abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:04:50 #201
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198293792
Vanmiddag gebeld door de sportschool. Ze gaan buiten training geven met maximaal 2 personen voor een halfuur. Komen bankjes, dumbbells en nog wat andere dingen te staan. Vind dat wel ff lekker. Kunt dus zelf aankloten of eventueel ook een WODje doen.

Gelijk even boeken _O_
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_198317414
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vanmiddag gebeld door de sportschool. Ze gaan buiten training geven met maximaal 2 personen voor een halfuur. Komen bankjes, dumbbells en nog wat andere dingen te staan. Vind dat wel ff lekker. Kunt dus zelf aankloten of eventueel ook een WODje doen.

Gelijk even boeken _O_
Nou blij voor je maar, een half uurtje met wat dumbells zou ik niet echt blij worden nog :D
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:13:19 #203
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198317883
Op de sportschool trainen we al de hele winter buiten door.. Op zich was het wel lekker bikkelen zo met die temperaturen van laatst en afgelopen zomer trouwens ook in die hitte. Climate control is voor watjes :P maar eigenlijk zou ik wel graag weer onbeperkt binnen willen kunnen trainen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:14:52 #204
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198325464
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:40 schreef aspi het volgende:

[..]

Nou blij voor je maar, een half uurtje met wat dumbells zou ik niet echt blij worden nog :D
Nee maar tis iig iets. Eerste keer stond ik tien minuten te lullen en was het halfuur bijna om hahaha :D

Ach, het is ook de combi beetje socializen en iig nog iets aan kracht doen met fatsoenlijk spul.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:59:30 #205
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_198332953
Hier de homegym een soort upgrade gegeven :+

Paar smartplugs die je in je Philips Hue ecosysteem kan integreren, tussen wat discolampen en een stroboscoop die we al hadden.

NFC-tag bij entree geplaatst. Wanneer je die scant, gaan automatisch die lichten aan en speelt Sonos onze favoriete playlist tijdens de workout automatisch af op de speaker :P

_O-
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:39:02 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198333493
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:40 schreef aspi het volgende:

[..]

inderdaad, hartstikke leuk die initiatieven maar ik ben geen lid van een sportschool geworden omdat ik zo graag buiten train
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:47:16 #207
46794 Berkery
Fat bastard
pi_198333595
Zo doen ze het in de Achterhoek:

X-post van K&W / Opmerkelijke foto's van Funda #212 Rommelig!
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_198336623
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:59 schreef LuNaTiC het volgende:
Hier de homegym een soort upgrade gegeven :+
Vet!
  donderdag 11 maart 2021 @ 09:25:26 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198441014
09:11
Fitnessbranche met brandbrief naar Den Haag
quote:
Een delegatie van fitnessondernemers, instructeurs en clubleden overhandigt vrijdagochtend in Den Haag een brandbrief aan demissionair minister Van Ark (Sport) en aan staatssecretaris Knops (Binnenlandse Zaken). Ze eisen een snelle heropening van de sportscholen.

De actie is een initiatief vanuit de hele fitnessbranche en wordt gedragen door organisaties als NL Actief en de VES (Vereniging Exclusieve Sportcentra). Ook oud-topsporter Erben Wennemars is bij de overhandiging.

https://www.parool.nl/ned(...)r-den-haag~bbd425d4/
pi_198441161
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:47 schreef Berkery het volgende:
Zo doen ze het in de Achterhoek:

[ afbeelding ]

X-post van K&W / Opmerkelijke foto's van Funda #212 Rommelig!
Als je een beetje zwaar traint lijkt me de ondergrond niet echt geweldig :P
pi_198441578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
09:11
Fitnessbranche met brandbrief naar Den Haag
[..]

https://www.parool.nl/ned(...)r-den-haag~bbd425d4/
Diezelfde noodbrieven krijgen ze ook van de horeca, de sekswerkers, de dierentuinen en pretparken, de festivalorganisaties, de musea, de bibliotheken, de bioscopen, de theaters, de artiesten, de nachtclubs en discotheken, de toeristenorganisaties, de supportersverenigingen & de voetbalclubs. Tsja. Alsof het iets gaat helpen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 11 maart 2021 @ 10:10:39 #212
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198441608
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Diezelfde noodbrieven krijgen ze ook van de horeca, de sekswerkers, de dierentuinen en pretparken, de festivalorganisaties, de musea, de bibliotheken, de bioscopen, de theaters, de artiesten, de nachtclubs en discotheken, de toeristenorganisaties, de supportersverenigingen & de voetbalclubs. Tsja. Alsof het iets gaat helpen.
Uiteraard maar niets doen en toekijken is ook wat
pi_198441661
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:10 schreef Tarado het volgende:

Uiteraard maar niets doen en toekijken is ook wat
Ach ja, dan hebben ze het gevoel dat ze iets doen, vooruit. Maar helpen doet het denk ik totaal niet. De regering weet ook wel hoe hoog de nood is bij veel organisaties.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198450601
De sportscholen laten met deze noodbrief m.i. alleen maar zien dat ze het nog (steeds) niet begrijpen.

Ze hebben het alleen maar over gewaarborgde 1,5 meter afstand, sporten op reservering, triage, enz.. Kortom in mijn ogen vanzelfsprekende dingen. Waar ze met geen woord over reppen zijn de aerosolen, extra reisbewegingen doordat sporters naar de sportschool moeten, meerijden met elkaar (mensen uit verschillend huishoudens en dat is nou net niet de bedoeling), extra contacten die mensen krijgen met elkaar, enz.. Allemaal besmettingsverhogende risico's en die ruimte is er nu niet.

Dan kun je het leuk "verpakken" onder de noemer "Coronakilo's", mentale fitheid, enz., maar dat verandert nu de druk op de gezondheidszorg niet. Dat is leuk voor de lange termijn effecten over 10 jaar maar daar koop je nu niks voor.
pi_198451450
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 20:02 schreef JanGroen het volgende:
De sportscholen laten met deze noodbrief m.i. alleen maar zien dat ze het nog (steeds) niet begrijpen.

Ze hebben het alleen maar over gewaarborgde 1,5 meter afstand, sporten op reservering, triage, enz.. Kortom in mijn ogen vanzelfsprekende dingen. Waar ze met geen woord over reppen zijn de aerosolen, extra reisbewegingen doordat sporters naar de sportschool moeten, meerijden met elkaar (mensen uit verschillend huishoudens en dat is nou net niet de bedoeling), extra contacten die mensen krijgen met elkaar, enz.. Allemaal besmettingsverhogende risico's en die ruimte is er nu niet.

Dan kun je het leuk "verpakken" onder de noemer "Coronakilo's", mentale fitheid, enz., maar dat verandert nu de druk op de gezondheidszorg niet. Dat is leuk voor de lange termijn effecten over 10 jaar maar daar koop je nu niks voor.
Je mag binnenkort weer aan de bak jongen. :)
pi_198451818
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:39 schreef Isabeau het volgende:
Alleen vraag ik me af of ze dan geen hoge boetes riskeren en dan ben je nog verder van huis.
Hoezo? Niet open gaan en failliet of openen en een boete riskeren?
pi_198452300
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 20:35 schreef CR7 het volgende:

[..]

Denk pas in mei.
pi_198452309
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 20:51 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Hoezo? Niet open gaan en failliet of openen en een boete riskeren?
Boetes, last op dwangsom. Die kosten lopen snel op.
pi_198453512
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 20:35 schreef CR7 het volgende:

[..]

Met de huidige stabiele (maar veel te hoge) / licht oplopende besmettingscijfers, onverminderd hoge druk in de gezondheidszorg (inclusief oplopende achterstanden), en oprukkende variant(en) van het virus denk ik van niet.

Eerst het onderwijs (deels) heropenen, meer lucht voor de detailhandel en horeca, meer mogelijkheden voor buitensporten, avondklok, enz.. En dat moet allemaal goed gaan (dus niet zorgen voor stijgende cijfers) en er mag verder niks tegenzitten.
pi_198453645
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 22:16 schreef JanGroen het volgende:

Met de huidige stabiele (maar veel te hoge) / licht oplopende besmettingscijfers, onverminderd hoge druk in de gezondheidszorg (inclusief oplopende achterstanden), en oprukkende variant(en) van het virus denk ik van niet.

Eerst het onderwijs (deels) heropenen, meer lucht voor de detailhandel en horeca, meer mogelijkheden voor buitensporten, avondklok, enz.. En dat moet allemaal goed gaan (dus niet zorgen voor stijgende cijfers) en er mag verder niks tegenzitten.
Dit durf ik mijn vriend dus echt niet zo te vertellen :@ Die wordt met de dag sachrijniger dat de sportschool dicht zit :X En dan is het niet eens zijn broodwinning.
pi_198453792
Wat zal ik zeggen: als dat het ergste is dan valt het leven nog reuze mee.
pi_198454915
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 22:16 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Ok Mark. Maar er komt een dag dat je met je chagrijnige kop weer aan de bak moet. En dan gaan ze niet meer dicht. Dus geniet nog maar even van je vrije periode. Want je luie leventje is binnenkort voorbij.
pi_198455247
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 22:29 schreef JanGroen het volgende:
Wat zal ik zeggen: als dat het ergste is dan valt het leven nog reuze mee.
Ja, dat vond ik dus ook, maar ik zei zoiets soortgelijks tegen mijn vriend op het verkeerde moment geloof ik 8-)
pi_198455388
@ CR7:

Als er iemand actief was in de sportschool dan was ik het wel met 4-6 uur per week. En buiten deed ik ook nog een paar uur wat training. Maar soms dwingen bepaalde omstandigheden je om je aan te passen aan de realiteit.

Op dit moment is het niet verantwoord om de sportscholen te openen. Dat besluit is echt niet uit de lucht gegrepen, daar is ontzettend goed en zorgvuldig over nagedacht door allerlei mensen die er verstand van hebben.

Ik kan mij daar kwaad om maken, maar je kan je ook inleven in de situatie en die (gaan begrijpen), in plaats van zomaar in het wilde weg blijven roepen “dat de sportschool wel weer open kan”.

Er is bij alle maatregelen maar 1 groot slachtoffer en dat is de economie van het hele land. Het is de overheid er dus alles aan gelegen om die zo snel mogelijk weer op te starten. Onnodig lang plat leggen zorgt er alleen maar voor dat de economie nog harder geraakt wordt.

En ja de sportscholen willen weer open. Maar dat wil de horeca ook. En de evenementenbrache ook. En het onderwijs wil ook weer helemaal open, enz.. Dat kan simpelweg niet.
pi_198457372
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 23:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik dus ook, maar ik zei zoiets soortgelijks tegen mijn vriend op het verkeerde moment geloof ik 8-)
Gevalletje onzekerheid? Mannelijkheid ontlenen aan spiermassa?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')