abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197504958
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vind het wel lastig om op dit moment over versoepelingen te spreken, dat is juist hetgene dat de discussie hier telkens zo laat ontsporen. Dit is wat er telkens voorbij komt:
Persoon A: Ja, ik ben geen voorstander van een avondklok
Persoon B: Ja? Maar als je versoepelt overstromen de ziekenhuizen

Ik ben geen fan van de maatregel 'avondklok', ook omdat er lang niet duidelijk is wat het effect daadwerkelijk is en omdat er op de andere maatregelen al niet gehandhaaft wordt. Dat is wat 't voor mij moeilijk maakt.

Ik begrijp niet waarom het wenselijker is (en daadwerkelijk helpt) om mensen vanaf 8 uur 's avonds te verplichten thuis te zijn dan dat het is om samenscholingen op te breken (wat met de huidige regels al kan), inkomende reizen vanuit risicolanden te beperken indien het om toerisme gaat en de andere maatregelen strakker gaat handhaven.

Voor mij is dat waarom ik moeite met een avondklok heb. Is dit daadwerkelijk de laatste stap die genomen kan worden? Zijn er echt geen andere opties meer? Daar komt voor mij bij dat Kuipers gisteren al aan 't pushen was op nog meer maatregelen.

Ik twijfel echt niet aan het advies vanuit het OMT, maar het wordt belicht vanuit één kant, virusverspreiding. Wat zijn de negatieve gevolgen van een avondklok en zijn die in proportie met de voordelen die het oplevert?
De besmettingen dalen nu, de R daalt

Als ze NU ( eindelijk eens ) goed doorpakken dan werkt dat gewoon op alle vlakken door in 2021.
BCO kan weer gedaan worden, meer versoepelingen mogelijk in maart/april etc

en dat is de enige reden waarom ik voor strenge maatregelen ben, dus ook een avondklok.

een bezoekverbod kan je niet handhaven, thuis werken kan je niet controleren.
blokjes verjaardagen kan je niks tegen doen.

dus het enige wat ze nu nog kunnen invoeren EN eventueel handhaven is een avondklok.
en ja, dat beperkt iemand zijn vrijheid, ik weet het maar wel meer vrijheid mogelijk later in het jaar.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')