abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197510645
Vandaag geef ik jullie een kans mij tot nieuwe inzichten te laten komen. Het vergt alleen wel een paar minuten van je tijd.

Continu verklaard men mij voor gek wanneer ik aangeef niet per se anti-Trump te zijn.
Nagenoeg uitsluitend gaat men er dan al automatisch van uit dat ik dan wel Pro-Trump moet zijn, maar dit is ook niet het geval. Mijn politieke visie valt niet echt aan één stroming op te hangen.
Maar wel ben ik behoorlijk Anti-Anti-Trump.

Dit gegeven lijkt voor veel mensen lastig te begrijpen, en ik denk dat dit vooral komt omdat de polarisatie op dit moment zo gigantisch is, mede dankzij de media. Want ruimte voor nuances en/of argumenten die in het voordeel van Trump zouden pleiten is er niet meer bij, want voor je het weet ben je alleen maar weer bezig je eigen visie te verdedigen en alle verwijten of persoonlijke aantijgingen te ontkrachten. Inhoudelijk van gedachten wisselen op dit onderwerp lijkt nagenoeg onmogelijk. Zelfs in Nederland, waar we toch best neutraal naar de situatie zouden moeten kunnen kijken.

En mijn overtuiging is dus dat de framing van Trump zijn weerga niet kent, en dat dus lang niet alle aantijgingen zomaar kloppen. Ik geloof dat deze man de grootste haatcampagne OOIT over zich heen heeft gekregen omdat hij simpelweg niet wil meespelen met de rest van de grote jongens. Of in ieder geval niet volgens hun regels. En dus moet ie gehaat worden, want hij moet z.s.m. weer opbokken opdat er weer een nieuw poppetje zijn plek kan innemen die wel gewoon springt wanneer hem dat verteld wordt.

Maar goed, ik kijk ook niet alles wat ie zegt en ik kijk ook niet alles wat de andere zeggen, dus echt zeker weten doe ik het niet. Ik vind het alleen erg aannemelijk, gezien de hoeveelheid ongenuanceerde stront die ik elke keer weer lees en waarvan ik na het lezen van de headline eigenlijk al weet dat het weinig met feiten te maken zal hebben maar vooral met het creëren van een sfeer omtrent de persoon Trump.

Nu wil ik jullie een paar video's voorleggen met de vraag hiernaar te kijken en erop te reageren.
Maar dan dus wel graag zonder de vooroordelen die bijna onlosmakelijk verbonden lijken te zijn aan iedereen die zich niet duidelijk uitspreekt TEGEN Trump.

Dus het verzoek om (op z'n minst één) van onderstaande video's kijken en daar dan inhoudelijk op te reageren. Klopt het niet wat deze "comedian" ons laat zien? Doet hij aan cherry picking?
Of praat hij gewoon poep en is het ook maar een gekkie?

Graag wel dan met onderbouwing komen voor de antwoorden die je geeft, want alles wat hij hier namelijk zegt lijkt lijnrecht tegenover te staan wat ik iedereen om me heen hoor zeggen.
Maar als ik die mensen dan om onderbouwing vraag dan "heeft men wel wat beters te doen".

Daar gaan we!

Trump VS Biden. Who is worse?

Who disrespected COVID the most?

Who disrespects colored people the most?

Who disrespects LGBTQ the most?

Who disrespects the military the most?

Who disrespects disabled people the most?

[ Bericht 0% gewijzigd door very op 19-01-2021 18:16:12 ]
People assume too much.
pi_197510832
very topic, niet gelezen
pi_197511164
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:53 schreef pferdfahrer het volgende:
very topic, niet gelezen
Is ook wel veel tekst natuurlijk.
People assume too much.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:23:21 #5
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_197511354
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:43 schreef very het volgende:
Vandaag geef ik jullie een kans mij tot nieuwe inzichten te laten komen. Het vergt alleen wel een paar minuten van je tijd.

Continu verklaard men mij voor gek wanneer ik aangeef niet per se anti-Trump te zijn.
Nagenoeg uitsluitend gaat men er dan al automatisch van uit dat ik dan wel Pro-Trump moet zijn, maar dit is ook niet het geval. Mijn politieke visie valt niet echt aan één stroming op te hangen.
Maar wel ben ik behoorlijk Anti-Anti-Trump.

Dit gegeven lijkt voor veel mensen lastig te begrijpen, en ik denk dat dit vooral komt omdat de polarisatie op dit moment zo gigantisch is, mede dankzij de media. Want ruimte voor nuances en/of argumenten die in het voordeel van Trump zouden pleiten is er niet meer bij, want voor je het weet ben je alleen maar weer bezig je eigen visie te verdedigen en alle verwijten of persoonlijke aantijgingen te ontkrachten. Inhoudelijk van gedachten wisselen op dit onderwerp lijkt nagenoeg onmogelijk. Zelfs in Nederland, waar we toch best neutraal naar de situatie zouden moeten kunnen kijken.

En mijn overtuiging is dus dat de framing van Trump zijn weerga niet kent, en dat dus lang niet alle aantijgingen zomaar kloppen. Ik geloof dat deze man de grootste haatcampagne OOIT over zich heen heeft gekregen omdat hij simpelweg niet wil meespelen met de rest van de grote jongens. Of in ieder geval niet volgens hun regels. En dus moet ie gehaat worden, want hij moet z.s.m. weer opbokken opdat er weer een nieuw poppetje zijn plek kan innemen die wel gewoon springt wanneer hem dat verteld wordt.

Maar goed, ik kijk ook niet alles wat ie zegt en ik kijk ook niet alles wat de andere zeggen, dus echt zeker weten doe ik het niet. Ik vind het alleen erg aannemelijk, gezien de hoeveelheid ongenuanceerde stront die ik elke keer weer lees en waarvan ik na het lezen van de headline eigenlijk al weet dat het weinig met feiten te maken zal hebben maar vooral met het creëren van een sfeer omtrent de persoon Trump.

Nu wil ik jullie een paar video's voorleggen met de vraag hiernaar te kijken en erop te reageren.
Maar dan dus wel graag zonder de vooroordelen die bijna onlosmakelijk verbonden lijken te zijn aan iedereen die zich niet duidelijk uitspreekt TEGEN Trump.

Dus het verzoek om (op z'n minst één) van onderstaande video's kijken en daar dan inhoudelijk op te reageren. Klopt het niet wat deze "comedian" ons laat zien? Doet hij aan cherry picking?
Of praat hij gewoon poep en is het ook maar een gekkie?

Graag wel dan met onderbouwing komen voor de antwoorden die je geeft, want alles wat hij hier namelijk zegt lijkt lijnrecht tegenover te staan wat ik iedereen om me heen hoor zeggen.
Maar als ik die mensen dan om onderbouwing vraag dan "heeft men wel wat beters te doen".
Is het niet ietwat curieus om mensen om onderbouwing te vragen, wanneer je die zelf niet of nauwelijks levert? Niet nader aangeduide media, aantijgingen en grote jongens zijn geen argumenten.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 januari 2021 @ 18:28:58 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197511458
Om de TT te beantwoorden: Trump, vrij duidelijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197511615
Trump
pi_197511621
Ik zeg gewoon Biden omdat iedereen hier Trump gaat zeggen
pi_197511657
Ik zeg gewoon Trump omdat iedereen hier Biden gaat zeggen omdat de rest Trump zegt
pi_197512251
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:28 schreef heywoodu het volgende:
pi_197512683
Tja, Biden denkt een keuken tafel te zijn... Lastige keuze.
https://www.bitchute.com/video/yyY7hdQ7k6Z4/
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:48:24 #12
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197513332
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:24 schreef Sponsje88 het volgende:
Tja, Biden denkt een keuken tafel te zijn... Lastige keuze.
https://www.bitchute.com/video/yyY7hdQ7k6Z4/
Dementia Joe :o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 20:14:50 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_197514168
Ook al slaapt Biden door zijn hele 4 jaar heen.
Dan was Trump nog steeds de slechtere.

Nee geintje.

Serieus gezien moet Biden het echt wel heel erg bont maken om Trump te overtreffen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_197514386
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:28 schreef heywoodu het volgende:
Nu nog de OP beantwoorden aub :Y
People assume too much.
pi_197514449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:23 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Is het niet ietwat curieus om mensen om onderbouwing te vragen, wanneer je die zelf niet of nauwelijks levert? Niet nader aangeduide media, aantijgingen en grote jongens zijn geen argumenten.
Is dat echt nog nodig dan?
Lijkt me best duidelijk hoe de media hiermee omgaat en met weke wereldplannen hij dwars ligt (klimaat, geest reset).

En verder bieden de door mij getoonde video's ook onderbouwing.
People assume too much.
pi_197514544
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:14 schreef theguyver het volgende:
Ook al slaapt Biden door zijn hele 4 jaar heen.
Dan was Trump nog steeds de slechtere.

Nee geintje.

Serieus gezien moet Biden het echt wel heel erg bont maken om Trump te overtreffen.
Maar...hoezo dan? Want als ik deze filmpjes kijk, en volgens mij zijn ze redelijk feitelijk (want onderbouwing met uitspraken etc), lijken alle serieuze klachten over zijn beleid redelijk anders te zitten dan wat men doet lijken.

En ik wil er best aan dat hij inderdaad superkut is en onwijs veel fout deed, maar toon dat eens aan :)
Want ik hoor bijna iedereen het voorbeeld geven over hoe hij met COVID is omgegaan en dat dat een kwalijke zaak was. Bovenstaand genoemd filmpje lijkt hier toch een ander licht op te schijnen.
People assume too much.
pi_197514616
Tvp.
pi_197514652
Is echt 'n grote verschil? Zelfde agenda hebben(re: de grote coronashow)? Beide poppen in de poppenkast/rolspelers in de TV drama zijn.
They don't call it the political theatre for nothing.
IMO
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197514723
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:36 schreef Tingo het volgende:
Is echt 'n grote verschil? Zelfde agenda hebben(re: de grote coronashow)? Beide poppen in de poppenkast/rolspelers in de TV drama zijn.
They don't call it the political theatre for nothing.
IMO
Nou, er is inderdaad nogal een verschil ja.

Jammer wel... Besluit ik eens in BNW te posten in de hoop op een wat serieuzere en inhoudelijker discussie, maar lijkt nog niet echt van de grond te komen.

Waarom is dit onderwerp zo lastig normaal bespreekbaar te maken? 8)7
People assume too much.
pi_197514952
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:40 schreef very het volgende:

[..]

Nou, er is inderdaad nogal een verschil ja.

Jammer wel... Besluit ik eens in BNW te posten in de hoop op een wat serieuzere en inhoudelijker discussie, maar lijkt nog niet echt van de grond te komen.

Waarom is dit onderwerp zo lastig normaal bespreekbaar te maken? 8)7
Het was maar m'n mening.
Ik heb politiek voor jarenlang niet serieus genomen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197514990
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:50 schreef Tingo het volgende:

[..]

Het was maar m'n mening.
Ik heb politiek voor jarenlang niet serieus genomen.
Sorry, niet mijn hele post was een reactie op jou... Enkel de eerste zin. Maar ja, er is inderdaad nogal een verschil in richting die men op wil vooral. Dat het alsnog een poppenkast is is zeker geen understatement :)
People assume too much.
pi_197515063
Ik ken Biden nog niet echt, maar ik denk dat het grootste verschil is dat Biden er veel meer voor het Amerikaanse volk is en Trump vooral zichzelf en zijn familie en vrienden. Het opzetten van zijn achterban tegen het Amerikaanse volk is natuurlijk gewoon schandelijk.

Wat jij een haatcampagne noemt, is volgens mij gewoon het met feiten weerleggen van de leugens van Trump.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_197515142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:55 schreef Hallojo het volgende:
Ik ken Biden nog niet echt, maar ik denk dat het grootste verschil is dat Biden er veel meer voor het Amerikaanse volk is en Trump vooral zichzelf en zijn familie en vrienden. Het opzetten van zijn achterban tegen het Amerikaanse volk is natuurlijk gewoon schandelijk.

Wat jij een haatcampagne noemt, is volgens mij gewoon het met feiten weerleggen van de leugens van Trump.
Nou nee, niet echt. Ik bedoel wel echt een haatcampagne. Het feit dat je tegenwoordig al een egoïstische racistische wappie bent als je niet uitgesproken Anti-Trump bent, toont al aan dat de media dus echt elke vorm van nuance weglaat.
En als je wilt kan ik best op zoek gaan naar voorbeelden van dit soort berichtgeving, maar de video's uit de OP bespreken ze ook.

Om een voorbeeld te noemen: één van de grootste verwijten is dat hij zo ontzettend slecht heeft gehandeld tijdens de pandemie. Maar...is dat zo? Klopt die aantijging wel of heeft hij gewoon gedaan wat enigszins logisch te noemen was?
People assume too much.
pi_197515353
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:59 schreef very het volgende:

[..]

Nou nee, niet echt. Ik bedoel wel echt een haatcampagne. Het feit dat je tegenwoordig al een egoïstische racistische wappie bent als je niet uitgesproken Anti-Trump bent, toont al aan dat de media dus echt elke vorm van nuance weglaat.
En als je wilt kan ik best op zoek gaan naar voorbeelden van dit soort berichtgeving, maar de video's uit de OP bespreken ze ook.

Om een voorbeeld te noemen: één van de grootste verwijten is dat hij zo ontzettend slecht heeft gehandeld tijdens de pandemie. Maar...is dat zo? Klopt die aantijging wel of heeft hij gewoon gedaan wat enigszins logisch te noemen was?
Dat de media in de VS gekleurder nieuws brengen dan in bijvoorbeeld Nederland ben ik wel met je eens. Sensatie verkoopt. Dat zie je in Nederland aan bijvoorbeeld de Telegraaf.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_197515481
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:07 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Dat de media in de VS gekleurder nieuws brengen dan in bijvoorbeeld Nederland ben ik wel met je eens. Sensatie verkoopt. Dat zie je in Nederland aan bijvoorbeeld de Telegraaf.
Maar ... Is het geschetste beeld nou waar of niet waar?
People assume too much.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')