Zodra de regels er zijn is er veel draagvlak voor vrijwel iedere maatregel. Ik zie niet in waarom het nu anders zou zijn met de avondklok.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Weinig mensen zijn voor een avondklok en het vaccineren gaat te sloom.
Ja dat was zo'n verpleeghuis waar ze iedereen hadden opgesloten zodat ze op hun 93ste misschien niet doodgingen. Toen pleegde iemand idd zelfmoord omdat hij dan liever dood ging.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ken ook een geval waarbij een oudere uit zijn appartement is gesprongen omdat hij het niet meer aan kon.
https://www.facebook.com/(...)osts/150784936845378quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, spuiten met die handel dan.
Dat klinkt heel foutquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, spuiten met die handel dan.
Grappig, dat heb ik hier al een aantal keer geroepen in dit topic, maar telkens was ‘t argument dat er veel meer vaccinaties nodig zijn en dan de mensen onder de 60 wel in het ziekenhuis komen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:58 schreef JosMert het volgende:
Gommers zegt het gewoon bij #Jinek:
" als de 3 miljoen ouderen tussen 60-75 zijn gevaccineerd, zijn de ziekenhuisproblemen (en DUS de crisis) VOORBIJ. "
En zo is het.
Hoho, Gommers zegt dat nu weer, er komt dan een 3e golf, "maar de zorg kan dat aan, dus dan vind ik niet dat je het dan moet doen".quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, bij Op1 gaat het over Gommers' optreden bij Jinek. Talkshowception.
Van der Wulp: "Oh, maar vorige week zei hij nog dat er een derde golf zou komen".
Dat is ook zo. Zij hebben een dag-en avondklok in feite. En torenhoge boetes.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
Jawel, Kuijpers beweerde dat de regels daar net zo streng zijn als hier 's avond tijdens een avondklok en daarom hebben ze daar geen avondklok nodig.
Omdat het wel de eerste maatregel is die echt dwingend raakt aan de persoonlijke bewegingsvrijheid. Dat is wel een ander level.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zodra de regels er zijn is er veel draagvlak voor vrijwel iedere maatregel. Ik zie niet in waarom het nu anders zou zijn met de avondklok.
kan ik persoonlijk ontkrachten. Die bubbel-nonsens is bs. Net als in Belgie. Niemand die ooit maar 1 iemand checkt en vraagt: ben je nu wel met de persoon in je 'bubble'.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
Jawel, Kuijpers beweerde dat de regels daar net zo streng zijn als hier 's avond tijdens een avondklok en daarom hebben ze daar geen avondklok nodig.
Op 1 april is de variant 100% zegt hij ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, bij Op1 gaat het over Gommers' optreden bij Jinek. Talkshowception.
Van der Wulp: "Oh, maar vorige week zei hij nog dat er een derde golf zou komen".
Die hebben al onder liggende problemen dus dat komt niet door de lockdownquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:59 schreef PzKpfw het volgende:
Ben benieuwd naar de depressie- en zelfmoordcijfers de komende maanden en de tijd erna.
Dat doe ik ook niet, ik breng het als argument tegen het opsluiten van ouderen zodat de maatregelen voor jongeren kunnen worden versoepeld.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:01 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja dat was zo'n verpleeghuis waar ze iedereen hadden opgesloten zodat ze op hun 93ste misschien niet doodgingen. Toen pleegde iemand idd zelfmoord omdat hij dan liever dood ging.
Persoonlijk zou ik dat niet als argument vóór de maatregelen gebruiken, maar wie ben ik...
Dit wordt voor mij in elk geval de eerste waar ik me gewoon niet aan ga houden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het wel de eerste maatregel is die echt dwingend raakt aan de persoonlijke bewegingsvrijheid. Dat is wel een ander level.
Niet dat ik direct uit ga van opstand. Maar ik zou mij wel kunnen voorstellen dat daarom de reactie anders is.
Hoe betrouwbaar is dit?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:01 schreef NaturalScience het volgende:
Rioolwatermetingen laten inmiddels wel weer een stijging zien van het aantal virusdeeltjes.
Week van 28 dec - 3 jan was een dip. De afgelopen twee weken weer stijging....
Deze metingen lopen meestal 1 tot 2 weken voor op de meldingen....
Hoe werkt dat eigenlijk als ik meer drink, pis ik meer. Komen er dan ook meer virusdeeltjes in het water of pis je gewoon x-virusdeeltjes per dag?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:01 schreef NaturalScience het volgende:
Rioolwatermetingen laten inmiddels wel weer een stijging zien van het aantal virusdeeltjes.
Week van 28 dec - 3 jan was een dip. De afgelopen twee weken weer stijging....
Deze metingen lopen meestal 1 tot 2 weken voor op de meldingen....
Ik vind schoolsluiting echt vele malen beperkender dan een avondklok, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:04 schreef trein2000 het volgende:
Omdat het wel de eerste maatregel is die echt dwingend raakt aan de persoonlijke bewegingsvrijheid. Dat is wel een ander level.
Betekent dit dat hij toch niet bij het OMT-overleg was, of dat hij nog wacht op nadere gegevens en niet overtuigd was door het overleg vandaag (en alsnog aanvullende gegevens verwacht)?quote:Hij zegt eerst nadere gegevens te willen afwachten van het Outbreak Management Team ‘om te zien of het daadwerkelijk effect gaat hebben”.
Dat is niet eens kort door de bocht maar gewoon rechtdoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Die hebben al onder liggende problemen dus dat komt niet door de lockdown
Dat schijnt dus niet betrouwbaar te zijn aangezien je na Corona alsnog virus uit blijkt te schijten.quote:
Eén persoon die vaker het toilet gebruikt heeft natuurlijk geen enkele invloed op de totale virusload in de riolen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:05 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk als ik meer drink, pis ik meer. Komen er dan ook meer virusdeeltjes in het water of pis je gewoon x-virusdeeltjes per dag?
Maar vertel nou eens, waarom ben je er zo fel op tegen? Ik krijg sterk het vermoeden dat je zelf in die groep valt en dat alles en iedereen moet bijdragen maar die groep niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, die treft niet alleen jongeren.
Dus de regels zijn strenger, maar dat is niet te handhaven...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
kan ik persoonlijk ontkrachten. Die bubbel-nonsens is bs. Net als in Belgie. Niemand die ooit maar 1 iemand checkt en vraagt: ben je nu wel met de persoon in je 'bubble'.
Je kan gewoon de stad in (winkels wel dicht) en naar de supermarkt. In eerste lockdown hadden ze net zoiets onzinnigs als: maar 1x per dag 1 uurtje sporten. Echt niemand die dat checktIs puur naar de buitenwereld maar verder gewoon een farce. Niets 'strengs' aan.
In UK zie je nog 10x minder politie dan in NL en Boa's kennen ze al helemaal niet behalve om hele dag parkeerboetes uit te delen.
Elke keer als jij naar de wc gaat tapt er een mannetje van het RIVM wat rioolwater af.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:05 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk als ik meer drink, pis ik meer. Komen er dan ook meer virusdeeltjes in het water of pis je gewoon x-virusdeeltjes per dag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |