel overweldigend, dus ik ga tijd nemen om alles te beluisteren. Maar van wat ik tot nu gehoord heb vind ik Saudade (Karetes), Dancing in the Stars (NEEV), Não vou ficar (Pedro) en Por Um Triz (Carolina) wel mooi.
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 19:56:45 #4
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197537398
Ik ga ook alles rustig luisteren komende dagen. Even alleen de gene met de meeste views voor nu:


Wow deze is al mooi hoor, prachtige instrumentatie _O_ Wel compleet in het Engels en dat vinden Portugezen toch niet zo leuk :P?
pi_197537500
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:56 schreef Momo het volgende:
Ik ga ook alles rustig luisteren komende dagen. Even alleen de gene met de meeste views voor nu:


Wow deze is al mooi hoor, prachtige instrumentatie _O_ Wel compleet in het Engels en dat vinden Portugezen toch niet zo leuk :P?
Nee er is nog nooit een engels nummer gegaan in al die jaren volgens mij!
En ik hoop eerlijk gezegd dat ze dat zo houden, volgens mij zijn ze de enige in hun soort. (samen met Italië misschien?)
pi_197537794
Oooh ik ben nieuwsgierig. Ik heb stiekem een zwakke plek voor de Portugezen. Zo lekker eigenzinnig. En daarnaast vind ik de Portugese taal ook wonderschoon. Amar Pelos Dois was natuurlijk prachtig, maar O Jardim een jaar later kon me ook goed bekoren. Ben benieuwd wat ertussen zit. Straks maar eens luisteren.
pi_197537850

Deze had ik al gehoord toevallig en ik vind het echt práchtig O+ Ik houd wel van dit sfeertje, boh.
pi_197537882
Weer genadeloos de verkeerde kiezen en niet naar de finale. Dit kan alleen nog maar mis, dit.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_197537984
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:11 schreef Fred_B het volgende:
Weer genadeloos de verkeerde kiezen en niet naar de finale. Dit kan alleen nog maar mis, dit.
En dan meestal ook nog door de Portugese jury |:) Dan moet je toch als HoD ook een keer aan de bel gaan trekken als je ziet dat je in de afgelopen 10 jaar slechts één keer een succes hebt gehad (al schoot dat natuurlijk ook gelijk de hele andere kant op door :P ).
pi_197538225
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:13 schreef molloot200 het volgende:

[..]

En dan meestal ook nog door de Portugese jury |:) Dan moet je toch als HoD ook een keer aan de bel gaan trekken als je ziet dat je in de afgelopen 10 jaar slechts één keer een succes hebt gehad (al schoot dat natuurlijk ook gelijk de hele andere kant op door :P ).
Zelfs in het jaar van Salvador wilde het publiek nog Nova Gloria naar het ESF sturen. Ik zeg niet dat wij als Nederlanders recht van spreken hebben met onze NSF’s (zowel de recentste edities als dat De Troubadour bij ons ook maar tweede werd bij het publiek), maar dit was toch wel gênant :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_197538246
Ik vind Volte-Face super mooi.. alle Portugese elementen zitten erin, toch klinkt het modern.
Ik vind het zo mooi om te zien dat de hele ‘bob’ en ‘banger’ cultuur in ieder geval nog niet is doorgedrongen tot dit festival. Houden we voorlopig mooie, kleine liedjes in het Portugees (die de halve finale niet doorkomen), maar toch O+
pi_197539113
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:10 schreef molloot200 het volgende:

Deze had ik al gehoord toevallig en ik vind het echt práchtig O+ Ik houd wel van dit sfeertje, boh.
Oeh O+
pi_197540006
Voor mij persoonlijk springen er drie heel erg uit, te weten:

The Black Mamba - Love is on my Side
Prachtig soulvol. Zou stijlvol gestaged kunnen worden. Fijne instrumentalen. Iets wat we nog niet in de huidige ESF 2021 line-up hebben. Ik zou het een geweldige toevoeging vinden ^O^ OK IK HEB HET WAT VAKER GELUISTERD EN DIT NUMMER IS MIJN FAVORIET VAN ALLE SELECTIES TOT NU TOE DENK IK _O_ _O_ _O_ _O_ IK HOUD HIERVAN.

Pedro Gonçalves - Não Vou Ficar
Dit nummer maakt denk ik het meeste kans op een finaleplek tijdens het ESF. Luistert lekker weg. Het is een beetje middle-tempo, dus ik hoop eigenlijk dat Portugal een keer niet voor iets heel langzaams gaat. Zijn stem lijkt ontzettend op Rolf Sanchez vind ik. Saxofoondeuntje is toch heerlijk :D

Miguel Marôco - Girassol
Lekker vrolijk zomers deuntje. Lijkt me wel lastig om hier een leuke staging bij te bedenken maar wie weet weten ze me te verrassen.

Verder lijkt Karetus & Romeu Bairos - Saudade de grote favoriet gebaseerd op de weergaven op YouTube. Dat liedje vind ik zelf nogal repetitief en niet echt heel spectaculair of zo. Het zijn wel vooral Engelse comments, dus wellicht een Eurofan dingetje à la Rebellion en Telemoveis. Gaat niet goed scoren gok ik mocht het op het ESF terecht komen.

[ Bericht 8% gewijzigd door molloot200 op 20-01-2021 22:02:26 ]
pi_197540537
Wat Portugese reacties door de translate gooien werkt ook niet altijd _O-

quote:
DIT MOET WINNEN! De eerste keer hou ik echt van een Portugees liedje. Ik hoop dat je geen vooroordelen hebt, want het nummer is in het Engels.

ZEER SUCCES NEUKEN !!!!!!
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 22:16:13 #15
375570 crew  Cyan9
pi_197540930
Straks even uitgebreid luisteren, maar aan de hand van de recap ga ik het dit jaar wederom moeilijk hebben met deze voorronde.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 23:42:39 #16
375570 crew  Cyan9
pi_197542600
Waarschijnlijk is dit echt kansloos, maar ik vind dit muzikaal heerlijk. Alsof je aan het wegdromen bent op een Portugees terrasje met uitzicht op zee.

Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_197545652
Okay deze liedjes ga ik blijkbaar leuker vinden na ze een aantal keer te hebben gehoord. NEEV, Nadine en Carolina Deslandes kan ik nu ook toevoegen aan liedjes die ik fijn vind :Y
pi_197548602
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:20 schreef Mlita het volgende:
Ik vind Volte-Face super mooi.. alle Portugese elementen zitten erin, toch klinkt het modern.
Ik vind het zo mooi om te zien dat de hele ‘bob’ en ‘banger’ cultuur in ieder geval nog niet is doorgedrongen tot dit festival. Houden we voorlopig mooie, kleine liedjes in het Portugees (die de halve finale niet doorkomen), maar toch O+
Niks mis met een bop of een banger. Als het maar iets authentieks heeft. En niet geschreven is door Laurell Barker en vijf Zweden.
pi_197550250
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:32 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Niks mis met een bop of een banger. Als het maar iets authentieks heeft. En niet geschreven is door Laurell Barker en vijf Zweden.
Helemaal mee eens!
pi_197567062
Dacht dat Portugal voor het festival altijd een strikte taalregel had, maar blijkbaar hebben ze die dus losgelaten
pi_197567465
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:19 schreef GlennQuagmire het volgende:
Dacht dat Portugal voor het festival altijd een strikte taalregel had, maar blijkbaar hebben ze die dus losgelaten
Sinds de 2020-editie mogen liedjes in het Engels ook :Y Al lagen de vorige keer alle Engelse liedjes er al voor de grote finale uit.
pi_197591630

Als dit mooi gestaged en in beeld gebracht wordt, zou dit zomaar eens een liedje kunnen zijn die in de finale kan komen, ben ik van overtuigd :Y

Zo mooi en klein, komt misschien zelfs het best tot zijn recht in een leeg Ahoy (zeg ik dit nou echt? :o)
pi_197794062
Nog niet alles geluisterd, maar Nao Vou Ficar / Saudade / Clara Como Agua vind ik goed.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_197950488
Running orders zijn bekend.

Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 februari 2021 @ 15:24:04 #25
163650 Greys
pi_198018773
De winnares van vorig jaar zal als gast optreden tijdens de eerste semi.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')