Nou blij voor je maar, een half uurtje met wat dumbells zou ik niet echt blij worden nogquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vanmiddag gebeld door de sportschool. Ze gaan buiten training geven met maximaal 2 personen voor een halfuur. Komen bankjes, dumbbells en nog wat andere dingen te staan. Vind dat wel ff lekker. Kunt dus zelf aankloten of eventueel ook een WODje doen.
Gelijk even boeken
Nee maar tis iig iets. Eerste keer stond ik tien minuten te lullen en was het halfuur bijna om hahahaquote:Op donderdag 4 maart 2021 12:40 schreef aspi het volgende:
[..]
Nou blij voor je maar, een half uurtje met wat dumbells zou ik niet echt blij worden nog
inderdaad, hartstikke leuk die initiatieven maar ik ben geen lid van een sportschool geworden omdat ik zo graag buiten trainquote:Op donderdag 4 maart 2021 12:40 schreef aspi het volgende:
[..]
Nou blij voor je maar, een half uurtje met wat dumbells zou ik niet echt blij worden nog
Vet!quote:Op vrijdag 5 maart 2021 09:59 schreef LuNaTiC het volgende:
Hier de homegym een soort upgrade gegeven
https://www.parool.nl/ned(...)r-den-haag~bbd425d4/quote:Een delegatie van fitnessondernemers, instructeurs en clubleden overhandigt vrijdagochtend in Den Haag een brandbrief aan demissionair minister Van Ark (Sport) en aan staatssecretaris Knops (Binnenlandse Zaken). Ze eisen een snelle heropening van de sportscholen.
De actie is een initiatief vanuit de hele fitnessbranche en wordt gedragen door organisaties als NL Actief en de VES (Vereniging Exclusieve Sportcentra). Ook oud-topsporter Erben Wennemars is bij de overhandiging.
Als je een beetje zwaar traint lijkt me de ondergrond niet echt geweldigquote:Op vrijdag 5 maart 2021 10:47 schreef Berkery het volgende:
Zo doen ze het in de Achterhoek:
[ afbeelding ]
X-post van K&W / Opmerkelijke foto's van Funda #212 Rommelig!
Diezelfde noodbrieven krijgen ze ook van de horeca, de sekswerkers, de dierentuinen en pretparken, de festivalorganisaties, de musea, de bibliotheken, de bioscopen, de theaters, de artiesten, de nachtclubs en discotheken, de toeristenorganisaties, de supportersverenigingen & de voetbalclubs. Tsja. Alsof het iets gaat helpen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
09:11
Fitnessbranche met brandbrief naar Den Haag
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)r-den-haag~bbd425d4/
Uiteraard maar niets doen en toekijken is ook watquote:Op donderdag 11 maart 2021 10:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Diezelfde noodbrieven krijgen ze ook van de horeca, de sekswerkers, de dierentuinen en pretparken, de festivalorganisaties, de musea, de bibliotheken, de bioscopen, de theaters, de artiesten, de nachtclubs en discotheken, de toeristenorganisaties, de supportersverenigingen & de voetbalclubs. Tsja. Alsof het iets gaat helpen.
Ach ja, dan hebben ze het gevoel dat ze iets doen, vooruit. Maar helpen doet het denk ik totaal niet. De regering weet ook wel hoe hoog de nood is bij veel organisaties.quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:10 schreef Tarado het volgende:
Uiteraard maar niets doen en toekijken is ook wat
Je mag binnenkort weer aan de bak jongen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:02 schreef JanGroen het volgende:
De sportscholen laten met deze noodbrief m.i. alleen maar zien dat ze het nog (steeds) niet begrijpen.
Ze hebben het alleen maar over gewaarborgde 1,5 meter afstand, sporten op reservering, triage, enz.. Kortom in mijn ogen vanzelfsprekende dingen. Waar ze met geen woord over reppen zijn de aerosolen, extra reisbewegingen doordat sporters naar de sportschool moeten, meerijden met elkaar (mensen uit verschillend huishoudens en dat is nou net niet de bedoeling), extra contacten die mensen krijgen met elkaar, enz.. Allemaal besmettingsverhogende risico's en die ruimte is er nu niet.
Dan kun je het leuk "verpakken" onder de noemer "Coronakilo's", mentale fitheid, enz., maar dat verandert nu de druk op de gezondheidszorg niet. Dat is leuk voor de lange termijn effecten over 10 jaar maar daar koop je nu niks voor.
Hoezo? Niet open gaan en failliet of openen en een boete riskeren?quote:Op zondag 28 februari 2021 10:39 schreef Isabeau het volgende:
Alleen vraag ik me af of ze dan geen hoge boetes riskeren en dan ben je nog verder van huis.
Denk pas in mei.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:35 schreef CR7 het volgende:
[..]
Je mag binnenkort weer aan de bak jongen.
Boetes, last op dwangsom. Die kosten lopen snel op.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:51 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Hoezo? Niet open gaan en failliet of openen en een boete riskeren?
Met de huidige stabiele (maar veel te hoge) / licht oplopende besmettingscijfers, onverminderd hoge druk in de gezondheidszorg (inclusief oplopende achterstanden), en oprukkende variant(en) van het virus denk ik van niet.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:35 schreef CR7 het volgende:
[..]
Je mag binnenkort weer aan de bak jongen.
Dit durf ik mijn vriend dus echt niet zo te vertellenquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:16 schreef JanGroen het volgende:
Met de huidige stabiele (maar veel te hoge) / licht oplopende besmettingscijfers, onverminderd hoge druk in de gezondheidszorg (inclusief oplopende achterstanden), en oprukkende variant(en) van het virus denk ik van niet.
Eerst het onderwijs (deels) heropenen, meer lucht voor de detailhandel en horeca, meer mogelijkheden voor buitensporten, avondklok, enz.. En dat moet allemaal goed gaan (dus niet zorgen voor stijgende cijfers) en er mag verder niks tegenzitten.
Ok Mark. Maar er komt een dag dat je met je chagrijnige kop weer aan de bak moet. En dan gaan ze niet meer dicht. Dus geniet nog maar even van je vrije periode. Want je luie leventje is binnenkort voorbij.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:16 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Met de huidige stabiele (maar veel te hoge) / licht oplopende besmettingscijfers, onverminderd hoge druk in de gezondheidszorg (inclusief oplopende achterstanden), en oprukkende variant(en) van het virus denk ik van niet.
Eerst het onderwijs (deels) heropenen, meer lucht voor de detailhandel en horeca, meer mogelijkheden voor buitensporten, avondklok, enz.. En dat moet allemaal goed gaan (dus niet zorgen voor stijgende cijfers) en er mag verder niks tegenzitten.
Ja, dat vond ik dus ook, maar ik zei zoiets soortgelijks tegen mijn vriend op het verkeerde moment geloof ikquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:29 schreef JanGroen het volgende:
Wat zal ik zeggen: als dat het ergste is dan valt het leven nog reuze mee.
Gevalletje onzekerheid? Mannelijkheid ontlenen aan spiermassa?quote:Op donderdag 11 maart 2021 23:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik dus ook, maar ik zei zoiets soortgelijks tegen mijn vriend op het verkeerde moment geloof ik
Nee. Hij houdt alleen erg van structuur en 5x per week naar de sportschool was een vaste structuur. Die mensen heb je ook hèquote:Op vrijdag 12 maart 2021 08:48 schreef JanGroen het volgende:
Gevalletje onzekerheid? Mannelijkheid ontlenen aan spiermassa?
quote:Op donderdag 11 maart 2021 23:12 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ok Mark. Maar er komt een dag dat je met je chagrijnige kop weer aan de bak moet. En dan gaan ze niet meer dicht. Dus geniet nog maar even van je vrije periode. Want je luie leventje is binnenkort voorbij.
Herkenbaar, het is bij mij ook een soort van verslaving. En als ik niet kan sporten wat ik voor ogen heb dan kan ik daar best last van hebbenquote:Op vrijdag 12 maart 2021 13:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee. Hij houdt alleen erg van structuur en 5x per week naar de sportschool was een vaste structuur. Die mensen heb je ook hè
Jij werkt in een sportschool en dit is je redenatie? Ok dan...quote:Op vrijdag 12 maart 2021 08:48 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Gevalletje onzekerheid? Mannelijkheid ontlenen aan spiermassa?
Je bent wel echt geknipt voor the job.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:50 schreef JanGroen het volgende:
Je wilt niet weten wat ik in de fitnesszaal voorbij heb zien komen de afgelopen jaren. Mannen die aan dames laten zien dat ze de bicepcurl met wel 25 kg kunnen. Eén keer, dat dan weer wel... Want ja dat is natuurlijk hartstikke stoer als je dat kan. Alleen dan ben je een echte man.
quote:Op zaterdag 13 maart 2021 08:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Je bent wel echt geknipt voor the job.
De walging spat er elke keer weer af. Ga wat anders doen, man.
Het is echt een super leuke branch om in te werken. Je kunt daadwerkelijk mensen helpen, hun fysiek maar ook hun mentale gesteldheid. Het zorgt voor zelfvertrouwen maar ook gewoon voor gezondheid.
Je maakt mensen mee die een heel druk leven hebben en die komen in dat ene uurtje van de dag wat anders doen. Aan jou de taak om ervoor te zorgen dat het het beste uur van de dag is.
