abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197525359
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!
pi_197525386
We zijn geëindigd met covidkapsels in het vorige deel :P
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:52:35 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197525492
Vandaag weer zo'n tokkiemoeder met dr peuter in de AH.

Ze had ze totaaaal niet getraind, krijsen in de supermarkt joh. :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197526776
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:52 schreef Mikeytt het volgende:

Jij bent duidelijk goed op de hoogte van hoe het wel moet, dus vertel ons maar eens hoe het moet ^O^ :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_197526805
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:48 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
We zijn geëindigd met covidkapsels in het vorige deel :P
Ik knip alleen af en toe d’r pony bij, meer durf ik niet aan. Scheelt dat ze prachtige krullen heeft, het zit aardig goed. Over mijn uitgroei praten we niet :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:59:49 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197526829
Prul is sowieso nog nooit naar de kapper geweest. Met speldjes en een elastiekje komen we een heel eind.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197527641
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:52 schreef Mikeytt het volgende:

Gelukkig ben jij wel goed getraind. Hup, terug je mand in.
Protège moi de mes désirs.
pi_197528208
Dit was Casper met 11 maand, die gaat wel elke 6 weken normaal gesproken :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197529049
Covidkapsels O+ Ik vind ze allemaal leuk met hun langere lokken O+
pi_197529113
Wij dansen nu elke dag op jaren 80 muziek, omdat Kevin een jaren 80 kuif heeft na zijn “ik speel kapper” avontuur een paar weken geleden 8-). Ik krijg spontaan zin in “the only way is up” als ik hem zie. Toepasselijk ook voor de huidige situatie.

En wie was het waarbij peuter niet meer naar buiten wil?
Papa heeft papadag en belde net uit de auto: “we gaan wandelen in de bossen” “NEE NEE NEE” klonk het.
De eerste dikke pret foto’s komen nu op de app.

Peuters :s)
pi_197529268
PFD op woensdag:

Resultaat van een lockdown middagje
pi_197529277
Kappers open of dicht, ik zie hier allemaal knappe koppies!
Rena, jouw meisje heeft zoiets ondeugends in haar blik. Of ja, iets in haar mimiek vind ik zo mooi. Net even dat ondeugende snoetje. Heerlijk!

Nicolas, hoe ging het slapen zonder speen?

ToT: hoe is het nu met je mannetje na zijn allergische reactie?

Adrian: wat leuk gedaan!!

Mars zou eigen twee weken geleden een afspraak bij de kapper hebben, Twix afgelopen zaterdag. Wij plannen die altijd door (om de 6 weken). Tja.... we gaan nu maar voor de lange lokken, zit niks anders op. Hebben ook geen kappers in onze bezoekbubbel dus lange lokken it is!

Kennen jullie mijn peuter nog, die man van weinig woorden? Die vroeg vanochtend in een volzin:
“Mama, jij dokter toe, jij pijn inne rug? Ik even aaien!”
We moeten vrijdag op controle bij de kno-arts, het is dat er corona is, ik kan die man wel zoenen. Mijn peuter praat! Sterker nog, hij houdt niet meer op.... En het huilen uit frustratie is al zoveel minder.
pi_197529931
Wat fijn van het praten @Malteser! Ik heb vorige week bij het CB een verwijzing naar logopedie gevraagd voor Welpje, die zegt nog steeds geen woord. Ze zouden terugbellen, ik heb nog niks gehoord }:|

Welpje is dol op naar buiten gaan en wil juist absoluut niet naar binnen. Dat is vaak nog een half uur hysterisch op de deurmat liggen gillen. Het is een faaaaase...
pi_197529951
@Malteser Wat fijn zeg! :)
Merk je ook verschil qua slapen?

@Adrian4, wat een leuk idee! Ik steel ‘m van je. ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_197531109
Coronakapsels :)
Ik heb zojuist extra opzetkammetjes voor de tondeuse besteld.

@Malteser Wat goed!

[ Bericht 41% gewijzigd door Elleska op 21-01-2021 10:42:20 ]
pi_197531916
B zit op een christelijke school dus daar gaat Juul ook heen als ze 4 jaar is. Wij wilden eerlijk gezegd niet eens bij deze gaan kijken. Wij hadden keuze uit 3, nou ja eigenlijk 2 aangezien 1 van de 3 dus een wachtlijst op een wachtlijst heeft.

Deze school is het dichtste bij, alle kinderen in de straat zitten daar en neefje en nichtje ook. We hoorden alleen maar goede verhalen dus toch maar gaan kijken. En ons positief verrast.
Het is een 'ouderwetse' school, wat we prima bij ons en bij B vinden passen.

Een collega zei ook: kijk vooral naar het soort ouders, jij moet met die mensen en de kinderen gaan dealen, jarenlang.

En dat klopt dus, wij vinden het ook een fijne school met een enorme diversiteit aan kinderen en dus ouders. Dat vonden wij belangrijk. De andere 2 scholen zijn nogal eenzijdig: blank en niet bepaald tekort aan inkomen zeg maar. Wij zouden ons daar niet relaxt bij voelen.

Ik had daar dus zelf nooit over nagedacht toen zij dat zei. Keek niet verder dan soort school, soort onderwijs etc. Maar inderdaad jij gaat daar als ouder ook aardig wat jaren doorbrengen en als die lockdown etc voorbij is ook echt in school.
pi_197531957
Oh en de interactie tussen B en Juul is momenteel zo leuk! Was bij de vorige lockdown ook al zo. Waar ze normaal regelmatig mot hebben, is het nu gewoon gezellig. Alsof er een knop omgaat, zo van we zien elkaar vaak laten we het maar gezellig maken.
Normaal gesproken is B natuurlijk 5 dagen in de week op school dus het is een aardig verschil zo.

Hun favoriete spelletje: verstoppertje, echt schaterlachen samen.
pi_197532059
Speenupdate!
Ze heeft de hele nacht zonder geslapen! Wel intens, maar dan ook intens verdrietig eerst dat je speen aan je zusje betekent dat je 'm niet meer bij je hebt 's nachts.. Maar ze leek de uitleg te snappen en buiten 1-2 keer 'waar speen nou?!' slaapdronken commentaar heeft ze tevreden liggen slapen! Ben benieuwd naar de komende nacht..

@Nolita
Goed spel van de peuter, haha! Hier is het vooral vaak naar boven tillen, want 'Saar koude voeten'. :') We zullen haar wel een keer met die reden gedragen hebben....
Heeft ze met het buitenspelen iets vervelends gehad mischien? Anders vast een rare fase weer...

@LaBelleFleur27
Sneeuwfoto's!
Haha, moest de pop echt een jongenspop zijn? :9

@rena
Gaat hard nu hé, dat groeien.. Hele minimensjes ineens..
De dutjes op de opvang en bij opa en oma gingen al zonder.. Vandaar dat we ook dachten; dan moet de nacht ook lukken!

Hoe klinkt het lachen in deze houding? :D

@minilot
Je inzending is goedgekeurd voor PFD! :D PFW is ook altijd goed. :9
Nog niet gek geworden van het getik? :+

@Adrian4
Goede grootte met het kunstwerk! Heeft 'ie knap gedaan!

@Malteser
Wat fijn dat het praten ineens begint! Zo'n opluchting lijkt me! <3
pi_197532072
Scholen.. Lijkt me zo lastig! Ergens blij dat ik in een dorp woon waar maar één school is. Niet over nadenken, die móet bevallen. :9
pi_197533033
Malteser, wat super dat het zo goed gaat met praten, dat lijkt me zo’n opluchting!

Exode, herkenbaar. Hier hebben ze sinds vorige week ineens echt iets aan elkaar. Ze spelen samen hele verhalen met de auto’s, bouwen samen torens, echt heel leuk is dit.
Net in de bakfiets zaten ze samen stiekem te fluisteren tegen elkaar, met van die ondeugende snoetjes erbij. Heerlijk, samen tegen je ouders een pact vormen O+

Qua Corona-kapsels valt het hier mee. Oma heeft in een ver verleden ooit een avondopleiding kapper gedaan, dus heeft ze vorige week geknipt. Het is niet perfect en ze wil ook echt niet onze vaste kapster worden, maar het is beter dan Mijm die constant knippert omdat zijn haren in zijn ogen zitten :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197533091
Deze foto is wel veelzeggend, een seconde later lagen ze samen in een deuk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197533389
Hij lijkt best goed Adrian! zeker de trui :)

Ik ben al jaren hier de thuiskapper, dus hier zijn ze vorige week gewoon allemaal geknipt! Alleen zelf moet ik dringend (en kleuter eigenlijk ook, zijn onderste krullen zijn niet goed te knippen terwijl hij druk beweegt met zijn hoofd. En stilzitten "kan niet want dat kriebelt"). Meisjes met stijl haar zijn wat dat betreft ook lekker makkelijk!

Hier is het ook meestal dikke mik tussen peuters en kleuter. Ze lossen tegenwoordig dagelijks vele 'noodgevallen' op. Kleuter met zijn Paw Patrol auto's, de meiden met de losse poppetjes in Little People autootjes. Ze bedenken ook zelf de noodgevallen, een dino die zijn moeder kwijt is of een knuffel met een gebroken poot die geholpen moet worden.

schoolkeuze geneuzel
SPOILER
pi_197533654
Hier hebben we de schoolkeuze al een tijd geleden gemaakt, hij gaat naar een Montessorischool. Past goed bij ons en de sfeer was er heel fijn en rustig.

Over coronakapsels, mijn man heeft T dusdanig verknipt (te korte pony met een bovenlaag die er nog twee centimeter bovenuit steekt) dat ik voorlopig geen foto's van hem op internet plaats denk ik. Dat je snel te veel wegknipt klopt dus echt.
pi_197533798
Hier is het wel echt een wijkschool, B zijn vriendjes en vriendinnetjes wonen allemaal op fietsafstand.
Erg fijn, zeker omdat ik op mijn vrije dag geen auto voor de deur heb staat, dus ik breng/haal hem lopend of fietsend.

Extra leuk dat een aantal van zijn vriendjes zusjes of broertjes hebben in de leeftijd van Juul. Die komen wellicht in dezelfde klas terecht.
pi_197537491
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:malteser Wat fijn zeg! :)
Merk je ook verschil qua slapen?

@:Adrian4, wat een leuk idee! Ik steel ‘m van je. ;)
Nee, maar dat kon al niet beter :@. Hij slaapt van 19.15 uur tot een uur of 8.00 de volgende dag. En ik maak hem ‘s middags na 1,5 uur wakker.
Wel is het voor ons onbegrijpelijk dat hij altijd zo goed geslapen heeft.
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')