abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 19:41:36 #226
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_197577196
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:50 schreef PzKpfw het volgende:
Laat de rest zich maar mooi als proefkonijn uitgeven, ik doe er in ieder geval niet aan mee.
Blijf dan thuis :W

Ik hoop dat als je naar een festival of een muziekoptreden wil, dat je een vaccinatiebewijs moet neerleggen :7
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_197577303
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:15 schreef Luiki het volgende:
Voor de mensen die zich wel laten vaccineren:

Is er bij jullie dan helemaal geen wantrouwen?

Nee, wantrouwen is het verkeerde woord.
Wel risico.
Maar er zijn zoveel zaken in het leven die risico's geven.
Het asbest plafond in mijn ouderlijk huis bijvoorbeeld.
Tefal pannetjes.
Etc...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197577324
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Heh? Sorry, ik probeer het echt te begrijpen want zo dacht ik er in eerste instantie ook over.

Maar toen las ik in artikelen dat het vaccin 95% effectief is in het voorkomen dat je ziek wordt van een besmetting; maar niet per se de besmetting zelf tegen gaat.
Zo kan je nog steeds positief testen en het virus verspreiden (al is je viral load waarschijnlijk wel vaak veel lager).

Maar dat is dus allemaal onzin?
I stand corrected!

Ik heb even de Phase III trial publicatie erbij gepakt, hoe een 'case' gedefinieerd werd, want ik begon ook te twijfelen:
Pfizer:
quote:
Confirmed Covid-19 was defined according to the Food and Drug Administration (FDA) criteria as the presence of at least one of the following symptoms:
fever, new or increased cough, new or increased shortness of breath, chills, new or increased muscle pain, new loss of taste or smell, sore throat, diarrhea, or vomiting, combined with a respiratory specimen obtained during the symptomatic period or within 4 days before or after it that was positive for SARS-CoV-2 by nucleic acid
amplification–based testing, either at the central laboratory or at a local testing facility (using a protocol-defined acceptable test).
Case is: Minimaal een symptoom EN een positieve test

Moderna:
quote:
Covid-19 cases were defined as occurring in participants who had at least two of the following symptoms:
fever (temperature ≥38°C), chills, myalgia, headache, sore throat, or new olfactory or taste disorder, or as occurring in those who had at least one respiratory sign or symptom (including cough, shortness of breath, or clinical or radiographic evidence of pneumonia) and at least one nasopharyngeal swab, nasal swab, or saliva sample (or respiratory sample, if the participant was hospitalized) that was positive for SARS-CoV-2 by reverse-transcriptase–polymerase-chain-reaction (RT-PCR) test.

Case is: Minstens 2 symptomen EN een positieve test

Oxford:
[quote]The coprimary outcomes of the trial are to assess efficacy as measured by the number of cases of symptomatic, virologically confirmed COVID-19
Case is: Symptoom EN positieve test

Dus inderdaad is het zoals jij zei, er moesten symptomen zijn. Nu ben ik ook wel benieuwd naar hoeveel mensen in de gevaccineerde groepen positief testen maar geen symptomen hadden. En of er verschillen waren tussen de groepen gevaccineerden en placebo die wel positief testten maar geen symptomen hadden. En naar viral load levels, als dat bepaald kan/kon worden.

Maar we zullen komende tijd dergelijke studies wel te zien krijgen denk ik, en ook severity. Het lijkt erop dat gevaccineerden minder erg ziek worden, maar het heeft gewoon meer tijd nodig om daar genoeg data voor te krijgen om daar echt goed inzicht in te krijgen.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 19:48:14 #229
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_197577371
Vast al wel ergens hier besproken maar, waarom kunnen het pfizer en het moderna vaccin niet op meerdere plaatsen geproduceerd worden zodat de capaciteit sneller omhoog gaat. Is dat puur een patent kwestie of..?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_197577467
quote:

Nee, want langetermijneffecten bij vaccins bestaan niet. Een vaccin wekt een reactie op waardoor je antistoffen etc aanmaakt en wordt daarna afgebroken door je lichaam. Het enige langetermijneffect wat zou kunnen voorkomen is dat het vaccin niet lang genoeg werkt en je na een jaar bijvoorbeeld nog eens moet inenten.👍
  vrijdag 22 januari 2021 @ 19:51:18 #231
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197577470
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

I stand corrected!

Ik heb even de Phase III trial publicatie erbij gepakt, hoe een 'case' gedefinieerd werd, want ik begon ook te twijfelen:
Pfizer:
[..]

Case is: Minimaal een symptoom EN een positieve test

Moderna:
[..]

Case is: Symptoom EN positieve test

Dus inderdaad is het zoals jij zei, er moesten symptomen zijn. Nu ben ik ook wel benieuwd naar hoeveel mensen in de gevaccineerde groepen positief testen maar geen symptomen hadden. En of er verschillen waren tussen de groepen gevaccineerden en placebo die wel positief testten maar geen symptomen hadden. En naar viral load levels, als dat bepaald kan/kon worden.

Maar we zullen komende tijd dergelijke studies wel te zien krijgen denk ik, en ook severity. Het lijkt erop dat gevaccineerden minder erg ziek worden, maar het heeft gewoon meer tijd nodig om daar genoeg data voor te krijgen om daar echt goed inzicht in te krijgen.
Bedankt voor het uitzoeken en terugkoppelen!

Ik zie soms door de bomen het bos niet meer en dan is het fijn dat mensen lastige materie helder kunnen samenvatten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:00:08 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197577707
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:52 schreef Momo het volgende:

[..]

De vaccins zijn gewoon de testfases ingegaan zoals normaal, rapporten daarvan staan in de OP.
Dat gewoon is dat als "gewoon" willen beschouwen en helaas hebben "we" niet alle rapporten noch zijn die er wel zijn, compleet te noemen (ook omdat ze nog niet zijn afgerond) en ontbreekt de "beschermde" informatie.

Dat "gewoon" en "normaal" is ook hoe men dat ziet (of wil zien).
Vooral wanneer wordt beseft dat procedure zijn aangepast en geprioriteerd met als doel dat protocollen met allerlei hulp veel sneller dan normale tijdpaden worden doorlopen. Het belang hier is vooral dat men zsm "iets" zou kunnen autoriseren met als impliciet risico dat ("EMA kijkt actief mee") dat men het gebruik als (enig) acceptabel doel gaat zien. In de USA, ik weet, heeft de FDA haar effectiviteitsgrens (?) omlaag gebracht naar ik meen 50-60% om daarmee meer spelers toe te kunnen laten. Bij de EMA zal/is meen ik zelfs geen kwaliteitsgrens (breedte en diepte) gesteld. Goedkeuring wordt verleend als het (vol)doet met wat op het etiket staat. Etc.etc.

Daarnaast is er een extra afwijking die hier best heel bijzonder is.
Er heeft geen enkele noch ethische toetsing aangaande wenselijkheid plaatsgevonden omtrent gemodificeerde producten die genriek en preventief worden toegediend. Ook worden gebruikers, patiënten, daar niet op gewezen.
Tot voor Covid19 waren dat soort mRNA/Vector producten voorbehouden aan experimentele behandeling zoals bij kanker. Behandeling die wordt uitgelegd en alleen wordt toegepast als dat voor de persoon dan medisch wenselijk is.

Wetenschap kan bewijzen dat H2O veilig voor inwendig gebruik om een dorst te lessen waarbij anderen daarin voorzichtigheid willen betrachten omdat het "water" ook levensgevaarlijk kan zijn.

Op zijn minst is hier veel af te doen van het "gewoon" dat uitstrooit.
Men heeft vooral op handige wijze, de intentie van regels en protocollen wat creatief omgebogen zodat "wenselijke" Covid19 vaccins versneld in de markt kunnen worden gezet. De wens van een "Politiek" beleid dat ons lot in handen legt van commercieel gedreven zorg en farmacie.

NB Ik ben 100% voorstander van vaccins mits voor -en door het individu zelf noodzakelijk.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:04:59 #233
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197577913
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:41 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Blijf dan thuis :W

Ik hoop dat als je naar een festival of een muziekoptreden wil, dat je een vaccinatiebewijs moet neerleggen :7
Even buiten het feit dat ik zulke evenementen sowieso al zelden bezocht, en zoiets me dus weinig zal uitmaken, zouden zulke maatregelen pure chantage zijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:15:08 #234
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197578259
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:48 schreef Lariekoek het volgende:
Vast al wel ergens hier besproken maar, waarom kunnen het pfizer en het moderna vaccin niet op meerdere plaatsen geproduceerd worden zodat de capaciteit sneller omhoog gaat. Is dat puur een patent kwestie of..?
Yep, je mag het alleen produceren als je een licentie hebt en en beschikt over de goedgekeurde eisen.
Iets met hoe onze samenleving, triest genoeg, werkt.
Zelfs als iemand weet hoe het wordt gemaakt, mag dat niet copy-cat zonder toestemming van de maker. De maker die haar rechten zal willen beschermen.

Daarnaast speelt mee dat de "productiefaciliteit" onderdeel is van de goedkeuring. Het vaccin dus alleen daar onder die precieze omstandigheden, worden gemaakt. Zeker voor een vaccin dat onder die voorwaarden is toegestaan.
Ik meen zelfs dat men ook voorschrijft welke naalden en plastic injectiespuiten (waar men die) moet gebruiken. Wanneer men niet dan de voorgeschrven naald "heeft", "mag" het formeel niet worden toegepast.

Bijvoorbeeld BioNtech de patenthouder; heeft Pfizer en o.a. FosunPharma (China) licentierechten gegeven om de vaccins te maken en de afhandeling daarvoor in haar marktgebied te verzorgen. Verder kunnen (en krijgen) alleen de heel grote spelers toestemming omdat alleen zijn beschikken over de extreem dure faciliteiten om dat te doen.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 21:58:42 #235
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197581093
EngelandGoden al op 8% _O_
Op 't randje en erover.
pi_197581151
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:26 schreef Momo het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van een vaccin met lange termijn effecten.
Nou, het polio vaccin bijvoorbeeld heeft toch wel een groot lange termijn effect ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 22:45:05 #237
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197581994
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:51 schreef Rushi het volgende:

[..]

Nee, want langetermijneffecten bij vaccins bestaan niet. Een vaccin wekt een reactie op waardoor je antistoffen etc aanmaakt en wordt daarna afgebroken door je lichaam. Het enige langetermijneffect wat zou kunnen voorkomen is dat het vaccin niet lang genoeg werkt en je na een jaar bijvoorbeeld nog eens moet inenten.👍
En die vaccins die je krijgt als je naar Azië gaat dan? Volgens mij was eentje voor hepatitis. Als ik een tweede spuit had genomen binnen een half jaar na de eerste (wat ik ben vergeten helaas) zou ik 30 jaar beschermd zijn.
pi_197583600
Hongarije gaat ondertussen lekker verder en wacht nog op die trage EMA

https://nos.nl/artikel/23(...)ese-tussenkomst.html
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197583669

[ Bericht 100% gewijzigd door Peachyy op 23-01-2021 02:16:53 ]
pi_197583858
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 00:19 schreef StarmanFR het volgende:
Hongarije gaat ondertussen lekker verder en wacht nog op die trage EMA

https://nos.nl/artikel/23(...)ese-tussenkomst.html
Ze wachten niet bedoel je.
Ene kant begrijpelijk: als het VK ze goed keurt, hoe groot is de kans dat de ema ze afkeurt?
pi_197583875
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:45 schreef Zwansen het volgende:

[..]

En die vaccins die je krijgt als je naar Azië gaat dan? Volgens mij was eentje voor hepatitis. Als ik een tweede spuit had genomen binnen een half jaar na de eerste (wat ik ben vergeten helaas) zou ik 30 jaar beschermd zijn.
Ik heb 3x hepatitis B vaccin gehad, verspreid over een half jaar. Levenslange bescherming.
pi_197583901
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, het polio vaccin bijvoorbeeld heeft toch wel een groot lange termijn effect ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, ik ben benieuwd hoe dat nu zit, waarom het lichaam de ene dreiging levenslang onthoudt en de andere na een tijdje vergeet.
pi_197583954
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 00:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, ik ben benieuwd hoe dat nu zit, waarom het lichaam de ene dreiging levenslang onthoudt en de andere na een tijdje vergeet.
Dat is iets wat we simpelweg nog niet weten. Het kan zijn dat deze vaccins altijd blijven werken, het kan zijn dat ze voor een paar jaar werken en we weten ook nog niet of ze tegen alle varianten opgewassen zijn.
pi_197584094
quote:

Jazeker. Ik heb weinig vertrouwen in een virus uit China.
pi_197584107
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:50 schreef PzKpfw het volgende:
Laat de rest zich maar mooi als proefkonijn uitgeven, ik doe er in ieder geval niet aan mee.
Bedoel je hiermee dat je netjes aan social distancing doet en dus niet een proefkonijn van de Chinese overheid wordt, of ben je bang dat heel de westerse wetenschap tegen je aan het liegen is?
  zaterdag 23 januari 2021 @ 01:14:19 #246
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197584234
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Bedoel je hiermee dat je netjes aan social distancing doet en dus niet een proefkonijn van de Chinese overheid wordt, of ben je bang dat heel de westerse wetenschap tegen je aan het liegen is?
Ik weet niet of je ook maar enig idee hebt welke gigantische financiële belangen er allemaal meespelen. Als jong en gezond iemand laat ik me niet iets inspuiten dat in een fractie van de tijd, die normaalgesproken staat voor zo'n ontwikkeling, ontwikkeld is.
Op 't randje en erover.
pi_197584426
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:14 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ik weet niet of je ook maar enig idee hebt welke gigantische financiële belangen er allemaal meespelen. Als jong en gezond iemand laat ik me niet iets inspuiten dat in een fractie van de tijd, die normaalgesproken staat voor zo'n ontwikkeling, ontwikkeld is.
Mijn vriendin kent twee mensen die ook jong en gezond waren en nu nog 60% van de longcapaciteit hebben en ik ken er een die niks meer proeft. Als jij je niet vaccineert dan kies je voor relatief grote bekende risico's om een klein nog niet vastgesteld risico te vermijden.

Ga je morgen ook de Rijn over zwemmen, omdat iemand op feesboek heeft gezegd dat de brug op instorten staat, omdat de BAM op zoek is naar een nieuw groot infra project?
  zaterdag 23 januari 2021 @ 03:28:27 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197584941
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jazeker. Ik heb weinig vertrouwen in een virus uit China.
Het virus heeft geen paspoort of nationaliteit.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:45 schreef Glazenmaker het volgende:
...
Mijn vriendin kent twee mensen die ook jong en gezond waren en nu nog 60% van de longcapaciteit hebben en ik ken er een die niks meer proeft. Als jij je niet vaccineert dan kies je voor relatief grote bekende risico's om een klein nog niet vastgesteld risico te vermijden. ...
Heel vervelend dan weten dat er in altijd wel anekdotische situaties zijn die iets of wel of niet bevestigen. Daarmee wmb geen reden het dan wel/niet na te volgen. Luister allereerst naar het eigen gevoel en controleer met een deskundige dan of dat terecht is.

Ik zou zelf niet alleen een "keuze" willen maken en dat altijd in overleg doen met mijn behandeld (huis)arts die daarvoor dan wat meer argumenten moet geven dan "zomaar" of omdat "anderen" daar (n)iets van vinden.
Medische middelen, hoe het ook wordt voorgesteld, zijn geen glas water dat wordt opgedronken.

Ook als iemand is gevaccineerd, geeft dat individueel geen zekerheid dat de "bescherming" operationeel er voor welke periode is. En ook vaccinatie kent risico's die, dan zie hierboven, weer ter zake van de persoon moet worden afgewogen.
pi_197585470
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:45 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik bedoelde de vaccins voor corona! Daarvan is hoe ik het begreep nog niet bekend hoelang het werkt
  zaterdag 23 januari 2021 @ 08:16:32 #250
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197585579
Where law ends, tyrrany begins.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')