Yup. Bouwdepot waarbij de taxatie dan weer mee moet buigen i.v.m. waardevermeerderingquote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:58 schreef Kreator het volgende:
Je hebt hem al gekocht maar je weet nog niet welk budget je hebt?.
Dat is zeker een uitdaging en vermoedelijk kunnen we in de tussentijd inderdaad deels verder sparenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:33 schreef Cinemaniak het volgende:
Het zal ook een uitdaging worden om in deze tijd een aannemer te vinden voor de uitbouw, of gaan jullie dat zelf doen? Als je daarvoor nog maanden moet wachten, kun je eventueel gaan sparen.
Wat ga je dan met de keuken doen? Wel alvast een nieuwe vloer en de bar eruit slopen? Gewoon interesse hoor, want mijn vriendin en ik hebben exact dezelfde situatie op het moment. Alleen kan onze (bevriende) aannemer veel eerder beginnenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:50 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dat is zeker een uitdaging en vermoedelijk kunnen we in de tussentijd inderdaad deels verder sparen. We hopen ergens na de bouwvak te beginnen daarmee.
Tijdelijk bivakkeren in een oude mensen huisquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:08 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
Wat ga je dan met de keuken doen? Wel alvast een nieuwe vloer en de bar eruit slopen? Gewoon interesse hoor, want mijn vriendin en ik hebben exact dezelfde situatie op het moment. Alleen kan onze (bevriende) aannemer veel eerder beginnen
Die is alleen bereikbaar met een vlizo trapquote:
Thanks! Doet nog wel een beetje zeer hoor, de grote stad verlaten. Maar met de huidige markt waren onze wensen gewoon niet te combineren met de gewenste woonplaats.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:55 schreef SEMTEX het volgende:
Benieuwd naar jullie vorderingen en een moedig besluit
Plastic tuinstoelen in de voortuin en kut roepen naar de buurvrouwquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:23 schreef DrMarten het volgende:
Tap installeren in de keuken, asbak op de bar, Perzisch tapijtje op de eettafel en verder niks meer aan doen
Apart zeg ! Is ook vast wel een verzamelaar ofzo wel voor te vindenquote:Op woensdag 20 januari 2021 09:35 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Die is alleen bereikbaar met een vlizo trap. De houten vloer van de zolder is wel het vermelden waard (en zal ik een foto van maken als we de sleutel hebben). Die bestaat namelijk uit oude sigarenmallen, meegenomen van de fabriek waar de man des huizes ooit werkte.
Ben benieuwd ! Leuk dat je je verhaal hier met ons wilt delenquote:Op maandag 25 januari 2021 16:50 schreef Debsterr het volgende:
Zojuist goed nieuws vanuit de hypotheekadviseur, verwachting is dat gewenste bouwdepot geen probleem gaat zijn. Dus dat maakt het weer wat duidelijker wat we kunnen gaan doen.
Wordt de bijkeuken gesloopt?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 08:42 schreef Debsterr het volgende:
Okay, eerste grove prijsinschatting voor de aanbouw is binnen, vind hem toch wel heftig... plat dak realiseren we zelf, stucwerk regelen we zelf, eigenlijk echt alleen ruwbouw. Voorlopige prijs: 27k. Ben heel benieuwd of dit nu echt zo duur is als het voelt.
Yep, dat zit er wel bij in. En idd, het is niet echt de meest gunstige positie als klant momenteel want werk vinden ze toch wel..quote:Op dinsdag 26 januari 2021 08:47 schreef archito het volgende:
[..]
Wordt de bijkeuken gesloopt?
Voor een uitbouw van 18m2 klinkt 27k me niet heel gek in de oren. Het is een dure tijd om te verbouwen.
Slim ja, dan wordt het wellicht duidelijker!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:57 schreef monsterd. het volgende:
Vraag eens een offerte op met werkzaamheden erin die je nu zelf wilt doen. Kun je beter mee vergelijken.
Als jullie beneden aanpakken, neem je dan ook de verwarming mee en het vernieuwen van elektra?
Kunststof of RVSquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:23 schreef Debsterr het volgende:
We zijn ondertussen wel druk bezig met het keukenontwerp en gaan morgen langs met iemand die de bouwkundige tekening kan maken voor ons voor de aanbouw.
Weet iemand zo welke soort keukenwerkbladen uit 1 stuk gemaakt kunnen worden bij een lengte van +4 meter?
Poeh, dat is wel lang hoor. Denk dat je dat de keuze wel erg beperkt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:23 schreef Debsterr het volgende:
We zijn ondertussen wel druk bezig met het keukenontwerp en gaan morgen langs met iemand die de bouwkundige tekening kan maken voor ons voor de aanbouw.
Weet iemand zo welke soort keukenwerkbladen uit 1 stuk gemaakt kunnen worden bij een lengte van +4 meter?
ik ben in oktober begonnen met hypotheek en kan pas passeren op 8 maart :/ (duurt lang en adviseur is niet bepaald een fijne hebben we gemerkt in proces... overal achteraan zitten.. dingen niet vermelden.. etc. etc.. )..quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:22 schreef Debsterr het volgende:
Pffff, hypotheek nog niet rond, erg veel extra documentatie nodig i.v.m. het eigen bedrijf van mijn vriend (inkomsten niet meegeteld/nodig voor de hypotheek i.v.m. loondienst inkomen) wat ergens wel logisch is nu in Corona tijd, maar wel vervelend dat het zo lang duurt.
Thanks!! Dat helpt zeker.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:14 schreef MevrouwKees het volgende:
voor je beeldvorming:
ik heb met mijn offerte getekend.
uitbouw van 5 m breed en 4 m diep
lichtstraat in uitbouw
creëren van bijkeuken in garage
vloerverwarming aanleggen door hele beneden verdieping (dus infrezen maar ook verdelers etc)
nieuwe voordeur, achterdeur, schuifpui (kunststof)
alle elektra in uitbouw
alle installatiewerk keuken
alles gestuced
alles sausklaar
55000 euro
Ja waarschijnlijk gaat er een naadje in komen, ter hoogte van de kookplaat. Liever materiaal dat we echt mooi vinden dan per se uit 1 stuk.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 09:46 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Poeh, dat is wel lang hoor. Denk dat je dat de keuze wel erg beperkt.
Maar er zijn toch ook wel bladen die over die lengte vrij naadloos in elkaar kunnen overlopen ?
Ons aanrecht is van graniet en komt via de grafzerkenmeneer.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:21 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ja waarschijnlijk gaat er een naadje in komen, ter hoogte van de kookplaat. Liever materiaal dat we echt mooi vinden dan per se uit 1 stuk.
Oh das ook nog een goeie tip ja! En oven wordt voor mij ook een belangrijke, ik wil graag voldoende ruimte hebben om echt goed te bakken. Magnetron functie gebruiken we nagenoeg nooit nu met de kleine combi, dus die kan eventueel in de toekomst in de bijkeuken.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ons aanrecht is van graniet en komt via de grafzerkenmeneer.
Via hem konden wij door de enorme hal dwalen van de groothandel en keuze maken.
Het blad is uit éen stuk, in L vorm. Met een onzichtbare naad t.h.v. de kookplaat.
Hij kwam inmeten en plaatsen. Eh heeft er ervaring mee. He restant van de plaat was voor hem.
Eigenlijk had ik een échte oven en niet een combi moeten kiezen.
Want in een goeie keuken met glad en ruim aanrecht (om deeg te rollen enzo) wordt koken een Cul hobby.
En hou rekening met de plaats van de afvalbak, want die staat ‘altijd’ in de weg voor een aanrechtkastje, of vér in de hoek.
Succes!
Ik heb ook nog geen seconde spijt van een normale oven. Magnetron gebruik ik ook nog wel eens, maar die staat in de trapkast.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:44 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oh das ook nog een goeie tip ja! En oven wordt voor mij ook een belangrijke, ik wil graag voldoende ruimte hebben om echt goed te bakken. Magnetron functie gebruiken we nagenoeg nooit nu met de kleine combi, dus die kan eventueel in de toekomst in de bijkeuken.
Afvalbak zaten we ook al over na te denken idd, maar we gaan waarschijnlijk voor een los bakje op het aanrecht tijdens het koken en de prullenbak zelf in de bijkeuken, of wellicht een klein systeem in een keukenkastje.
Ja dat! Ik bedoel, waar gebruik je een magnetron nou echt voor? Popcorn, en... dat was het wel? Misschien als er ooit een baby is dat het handig is maar ja, das ook maar een fase.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:44 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik heb ook nog geen seconde spijt van een normale oven. Magnetron gebruik ik ook nog wel eens, maar die staat in de trapkast.
Ik ben een vrijgezelle man, dus zo nu en dan een magnetronmaaltijdquote:Op maandag 22 februari 2021 10:07 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ja dat! Ik bedoel, waar gebruik je een magnetron nou echt voor? Popcorn, en... dat was het wel? Misschien als er ooit een baby is dat het handig is maar ja, das ook maar een fase.
Wij ontdooien er wel eens het brood erin of maken er sausjes in warm; maar bij ons staat de magnetron in de kelderkast voor die paar keer dat we hem nodig hebben.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:07 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ja dat! Ik bedoel, waar gebruik je een magnetron nou echt voor? Popcorn, en... dat was het wel? Misschien als er ooit een baby is dat het handig is maar ja, das ook maar een fase.
Ja, dat traject is langdradig daar kunnen veel users hier over meepratenquote:Op donderdag 25 februari 2021 13:56 schreef Debsterr het volgende:
Wat moet je toch gruwelijk veel documenten aanleveren de hele tijd aan iedereen. En dat ter onderbouwing van een spaarpotje, wat echt echt niet veel is. Maar goed, we komen er wel!
IKEA keuken toch? Heb je daar ook de apparatuur vandaan?quote:Op donderdag 25 februari 2021 16:35 schreef Puala het volgende:
Ik heb een combi oven die eigenlijk wel prima bevalt
Zeker. Oven en combi is een smaksak. Oh en reinigingsprogramma is het extra geld voor een oven dubbel en dwars waardquote:Op donderdag 25 februari 2021 16:42 schreef Debsterr het volgende:
[..]
IKEA keuken toch? Heb je daar ook de apparatuur vandaan?
JA dat zelf reinigende gedoetje is een mustquote:Op donderdag 25 februari 2021 16:43 schreef Puala het volgende:
[..]
Zeker. Oven en combi is een smaksak. Oh en reinigingsprogramma is het extra geld voor een oven dubbel en dwars waard
En kijk voor de apparatuur ook verder dan de keukenboer. Kan aanzienlijk schelen in prijs (tenzij Ikea).quote:Op donderdag 25 februari 2021 16:43 schreef Debsterr het volgende:
[..]
JA dat zelf reinigende gedoetje is een mustzeker omdat de keuken die we tof vinden, toch de goedkoopste is zo ongeveer. Dus extra geld over voor apparatuur
en een blad.
Bij online verkopers ook nog offerte aanvragen op de internetprijzen, kan je zo ook nog wat extra schelen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 16:50 schreef DrMarten het volgende:
[..]
En kijk voor de apparatuur ook verder dan de keukenboer. Kan aanzienlijk schelen in prijs (tenzij Ikea).
Voor de apparatuur die ik via de keukenboer kon krijgen was ik ruim ¤500 goedkoper uit als ik die elders kocht. Uiteindelijk voor andere merken gegaan en alles via coolblue en keukenloods gehaald. Sxheelde nog ¤450 met de apparatuur van de keukenboer.
Oh dat is heel persoonlijk. Ik vind voldoende hanggedeelte fijn en heb er eerder voor gekozen om de kasten vrij minimaal in te richten, omdat je er altijd bij kon halen. Nu ivm corona wat lastiger, maar an sich zou dat denk ik nog wel mijn keuze zijn.quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:21 schreef Debsterr het volgende:
Ook leuk: de Ikea Pax planner. Wat zijn aanraders en afraders qua kastinrichting?
Ik vol, maar kom even uit de lurk-modusquote:Op donderdag 11 maart 2021 12:21 schreef Debsterr het volgende:
Ook leuk: de Ikea Pax planner. Wat zijn aanraders en afraders qua kastinrichting?
Ik zou op de plek van de broekenhanger ook een roede doen. Op een broekenhanger kan je veel minder kwijt dan roede met hangers.quote:Op donderdag 11 maart 2021 14:51 schreef Debsterr het volgende:
Thanks voor de reacties! Veel hang is inderdaad een must, aangezien nu ik denk 90% van onze kleding hangt. Ik hoop voor 2x een meter te kunnen gaan en dan een 50 cm kast ernaast met planken voor wat variatie. Zo ziet het ontwerp er tot nu toe uit:
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit!quote:Op donderdag 11 maart 2021 14:51 schreef Debsterr het volgende:
Thanks voor de reacties! Veel hang is inderdaad een must, aangezien nu ik denk 90% van onze kleding hangt. Ik hoop voor 2x een meter te kunnen gaan en dan een 50 cm kast ernaast met planken voor wat variatie. Zo ziet het ontwerp er tot nu toe uit:
[ afbeelding ]
Nou, dit dus eigenlijk 😉quote:Op donderdag 11 maart 2021 19:35 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik zou op de plek van de broekenhanger ook een roede doen. Op een broekenhanger kan je veel minder kwijt dan roede met hangers.
Wat wil je in de draadmanden opbergen? Door de schuine kanten en de mindere laderail vond ik deze minder fijn dan lades in gebruik.
En verder inderdaad zo veel mogelijk hang en in je lades bakjes voor ondergoed en sokken ziet het er altijd opgeruimd uit.
Wij hebben in onze kast muv sportkleding, hemdjes en een aantal t shirts eigenlijk niets liggen. En zoals hier al werd gezegd, diepe planken worden snel rommelig, met lades heb je dat veel minder is mijn gevoel.
Hmm, slim ja, die broekhanger door roede vervangen. Ga ik doen!quote:Op donderdag 11 maart 2021 19:35 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik zou op de plek van de broekenhanger ook een roede doen. Op een broekenhanger kan je veel minder kwijt dan roede met hangers.
Wat wil je in de draadmanden opbergen? Door de schuine kanten en de mindere laderail vond ik deze minder fijn dan lades in gebruik.
En verder inderdaad zo veel mogelijk hang en in je lades bakjes voor ondergoed en sokken ziet het er altijd opgeruimd uit.
Wij hebben in onze kast muv sportkleding, hemdjes en een aantal t shirts eigenlijk niets liggen. En zoals hier al werd gezegd, diepe planken worden snel rommelig, met lades heb je dat veel minder is mijn gevoel.
quote:Op donderdag 11 maart 2021 19:39 schreef MeisPluis het volgende:
Ik heb mijn lades dus zo ingericht:
https://www.beautyill.nl/(...)ndo-stappenplan.html
Ik vind dat echt fantastisch werken!
Heb je geen man die goed is in foto's maken?quote:Op woensdag 14 april 2021 12:40 schreef Debsterr het volgende:
Oh jawe hebben de sleutel! Er is al gefreesd en behang verwijderd. Foto's maken ben ik erg slecht in maar volgen hopelijk later.
Woehoe ! Gefeliciteerd !quote:Op woensdag 14 april 2021 12:40 schreef Debsterr het volgende:
Oh jawe hebben de sleutel! Er is al gefreesd en behang verwijderd. Foto's maken ben ik erg slecht in maar volgen hopelijk later.
Ehhhhquote:Op woensdag 14 april 2021 12:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Heb je geen man die goed is in foto's maken?
Oh wat stomquote:Op woensdag 19 mei 2021 14:03 schreef Puala het volgende:
Je foto's doen het bij mij niet![]()
En wat vervelend van je zwangerschap, vooral ook de nasleep er van lijkt me heel vervelend. Sterkte
imgur? evt accountje aanmaken dan kan je ze weer verwijderenquote:Op woensdag 19 mei 2021 14:11 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oh wat stom. Heb ze vanaf Google Photo's gelinkt... wat is tegenwoordig een handige plek om ze te uploaden?
Ja ik zag 1 inbouwdoos maar op de foto bij het bed wel 2 stopcontacten. Dus daar kwam ik op terugquote:Op woensdag 19 mei 2021 14:31 schreef Debsterr het volgende:
Haha, daar stond een vraag waar je op terug kwam of niet @:Puala?
Muur zijn we heel blij mee hoe het is uitgepaktpast echt bij ons.
Die andere was een piepklein beetje dichtgesmeerdquote:Op woensdag 19 mei 2021 14:42 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja ik zag 1 inbouwdoos maar op de foto bij het bed wel 2 stopcontacten. Dus daar kwam ik op terug
Niks mis met een beetje gips her en derquote:Op woensdag 19 mei 2021 14:53 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Die andere was een piepklein beetje dichtgesmeerd.
Een oplader en een lamp en je bent er al. Al heb ik daarom gewoon een stekkerdoos onder in het nachtkastje voor die dingenquote:Op woensdag 19 mei 2021 15:13 schreef Debsterr het volgende:
Nee inderdaad 1 is te weinig, 2x2 is al "krapjes" vind ik. Maar het echte uitbreiden komt over een paar jaar wel boven als alle elektra netjes gedaan wordt.
Dit, bovendien heb je tegenwoordig ook lampen met usb voor opladen of met wireless charge-mogelijkheid. Of gewoon een stopcontact nemen met usb.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:18 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Een oplader en een lamp en je bent er al. Al heb ik daarom gewoon een stekkerdoos onder in het nachtkastje voor die dingen
Ongeveer 3,60 meter uitbouwen, flinke keuken erin, vloerverwarming, alles opnieuw stucen... flinke klus nogquote:Op donderdag 20 mei 2021 07:48 schreef monsterd. het volgende:
Jullie zijn rap aan de slag gegaan, fijn dat je lekker kunt slapen iig!
Hoe zijn de plannen voor beneden uiteindelijk?
Top, zoiets dacht ik alquote:Op maandag 31 mei 2021 11:57 schreef Puala het volgende:
Een cvketel en vloerverwarming hebben raakvlakken. Ik zou eerst de ketel hangen en daarna de vloerverwarming.
Het is wel nodig om voor je cvketel te weten waar je allemaal vloerverwarming wilt en dat door te geven aan degene die de offerte maakt en de ketel uitzoekt.
De zonnepanelen staan hier los van
Ja leuk!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:16 schreef Debsterr het volgende:
Nou, er lijkt eindelijk schot in de zaak te zitten m.b.t. een aannemer! Dus hopelijk gaat dit echt een klustopic worden binnenkort.
De plannen:
* Elektra volledig vernieuwen beneden
* Uitbouw van 4 meter diep en 6,20 breed
* Vloer isoleren en vloerverwarming
* Tegelen
* Open haard eruit met behoud van rookkanaal voor losse kachel
* Bijkeuken terugbouwen
* Keuken vernieuwen
Yepquote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja leuk!
Gaan jullie voor een tegelvloer beneden?
Ja dat is grofweg nog steeds de indelingquote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:09 schreef ArnosL het volgende:
Leuk, ben benieuwd hoe het wordt en ga volgen! Gaat het de indeling worden die je in de OP hebt staan?
Mocht je vragen hebben dan kan ik misschien ook wat helpen. Wij zijn precies eenzelfde verbouwing aan het afronden. Vloeren op de beganegrond er uit, nieuw installatiewerk, aanbouw van 4x5m en dergelijke.
Meh, budgetquote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:51 schreef SQ het volgende:
Er komt toch een lichtstraat? Dan soberso dicht. Maar ik heb ook nogal een verregaande glazendeurenhaat
Wij hebben ook geen kookeiland hoorquote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:58 schreef ArnosL het volgende:
Deur met matglas zou ik dan nemen, dan heb je in elk geval het licht in de keuken. Of anders een daklicht of solatube er in?
Grappig trouwens, wij hebben precies een zelfde keukenindeling uitgezocht. Alleen dan zonder kookeiland
Dito. Voordat het warme water van zolder in de keuken is ben je serieus zo 2-3 minuten verderquote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:28 schreef Vaiana het volgende:
Die hebben wij ook! Met zelfde nadeel, haha.
Wij hebben een close in boiler, zodat we instant warm water hebben (de cv ketel hangt op zolder dus duurde een eeuwigheid) maar ook eindeloos warm water, omdat hij alleen warm water aanvult zolang dat van boven de keuken nog niet bereikt heeft.
Ik wilde persé een gouden kraan en wasbak. Dat is met een eckte quooker nogal prijzig. Na een hoop wikken en wegen: we kiezen voor een boiler. Als we dagelijks thee zouden drinken, dan was het een ander verhaal. Maar eigenlijk kwamen wij tot een conclusie dat de waterkoker gemiddeld 1x per week aan staat.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:28 schreef Debsterr het volgende:
Advies gevraagd: ik wil heel graag een Quooker. Maar, ik zie allerlei verschillende boilers en opties - wat is nou echt een must en wat niet? Hoor graag alle ervaringen!
Bij de waskamer is het warmwater vat recht er boven maar ik vind het nog steeds lang duren voor er warm water is, maar ben heel mijn leven een close-in boiler (en later een quooker) gewend.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 21:43 schreef Vaiana het volgende:
Ja behalve als je cv ketel dichtbij je keuken is, dan kan je prima zonder combi boiler denk ik.
Ja er ligt idd al warm water dus voor mij hoeft die er niet af, denk dat die 3 liter gewone versie dan prima is voor ons. Nu alleen nog de kleur… man vind zwart niet mooi. Ik vind goud te duur en die messing is prachtig, maar nu nog een bijpassende spoelbakquote:Op zaterdag 29 januari 2022 21:40 schreef SV-tje het volgende:
Wij hebben ook de flex, maar dan de Combi boiler ipv de Combi+. Bij een combi+ sluit je de warmwaterleiding aan op de boiler, bij de Combi heb je alleen een koud waterleiding nodig. Bij een bestaande keuken ligt er waarschijnlijk al een warmwaterleiding dus dan is de combi+ een logische keuze.
Ik gebruik hem overigens zeker niet alleen voor thee, maar ook voor alles wat je gaat koken.
Bij een messing kraan kun je misschien wel voor een witte spoelbak gaan? Zo'n porseleinen?quote:Op zondag 30 januari 2022 14:08 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ja er ligt idd al warm water dus voor mij hoeft die er niet af, denk dat die 3 liter gewone versie dan prima is voor ons. Nu alleen nog de kleur… man vind zwart niet mooi. Ik vind goud te duur en die messing is prachtig, maar nu nog een bijpassende spoelbak.
Een combi+ boiler zorgt er wel voor dat je niet meer hoeft te wachten op warm water vanuit de ketel. Die overbrugt de tijd dat het duurt om warm water vanuit de ketel te sturen. Daarentegen kost het wel wat kastruimte, al passen er bij een 7 liter boiler ook gewoon ondiepe lades nog voor bij ons.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:08 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ja er ligt idd al warm water dus voor mij hoeft die er niet af, denk dat die 3 liter gewone versie dan prima is voor ons. Nu alleen nog de kleur… man vind zwart niet mooi. Ik vind goud te duur en die messing is prachtig, maar nu nog een bijpassende spoelbak.
Ja dat is zeker de overweging waard - we hebben nu ook ons oog op een Quooker alternatief laten vallen, van Inventum. Is net wat betaalbaarder en een 8 liter boiler. Komt in koper met bijpassende koperen bakquote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:36 schreef archito het volgende:
[..]
Een combi+ boiler zorgt er wel voor dat je niet meer hoeft te wachten op warm water vanuit de ketel. Die overbrugt de tijd dat het duurt om warm water vanuit de ketel te sturen. Daarentegen kost het wel wat kastruimte, al passen er bij een 7 liter boiler ook gewoon ondiepe lades nog voor bij ons.
Wij hebben een nieuwe aanbouw dus geen warmwaterleiding meer gelegd, bij nieuwe leidingen is die keuze snel gemaakt maar kan me voorstellen dat dat voor jullie anders is.
Mijn wederhelft vindt die printjes niet leukquote:Op dinsdag 1 februari 2022 17:08 schreef SQ het volgende:
Is portugese tegels niks voor de hal?
Jullie tegels lijken veel op de onzemooi!
Wat een piemel.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:34 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Mijn wederhelft vindt die printjes niet leuk.
Wederhelft heeft een punt.quote:
Alstu.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:56 schreef SQ het volgende:
Dat #teamhutsefluts gedoe, kan dat in het topic van Seven blijven?![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 17:01 schreef Debsterr het volgende:
Voor de gang en toilet werden we een tikkeltje verliefd op terrazzo, maar iets minder op de prijs daarvan...
quote:Op woensdag 2 februari 2022 10:04 schreef SQ het volgende:
Haha nou zo gehoorzaam hoeft nou ook weer niet
Ik hoop in elk geval dat jullie iets vinden waar jullie allebei blij van worden Debs.
En terrazzo tegels, is dat niks?
Terrazzo is niet hetzelfde als terrazzo tegelsquote:Op woensdag 2 februari 2022 11:46 schreef Debsterr het volgende:
[..]
[..]enige wat ik verder nog tof zou vinden als alternatief, maar nog niet geheel wordt aangemoedigd door mijn wederhelft, is zo'n Escher achtige geometrische print tegel.
[ afbeelding ]
Oh sorry, snap je nuance haha. Nee we werden dus verliefd op terrazzo tegels alleen die kosten gemiddeld zo'n ¤100 per vierkante meter.quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Terrazzo is niet hetzelfde als terrazzo tegelsnet als dat tegels met marmerprint niet hetzelfde zijn als marmer
Sowieso altijd even shoppen, wij hebben ze toen hier gekocht: https://www.tegeldeal.nl/(...)azzo-Granito-tegels/quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:09 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oh sorry, snap je nuance haha. Nee we werden dus verliefd op terrazzo tegels alleen die kosten gemiddeld zo'n ¤100 per vierkante meter.
Thanks, het is soms lastig alle sites te vinden qua vergelijk, maar deze heeft een flink aanbod!quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Sowieso altijd even shoppen, wij hebben ze toen hier gekocht: https://www.tegeldeal.nl/(...)azzo-Granito-tegels/
was toen een van de goedkoopste. Weet niet meer welke prijs wij toen betaalden maar deze zit al ruim onder de 100 euro per m2.
Wij hebben de Amsterdam.
Ja, wij zijn er toen ook geweest, behulpzame mensen ook. erg fijn.quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:12 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Thanks, het is soms lastig alle sites te vinden qua vergelijk, maar deze heeft een flink aanbod!
Moet het persé uit 1 stuk?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:41 schreef Debsterr het volgende:
Gisteravond keukenafspraak gehad bij Ikea. Geen grote wijzigingen in het ontwerp, wel nog wat handigheidjes qua lades en verdeling daarin. Apparatuur uitgezocht en nu alle prijzen even langs de Duitse site halen zodat we alles zo goedkoop mogelijk kunnen inkopen. Moeten wel nog op zoek naar een keukenblad, iemand daar goede tips voor? Langste deel is 4190 dus dat is voor veel zaken en materialen te lang om uit een deel te halen.
Nee zeker niet! Die toevoeging slaat eigenlijk nergens op in mijn verhaal haha.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Moet het persé uit 1 stuk?
Want dan ben je beperkt tot RVS of kunststof.
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:44 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Nee zeker niet! Die toevoeging slaat eigenlijk nergens op in mijn verhaal haha.
Onze bladen kwamen altijd van https://www.jetstone.nl/, fijn bedrijf met goede service en ze leveren echt strak op maat.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Oke
Ik heb zelf ervaring met graniet en keramiek. Graniet heeft een heel mooie rijke uitstraling, maar is poreus en daardoor bijzonder gevoelig voor vlekken en hitte.
Keramiek is ontzettend hitte- en krasbestendig, maar kan iets makkelijker chippen als je er iets zwaars op pleurt. Ook heb ik ondanks de hittebestendigheid al wat vage vlekken in mijn lichtgrijze blad door loeihete pannen, maar goed, bij andere materialen was het gesmolten of gebarsten dus wat is erger![]()
Ik zou zelf niet zo snel voor kunststof gaan, is wel het goedkoopst maar ook het kwetsbaarst.
Zijn de prijzen bij Ikea Duitsland lager?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:41 schreef Debsterr het volgende:
Gisteravond keukenafspraak gehad bij Ikea. Geen grote wijzigingen in het ontwerp, wel nog wat handigheidjes qua lades en verdeling daarin. Apparatuur uitgezocht en nu alle prijzen even langs de Duitse site halen zodat we alles zo goedkoop mogelijk kunnen inkopen. Moeten wel nog op zoek naar een keukenblad, iemand daar goede tips voor? Langste deel is 4190 dus dat is voor veel zaken en materialen te lang om uit een deel te halen.
Deels - deurtjes veel goedkoper, lades weer niet. Moeite waard om te vergelijken want bespaar zo iets van 1000/1500 euro.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:53 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zijn de prijzen bij Ikea Duitsland lager?
Wel goed om te weten, wij gaan onze keuken waarschijnlijk ook weer bij Ikea halen namelijk.
Wij hebben nu een blad van ikea, voelt en ziet eruit als iets van steen ofzo. Die is echt heel fijn.
ik gok keramiek dan?
Wij hebben 10 jaar een gezoet graniet blad gehad in het zwart (Nero profondo) werden gewaarschuwd voor vlekken en nog extra omdat we niet gingen voor gepolijst. Maar nooit problemen gehad, buren met een gepolijst blad wel omdat ze met schurende schoonmaakmiddelen aan de gang gingen. Wij gewoon doekje met afwasmiddel en 1 keer in het jaar middeltje wat we erbij hadden gekregen (na 10 jaar was het flesje nog niet leeg).quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Oke
Ik heb zelf ervaring met graniet en keramiek. Graniet heeft een heel mooie rijke uitstraling, maar is poreus en daardoor bijzonder gevoelig voor vlekken en hitte.
Keramiek is ontzettend hitte- en krasbestendig, maar kan iets makkelijker chippen als je er iets zwaars op pleurt. Ook heb ik ondanks de hittebestendigheid al wat vage vlekken in mijn lichtgrijze blad door loeihete pannen, maar goed, bij andere materialen was het gesmolten of gebarsten dus wat is erger![]()
Ik zou zelf niet zo snel voor kunststof gaan, is wel het goedkoopst maar ook het kwetsbaarst.
Ga ik onthouden, er is vast wel een duitse Ikea dichtbij.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:26 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Deels - deurtjes veel goedkoper, lades weer niet. Moeite waard om te vergelijken want bespaar zo iets van 1000/1500 euro.
Blad van Ikea zelf gaat niet omdat zij geen externe bakken monteren, en we willen waarschijnlijk deze kraan en spoelbak:
https://www.hotspot-titanium.nl/vitoria-copper-kraan.html
https://www.hotspot-titanium.nl/koper-spoelbak-50-x-40-cm.html
Gelukkig hebben wij dat zo nooit ervaren en zijn allesbehalve voorzichtig (behalve met warme pannen dan).quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:57 schreef SQ het volgende:
Ja, maar als je 1 keer een druppel azijn hebt die van de hals van de fles op je granieten blad loopt heb je gewoon een onherstelbare vlek. Helaas ervaring, ondanks supervoorzichtig zijn.
Nu al jaren een granieten blad en daar hebben wij ondanks dat wij niet voorzichtig zijn geen enkele last van. Schoonmaakazijn waar je het over hebt hebben wij sowieso niet in de keuken. Ook omdat de hardstenen vloer dat ook niet leuk vindt. Hete pannen gaan nooit zonder onderzetter op het blad. Heb ik net als SVtje zo geleerd.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:57 schreef SQ het volgende:
Ja, maar als je 1 keer een druppel azijn hebt die van de hals van de fles op je granieten blad loopt heb je gewoon een onherstelbare vlek. Helaas ervaring, ondanks supervoorzichtig zijn.
Heb je aanbetaald? Zo nee, zou ik gewoon die kerel bellen en informeren dat je het vertrouwen kwijt bent en daarom geen gebruik meer wil maken van zijn diensten.quote:Op maandag 2 mei 2022 20:56 schreef Debsterr het volgende:
Kick met een crosspost, als mensen zinnig advies hebben...
WGR / [ADVIES GEVRAAGD] Ontbinden offerte aannemer
Nee er is nog niets aanbetaald, verzoek was 35% voor aanvang maar nog geen factuur ontvangen.quote:Op maandag 2 mei 2022 21:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heb je aanbetaald? Zo nee, zou ik gewoon die kerel bellen en informeren dat je het vertrouwen kwijt bent en daarom geen gebruik meer wil maken van zijn diensten.
En dan kijken of ie de moeite wil nemen om moeilijk te gaan doen, of gewoon zijn volgende klant belt dat ie eerder kan beginnen.
Ik acht de kans groot dat ie pissig doet en vervolgens zijn volgende klant belt.
Ja dit echt hoor!quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:28 schreef Debsterr het volgende:
Nou ja, dat... ik neig naar doorgaan maar zie het al gebeuren dat we over 2 maanden met een half open kiet zitten en mijn man dan kijkt van "zie je wel...". Zeker met de baby op komst lopen we dat risico liever niet.
Klinkt goedquote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:20 schreef Debsterr het volgende:
Nope, idd geen uitbouw. Wel het raam achter vervangen door openslaande tuin deuren en het dak van de bijkeuken doortrekken als overkapping, dan kunnen we in de toekomst alsnog vrij eenvoudig een uitbouw realiseren.
Verder: elektra vernieuwen, vloer storten + vloer verwarming + nieuwe tegels, plafonds vernieuwen, deur verplaatsen, nieuwe keuken, nieuwe achterdeur, alles glad stucen.
Jezusquote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:46 schreef Debsterr het volgende:
Net een update via Whatsapp... plafond in de woonkamer is er helemaal uit. Nu moeten ze nog opruimen
.
[ afbeelding ]
Haha zeker, 6 kuub rest en 3 kuub hout (maar die is al vol).quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:57 schreef bleiblei het volgende:
Oh Nice! Hopelijk staat er een container voor de deur?.
Die piepschuim? platen zaten die al tussen de balken? Of hebben jullie dat gedaan?
Ik ben nog nooit zo blij geweest om op kantoor te zijnquote:
Wel een serieus rare oplossing om daar piepschuim tussen te proppen. Maar ik vond het nogal wit voor iets wat er al jaren tussen zitquote:Op dinsdag 5 juli 2022 13:04 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Haha zeker, 6 kuub rest en 3 kuub hout (maar die is al vol).
Piepschuim zat er al, gaat eruit en wordt vervangen.
[..]
Ik ben nog nooit zo blij geweest om op kantoor te zijn.
Haha ja, daarom gaat het er ook uit, het lijkt er ook niet echt even strak tussen te zitten overalquote:Op dinsdag 5 juli 2022 13:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wel een serieus rare oplossing om daar piepschuim tussen te proppen. Maar ik vond het nogal wit voor iets wat er al jaren tussen zit.
Steengaas, daar heb ik af en toe nog nachtmerries over.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:46 schreef Debsterr het volgende:
Net een update via Whatsapp... plafond in de woonkamer is er helemaal uit. Nu moeten ze nog opruimen
.