Ik coach echte atleten tot de bange beginner met overgewicht en alles daar tussenin. Het zijn net mensen, de ene is wel leuk en de ander niet maar over het algemeen is het het leukste vak wat er is. Het is ontzettend rewarding. Vaak zijn mensen die aan het sporten zijn ook echt heel goed gemutst want het is hun ontspanning dus de hele sfeer is vaak echt heel tof.
Als je dat niet vindt, moet je een andere baan gaan zoeken.
Je zou maar als DYEL in een gym werkenquote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:50 schreef JanGroen het volgende:
Je wilt niet weten wat ik in de fitnesszaal voorbij heb zien komen de afgelopen jaren. Mannen die aan dames laten zien dat ze de bicepcurl met wel 25 kg kunnen. Eén keer, dat dan weer wel... Want ja dat is natuurlijk hartstikke stoer als je dat kan. Alleen dan ben je een echte man.
Nah, volgens mij vinden ze allebei dat sportscholen nog niet open kunnen.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:42 schreef kibo het volgende:
Wel vermakelijk, dit dispuut tussen Dhr Groen en Mevr. Noek.
Ga door aub ....
Ik zie vooral een zure man die vindt dat fitness/bodybuilding niet een echte sport is..quote:Op zondag 14 maart 2021 10:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nah, volgens mij vinden ze allebei dat sportscholen nog niet open kunnen.
En ik zie een vrouw met een heel open, positieve blik naar andere mensen toe en een man die toch wat zuurder is (geworden?) jegens de medemens. Dat werkt sowieso niet samen.
Wat we verder kunnen missen als kiespijn is doen alsof andermans sportbeoefening minderwaardig is. Elke sportbeoefening waarbij je lekker lichamelijk actief bent is geweldig
Alleen Groen heeft dat niet door en bij hem vertroebelt alles door zijn zure zombieblik.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij mijn sportschool sporten we nu buiten, dus als we nu in dezelfde aantallen naar binnen verplaatsen zijn blijft het aantal reisbewegingen en contacten gelijk.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:34 schreef JanGroen het volgende:
Als je schrijft "blijkbaar" en "ik vind" dan ben ik echt gelijk overtuigd. NOT. Goede feitelijke onderbouwing van niks meer dan je mening.
Sportscholen dragen zeker bij aan de volksgezondheid, maar absoluut niet op een manier waar we nu met zeer grote druk op de gezondheidszorg wat aan hebben. Het is niks meer dan lange termijn preventie. Sportscholen nu openen zorgt voor een toeloop aan mensen, extra contacten en reisbewegingen. Dit levert extra besmettingen op en die kunnen we er nu niet bij hebben. Zo simpel is het. Hetzelfde geldt overigens voor winkels, horeca, enz., dus sportscholen zijn hier zeker geen uitzondering op.
De sportbranche benadrukt de voor de hand liggende dingen (afstand houden, triage) veel te veel en houden hun lippen stijf op elkaar over de gevolgen van het heropenen. Beetje kortzichtig als je dat nu nog niet inziet en snapt.
ik zie vooral het verschil tussen een ondernemer en een werknemerquote:Op zondag 14 maart 2021 10:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik zie een vrouw met een heel open, positieve blik naar andere mensen toe en een man die toch wat zuurder is (geworden?) jegens de medemens. Dat werkt sowieso niet samen.
Wat we verder kunnen missen als kiespijn is doen alsof andermans sportbeoefening minderwaardig is. Elke sportbeoefening waarbij je lekker lichamelijk actief bent is geweldig
Lekker voor mij? Het is 5 graden, het regent en er is harde wind. Succes in de tent met je kameraad.quote:Op zondag 14 maart 2021 11:22 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Bij mijn sportschool sporten we nu buiten, dus als we nu in dezelfde aantallen naar binnen verplaatsen zijn blijft het aantal reisbewegingen en contacten gelijk.Vanochtend ook weer heerlijk gesport buiten. Lekker voor je.
Rondom de laatste persconferentie is al door Mark Rutte en Hugo de Jonge gezegd dat de volgende versoepelingen eerlijker zullen zijn. Niet meer 1 branche wel en de andere (nog) niet. Elke branche heeft redenen om open te willen en daarbij is de ene branche niet belangrijker (meer) dan de andere. Het zal dus eerder alles een heel klein beetje worden dan de ene wel en de andere niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 19:10 schreef Noek het volgende:
En ik hoef niet open, hoor met deze cijfers maar we horen zeker niet als laatste in de rij te zijn zoals vorig jaar met de versoepelingen.
Zie ze hier ook klooien met een paar gewichten op de stoep . Sportschoolquote:Op zondag 14 maart 2021 11:22 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Bij mijn sportschool sporten we nu buiten, dus als we nu in dezelfde aantallen naar binnen verplaatsen zijn blijft het aantal reisbewegingen en contacten gelijk.Vanochtend ook weer heerlijk gesport buiten. Lekker voor je.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |