abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197572481
Haha, lekker nummertje wel, Exode! Hier is het momenteel ‘I like to move it move it!’ *O*

Verder wordt er hier zo lekker gespeeld door de mannen samen! Echt genieten dat het zo lekker gaat nu ze zoveel samen thuis zijn O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197579540
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 07:40 schreef rena het volgende:
Adrian, jaren 80 muziek is sowieso heerlijk om op te dansen met kinderen, hier gaat ze er ook los op. En C is groot fan van Queen, dankzij de indoctrinatie van d’r moeder :P En wat een leuk idee om zichzelf te schilderen!

Malteser, grappig dat je dat zegt want ondeugend is ze zeker wel, ook in haar maniertjes, vaak op een leuke manier en soms op een duivelse manier _O- En wat super van het praten, kan me voorstellen dat het een hele opluchting is!! O+ Bizar ook waar hij mee rond liep in zijn oortjes, kan me voorstellen dat het je hart breekt als je denkt aan de pijn die hij er van had maar kinderen kunnen het soms heel goed verbergen helaas.

NJ, het is een gillende lach :P Je inspireert me om hier toch ook eens de speen de deur uit te gaan doen, gaat wel wat voeten in de aarde hebben vrees ik. Ze krijgt hem alleen met slapen maar is er zeer gehecht aan :o

Exode, zo leuk om te lezen en zien hoe dol jullie duo op elkaar is O+

Duman, ik ben toch een beetje verliefd op U hoor O+

LDG, hier bedenkt ze af en toe ook wel eens woorden, soms dingen die in een andere taal wel wat bedenken zoals dat ze pas geleden keihard PUTA riep :+ Man geïrriteerd naar mij omdat hij dacht dat ik soort woorden met een peuter gebruik }:| Verder zingt/mompelt ze soms wat in onverstaanbare woorden, maar dat is vaak als ze in spel verwikkeld is, eigenlijk wat Nolita ook zegt; volgens mij kan het ook bij de fantasie horen die in ontwikkeling is.

Aapie, wat zoet O+

Mijn favoriete deel van de fase waar we nu in zitten is echt de ontwikkeling van haar karakter (behalve die vreselijke driftbuien :o )en het ontwikkelen van empathie wat ik nu zie gebeuren. Vorige week was ik ziek geweest op vrijdag, zaterdag al weer aardig beter maar toen vroeg ze ineens; mama, gaat het alweer beter met je buikje? O+ En we kunnen ook zo veel lol samen hebben, ze lijkt echt mijn gevoel voor humor te hebben, we liggen geregeld samen in een deuk over van alles en nog wat.

En het is een echt buitenkind, we wonen vlakbij een grote plas met wandelgebied en daar zijn we een paar keer per week te vinden, lekker door het bos scharrelen en met takken spelen. Ik ben sinds haar ook echt weer een buitenmens geworden, was ik er voor niet :+

Boselfje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt een leuk kind! Ze heeft echt een toffe uitstraling! O+

Hoe oud is ze nu ook alweer bij jou? Kan zo slecht onthouden wie wanneer jarig zijn. :@
pi_197579576
Mevrouw hier gaat trouwens vooralsnog best goed zo met zonder speen! :9
Soms mist ze 'm wel, echt even verdriet 's avonds. (Vooral als ze ziet dat kleine zus 'm niet wil hebben :') )

Ben benieuwd naar vannacht.. Ze heeft ineens staan spugen onder de douche en vervolgens ook aan de schijt.. Zal me niks verbazen als ze er nu ineens meer behoefte aan heeft. Hopelijk wordt ze niet ziek..
pi_197581252
Wat goed van de speen NJ! Hopelijk wordt ze niet ziek.

Peuter was vandaag op haar fiets onderweg en riep plots: ‘papa, daar staan feesthoedjes op de weg!’
Ze zag dus haaientanden. Ik vind het wel goed gevonden, klinkt veel gezelliger. ^O^
pi_197585479
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:01 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Je hebt een leuk kind! Ze heeft echt een toffe uitstraling! O+

Hoe oud is ze nu ook alweer bij jou? Kan zo slecht onthouden wie wanneer jarig zijn. :@
Dank je wel, ik heb mijn best gedaan :P ;) Ze is in december 3 geworden :)

Goed bezig met de speen, hopelijk is ze niet ziek geworden! Wij hebben hier 2 weken terug buikgriep gehad en dat was best pittig :%

Nolita, heel leuk gevonden inderdaad! Ik moet ook echt dingen op gaan schrijven, vandaag was ze in de speeltuin ergens opgeklommen en wilde niet zelf naar beneden komen want; “Mama, ik heb bevroren beentjes” O+ O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_197585664
Ik hoor hier (nog) helemaal niet, ik lurk af en toe mee, maar ik wilde wel even reageren op de posts van @Malteser en @lunapuella over de taal-/spraakontwikkeling en logopedie bij hun kindjes.

Ik ben zelf logopedist en taalkundige. Malteser, wat jij schetst/denkt v.w.b. geen TOS bij jouw zoontje, klopt helemaal. Dat abces en zijn gehoorverliezen (bizar dat dit niet met koorts gepaard ging, trouwens) hebben zo ontzettend veel invloed gehad op het oppikken van gesproken taal, dat hij überhaupt jullie woorden en zinnen maar voor een klein deel gehoord heeft. Wat je zegt over die klinkers/tweeklanken klopt ook, die liggen wat lager in het hoorbereik en zijn daardoor beter waarneembaar voor kindjes, ook bij een ernstig geleidingsverlies (als het gehoorverlies bijvoorbeeld veroorzaakt is door een ontsteking in het middenoor). Medeklinkers liggen wat hoger in het hoorbereik (ruisklanken zoals de /s/ en /f/ liggen zelfs op 4000 Hz ongeveer) en zijn dus ook minder goed waarneembaar bij gehoorverliezen.
Jouw zoontje gaat nu als de brandweer lees ik, dus met zijn taalverwervingsvermogen is nu niets mis. Hij pikt nu alles op en dan zie je dat het heel hard kan gaan qua taalproductie. Waarschijnlijk loopt hij binnen mum van tijd zijn achterstand in. We spreken sowieso pas van een specifieke TOS als andere oorzaken voor een afwijkende taalontwikkeling uitgesloten zijn. :) Dus: geen gehoorproblemen, geen lagere intelligentie, geen ASS-problematiek, geen sociale deprivatie, et cetera.

@lunapuella: ik snap dat jullie doorverwezen zijn naar het AC, dat advies zou ik ook gegeven hebben op deze leeftijd. In welk gedeelte van Nederland woon je? Wachttijd is ook wel regio- en organisatieafhankelijk. Mijn werkgever (megaorganisatie met AC's, behandelgroepen, speciaal basisonderwijs et cetera) zit in West-, Midden- en Zuidwest-Nederland en heeft momenteel wachttijden van ongeveer 8 weken.
Heb je trouwens al wel een verwijzing gekregen om gelijk bij een logopedist te kunnen starten? Zij kan jullie als ouders alvast wel op weg helpen met bepaalde principes die jullie toe kan passen in communicatie met hem.
Veel succes met zo'n traject, het is niet altijd makkelijk en ik hoop dat er geen grote bijzonderheden naar voren komen, maar goed dat het uitgezocht wordt.
pi_197585700
@Komkommerschijfje: dank voor je reactie. :) We wonen in regio midden, volgens de site van het AC is de eerstvolgende afspraakmogelijkheid over 50 dagen. Dus wel even een wachttijd inderdaad. We hebben ook een logopedie-doorverwijzing gekregen, daar gaan we inderdaad ook vast mee starten. Ik hoop ook dat het allemaal meevalt, maar inderdaad goed om uit te zoeken.
pi_197585733
Ik word sowieso altijd wel een beetje verdrietig van het feit dat er bij HA/CB vaak nog geen belletje gaat rinkelen om door te sturen naar een kno-arts als kinderen op de leeftijd van 2 jaar nog niet meer dan 3 woordjes zeggen. Ik heb het zelf regelmatig meegemaakt in de twee jaar dat ik in een logopediepraktijk heb gewerkt: ouders die hun 3-jarige peuter aangemeld hebben, omdat de psz zich zorgen maakt over de taal-/spraakontwikkeling. Het blijkt dan dus dat ze vaak niet meer zeggen dan twee woordjes per zin, veel te weinig voor die leeftijd. Als je dan uitvraagt hoe het ging qua gezondheid/verkoudheden/oorontstekingen en ik hoor dat ouders al zeker 8x bij de HA zijn geweest voor antibiotica en er nooit verder actie is ondernomen, vind ik dat zo erg... Vaak stuurde ik ze dan met een brief terug naar de huisarts en konden ze nadien wel naar de kno. Resultaat: chronisch ontstoken amandelen, mega-oorsmeerproppen of chronische looporen. Als kinderen dan geholpen worden (amandelen verwijderen, buisjes), zijn ze nadien echt een ander kind. Zo bizar.
pi_197585753
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 08:42 schreef lunapuella het volgende:
@:Komkommerschijfje: dank voor je reactie. :) We wonen in regio midden, volgens de site van het AC is de eerstvolgende afspraakmogelijkheid over 50 dagen. Dus wel even een wachttijd inderdaad. We hebben ook een logopedie-doorverwijzing gekregen, daar gaan we inderdaad ook vast mee starten. Ik hoop ook dat het allemaal meevalt, maar inderdaad goed om uit te zoeken.
Fijn! Ik hoop dat jullie goed op weg geholpen worden alvast. 😘
pi_197585767
Het CB vroeg hier overigens wel naar een geschiedenis van oorontstekingen, maar Welpje heeft die juist nooit gehad (voor zover we weten dan).
pi_197585807
@lunapuella: goed dat ze dat gedaan hebben! Als er niet zo'n geschiedenis is, is het juist goed dat jullie gelijk naar het AC doorgestuurd zijn. :) Bij wel veelvuldige kno-problematiek wordt eerst de kno-arts ingeschakeld, omdat er dan dus vaak iets in het kno-gebied is wat niet lekker zit voor taal/spraak en makkelijk opgelost kan worden.
pi_197590180
-O- Rammelende maag, helemaal overstuur, maar absoluut niet willen eten. Wat te doen?

Edit: een wandeling naar de bakker gaf de doorbraak! ^O^

[ Bericht 31% gewijzigd door ToT op 23-01-2021 15:21:07 ]
pi_197592458
Aanhaken wil de laatste weken niet echt lukken. Heb wel meegelezen maar ben al snel weer vergeten wie wat schreef en maar half reageren op mensen vind ik ook zo lullig.
Geniet wel erg van al jullie peuterfoto’s! Zo leuk om al die verschillende bekkies te zien, de eigenwijzigheid straalt van de meeste af O+

Wij zitten in quarantaine vanwege een COVID besmetting bij mij. En aangezien we Sofie niet gaan laten testen en afstand houden niet mogelijk is gaat de quarantaine ook nog wel even duren.
We zitten dus nog wel even thuis.
Besloten om project maak-peuter-zindelijk aan te gaan pakken.
Sofie uitgelegd dat steeds als de wekker gaat ze op het potje gaat. Vanochtend eerst om het uur maar dat is toch wel erg snel, dus nu om de 2 uur. Tot nu toe luier droog en elke keer een plasje op het potje.
Als we dit 10 dagen volhouden en opbouwen is ze wel zindelijk toch O~) ;)
pi_197594862
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 08:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik hoor hier (nog) helemaal niet, ik lurk af en toe mee, maar ik wilde wel even reageren op de posts van @:Malteser en @:lunapuella over de taal-/spraakontwikkeling en logopedie bij hun kindjes.

Ik ben zelf logopedist en taalkundige. Malteser, wat jij schetst/denkt v.w.b. geen TOS bij jouw zoontje, klopt helemaal. Dat abces en zijn gehoorverliezen (bizar dat dit niet met koorts gepaard ging, trouwens) hebben zo ontzettend veel invloed gehad op het oppikken van gesproken taal, dat hij überhaupt jullie woorden en zinnen maar voor een klein deel gehoord heeft. Wat je zegt over die klinkers/tweeklanken klopt ook, die liggen wat lager in het hoorbereik en zijn daardoor beter waarneembaar voor kindjes, ook bij een ernstig geleidingsverlies (als het gehoorverlies bijvoorbeeld veroorzaakt is door een ontsteking in het middenoor). Medeklinkers liggen wat hoger in het hoorbereik (ruisklanken zoals de /s/ en /f/ liggen zelfs op 4000 Hz ongeveer) en zijn dus ook minder goed waarneembaar bij gehoorverliezen.
Jouw zoontje gaat nu als de brandweer lees ik, dus met zijn taalverwervingsvermogen is nu niets mis. Hij pikt nu alles op en dan zie je dat het heel hard kan gaan qua taalproductie. Waarschijnlijk loopt hij binnen mum van tijd zijn achterstand in. We spreken sowieso pas van een specifieke TOS als andere oorzaken voor een afwijkende taalontwikkeling uitgesloten zijn. :) Dus: geen gehoorproblemen, geen lagere intelligentie, geen ASS-problematiek, geen sociale deprivatie, et cetera.

@:lunapuella: ik snap dat jullie doorverwezen zijn naar het AC, dat advies zou ik ook gegeven hebben op deze leeftijd. In welk gedeelte van Nederland woon je? Wachttijd is ook wel regio- en organisatieafhankelijk. Mijn werkgever (megaorganisatie met AC's, behandelgroepen, speciaal basisonderwijs et cetera) zit in West-, Midden- en Zuidwest-Nederland en heeft momenteel wachttijden van ongeveer 8 weken.
Heb je trouwens al wel een verwijzing gekregen om gelijk bij een logopedist te kunnen starten? Zij kan jullie als ouders alvast wel op weg helpen met bepaalde principes die jullie toe kan passen in communicatie met hem.
Veel succes met zo'n traject, het is niet altijd makkelijk en ik hoop dat er geen grote bijzonderheden naar voren komen, maar goed dat het uitgezocht wordt.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Super fijn!
Mars had ten tijde van het onderzoek bij de kno-arts en tijdens de ingreep beide middenoren volledig ontstoken en in zijn linkeroor zat dus ook nog dat abces.

Er waren ooit wel momenten dat er wel koorts was (eind febr. 2020 leidde dat tot een koortsstuip waarvoor hij nog met de ambu is afgevoerd) maar meestal niet.
Hij had 2 oorontstekingen per maand maar echt zelden koorts.
Wat je nu schetst, klopt inderdaad. Grappig om te weten van de s-klank, die gebruikt hij pas sinds een week of twee. Daarvoor was een huis een huig en een bos een bog. Hij kan ook pas deze week het sisgeluid van een slang nadoen.
Nogmaals dank voor je reactie!
pi_197604368
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:06 schreef Nolita het volgende:
Wat goed van de speen NJ! Hopelijk wordt ze niet ziek.

Peuter was vandaag op haar fiets onderweg en riep plots: ‘papa, daar staan feesthoedjes op de weg!’
Ze zag dus haaientanden. Ik vind het wel goed gevonden, klinkt veel gezelliger. ^O^
Het zijn vooral nog hele nare luiers, maar ze lijkt verder oké..

Mooie feesthoedjes! :9 O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 07:37 schreef rena het volgende:

[..]

Dank je wel, ik heb mijn best gedaan :P ;) Ze is in december 3 geworden :)

Goed bezig met de speen, hopelijk is ze niet ziek geworden! Wij hebben hier 2 weken terug buikgriep gehad en dat was best pittig :%

Nolita, heel leuk gevonden inderdaad! Ik moet ook echt dingen op gaan schrijven, vandaag was ze in de speeltuin ergens opgeklommen en wilde niet zelf naar beneden komen want; “Mama, ik heb bevroren beentjes” O+ O+
You did! *)

Dat soort uitspraken is inderdaad direct thuis in een schriftje zetten o.i.d. Dit ga je anders zó vergeten. :9
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:47 schreef Takkie88 het volgende:
Aanhaken wil de laatste weken niet echt lukken. Heb wel meegelezen maar ben al snel weer vergeten wie wat schreef en maar half reageren op mensen vind ik ook zo lullig.
Geniet wel erg van al jullie peuterfoto’s! Zo leuk om al die verschillende bekkies te zien, de eigenwijzigheid straalt van de meeste af O+

Wij zitten in quarantaine vanwege een COVID besmetting bij mij. En aangezien we Sofie niet gaan laten testen en afstand houden niet mogelijk is gaat de quarantaine ook nog wel even duren.
We zitten dus nog wel even thuis.
Besloten om project maak-peuter-zindelijk aan te gaan pakken.
Sofie uitgelegd dat steeds als de wekker gaat ze op het potje gaat. Vanochtend eerst om het uur maar dat is toch wel erg snel, dus nu om de 2 uur. Tot nu toe luier droog en elke keer een plasje op het potje.
Als we dit 10 dagen volhouden en opbouwen is ze wel zindelijk toch O~) ;)
Wat vervelend! Ga je er een beetje goed doorheen? Hopelijk blijft 't Sofie bespaard :*

Goed project wel! :D Ga duimen dat jullie deze tijd hier dan voor kunnen gebruiken! :D
pi_197604434
We hebben hier dus vrijdagavond een soort buikgriepje gehad denk ik. Echt mini wel. Spugen, schijterij, maar ze bleef heel erg vrolijk. Maar nu zijn er echt de meest vreselijke luiers in maanden.. Zo sneu. :{ Het is vuurrood, echt twee rode strepen/randen.. Gisteren wilde ze ook niet zeggen als ze gepoept had (wat nog steeds 1x per uur 't geval was, nare luiers), want met het verschonen boos, boos, boos en zo verdrietig. Echt pijn, tranen stromen over de wangen. Nu smeren met calendulan, bepathen, schimmelzalf.. Hoop dat het snel iets beter wordt, ze is niet zichzelf zo. Wil eigenlijk niet zitten, want billen au. :'(
  zondag 24 januari 2021 @ 10:44:41 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197604738
NJ, zou je haar geen paracetamol kunnen geven dan om de ergste pijn even weg te nemen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197604829
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:44 schreef Tink89 het volgende:
NJ, zou je haar geen paracetamol kunnen geven dan om de ergste pijn even weg te nemen?
Gisteren inderdaad gedaan. Hoop dat het de scherpe randjes wegneemt.. Maar echt, de tranen stromen over de wangen zodra je gaan verschonen. Zo sneu.

Zijn nu qua eten ook maar kritisch aan het kijken wat er niet te snel uit komt. :+
pi_197609319
Dat hadden wij tijdje terug ook met ziek zijn, zo sneu.
Maizena erop strooien dan hoef je het ook niet aan te raken (Volgens L is het poedersuiker en hij vraagt er tegenwoordig zelf om bij zere billen) . Geen maizena gebruiken bij het vermoeden van een schimmeltje maar in dit geval lijkt me de oorzaak duidelijk.

[ Bericht 15% gewijzigd door Elleska op 24-01-2021 15:05:55 ]
pi_197612503
Wij hadden ook een bus maizena staan voor open billen. In een talkpoeder-bus of poedersuiker bus kun je het makkelijk er overheen strooien. En verder zoveel mogelijk laten luchten en met blote billen laten lopen.

Heel naar altijd zulk soort dingen, maar het kan ook weer heel snel herstellen gelukkig.
pi_197618509
Hier al een hele tijd gedoe met rode open billen..
We smeren nu met miconazol/hydrocortisone zalf en langzaam is er verbetering..

Voorheen konden we met een laagje zinkzalf af. Maar inderdaad, gillen en huilen bij verschonen. We maken de billen nu schoon met water en een hydofiel. Dan droogdeppen, en dan de zalf erop.
pi_197630627
Durf de maizena niet aan door hoe het eruit ziet.. Vrees een combinatie.
Alle middelen nu maar uit de kast getrokken en hopelijk snel beter.
pi_197630653
Speenupdate: 6 dagen onderweg en ze begint er amper nog over! Alleen een; 'Saar zonder speen slapen. Ik is een groot meisje!' O+ Zelfs nu ze zich ellendig voelt! Denk dat ze er dus wel klaar voor was. Nog een paar dagen dan hebben we ook een velletje vol stickers geplakt en krijgt ze een cadeautje. :D
pi_197637766
Goed bezig Saar! *O*
pi_197649594
Knap van Saar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')