[ afbeelding ]
Doe het zelven zonder ergens gewond te raken door een domme actie is niet echt doe het zelven natuurlijkquote:Op woensdag 6 juli 2022 10:20 schreef Debsterr het volgende:
Hepie en hepie aan de klus (mijn vader en man)... gisteravond bij het eten zei mijn man dat "die tegels toch wel een vervelende wond hadden veroorzaakt aan zijn vinger".
's Avonds in bed: "Ehm, ja, die tegels he... dat was een slijptol zonder beschermkap zodat we strakker konden afslijpen![]()
![]()
".
Mijn pa had gezegd dat 'ie dat vooral maar niet aan mij moest toegeven. Eikels
.
Yep, en zitten haaks t.o.v. de zwarte, dus in die zin hou je 2 lijnen tegen over elkaar.quote:Op woensdag 6 juli 2022 11:35 schreef gcjoel het volgende:
De witte deuren komen dus alleen in de hal?
Dan zou ik zeggen dat het prima kan! Maar ik ben geen stijlicoon
Dit is een briljante foto. Ik zou 'em nu alvast op canvas laten afdrukken voor aan de muur straks.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:46 schreef Debsterr het volgende:
.
[ afbeelding ]
Je zou ook nog kunnen overwegen om beide deuren met rookglas te nemen zodat je geen inkijk hebt door de voordeur (als daar sprake van is). En de deur van het toilet zou ik denk ik hetzelfde nemen als elders in huis. Dan heb je in feite twee typen deuren en dat lijkt me prima.quote:Op woensdag 6 juli 2022 10:44 schreef Debsterr het volgende:
Gisteravond hadden we een beetje discussie over de deuren. Ik was onder de indruk dat we (ja ja, lekker VT wonen) voor zwart zouden gaan, met een glazen deur tussen de hal/keuken i.v.m. lichtinval.
Maar, man vond het ineens allemaal te donker en te zwaar. Mijn compromis voorstel is een zwart met glas deur tussen hal/keuken, dezelfde zwart met glas deur tussen keuken/bijkeuken maar dan met rookglas (wel licht, minder zicht) en deuren met dezelfde belijning maar dan dicht wit voor wc en meterkast.
Wat denken jullie, teveel verschillende stijlen? Of zou dit prima kunnen? Voorbeeld van een deur die ik dan mooi vind:
[ afbeelding ]
Plaatsing van de diverse deuren met witte en zwarte lijntjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(@:MaJo zie dat ik ook op Svedex kom net als jullie)
Hmm... inkijk vanuit de voordeur is nu nul want figuurglas, maar de voordeur gaat er ook aan geloven. Daar komt waarschijnlijk een strook helder glas in omdat we juist het licht vanuit daar willen benutten richting de keuken, omdat de voordeur op het zuiden ligt.quote:Op woensdag 6 juli 2022 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zou ook nog kunnen overwegen om beide deuren met rookglas te nemen zodat je geen inkijk hebt door de voordeur (als daar sprake van is). En de deur van het toilet zou ik denk ik hetzelfde nemen als elders in huis. Dan heb je in feite twee typen deuren en dat lijkt me prima.
Ik ben zelf geen fan van rookglas trouwens en zou denk ik beide deuren met helder glas nemen. Als je echt geen inkijk wilt hebben, kun je ook alleen de deur tussen hal en keuken in de uitvoering zwart-met-glazen-panelen nemen en de rest in huis hetzelfde (wit en dicht?).
Oh, dat is heel eenvoudig: de bijkeuken mooi inrichten en helder glas nemen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 12:52 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Hmm... inkijk vanuit de voordeur is nu nul want figuurglas, maar de voordeur gaat er ook aan geloven. Daar komt waarschijnlijk een strook helder glas in omdat we juist het licht vanuit daar willen benutten richting de keuken, omdat de voordeur op het zuiden ligt.
De reden om rookglas naar de bijkeuken te doen was het beperken van zien van rommel, maar nog wel het licht benutten dat de dakkoepel en achterdeur straks doorlaat aan die kant.
Lastig dit!
Ik vind dit voorbeeld wel mooi, dezelfde stijl maar geen zooi.quote:Op woensdag 6 juli 2022 12:33 schreef Claudia_x het volgende:
Bij VT wonen doen ze dat trouwens ook zo met die Gewoon Gers-deuren: heldere panelen in de deur tussen hal en woongedeelte en ondoorzichtige panelen in de trapkastdeur. Zelf vind ik die laatst niet mooi en zou ik er een eenvoudige, dichte deur in hebben gezet die ook elders in huis aanwezig is. .
[ afbeelding ]
Oh nee die plattegrond klopt niet helemaal, er komt wel een schiereilandquote:Op woensdag 6 juli 2022 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je eigenlijk al ideeën voor de inrichting van de bijkeuken, @:Debster, wat je er bijvoorbeeld absoluut in kwijt wilt? Ik zat net terug te scrollen en zag dat het plan voor een keuken(schier)eiland is komen te vervallen, waarschijnlijk doordat er geen uitbouw komt. Ik vind de ruimtelijkheid van de huidige plattegrond geweldig. Het gemis van een eiland (extra werkruimte bijv.) zou je misschien kunnen compenseren in de bijkeuken. En het hoekje om kun je ook nog 'troep' kwijt zonder dat die in het zicht staat.
Daar hoef je je niet voor te schamen, want je hebt er zo te zien genoeg ruimte voor!quote:Op woensdag 6 juli 2022 14:29 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oh nee die plattegrond klopt niet helemaal, er komt wel een schiereiland. Zal even de nieuwe keuken plaatsen straks.
Heb je ook een foto van de ruimte zelf, hoe hoog de ramen zitten bijv.?quote:De bijkeuken, wat er sowieso in zit/moet:
• wasmachine + droger en ruimte om meteen wat was weg te vouwen
• opbergruimte voor hondenzooi (voorraad koekjes, speeltjes, dat soort spul)
• opbergruimte voor motorkleding (vrij lomp dus)
• opbergruimte voor stofzuiger en dergelijke (liefst alle schoonmaakspullen de bijkeuken in)
Mijn idee vooralsnog is:
Rechts de wasmachine + droger stapelen, werkblad er links van met opbergmogelijkheden eronder en eventueel ondiepe bovenkasten/planken. Misschien ruimte rechts houden van was/droog voor de strijkplank, die staat nu boven.
Links hoge kasten waar van alles in kan.
De bestaande ramen verdwijnen - er zit nu naast de achterdeur een raam waardoor je daar weinig de hoogte in kunt, en er zit nu een raam aan de zijde van wat terras wordt. Die zetten we allebei dicht, waardoor we veel meer wandoppervlakte krijgen. De achterdeur wordt half dicht half glas en dus een dakkoepel, dus daglicht voldoende op die manier denk ik. Zal kijken of ik vanavond een goeie foto kan maken van de ruimte nuquote:Op woensdag 6 juli 2022 14:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar hoef je je niet voor te schamen, want je hebt er zo te zien genoeg ruimte voor!
[..]
Heb je ook een foto van de ruimte zelf, hoe hoog de ramen zitten bijv.?
Toen ik deze afbeelding zag dacht ik direct dat de deur bij de trap gevuld was met spiegel(s), leek me meteen een gaaf idee voor de wc-deur in dezelfde stijl verder als de glazen woonkamerdeurquote:Op woensdag 6 juli 2022 12:33 schreef Claudia_x het volgende:
Bij VT wonen doen ze dat trouwens ook zo met die Gewoon Gers-deuren: heldere panelen in de deur tussen hal en woongedeelte en ondoorzichtige panelen in de trapkastdeur. Zelf vind ik die laatst niet mooi en zou ik er een eenvoudige, dichte deur in hebben gezet die ook elders in huis aanwezig is. .
[ afbeelding ]
Ik vind het prima kunnenquote:Op woensdag 6 juli 2022 10:44 schreef Debsterr het volgende:
Gisteravond hadden we een beetje discussie over de deuren. Ik was onder de indruk dat we (ja ja, lekker VT wonen) voor zwart zouden gaan, met een glazen deur tussen de hal/keuken i.v.m. lichtinval.
Maar, man vond het ineens allemaal te donker en te zwaar. Mijn compromis voorstel is een zwart met glas deur tussen hal/keuken, dezelfde zwart met glas deur tussen keuken/bijkeuken maar dan met rookglas (wel licht, minder zicht) en deuren met dezelfde belijning maar dan dicht wit voor wc en meterkast.
Wat denken jullie, teveel verschillende stijlen? Of zou dit prima kunnen? Voorbeeld van een deur die ik dan mooi vind:
[ afbeelding ]
Plaatsing van de diverse deuren met witte en zwarte lijntjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(@:MaJo zie dat ik ook op Svedex kom net als jullie)
Dat heb ik zelf gedaanquote:Op donderdag 7 juli 2022 09:30 schreef Debsterr het volgende:
@:bleiblei jij hebt hier vast ervaring mee: in hoeverre is het goed te doen zelf het leidingwerk in te frezen voor de elektra, en dan met name de dozen infrezen - dit moet goed recht gebeuren natuurlijk. Hebben jullie dit zelf gedaan of uitbesteed?
Anderen tips en ervaringen hiermee?
De muur waar gister het gat in is gemaakt, is er vandaag compleet uitgesloopt. Muur was te scheef, te dik, en niet dragend dus bouwen we toch liever opnieuw op zodat we straks makkelijker kunnen doorwerken op die muur.
Frezen is best te doen, inderdaad wat blei zegt vooral zorgen dat je de sleuf echt diep genoeg maakt.quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:30 schreef Debsterr het volgende:
@:bleiblei jij hebt hier vast ervaring mee: in hoeverre is het goed te doen zelf het leidingwerk in te frezen voor de elektra, en dan met name de dozen infrezen - dit moet goed recht gebeuren natuurlijk. Hebben jullie dit zelf gedaan of uitbesteed?
De muur waar gister het gat in is gemaakt, is er vandaag compleet uitgesloopt. Muur was te scheef, te dik, en niet dragend dus bouwen we toch liever opnieuw op zodat we straks makkelijker kunnen doorwerken op die muur.
Ik heb nog nooit behoefte gehad kabels opnieuw te trekken, dus dat risico neem ik wel.quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:54 schreef bleiblei het volgende:
Flexpijp is wel een drama om er iets nieuws doorheen te trekken. Dus eigenlijk zou ik dat spul alleen gebruiken als het niet anders kan.
Zeer goed zelf te doen, zeker in kalkzandsteen zoals bij jou.quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:30 schreef Debsterr het volgende:
Jaaaa wat tofquote:Op donderdag 21 juli 2022 09:54 schreef Debsterr het volgende:
We hebben een idee voor het toilet(mede door de mooie blauwe tegels van @:Majo)
[ afbeelding ]
Komende tijd even doorknallen met elektra want 7 augustus wordt de nieuwe meterkast geplaatst. Eergister is de glasvezel aansluiting verwijderd uit de woonkamer en verplaatst naar de meterkast, zo fijn dat al die "rommel" verdwijnt uit de woonkamer. Ook nu alle CV leidingen weg zijn, levert een zoveel rustiger beeld op!
We gaan waarschijnlijk een iets andere kopen omdat we dan via dezelfde leverancier als de vloertegels kunnen bestellen (https://www.tegelsinhuis.(...)-orchard-glans-5x15/) maar het idee is wel hetzelfdequote:Op donderdag 21 juli 2022 10:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jaaaa wat tofIs het ook dezelfde tegel? Erg mooi
En dan donkere voegen zoals het plaatje dat je deelt, of licht zoals bij de tegelverkoper? Vind het idee iig erg tof!quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:19 schreef Debsterr het volgende:
[..]
We gaan waarschijnlijk een iets andere kopen omdat we dan via dezelfde leverancier als de vloertegels kunnen bestellen (https://www.tegelsinhuis.(...)-orchard-glans-5x15/) maar het idee is wel hetzelfde.
Idee was inderdaad donkere voegen. Maar nu komt mijn man aan met de combi roze/donkerpaars. Ook heel tof alleen heb je dan die voegen niet in de kleur mee. Nog maar eens over discussiërenquote:Op donderdag 21 juli 2022 10:35 schreef Bami het volgende:
[..]
En dan donkere voegen zoals het plaatje dat je deelt, of licht zoals bij de tegelverkoper? Vind het idee iig erg tof!
Herkenbaar dat het zo lekker is als alle 'losse' kabels uit de woonkamer zijn, vond het ook een verademing toen alles zo lekker strak was.
Ik hoopte op donker, vind dat nog veel mooier.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:47 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Idee was inderdaad donkere voegen. Maar nu komt mijn man aan met de combi roze/donkerpaars. Ook heel tof alleen heb je dan die voegen niet in de kleur mee. Nog maar eens over discussiëren
Daar hebben ze die andere ook toch:quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:19 schreef Debsterr het volgende:
[..]
We gaan waarschijnlijk een iets andere kopen omdat we dan via dezelfde leverancier als de vloertegels kunnen bestellen (https://www.tegelsinhuis.(...)-orchard-glans-5x15/) maar het idee is wel hetzelfde.
quote:Op donderdag 21 juli 2022 20:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Daar hebben ze die andere ook toch:
https://www.tegelsinhuis.(...)0-roze-random-glans/
Dat is netjes! En heeft de loodgieterbuurman er een knelkoppeling of een perskoppeling op gezet? En was het nog gelukt met de laatste 4 sleuven voor de leidingen?quote:Op maandag 25 juli 2022 10:26 schreef Debsterr het volgende:
Oh, maar we hebben wel een stucadoor gevonden en ze rekenen nog geen ¤20/m2 inclusief materiaal. Prima prijs denk ik zo!
Ehmmm.. geen idee wat voor koppelingquote:Op maandag 25 juli 2022 10:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is netjes! En heeft de loodgieterbuurman er een knelkoppeling of een perskoppeling op gezet? En was het nog gelukt met de laatste 4 sleuven voor de leidingen?
Die van ons is ¤18, maar belangrijkste is. wanneer kunnen ze?quote:Op maandag 25 juli 2022 10:26 schreef Debsterr het volgende:
Oh, maar we hebben wel een stucadoor gevonden en ze rekenen nog geen ¤20/m2 inclusief materiaal. Prima prijs denk ik zo!
Zo ongeveer wanneer we willen dus dat is heel fijnquote:Op maandag 25 juli 2022 11:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Die van ons is ¤18, maar belangrijkste is. wanneer kunnen ze?
Lijkt me prima prijs toch.
Zelfs neon roze weten we nuquote:Op donderdag 21 juli 2022 21:12 schreef SQ het volgende:
Oh en je kunt ook donkerpaars voegen. Sterker nog... ge kunt elke kleur van de regenboog voegen
Ja dat is dan ideaal!quote:Op maandag 25 juli 2022 11:25 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Zo ongeveer wanneer we willen dus dat is heel fijn. We weten nog niet zeker wanneer de kozijnen geleverd worden en zijn daar afhankelijk van. Waarschijnlijk gaan we in 2 delen laten stucen want anders kunnen we de keuken ook nog niet zetten en dat is natuurlijk wel onhandig.
Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van je verdere infrastructuur zoals je verbinding, je modem en router e.d.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:13 schreef Debsterr het volgende:
Iemand verstand van UTP kabel en de verschillende categoriën die daarin bestaan? We willen vanaf de meterkast naar de TV en Playstation bekabeling aanleggen. In de winkel koop je cat5 maar online lee sik dat je eigenlijk 6a moet hebben voor de huidige snelheden?
Gewoon lekker cat6 doenquote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:26 schreef Debsterr het volgende:
De afstand zal totaal zo'n 10/12 meter zijn denk ik. Meterkast omhoog, woonkamer door, recht naar beneden en aansluiten. We hebben een aparte pvc pijp getrokken die een paar cm naast de andere pijp is gefreesd dus ik denk daarmee weinig storingsrisico. Modem (verstrekt door KPN) en router (nu niet aangesloten) zijn nu nog basic. Er komt trouwens ook 1 kabel naar boven voor de werkkamer want daar is wifi nu vaak slecht en dat is onhandig met thuiswerken.
We hebben KPN glasvezel met maximale snelheid van 1 Gbit up en down.
Mijn schoonvader vertelde dat je als leek niet zomaar cat6 kan/mag aansluiten? Klopt dat?
Als ie er bij staat voor de grap doen alsof je je elektrocuteert of je knock out gaat van gevaarlijke "gassen" als je het stekkertje erop knijptquote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:11 schreef Debsterr het volgende:
Ehh, ja, van horen zeggen dat dat niet mag. Maar dan was mijn initiële onderzoek en voorstel gewoon juist, cat6 erin!
Hahahaha, zal ik doenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als ie er bij staat voor de grap doen alsof je je elektrocuteert of je knock out gaat van gevaarlijke "gassen" als je het stekkertje erop knijpt.
Ah, tof! Dat geeft ook een wat beter beeld hoe 'ie zich verhoudt op een groter oppervlakquote:Op woensdag 10 augustus 2022 16:40 schreef archito het volgende:
Mooie vloertegel! Wij hebben volgens mij exact dezelfde in de badkamer laten leggen vorig jaar. 😜
Je komt hem niet veel tegen, maar we zijn er nog steeds erg blij mee!
Welke is het?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 16:48 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ah, tof! Dat geeft ook een wat beter beeld hoe 'ie zich verhoudt op een groter oppervlak. Vind dat wel het lastige aan tegels uitzoeken, je kunt ook geen staaltje meenemen zoals met laminaat, hout of pvc...
Haha nee idd, wij namen al onze andere staaltjes mee naar de tegelwinkel. 😜 Dan kun je het nog niet in de ruimte zelf bekijken natuurlijk, maar iig wel samen met de andere materialen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 16:48 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ah, tof! Dat geeft ook een wat beter beeld hoe 'ie zich verhoudt op een groter oppervlak. Vind dat wel het lastige aan tegels uitzoeken, je kunt ook geen staaltje meenemen zoals met laminaat, hout of pvc...
Yup, dat is zo dicht gemaakt. In de bijkeuken ook, trouwens. Raam eruit, cellen beton erin.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 17:54 schreef karelde14e het volgende:
Heb je nu echt die oude kamer deur dichtgezet met het oude houten kozijn er nog in? Door verschillend werken van hout en steen krijg je dat nooit blijvend strak afgewerkt.
https://www.tegelsinhuis.(...)ite-rainbow-60x60cm/ Deze is hetquote:Op woensdag 10 augustus 2022 19:06 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Welke is het?
Wij hebben een pallet van zulke (dezelfde?) voor de deur staan nu![]()
Zie een beetje op tegen het verplaatsen van die zware dingen
Oh nee toch een anderequote:Op donderdag 11 augustus 2022 19:19 schreef Debsterr het volgende:
[..]
https://www.tegelsinhuis.(...)ite-rainbow-60x60cm/ Deze is het.
Zo op het plaatje geeft het me wel 90's vibequote:Op donderdag 11 augustus 2022 19:22 schreef Debsterr het volgende:
Oh en dit die voor de woonkamer, maar die lijkt hier wel heel wit - hij is lichtgrijs in het echt https://www.tegelsinhuis.(...)-r10-gerectificeerd/
Goed af laten gazen door de stukadoor sowieso, hopelijk gaat het dan niet scheuren. Risico is wel aanwezig, maar dat is er sowieso want het zijn altijd verschillende materialenquote:Op donderdag 11 augustus 2022 19:16 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Yup, dat is zo dicht gemaakt. In de bijkeuken ook, trouwens. Raam eruit, cellen beton erin.
Wat bedoel je preciesquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:31 schreef tux87 het volgende:
Was dat houtrot of zwam? Zijn dat draden of restanten glaswol (wat daar sowieso niet hoort!). Als het zwam is dan moet je het wel laten behandelen, anders is de kans groot dat het terugkomt!
Gaan we doorgeven!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:33 schreef tux87 het volgende:
[..]
Goed af laten gazen door de stukadoor sowieso, hopelijk gaat het dan niet scheuren. Risico is wel aanwezig, maar dat is er sowieso want het zijn altijd verschillende materialen
Ik vroeg me af of de houtrot geen zwam was, dat tast namelijk ook de balken aan en dan krijg je het dus weer terug. Je ziet op de foto draderig spul bij een balk. Dat kan ook glaswol resten zijn. Bij twijfel even goed (laten) onderzoeken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? edit: bijkeuken dak bedoel je? Houtrot, compleet doordrenkt van vocht geweest. Plaatwerk is volledig vervangen en de balken zagen er goed uit nog.
[..]
Gaan we doorgeven!
Ah ja die draden zijn inderdaad glaswol! Het is een plat dak, nieuwe OSB platen nu. Hoe zou je het dan isoleren?quote:Op zondag 14 augustus 2022 10:05 schreef tux87 het volgende:
[..]
Ik vroeg me af of de houtrot geen zwam was, dat tast namelijk ook de balken aan en dan krijg je het dus weer terug. Je ziet op de foto draderig spul bij een balk. Dat kan ook glaswol resten zijn. Bij twijfel even goed (laten) onderzoeken.
Zit er een plat dak boven? In dat geval is het niet aan te raden dit van de onderzijde te isoleren. Dan krijg je dus een verrot dakbeschot omdat het plat dak dampdicht is. Vocht uit de woning trekt door de isolatie en condenseert tegen het koude dakbeschot. Daar kan het dan niet meer weg met houtrot tot gevolg.
Net kastje ! Hier in Nederland zie je toch niet veel dat men voor Schneider kiest.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:57 schreef Debsterr het volgende:
En speciaal voor @Vonkenboer de nieuwe groepenkast. Nog niet helemaal af want lang niet alle elektra ligt er al, maar het is vast iets.
Aan de bovenkant, dus op de OSB plaat PIR aanbrengen en dan de nieuwe dakbedekking. Weet niet of die er al weer op zit? Mocht die er net nieuw op zitten nu dan zou ik in ieder geval aan de onderkant onder de steenwol een klimaat folie plaatsen en alle naden heel secuur aftapen. Klimaatfolie reguleert de vochthuishouding. Goede kans dat het rotte dakbeschot hier (mede) door veroorzaakt was.quote:Op zondag 14 augustus 2022 11:05 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ah ja die draden zijn inderdaad glaswol! Het is een plat dak, nieuwe OSB platen nu. Hoe zou je het dan isoleren?
Mijn pa heeft 1 laag gelegd en de daadwerkelijke bedekking moet er nog op - geen idee wat 'ie gebruiktquote:Op zondag 14 augustus 2022 23:39 schreef tux87 het volgende:
[..]
Aan de bovenkant, dus op de OSB plaat PIR aanbrengen en dan de nieuwe dakbedekking. Weet niet of die er al weer op zit? Mocht die er net nieuw op zitten nu dan zou ik in ieder geval aan de onderkant onder de steenwol een klimaat folie plaatsen en alle naden heel secuur aftapen. Klimaatfolie reguleert de vochthuishouding. Goede kans dat het rotte dakbeschot hier (mede) door veroorzaakt was.
Heel eerlijk weet ik er het fijne niet van, maar begreep wel dat de draden vanaf (ik denk dan de kWh meter, die is verzegeld?) eigenlijk te kort waren en vervangen zouden moeten worden. Maar dan moet je wel iemand van Enexis weten te strikken... Glasvezelkastje zit overigens linksonder dus modem wordt ook aan die zijde geplaatst.quote:Op zondag 14 augustus 2022 13:17 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Net kastje ! Hier in Nederland zie je toch niet veel dat men voor Schneider kiest.
Maar in de industrie zie je de automaten en relais/regelaars van hun toch veel.
Maar waarom zit de kast niet recht boven de kWh meter zodat je aan de rechterkant meer ruimte overhoud om zaken als je modem en dergelijke zaken op te kunnen hangen ?
Nee, je moet een elektricien met zegelrecht hebben. Ik dacht dat de meesten die huis/tuin/keuken elektrisch werk doen, dat wel hebben?quote:Op maandag 15 augustus 2022 08:22 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Heel eerlijk weet ik er het fijne niet van, maar begreep wel dat de draden vanaf (ik denk dan de kWh meter, die is verzegeld?) eigenlijk te kort waren en vervangen zouden moeten worden. Maar dan moet je wel iemand van Enexis weten te strikken... Glasvezelkastje zit overigens linksonder dus modem wordt ook aan die zijde geplaatst.
Ah, dat dus. Nee, deze meneer heeft dat (niet) meer, dus hij heeft de verzegeling ook niet verbroken, maar ging nog wel kijken of 'ie nog iemand kon vinden in zijn kenniskring en juiste omgeving.quote:Op maandag 15 augustus 2022 08:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, je moet een elektricien met zegelrecht hebben. Ik dacht dat de meesten die huis/tuin/keuken elektrisch werk doen, dat wel hebben?
Nee dat valt tegen, dat recht schijn je niet meer zo makkelijk te krijgen tegenwoordig. Maar de grote clubs in de omgeving hebben dat vaak wel en dit klinkt niet als een klus van dagen. Dus wie weet hebben ze wel ff tijd.quote:Op maandag 15 augustus 2022 08:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, je moet een elektricien met zegelrecht hebben. Ik dacht dat de meesten die huis/tuin/keuken elektrisch werk doen, dat wel hebben?
Wat voor merk schakelmateriaal heb je dat is allereerst handig om te weten als ze allemaal onder één en hetzelfde afdekraam moeten zitten.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 09:33 schreef Debsterr het volgende:
Vraagje: we willen overal waar we verlichting schakelen, meteen dimmers installeren. Wat is een goede led dimmer en waar moeten we op letten?
Let op, als je ooit met smart home aan de gang wil, kan je al je dure leddimmers weggooien. Dus mocht je met bijv. Google home of Alexa en tradfi, hue, wat dan ook aan de gang gaan, bespaar je de dure onkostenpost van leddimmers.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 09:33 schreef Debsterr het volgende:
Vraagje: we willen overal waar we verlichting schakelen, meteen dimmers installeren. Wat is een goede led dimmer en waar moeten we op letten?
Dit dus ik zou gelijk voor smartlampen gaan.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 09:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Let op, als je ooit met smart home aan de gang wil, kan je al je dure leddimmers weggooien. Dus mocht je met bijv. Google home of Alexa en tradfi, hue, wat dan ook aan de gang gaan, bespaar je de dure onkostenpost van leddimmers.
Eens. En vanuit persoonlijke ervaring zou ik Philips Hue aanraden. Zeer fijn spul.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:16 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Dit dus ik zou gelijk voor smartlampen gaan.
Das wel weer gelijk erg duur. Tradfi zou nog best eens goedkoper kunnen zijn dan ledlampen met leddimmers.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:21 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Eens. En vanuit persoonlijke ervaring zou ik Philips Hue aanraden. Zeer fijn spul.
Heb je ze op Bluetooth of op zigbee?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
Een ander geluid: ik geef de voorkeur aan 'offline' verlichting. Bij een aantal lampen hebben we Philips Hue, bijvoorbeeld in de kinderkamers omdat we daar indertijd geen dimmers hebben laten plaatsen en de kinderen die functie toch wel tof vonden. Het is een mooi systeem, maar het hapert wel eens en juist met verlichting vind ik dat vervelend. Een combinatie van goed geplaatste, kwalitatief goede schakelaars en lampen met bewegingssensor vind ik fijner.
Zigbee. En Home Assistant loopt ook wel eens vast.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 11:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heb je ze op Bluetooth of op zigbee?
Ik heb zelf afgelopen 2 jaar, 3 a 4 keer gehad dat het eruit lag. En dat kwam doordat de Homey app vastgelopen was. HUE zelf (wel met hub!) Is altijd super stabiel gebleven. Ik kan mij voorstellen dat de Bluetooth verbindingen wat minder stabiel zijn.
Ik vind het grootste nadeel eigenlijk de prijs. En het grootste voordeel gebruiksgemak en stabiliteit.
Gemiste kansquote:Op woensdag 17 augustus 2022 11:16 schreef Debsterr het volgende:
Oh ja nee, smart lighting is niet zo ons ding en de led lampen zelf zijn ook al binnen voor een aantal van de armaturen.
Het schakelmateriaal is de Kopp Anthenis serie, de lichtbronnen deze: https://www.rietveldlicht.nl/artikel/lichtbron-752-kunststof-wit en deze: https://www.rietveldlicht.nl/artikel/lichtbron-340-kunststof.
Voor boven de eettafel moet nog iets uitgezocht worden.
Ik ga met je mee qua offline bediening. Op heel veel plekken bewegingssensoren op plekken waar we kort zijn (toiletten, provisiekast, wasruimte) en verder voor elke verlichtingsgroep een of meerdere schakelaars/dimmers. Maar inderdaad wel naast het bed aan beide kanten een schakelaar om de hoofdverlichting en het lampje aan die kant van het bed uit te doen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
Een ander geluid: ik geef de voorkeur aan 'offline' verlichting. Bij een aantal lampen hebben we Philips Hue, bijvoorbeeld in de kinderkamers omdat we daar indertijd geen dimmers hebben laten plaatsen en de kinderen die functie toch wel tof vonden. Het is een mooi systeem, maar het hapert wel eens en juist met verlichting vind ik dat vervelend. Een combinatie van goed geplaatste, kwalitatief goede schakelaars en lampen met bewegingssensor vind ik fijner.
https://www.koppstore.nl/(...)Pvm6xcBoC7sgQAvD_BwE maar wat is dan het verschil tussen al deze optiesquote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gemiste kans.
Maar dan zou ik gewoon de leddimmer uit de Kopp Anthesis serie gebruiken. Die vallen qua prijs nog redelijk mee.
De lampen die je noemt werken beide alleen met een afsnijdingsdimmer. Dus de fase-aansnijding kun je links laten liggen. De rest van het verschil is vooral tot welk wattage je kunt dimmen. Aangezien je ook een 3 W lamp noemt moet je die van van 5 W ook laten liggen (tenzij je van plan bent om altijd meerdere lampen te laten dimmen via die dimmer) . 3-100 of 3-150 zou moeten volstaan tenzij je heel veel lampen gaat dimmen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 13:18 schreef Debsterr het volgende:
[..]
https://www.koppstore.nl/(...)Pvm6xcBoC7sgQAvD_BwE maar wat is dan het verschil tussen al deze opties?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door alpeko op 17-08-2022 13:39:21 ]
Herkenbaar - altijd het werk van een ander afkraken.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:15 schreef Debsterr het volgende:
(maar wat is dat soort volk gruwelijk irritant zeg, alles wat wij gedaan hadden was zogenaamd niet goed, om het vervolgens nagenoeg identiek alsnog zelf weer aan te leggen)
SPOILER: de poepputOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en de houten vloer in de woonkamer is eruit en vervangen door schuimbeton:
Ook zijn er zonnepanelen geinstalleerd eergister, ziet er echt mooi strak uit en met die zon nu doen ze het ook gelijk goed.
Nu hebben we een uitdaging waar we wat advies bij kunnen gebruiken. De vensterbank wilden we eruit omdat deze best ver over hing, en we daar straks de bank willen hebben. Wat bleek, de vensterbank was recht boven de spouw gemonteerd (natuursteen). Hoe gaan we dit nu zo fiksen dat het netjes afgewerkt kan worden?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
Te laat 😂. Gres buis, doorgezaagd en vervangen door PVC.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:57 schreef tux87 het volgende:
Die buizen zou ik even netjes inpakken en naar de gemeente brengen. Ze zien eruit als asbest cement. Geen ramp, maar niet de slijptol erin zetten..
Oh ja, zoiets kunnen we wel eens naar kijken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:50 schreef Candaasje het volgende:
Wij hebben de kale wanden afgewerkt met gisplaat met PIR erachter. Ook de dagkanten van de kozijnen. En dan alles laten stucen. Misschien is zoiets ook een optie voor jouw vensterbank?
Hoe diep is die schuimbetonlaag trouwens, of zit die man op zijn knieën?
Nee helaas, dat roze model paste net niet lekker en omdat we ook al iets met terra verf in de kamer wilden, werd dat sowieso wel heel heftig. En okergeel is dan weer lastig omdat de eetkamerstoelen die kleur al hebben. Maar gelukkig alsnog genoeg roze in huisquote:Op donderdag 15 december 2022 15:42 schreef SQ het volgende:
Toch geen roze of gele bank?
Erg toffe keuzes weer, volgens mij wordt het echt prachtig!
Ga je straks nog een morph gifje maken?van oud naar nieuw?
Yep! Weet nog niet zo goed hoe :’) maar dat hebben we tot nu toe bij elke klus gedacht en dat is ook goed gekomen haha!quote:Op maandag 19 december 2022 15:39 schreef gcjoel het volgende:
Wat wordt het al mooi!
gaan jullie de nieuwe keuken zelf plaatsen?
Jonge jij bent de queen van IKEA. Dat komt vast helemaal goedquote:Op maandag 19 december 2022 21:15 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Yep! Weet nog niet zo goed hoe :’) maar dat hebben we tot nu toe bij elke klus gedacht en dat is ook goed gekomen haha!
True, en mijn lief heeft er ook gewerkt dus samen lukt het vast. Denk alleen dat we her en der wat “eigen” oplossingen moeten gaan bedenken met het plaatsen, zoals het eiland wat niet vast aan de vloer kan. Maar achquote:Op maandag 19 december 2022 21:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Jonge jij bent de queen van IKEA. Dat komt vast helemaal goed
Dat is het leukste aan Ikea keukens, dingen bedenken die niet standaard zijn maar wel het beste passen. En na een keuken of 3/4 denk je alleen nog maar in mogelijkheden.quote:Op maandag 19 december 2022 21:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
True, en mijn lief heeft er ook gewerkt dus samen lukt het vast. Denk alleen dat we her en der wat “eigen” oplossingen moeten gaan bedenken met het plaatsen, zoals het eiland wat niet vast aan de vloer kan. Maar ach
Nou, ik vind 1 keuken voorlopig genoeg hahaha! Maar als we tegen dingen aanlopen weet ik zeker dat ik hier vast ook wat adviezen kan ophalen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 07:34 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat is het leukste aan Ikea keukens, dingen bedenken die niet standaard zijn maar wel het beste passen. En na een keuken of 3/4 denk je alleen nog maar in mogelijkheden.
Wij hebben zelf alleen een Ikea keuken in de waskamer, maar 2 zussen en een nichtje hebben wel Ikea keukens. Wij hebben vooral Ikea keukens verbouwd, als garderobe met besta deuren in de hal, lades als schoenenrek in de slaapkamerkasten. Lades aangepast voor wasmanden uit de pad kast. Onderbouw voor wasmachines en drogers bij meerdere mensen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 08:19 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Nou, ik vind 1 keuken voorlopig genoeg hahaha! Maar als we tegen dingen aanlopen weet ik zeker dat ik hier vast ook wat adviezen kan ophalen.
Dat komt echt wel goed. Wij hebben wat aanpassingen aan onze keuken gemaakt en dat ging zo eenvoudig dat ik een volgende keer zou overwegen om de keuken zelf te plaatsen. En het enige waar ik handig in ben, is Ikeameubels in elkaar zetten.quote:Op maandag 19 december 2022 21:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
True, en mijn lief heeft er ook gewerkt dus samen lukt het vast. Denk alleen dat we her en der wat “eigen” oplossingen moeten gaan bedenken met het plaatsen, zoals het eiland wat niet vast aan de vloer kan. Maar ach
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |