ja gaat het te hard naar beneden ?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:28 schreef Noordzijde het volgende:
In dit tempo zit je volgende week op 2500 besmettingen. En dan avondklok erbij, lachwekkend.
Ho ho, ik bespeur hier toch wat insinuaties en leeftijdsdiscriminatie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik doel meer op dat van al die leeftijdsgroepen de groep die het meeste besmet wordt ook het meeste risico heeft. Dat is toch bizar?
Wat wil je hier nou mee zeggen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja gaat het te hard naar beneden ?
Die Britten sequencen zo fantastisch veel en hebben toch 2 maanden nodig gehad om hun eigen variant te ontdekken als significante factor. Dat zet ook te denken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh? Ik dacht pas in december toen alle versoepelingen nét weer werden teruggedraaid...
Joh, dat maakt het niet ineens oké allemaal.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:29 schreef Mansjester het volgende:
Doe nou niet alsof jullie verbaasd zijn over die avondklok, dat zag je echt van mijlenver aankomen afgelopen week
Omdat het netjes wordt ingeweekt zoals altijd, hoef je het natuurlijk geen goede doeltreffende maatregel te vinden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:29 schreef Mansjester het volgende:
Doe nou niet alsof jullie verbaasd zijn over die avondklok, dat zag je echt van mijlenver aankomen afgelopen week
Je hebt gelijk ik moet voorzichtig zijn voordat de ANBO langskomtquote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ho ho, ik bespeur hier toch wat insinuaties en leeftijdsdiscriminatie.
Kreeg vandaag nog een berichtje van een vriend uit de UK. Regel is niet praten zonder mondkapje in de kantine. Iedereen zit daar weliswaar op 1,5 meter, maar praat toch luidkeels met elkaar. Zo nog veel meer voorbeelden uit de UK. Ze doen en deden er echt heel weinig aan.quote:
Welke routekaart?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat dalen de cijfers toch hard. Middelbare scholen dicht zorgt voor resultaat! Of we hebben allemaal ineens goede voornemens en gedragen ons beter, kan ook.
Wanneer wordt er geprojecteerd dat we in dit tempo onder de 1200 gaan?
Als dat over een paar weken is mag er wel gewoon duidelijkheid zijn over die Britse variant. En als het niet zo erg is als aanvankelijk gedacht dan moeten de basisscholen open er verder versoepelen conform routekaart.
Zeker, dat zeg ik ook niet. Ben er zelf natuurlijk ook zwaar op tegenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Joh, dat maakt het niet ineens oké allemaal.
Nou ja we zijn ook wel aardig op slot gegaan in dec. Met kerst nog een opleving die viel te verwachten maar uiteindelijk doet deze lockdown zijn werk natuurlijk wel... alleen niet hard genoeg vindt men.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat dalen de cijfers toch hard. Middelbare scholen dicht zorgt voor resultaat! Of we hebben allemaal ineens goede voornemens en gedragen ons beter, kan ook.
Laten we het hopen. Dat hopen we allemaal. Maar op hoop kan je geen beleid voeren. Zeker niet als de signalen voorlopig wijzen op een uitwerking die niet in de buurt komt van onze hoop.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik zo'n gevoel van dat dat ontzettend gaat meevallen. Ben benieuwd over een maand ofzo.
Maar experts uit het VK ons daar voor waarschuwen en dat ook kunnen onderbouwen met rapporten, dan is het toch niet raar dat wij voorzichtig doen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wij krijgen via de media dat soort dingen niet mee, daarom denk ik dat het relatief meevalt met de Britse variant. Kan ongelijk hebben hoor.
Het wijst er eens te meer op dat die hele B100-variant al langer in Nederland zou kunnen zijn. En dat 'van 1 naar 12% in twee weken' dan niet klopt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die Britten sequencen zo fantastisch veel en hebben toch 2 maanden nodig gehad om hun eigen variant te ontdekken als significante factor. Dat zet ook te denken.
B100?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het wijst er eens te meer op dat die hele B100-variant al langer in Nederland zou kunnen zijn. En dat 'van 1 naar 12% in twee weken' dan niet klopt.
Het punt is dat er helemaal niet voorzichtig wordt gedaan. Dat is gewoon niet mogelijk in deze situatie. De scholen nog langer dicht laten is echt niet 'voorzichtig' op wat voor manier dan ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar experts uit het VK ons daar voor waarschuwen en dat ook kunnen onderbouwen met rapporten, dan is het toch niet raar dat wij voorzichtig doen?
Anders krijg je sowieso achteraf gezeik, "ze wisten het en deden niks"
Ja ik wist 't ff niet meer. B114? Of B117?quote:
Mee eens, voorzichtigheid in deze fase lijkt me goed en terecht. Of willen we allemaal weer een maart scenario waarin we nog tegen elkaar zeiden: ach, dat zal vast wel los lopen daar in China/Italië?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar experts uit het VK ons daar voor waarschuwen en dat ook kunnen onderbouwen met rapporten, dan is het toch niet raar dat wij voorzichtig doen?
Los van de hele discussie rond een avondklok.
Ik vind het meer een plaaggeest.quote:
Juah, maar dat doet er verder niet zo veel toe? Je maakt een schatting van de aanwezigheid, wekelijks, en als het er weinig is is het er weinig. Wel altijd lastig dat die 1% zeer onnauwkeurig is - relatief onnauwkeuriger dan de 12% - dus dat je niet zomaar kunt zeggen dat het een factor 12 scheelt (in een periode van een maand overigens, niet 2 weken).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het wijst er eens te meer op dat die hele B100-variant al langer in Nederland zou kunnen zijn. En dat 'van 1 naar 12% in twee weken' dan niet klopt.
Drommels en nog eens drommels.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja ik wist 't ff niet meer. B114? Of B117?
De Britse variant wordt in de wandelgangen ook wel Vlugge Japie genoemdquote:
Voorzichtigheid is goed en terecht. Voorbarig handelen is ook kwalijk. Nogmaals, het is niet dat deze maatregel(en) geen schade tot gevolg hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, voorzichtigheid in deze fase lijkt me goed en terecht. Of willen we allemaal weer een maart scenario waarin we nog tegen elkaar zeiden: ach, dat zal vast wel los lopen daar in China/Italië?
Beetje raar is het wel... hoe is het met de Zuid Afrikaanse versie eigenlijk , sneuvelen jongeren inmiddels bij bosjes?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Los van de hele discussie rond een avondklok.
Vergeet de Braziliaanse variant niet!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Beetje raar is het wel... hoe is het met de Zuid Afrikaanse versie eigenlijk , sneuvelen jongeren inmiddels bij bosjes?
Die is gelukkig nog niet zoveel gespot in Europe, verwacht daar ook nog wel meer data van hoe dat zit.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Beetje raar is het wel... hoe is het met de Zuid Afrikaanse versie eigenlijk , sneuvelen jongeren inmiddels bij bosjes?
Probleem is dat men niet weet of ze voorbarig gaan handelen, dus is het kiezen tussen 2 kwaden lijkt me.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voorzichtigheid is goed en terecht. Voorbarig handelen is ook kwalijk. Nogmaals, het is niet dat deze maatregel(en) geen schade tot gevolg hebben.
Je weet zelf ook wel dat niemand een maart scenario wil, dat is een beetje flauw.
Is dat jouw criterium?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee, 4 weken geleden zat het op 9800 nu 4300. Dus 3200 is een betere schatting voor volgende week.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:28 schreef Noordzijde het volgende:
In dit tempo zit je volgende week op 2500 besmettingen. En dan avondklok erbij, lachwekkend.
Oh ik dacht ergens twee weken te hebben gelezen. Het is best interessant. Is die Britse variant niet allang wijder verspreid en hadden we ten tijde van de piek in december niet al veel meer van die cases?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Juah, maar dat doet er verder niet zo veel toe? Je maakt een schatting van de aanwezigheid, wekelijks, en als het er weinig is is het er weinig. Wel altijd lastig dat die 1% zeer onnauwkeurig is - relatief onnauwkeuriger dan de 12% - dus dat je niet zomaar kunt zeggen dat het een factor 12 scheelt (in een periode van een maand overigens, niet 2 weken).
Ik denk dat er nog wat maatregelen bij moeten komen ivm de Duitse versie waar ik vanmorgen over las.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:37 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Vergeet de Braziliaanse variant niet!
Misschien kan het ook niet sneller? Het gaat in ieder geval wel sneller stijgen zodra die disproportionele avondklok er is en vervolgens er weer af gaat.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nou ja we zijn ook wel aardig op slot gegaan in dec. Met kerst nog een opleving die viel te verwachten maar uiteindelijk doet deze lockdown zijn werk natuurlijk wel... alleen niet hard genoeg vindt men.
Ja maar niet door een virus.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat weten we niet. Lijkt niet zo waarschijnlijk als je in ogenschouw neemt hoe relatief weinig B117 is aangetroffen in Nederland.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh ik dacht ergens twee weken te hebben gelezen. Het is best interessant. Is die Britse variant niet allang wijder verspreid en hadden we ten tijde van de piek in december niet al veel meer van die cases?
En dat is het probleem. Er wordt niet gekozen tussen 2 kwaden, er wordt puur en alleen naar het OMT gekeken. Er wordt niet gekeken of er een alternatief is en wat de schade kan zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Probleem is dat men niet weet of ze voorbarig gaan handelen, dus is het kiezen tussen 2 kwaden lijkt me.
Zou niet de eerste keer zijn dat de Duitsers ons onder voet lopen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wat maatregelen bij moeten komen ivm de Duitse versie waar ik vanmorgen over las.
Die dragen een Duitse helm over hun kroontje?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wat maatregelen bij moeten komen ivm de Duitse versie waar ik vanmorgen over las.
Dat klinkt logisch. Maar ja, zo weinig data er over dat het onmogelijk is om te zeggen op dit moment.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh ik dacht ergens twee weken te hebben gelezen. Het is best interessant. Is die Britse variant niet allang wijder verspreid en hadden we ten tijde van de piek in december niet al veel meer van die cases?
Ik denk dat we allemaal eigenlijk wel onze twijfels hebben bij de cijfers van de diverse mutaties. Johnson wil ook graag het virus de schuld kunnen geven ipv zijn eigen falen in december. Zelfde geldt voor Zuid afrika.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mwa dat lijkt me niet helemaal juist/terecht. OMT adviezen zijn reeds eerder door het kabinet naast zich neergelegd dus er zal best een gedegen afweging gemaakt worden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat is het probleem. Er wordt niet gekozen tussen 2 kwaden, er wordt puur en alleen naar het OMT gekeken. Er wordt niet gekeken of er een alternatief is en wat de schade kan zijn.
Het OMT wil het, het kabinet luistert naar het OMT dus het komt er. Er wordt (zo lijkt het in elk geval) geen enkel oog te zijn voor de gevolgen die de maatregelen hebben op andere vlakken dan volksgezondheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |