Maar alsnog zegt het niks omdat het nogmaals ter stemming moet worden gebracht, andere context, andere situatie, andere indiener.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zegt dat een overgrote meerderheid in november (toen we hoger zaten in de besmettingen en nog geen lockdown hadden) tegen was.
Dat kan je niet zomaar in 1 weekje even omdraaien naar een overgrote meerderheid voor mij dunkt.
Vind je het een goed idee om de afspraak aan te houden dat de verzorgingshuizen niet meer dicht moeten?quote:Op maandag 18 januari 2021 16:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat hoef je niet telkens te herhalen, want niemand ontkent dat minder besmettingen op termijn minder ziekenhuizen betekent. Maar NU OP DIT MOMENT gaat het niet prima in de ziekenhuizen. Dat is wat ik zei.
De situatie heden in de ziekenhuizen is een gevolg van de besmettingen ergens begin januari.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:27 schreef Tijn het volgende:
Het aantal besmettingen neemt af, maar het percentage B117-variant neemt juist toe. Het is dus alles behalve zeker dat de daling doorzet. En dat is belangrijk, want de daling in het ziekenhuis gaat nog helemaal niet zo hard (vanwege het feit dat mensen die worden opgenomen er langere tijd verblijven). Er is dus nog heel wat daling nodig willen de ziekenhuizen weer wat extra ruimte kunnen bieden.
Precies dus nemen we nog maar meer maatregelen om te zorgen dat je het overgebleven draagvlak compleet wegneemtquote:Op maandag 18 januari 2021 16:29 schreef D_A het volgende:
[..]
De nieuwe variant is het grote puzzelstuk.
ik heb deze eens nagebouwd adhv het voorbeeld van @Schuifpui en dan met de data die gisteren bekend was;quote:Op maandag 18 januari 2021 16:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, die grafiekjes had @:Schuifpui gemaakt.
Kijk, indien de cijfers van die grafieken kloppen is het inderdaad noodzakelijk de R onder de 1 te krijgen, en dan is er een verzwaring nodig.
Maar dat is het hele punt hier. In Londen hebben ze de R dus naar 0,6 gedrukt volgens de berichten vandaag. Dat houdt in dat de nieuwe variant ook in te dammen is, en klaarblijkelijk tot vergelijkbare cijfers te krijgen is. De vraag is dan dus of de berekeningen 'goed' waren.
Natuurlijk wel, ff volhouden, we moeten even een extra zetje geven.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:34 schreef Elan het volgende:
Straks mag je ook nog naar één gast ontvangen, dit zal niet door gaan toch?
Dan mag een alleenstaande wel op visite bij zijn ouders maar niet andersom, technisch gezien.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:34 schreef Elan het volgende:
Alsof dit voor jou enige impact heeftquote:Op maandag 18 januari 2021 16:34 schreef Elan het volgende:
Ff volhouden nog..quote:Op maandag 18 januari 2021 16:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ff volhouden, we moeten even een extra zetje geven.
Hugo schijnt vandaag letterlijk weer gezegd te hebben 'dat we het virus eronder moeten krijgen'.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ff volhouden nog..
Was je handen stuk..
Licht aan het eind van de tunnel..
...insert diepe diepe zucht...
We moeten echt nog even doorzetten.
Je weet best dat deze user niet refereerde aan overvolle ziekenhuizen, maar de neerwaartse curve.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:29 schreef miss_sly het volgende:
Het LIJKT met de R goed te gaan, maar in de ziekenhuizen bepaald niet. Dus 'In London gaat het ook prima" is te kort door de bocht.
Volgens mij hebben we een weddenschap onderling..quote:Op maandag 18 januari 2021 16:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hugo schijnt vandaag letterlijk weer gezegd te hebben 'dat we het virus eronder moeten krijgen'.
Achter de voordeur is niet te handhaven, dus dat blijven dringende adviezen.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:34 schreef Elan het volgende:
Je doet het voor hen:quote:Op maandag 18 januari 2021 16:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ff volhouden nog..
Was je handen stuk..
Licht aan het eind van de tunnel..
...insert diepe diepe zucht...
We moeten echt nog even doorzetten.
Mag je moeder geen vriendin meer meenemen.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:36 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Alsof dit voor jou enige impact heeft
Zeker weten dat het door gaat.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:34 schreef Elan het volgende:
40-45quote:Op maandag 18 januari 2021 16:39 schreef Caland het volgende:
Hoeveel kantjes wordt het lijstje uitzonderingssituaties trouwens voor die avondklok?
Die man doet sinds afgelopen maart niks anders, net zoals Gommers.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:37 schreef THEFXR het volgende:
Ik vind dat Kuipers overdrijft, hij begon al bij 500 ic bedden te roepen en nu roept ie dat het weer vastloop tussen maart en april. heeft die man een glazen bol ofzo?
Om te janken toch.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:39 schreef zoost het volgende:
[..]
Je doet het voor hen:
De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie Covid-19 was vastgesteld, is 79,7 jaar. Vrouwen die stierven aan de ziekte waren gemiddeld 83,8 jaar. Dat is ongeveer in lijn met de gemiddelde levensverwachting van Nederlanders.
Inderdaad, neem ook aan dat mensen dat advies niet gaan opvolgen. Want vaak komen mensen toch samen met hun partner op bezoek. Dan kun je wellicht beter nog een sociale bubbel invoeren zoals andere landen.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Achter de voordeur is niet te handhaven, dus dat blijven dringende adviezen.
Daarom werkt een avondklok ook makkelijker, dat kun je handhaven.
Precies, neigt steeds mee naar absurditeit.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan mag een alleenstaande wel op visite bij zijn ouders maar niet andersom, technisch gezien.
Waarom gaat het altijd alleen maar pver de leeftijd van de doden bij mensen die de boel open willen gooien.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:39 schreef zoost het volgende:
[..]
Je doet het voor hen:
De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie Covid-19 was vastgesteld, is 79,7 jaar. Vrouwen die stierven aan de ziekte waren gemiddeld 83,8 jaar. Dat is ongeveer in lijn met de gemiddelde levensverwachting van Nederlanders.
Mijn zus heeft pasje met werkgeversverklaring (thuiszorg). Die ontheffing is bekend bij de gemeente.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:42 schreef capricia het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat voor papiertje je bij je moet hebben buiten, straks na 20.00 uur.
Ook zo'n autocertificaat als in andere landen?
Maar de lokale snackbar moet straks dus ook dat soort bewijsjes gaan uitgeven, dat wordt leuk.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn zus heeft pasje met werkgeversverklaring (thuiszorg). Die ontheffing is bekend bij de gemeente.
Okay. Dus de werkgevers moeten akkoord gaan, als je zoiets wil..quote:Op maandag 18 januari 2021 16:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn zus heeft pasje met werkgeversverklaring (thuiszorg). Die ontheffing is bekend bij de gemeente.
Nu nog even kijken wat voor capriolen we moeten uithalen om een lijntje te kunnen fitten in de afnemende curve in nota bene het land van origine.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:35 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik heb deze eens nagebouwd adhv het voorbeeld van @:schuifpui en dan met de data die gisteren bekend was;
- 10% britse variant
- 5500 totaal
- 40% besmettelijker:
[ afbeelding ]
link voor de liefhebber om zelf te spelen met de data
Ik flash gewoon m'n supermarktoutfit die ik nog aan heb.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:42 schreef capricia het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat voor papiertje je bij je moet hebben buiten, straks na 20.00 uur.
Ook zo'n autocertificaat als in andere landen?
Woei, einde Corona, einde maatregelenquote:Op maandag 18 januari 2021 16:46 schreef Noordzijde het volgende:
De ziekteverschijnselen, zegt Zuidema, zijn milder dan bij mensen die in het voorjaar besmet raakten met het virus. “We zien dat de bewoners minder ziek zijn. Ze hebben minder hoge koorts en zijn minder benauwd. Ook het hoesten is minder erg.”
Ik begin het vermoeden/hoop te krijgen dat dit af gaat zwakken naar een verkoudheidsvirus.
Gewoon MC Donalds pakje aantrekken als je straks een avondje wilt snuiven met wat maten.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar de lokale snackbar moet straks dus ook dat soort bewijsjes gaan uitgeven, dat wordt leuk.
Linkje?quote:Op maandag 18 januari 2021 16:46 schreef Noordzijde het volgende:
De ziekteverschijnselen, zegt Zuidema, zijn milder dan bij mensen die in het voorjaar besmet raakten met het virus. “We zien dat de bewoners minder ziek zijn. Ze hebben minder hoge koorts en zijn minder benauwd. Ook het hoesten is minder erg.”
Ik begin het vermoeden/hoop te krijgen dat dit af gaat zwakken naar een verkoudheidsvirus.
Is dat die dokter van gisteren bij die protesten?quote:Op maandag 18 januari 2021 16:46 schreef Noordzijde het volgende:
Die hebben vast een printertje voor administratie enzoquote:Op maandag 18 januari 2021 16:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar de lokale snackbar moet straks dus ook dat soort bewijsjes gaan uitgeven, dat wordt leuk.
quote:Op maandag 18 januari 2021 16:47 schreef _serial_ het volgende:
Iemand nog een thuisbezorgd jas kopen?
https://www.marktplaats.n(...)html?previousPage=lr
We willen een dalende lijn, geen rechte stabiele...quote:Op maandag 18 januari 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon MC Donalds pakje aantrekken als je straks een avondje wilt snuiven met wat maten.
quote:Op maandag 18 januari 2021 16:47 schreef _serial_ het volgende:
Iemand nog een thuisbezorgd jas kopen?
https://www.marktplaats.n(...)html?previousPage=lr
Van de britse variant of de normale?quote:Op maandag 18 januari 2021 16:46 schreef Noordzijde het volgende:
Is het eigenlijk bekend wat de leeftijd e.d. van de opgenomen mensen op dit moment is?quote:Op maandag 18 januari 2021 16:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom gaat het altijd alleen maar pver de leeftijd van de doden bij mensen die de boel open willen gooien.
Overbelasten van de zorg, mensen die in het ziekenhuis komen of zij die nu nog met klachten lopen hoor je ze dan niet over.
Petje op en een lege pizzadoos op je bagagedrager.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon MC Donalds pakje aantrekken als je straks een avondje wilt snuiven met wat maten.
Deze reeks helpt mij juist wel een beetje merk ik. Toch een manier om de frustratie die ik ervaar om te zetten in dialogen met users hier. Ben al regelmatig tot andere inzichten gekomen wat me op dat moment dan best helpt.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:44 schreef Questular het volgende:
Als corona je niet depressief maakt dan is het de toon in dit topic wel![]()
Wat betekent dat ze dus jaren te vroeg overlijden.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:39 schreef zoost het volgende:
[..]
Je doet het voor hen:
Dat is al de hele tijd zo hoor. Maar dan met kinderen ergens heen mag niet, maar opa&oma thuis uitnodigen welquote:Op maandag 18 januari 2021 16:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan mag een alleenstaande wel op visite bij zijn ouders maar niet andersom, technisch gezien.
Hoezo?quote:Op maandag 18 januari 2021 16:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat betekent dat ze dus jaren te vroeg overlijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |