abonnement Unibet Coolblue
pi_197515545
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:11 schreef very het volgende:

[..]

Maar ... Is het geschetste beeld nou waar of niet waar?
Ik kijk vrijwel geen Amerikaans tv. Dat Trump een van de grootste leugenaars die ik ooit heb gezien is, is mijn eigen conclusie.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_197515856
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:14 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik kijk vrijwel geen Amerikaans tv. Dat Trump een van de grootste leugenaars die ik ooit heb gezien is, is mijn eigen conclusie.
Hij overdrijft gigantisch met alles, dat ben ik sowieso wel eens. Maar of hij ook over de echt belangrijke dingen zo hard liegt, dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Maar ik weet wel dat er dus ook een hoop wordt gelogen over hem.
People assume too much.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 21:39:21 #28
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_197516349
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:31 schreef very het volgende:

[..]

Maar...hoezo dan? Want als ik deze filmpjes kijk, en volgens mij zijn ze redelijk feitelijk (want onderbouwing met uitspraken etc), lijken alle serieuze klachten over zijn beleid redelijk anders te zitten dan wat men doet lijken.

En ik wil er best aan dat hij inderdaad superkut is en onwijs veel fout deed, maar toon dat eens aan :)
Want ik hoor bijna iedereen het voorbeeld geven over hoe hij met COVID is omgegaan en dat dat een kwalijke zaak was. Bovenstaand genoemd filmpje lijkt hier toch een ander licht op te schijnen.
Oef waar te beginnen.

Het land verder gedeelten door middel van 30.000 leugens.

Financieel Profiteren van zijn presidentschap.

Meer op de golfbaan hangen dan land besturen.

Alles en iedereen wat tegenspraak geeft, ontslaan.

Miljarden steken in gatenkaas van een muur tussen Mexico en de VS.

Veel projecten wat goed was voor het volk schrappen.

Een coup poging uitvoeren omdat je niet eens bent met de uitslag van de verkiezingen.

Heel veel uitspraken doen, wat echt te debiel voor woorden is.

Zijn arrogante gedrag tegen andere wereldleiders IPV een normaal respect tonen.

Etc etc etc etc etc etc..

Geen zin meer om verder te typen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 19 januari 2021 @ 21:41:18 #29
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_197516406
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:25 schreef very het volgende:

[..]

Hij overdrijft gigantisch met alles, dat ben ik sowieso wel eens. Maar of hij ook over de echt belangrijke dingen zo hard liegt, dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Maar ik weet wel dat er dus ook een hoop wordt gelogen over hem.
Tip, pak een spuit pak bleekmiddel en steek die in je arm..
Volgens hem werkt dat tegen corona.

IK RAAD HET AF!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_197517295
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:39 schreef theguyver het volgende:

[..]

Oef waar te beginnen.

Het land verder gedeelten door middel van 30.000 leugens.
Leugens komen van beide kanten. Wat zijn zijn grootste leugens?

quote:
Financieel Profiteren van zijn presidentschap.
Kan je dit onderbouwen met bronnen? Ik ontken het verder niet hoor, maar wil dan wel graag zien waar dit verhaal vandaan komt.

quote:
Meer op de golfbaan hangen dan land besturen.
Ik denk dat dit een beetje een makkelijke is. Is het aantoonbaar dat hij steken heeft laten vallen vanwege dit?

quote:
Alles en iedereen wat tegenspraak geeft, ontslaan.
Wat zijn de grootste voorbeelden? En wat was de exacte reden voor ontslag? Enkel het tegengas?

quote:
Miljarden steken in gatenkaas van een muur tussen Mexico en de VS.
Maar toch zegt zo'n beetje elke grenswachter daar toch erg blij mee te zijn.
En die lui zullen het vast wel weten wat hiervan het nut zal zijn.
Heb je goede redenen om te zeggen dat dit een heel dom project is?

quote:
Veel projecten wat goed was voor het volk schrappen.
Such as?

quote:
Een coup poging uitvoeren omdat je niet eens bent met de uitslag van de verkiezingen.
Sorry, maar dit vind ik een erg simpele aantijging die een beetje ridicuul is. Een coup plegen...met een paar man verkleed als viking zeker :')

Daarbij heeft hij ook meermaals opgeroepen vooral geen geweld te gebruiken en de regels te respecteren.

Maar goed: ook daar verschillen de meningen:

quote:
Heel veel uitspraken doen, wat echt te debiel voor woorden is.

Zijn arrogante gedrag tegen andere wereldleiders IPV een normaal respect tonen.

Etc etc etc etc etc etc..

Geen zin meer om verder te typen.
Hij is een clown, ontzettend lomp en direct. Teveel, als je het mij vraagt. Maar, met alleen maar politiek correct doen kom je wat mij betreft ook nergens. Dus een gouden middenweg zou fijn zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:41 schreef theguyver het volgende:

[..]

Tip, pak een spuit pak bleekmiddel en steek die in je arm..
Volgens hem werkt dat tegen corona.

IK RAAD HET AF!
:')____________!!!

Dit verhaal is dus een goed voorbeeld van die framing waar ik op doel in de OP.
Ik raad je aan even deze video te bekijken vanaf 17:41, en zeg me dan dat dat inderdaad is wat hij zo stellig zei en insinueerde.



[ Bericht 1% gewijzigd door very op 19-01-2021 22:19:06 ]
People assume too much.
pi_197517720
Ik denk dat we deze vraag pas over 4 jaar kunnen beantwoorden. Biden kan wel van alles beloven, maar we willen het natuurlijk wel eerst zien.

Btw, heb je ook filmpjes van andere youtubers? Beetje variatie kan geen kwaad. Zelf volg ik geen Amerikaanse politiek op Youtube. :@
ROBODEMONS..................|:(
pi_197518094
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:26 schreef Morrigan het volgende:
Ik denk dat we deze vraag pas over 4 jaar kunnen beantwoorden. Biden kan wel van alles beloven, maar we willen het natuurlijk wel eerst zien.

Btw, heb je ook filmpjes van andere youtubers? Beetje variatie kan geen kwaad. Zelf volg ik geen Amerikaanse politiek op Youtube. :@
Tja, dit soort "fact checkers" vind je niet op andere bronnen. Daarbij vind ik het wel prettig dat het een beetje luchtig gebracht wordt, want iedereen is al zo serieus tegenwoordig.

En tja..alles is tegenwoordig politiek, dus boeie waar je het vandaan haalt. Zolang je maar een beetje na blijft denken over de legitimiteit van degene die het brengt. En ook de andere kant van het verhaal bekijkt.
People assume too much.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:11:42 #33
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_197519195
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:12 schreef very het volgende:

[..]

Leugens komen van beide kanten. Wat zijn zijn grootste leugens?
[..]

Kan je dit onderbouwen met bronnen? Ik ontken het verder niet hoor, maar wil dan wel graag zien waar dit verhaal vandaan komt.
[..]

Ik denk dat dit een beetje een makkelijke is. Is het aantoonbaar dat hij steken heeft laten vallen vanwege dit?
[..]

Wat zijn de grootste voorbeelden? En wat was de exacte reden voor ontslag? Enkel het tegengas?
[..]

Maar toch zegt zo'n beetje elke grenswachter daar toch erg blij mee te zijn.
En die lui zullen het vast wel weten wat hiervan het nut zal zijn.
Heb je goede redenen om te zeggen dat dit een heel dom project is?
[..]

Such as?
[..]

Sorry, maar dit vind ik een erg simpele aantijging die een beetje ridicuul is. Een coup plegen...met een paar man verkleed als viking zeker :')

Daarbij heeft hij ook meermaals opgeroepen vooral geen geweld te gebruiken en de regels te respecteren.

Maar goed: ook daar verschillen de meningen:
[..]

Hij is een clown, ontzettend lomp en direct. Teveel, als je het mij vraagt. Maar, met alleen maar politiek correct doen kom je wat mij betreft ook nergens. Dus een gouden middenweg zou fijn zijn.
[..]

:')____________!!!

Dit verhaal is dus een goed voorbeeld van die framing waar ik op doel in de OP.
Ik raad je aan even deze video te bekijken vanaf 17:41, en zeg me dan dat dat inderdaad is wat hij zo stellig zei en insinueerde.


We hebben er een heel topic over, alles komt pak weg 10x aan bod.
Aangezien je nu pas net de hoek om komt kijken en pas net verdiept in het Trump gedoe.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_197519391
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:11 schreef theguyver het volgende:

[..]

We hebben er een heel topic over, alles komt pak weg 10x aan bod.
Aangezien je nu pas net de hoek om komt kijken en pas net verdiept in het Trump gedoe.
Uhm...nou nee hoor. Ik hou dit al in de gaten sinds het begin.

Maar...heb je gekeken wat Trump nou echt zei over dat injecteren en waar dat vandaan kwam?
People assume too much.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:21:55 #35
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197519440


:o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197520205
quote:
:D

quote:
15s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:26 schreef Morrigan het volgende:
Ik denk dat we deze vraag pas over 4 jaar kunnen beantwoorden. Biden kan wel van alles beloven, maar we willen het natuurlijk wel eerst zien.

Btw, heb je ook filmpjes van andere youtubers? Beetje variatie kan geen kwaad. Zelf volg ik geen Amerikaanse politiek op Youtube. :@
Russel Brand misschien interessant?
Superlinks altijd, maar begint ook te zien waar de schoen wringt:

https://www.youtube.com/c/RussellBrand/videos
People assume too much.
pi_197520260
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:11 schreef theguyver het volgende:

[..]

We hebben er een heel topic over, alles komt pak weg 10x aan bod.
Aangezien je nu pas net de hoek om komt kijken en pas net verdiept in het Trump gedoe.
Ook Russel Brand heeft een interessante visie over of Trump aansprakelijk kan worden gehouden.
En als je Russel Brand een beetje kent dan kan je ook wel invullen dat hij vast geen Trumpie is :)

People assume too much.
pi_197520318
TT beantwoorden: duidelijk Biden.

Trump heeft in zijn presidentschap eigenlijk geen verkeerde keuzes gemaakt. Enkel beslissingen die de democraten/links in het verkeerde keelgat zijn geschoten en daarnaast heeft hij ook alle media tegen zich gehad van het begin af aan, daar is bijna niks tegen te doen.

Maar ik denk wel dat hij dat in zijn volgende termijn (na een klein beetje Biden) goed gaat maken.
pi_197520463
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 00:07 schreef GerryDV het volgende:
TT beantwoorden: duidelijk Biden.

Trump heeft in zijn presidentschap eigenlijk geen verkeerde keuzes gemaakt. Enkel beslissingen die de democraten/links in het verkeerde keelgat zijn geschoten en daarnaast heeft hij ook alle media tegen zich gehad van het begin af aan, daar is bijna niks tegen te doen.

Maar ik denk wel dat hij dat in zijn volgende termijn (na een klein beetje Biden) goed gaat maken.
People assume too much.
pi_197520468
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:11 schreef theguyver het volgende:

[..]

We hebben er een heel topic over, alles komt pak weg 10x aan bod.
Aangezien je nu pas net de hoek om komt kijken en pas net verdiept in het Trump gedoe.
Aaha ja het grote anti trump circle jerk topic. Waar constant dit soort frames en leugens over Trump worden verspreid.

De helft van wat er geroepen wordt is onzin. Als je wat minder in dat topic en op twitter zou zitten en je wat meer zou kijken naar de werkelijke persconferenties en beelden en documenten zou je misschien begrijpen waarom de term fake news nu gemeengoed is.
pi_197520536
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 00:02 schreef very het volgende:

[..]

Ook Russel Brand heeft een interessante visie over of Trump aansprakelijk kan worden gehouden.
En als je Russel Brand een beetje kent dan kan je ook wel invullen dat hij vast geen Trumpie is :)

Ik ken die gozer niet, maar ik zal ‘morgen’ wel even die video bekijken.
ROBODEMONS..................|:(
pi_197520583
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2021 00:25 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik ken die gozer niet, maar ik zal ‘morgen’ wel even die video bekijken.
Doe ook die ik daarna linkte, want daar worden waarheden gesproken op een manier waarop ik het niet kan :P
People assume too much.
pi_197520899
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:12 schreef very het volgende:
Kan je dit onderbouwen met bronnen? Ik ontken het verder niet hoor, maar wil dan wel graag zien waar dit verhaal vandaan komt.

Toen hij president werd, gingen de prijzen voor Mar-A-Lago en andere resorts sky high. Hij spreekt af met staatshoofden op zijn eigen resorts, en laat zelfs de secret service dik betalen voor de logies. Dat de resorts officieel op naam van z'n zoon staan, is waarom het niet illegaal is.
pi_197520906
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:11 schreef theguyver het volgende:
We hebben er een heel topic over, alles komt pak weg 10x aan bod.

En dit. ^O^
pi_197520973
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 01:16 schreef illusions het volgende:

[..]

Toen hij president werd, gingen de prijzen voor Mar-A-Lago en andere resorts sky high. Hij spreekt af met staatshoofden op zijn eigen resorts, en laat zelfs de secret service dik betalen voor de logies. Dat de resorts officieel op naam van z'n zoon staan, is waarom het niet illegaal is.
Kan je vooral die middelste twee argumenten aantonen? Niet omdat ik zeg dat het niet waar is, ik ken alleen de feiten niet.

Dat eerste argument is mogelijk ook een werking van vraag en aanbod. Maar ik schat elke zware zakenman in dit soort trucs aan te grijpen, dus ook zeker de Trump family. Daarmee keur ik het niet goed, maar ook niet per se af. Ik vind dat zo'n beetje alle grote problemen terug te herleiden zijn naar persoonlijk gewin, ego en belangenverstrengeling. Waarschijnlijk veel kleinere problemen ook. De eerste die zich daar niet, in welke mate ook, schuldig aan maakt moet nog geboren worden, denk ik. Zelfs Gandhi verloochende zichzelf :D Het is maar net waar je de grens trekt of waar die voor je getrokken wordt. Onze welvaart is een paard van Troje.

En over "zoons van" zullen we nu maar niet verder uitweiden, want dan ben ik zo weer een paar uur verder :o

[ Bericht 8% gewijzigd door very op 20-01-2021 02:19:43 ]
People assume too much.
pi_197520977
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 01:40 schreef very het volgende:

[..]

Kan je vooral die middelste twee argumenten aantonen? Niet omdat ik zeg dat het niet waar is, ik ken alleen de feiten niet.

Dat eerste argument is mogelijk ook een werking van vraag en aanbod. Maar ik schat elke zware zakenman in dit soort trucs aan te grijpen. Daarmee keur ik het niet goed, maar ook niet af. Ik vind dat zo'n beetje alle grote problemen terug te herleiden zijn naar persoonlijk gewin, ego en belangenverstrengeling. De eerste die zich daar niet, in welke mate ook, schuldig aan maakt moet nog geboren worden. Het is maar net waar je de grens trekt of voor je getrokken wordt.

En over "zoons van" zullen we nu maar niet verder uitweiden, want dan ben ik zo weer een paar uur verder :o
Vrij makkelijk te vinden. Ik ben ook niet op de hoogte van waar dat staat, het is vrij lang geleden dat ik dat heb gelezen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 06:45:13 #47
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_197521460
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:19 schreef very het volgende:

[..]

Uhm...nou nee hoor. Ik hou dit al in de gaten sinds het begin.

Maar...heb je gekeken wat Trump nou echt zei over dat injecteren en waar dat vandaan kwam?
Uit zijn mond!


Of is dit iemand anders?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 20 januari 2021 @ 06:55:03 #48
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_197521491
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 00:02 schreef very het volgende:

[..]

Ook Russel Brand heeft een interessante visie over of Trump aansprakelijk kan worden gehouden.
En als je Russel Brand een beetje kent dan kan je ook wel invullen dat hij vast geen Trumpie is :)

Ah ok.. als Russel Brand het zegt!
Misschien moet hij Trump straks maar gaan verdedigen IPV Guiliani.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_197522131
quote:
Heb je nou die breakdown hierover gekeken ook of niet?

|:(
People assume too much.
  woensdag 20 januari 2021 @ 08:58:03 #50
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_197522435
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:27 schreef very het volgende:

[..]

Is dat echt nog nodig dan?
Lijkt me best duidelijk hoe de media hiermee omgaat en met weke wereldplannen hij dwars ligt (klimaat, geest reset).

En verder bieden de door mij getoonde video's ook onderbouwing.
Ja, jou lijkt dat duidelijk. Je vraagt mensen om minstens één video te bekijken...op grond waarvan? Het stukje zou over praktisch iedereen hebben kunnen gaan. "Framing", "haatcampagne". Allemaal vage begrippen. En dan dans je er ook nog eens omheen: "ik kijk niet alles, hoor."
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')