Dat laatste vooral.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:53 schreef KennyPowers het volgende:
Prima
Geen last van (tot het weer langer licht is)
heeft u een glazen bol ?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:57 schreef JohnDDD het volgende:
Vreselijke, onnodige maatregel die bovendien niet helpt.
Moest je niet toevallig naar een familielid om te mantelzorgen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:27 schreef Ringo het volgende:
Tyft op met je avondklok.
Ik kom niet vaak buiten na achten sinds maart vorig jaar, maar ‘niet vaak’ is niet ‘nooit’ en ik behoud graag het recht om het te doen.
Nee, ik ‘moet’ gewoon naar buiten voor een rondje fietsen op een tijdstip dat het lekker rustig is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:30 schreef Wegenbouwer het volgende:
Moest je niet toevallig naar een familielid om te mantelzorgen?
40% werkte geen enkele dag thuisquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:36 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Ja eerste lockdown en 40%.
Ben het verder ook wel eens hoor, maar volgens mij zijn er geen juridische mogelijkheden om kantoren aan te pakken (wel eens gelezen oid)?
Ja dit dus hier precies hetzelfde maar ook omdat de inpakkers dan bijna alles alweer hebben aangevuld voor de volgende dag.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik doe m'n boodschappen om half tien 's avonds omdat het dan lekker uitgestorven is in de supermarkt. Nu moet ik met de rest van het volk
Ze moeten wel, om een ophokplicht en regioverbod te voorkomen. Dan is een avondklok "the lesser evil"quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:57 schreef Houtenbeen het volgende:
PVDA en GL gaan de avondklok steunen in de tweede kamer.
Ze mogen best wel wat meer gaan controleren bij kantoren inderdaad.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Nou ben ik een vrij simpel persoon. Ik stap in de ochtend in de auto (drukke ochtendspits) en ga naderhand weer naar huis tijdens de drukke avondspits. Het is dus superdruk op kantoren, fabrieken en dergelijke.
Ik ga ook weleens s’avonds naar de supermarkt en zie een wandelaar met zijn hondje en een tiental mensen in de supermarkt.
Hoe gaat een avondklok contactmomenten verminderen terwijl, mijn inziens, de werkgevers mensen blijven aanmoedigen naar werk te komen tussen 08.00 en 18.00?
Nu weet Teletekst het:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat weet niemand.
Ik hoop nooit.
'9 februari'quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:03 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nu weet Teletekst het:
vanaf as vrijdagavond tm 9 februari wsch.
95 piek.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:02 schreef Starhopper het volgende:
Hoe hoog gaat de boete worden voor het overtreden van de avondklok?
20:00 tot 4:00 is een vrij vreemde keuze. Zijn er veel Nederlanders die om 4:00 uur de baan opmoeten?quote:
Dat valt nog meequote:
Savondsquote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:45 schreef de_boswachter het volgende:
wanneer zou die avondklok eigenlijk in moeten gaan?
20:00 uur is het hoogst haalbare. Meest onderdrukkende regime qua avondklok heeft Frankrijk (18:00 uur), maar daar zijn scholen en winkels gewoon open en mag je met VEEL meer mensen samenkomen. 20 uur kan Rutte nog net verkopen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
20:00 tot 4:00 is een vrij vreemde keuze. Zijn er veel Nederlanders die om 4:00 uur de baan opmoeten?
In Vlaanderen is het 24:00 tot 5:00, in Wallonië en Brussel is het 22:00 tot 6:00.
Ja doe maar. Gifjes plaatsen is hier tegenwoordig ook al uit den boze.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dr. Evil er wel even bij dan.
Ook lekker als straks in maart de zomertijd ingaat.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:10 schreef core2duo het volgende:
De avondklok zal wel tot in april van kracht blijven. Mogelijk wordt onze vrijheid nog verder ingeperkt door het aantal bezoekers te verlagen. Daarmee hebben we een van de meest onderdrukkende Covid-19 regimes van Europa. Wat is de volgende stap van de routekaart?
Ik schat in dat meer mensen ervoor kiezen om niet meer mee te doen. Je kan legaal 48 uur op vakantie naar België (waar een menselijker beleid is), en thuisquarantaine bij terugkeer kun je eventueel laten voor wat het is. Frankrijk is geen reële optie. De winkels zijn open, maar er is een avondklok vanaf 18 uur (alles om de 100-plussers te redden!). Duitsland weet ik niet of je daar nog in komt.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat m daar de 'loophole' zit. Hoe moeilijk kan het zijn om zoiets zelf te maken?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:22 schreef Sjemmert het volgende:
Zo'n werkgevers verklaring geld dat alleen voor die dagen die je moet werken ?
Hoe controleren ze dat ? moet je werkgever dan specifieke datums opgeven oid?
Ik ga er sowieso 1 nodig hebben.
https://nos.nl/artikel/23(...)rraad-te-liggen.htmlquote:Tweede prik hoeft van ministerie niet altijd meer op voorraad te liggen
Het principe dat er voor iedere eerste prik automatisch een tweede op voorraad ligt, is losgelaten. Het ministerie van Volksgezondheid heeft besloten om alle beschikbare Moderna-vaccins direct in te zetten. Daarbij wordt het risico genomen dat de tweede dosis niet tijdig voorradig is.
Precies.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:10 schreef core2duo het volgende:
De avondklok zal wel tot in april van kracht blijven. Mogelijk wordt onze vrijheid nog verder ingeperkt door het aantal bezoekers te verlagen. Daarmee hebben we een van de meest onderdrukkende Covid-19 regimes van Europa. Wat is de volgende stap van de routekaart?
Ik schat in dat meer mensen ervoor kiezen om niet meer mee te doen. Je kan legaal 48 uur op vakantie naar België (waar een menselijker beleid is), en thuisquarantaine bij terugkeer kun je eventueel laten voor wat het is. Frankrijk is geen reële optie. De winkels zijn open, maar er is een avondklok vanaf 18 uur (alles om de 100-plussers te redden!). Duitsland weet ik niet of je daar nog in komt.
Dit vind ik veel ingrijpender dan een avondklokquote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:55 schreef Sirolf het volgende:
[..]
... of de vrijwillige quarantaine eens een keer om gaan zetten naar een verplichting. Als een deel van de mensen die weten dat ze positief getest zijn vrolijk buiten lopen is en blijft het dweilen met de kraan open.
Ik zal speciaal voor jou een topic openen als ik er een krijg. Zo ben ik dan ook wel weer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:27 schreef DW457 het volgende:
Ik ben nu al benieuwd naar al die klaagtopics over boetes van al die FOK!ers die nu heel stoer zeggen dat ze zich hier echt niet aan gaan houden.
Deal!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:37 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik zal speciaal voor jou een topic openen als ik er een krijg. Zo ben ik dan ook wel weer.
Ik lees op de NOSquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:31 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd ook dat m daar de 'loophole' zit. Hoe moeilijk kan het zijn om zoiets zelf te maken?
Dit was precies mijn gedachte, 95 piek is krap aan 2 avondjes kroeg en in mijn dorp wordt toch amper gecontroleerd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:38 schreef zalkc het volgende:
Boetes zijn toch een vorm van klassenjustitie. Voor die 95 euro durf ik het risico wel te lopen in mijn dorpje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2021 17:47:03 ]
Ik heb er moeite mee want het belemmert me om de enige persoon nog te kunnen zien die ik zie buiten m’n bubbel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:49 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
De mensen die hier moeite mee hebben zijn veelal de mensen die zich niet aan de regels houden, prima idee, heb er totaal geen moeite of last van
En wat is de kans dat je een boete krijgt? 1 op 100 misschien?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:40 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Dit was precies mijn gedachte, 95 piek is krap aan 2 avondjes kroeg en in mijn dorp wordt toch amper gecontroleerd.
Dat is niet hoe kansberekening werktquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:52 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
En wat is de kans dat je een boete krijgt? 1 op 100 misschien?
Dan kost een stukje wandelen per keer maar 95 cent.
Dan moet je er dus gewoon schijt aan hebben. Ik zie het probleem niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:47 schreef Azula het volgende:
[..]
Ik heb er moeite mee want het belemmert me om de enige persoon nog te kunnen zien die ik zie buiten m’n bubbel.
En dat door een zooi asociale tyfusmensen die het echt niet snappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |