Overgewicht relateren aan sportscholen ?quote:Op woensdag 24 februari 2021 17:07 schreef Lafoy het volgende:
Schandalig dat de sportscholen nog steeds dicht zijn. Ik snap dat helemaal open nog niet kan, maar had dan in ieder geval de bootcamps buiten of in kleine groepjes weer toegestaan.
Overgewicht is minstens zo’n grote gezondheidscrisis, en gezonde mensen hebben minder kans om door Corona op de IC te belanden. Maar daar lijkt niemand zich druk om te maken.
Overgewicht tegen gaan is 80% minder eten/drinken en 20% meer bewegen. Laat dat eerste nou voor mensen met overgewicht lastig zijn. You can't outrun a bad diet.quote:Op woensdag 24 februari 2021 17:07 schreef Lafoy het volgende:
Schandalig dat de sportscholen nog steeds dicht zijn. Ik snap dat helemaal open nog niet kan, maar had dan in ieder geval de bootcamps buiten of in kleine groepjes weer toegestaan.
Overgewicht is minstens zo’n grote gezondheidscrisis, en gezonde mensen hebben minder kans om door Corona op de IC te belanden. Maar daar lijkt niemand zich druk om te maken.
Nou heb ik geen overgewicht gelukkig maar ik merk toch wel dat sinds ik niet meer kan/mag sporten mijn dieet ook een stuk minder strikt is. Komt bij dat ik echt een vervelingseter ben, dus als ik niets te doen heb zoek ik wat om te snacken. Tel daarbij op dat de beweging echt minimaal is geweest, op wat rondjes in m'n pauze na, en ik durf best te beweren dat je (over)gewicht voor een gedeelte kunt relateren aan sporten. Aangezien geen enkele binnensport is toegestaan pak je dus een behoorlijke groep mensen daarmee.quote:Op woensdag 24 februari 2021 18:43 schreef kibo het volgende:
[..]
Overgewicht relateren aan sportscholen ?
Er zijn zo veel (eenvoudiger en goedkopere) manieren om overgewicht tegen te gaan .
lullig groepslesje met crossfit AMRAP gedoe, of hebben ze apparaten, racks, gewichten en stangen buiten staan?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:51 schreef Dimachaerus het volgende:
Vanaf 3 maart bied mijn gym weer de mogelijkheid aan om buiten te fitnessen.
Dat laatste.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 17:26 schreef wuuht het volgende:
[..]
lullig groepslesje met crossfit AMRAP gedoe, of hebben ze apparaten, racks, gewichten en stangen buiten staan?
Dat was toch al zo?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:51 schreef Dimachaerus het volgende:
Vanaf 3 maart bied mijn gym weer de mogelijkheid aan om buiten te fitnessen.
Waar zijn de barbells?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 17:55 schreef kibo het volgende:
[..]
Dat was toch al zo?
Hier in de straat ook een sportschool, had kettlebells en nog wat meuk op de stoep liggen en hele dag door waren ze daar mee bezig.
Ik ook. Train wel thuis maar dat is toch een beetje lullig onderhoud. Ik blijf hopen dat we ergens half maart weer open mogen. De gym waar ik werk gaat naar buiten, maar nog niet echt een idee hoe ze dat gaan doen want merendeel van de leden is 27+, dus dan mag je nog niks.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 19:12 schreef Mazikeen het volgende:
Ik wil ook weer sporten.... begin het nu wel te missen
Ik vind dat niet zo’n sterk argument. Waarom niet? Omdat de overgrote meerderheid van de mensen die echt dik is, voor Corona toch al niet naar de sportschool gingen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 17:07 schreef Lafoy het volgende:
Dat is waar. Misschien nog wel meer dan 80%.quote:Op woensdag 24 februari 2021 18:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Overgewicht tegen gaan is 80% minder eten/drinken en 20% meer bewegen. Laat dat eerste nou voor mensen met overgewicht lastig zijn. You can't outrun a bad diet.
Binnen? Ben benieuwdquote:Op zondag 28 februari 2021 10:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn sportschool gaat over een kleine week open
Qua concept kan dat ook (Fit20). Je sport met maximaal één andere persoon en één trainer een vast rondje op de apparaten. Dus afstand houden is prima te doen.
Aangezien je max 1 bezoeker per dag mag hebben kunnen ze 7 mensen per week helpen.quote:
Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren als het binnen is. Het lijkt niet te mogen namelijk.quote:Op zondag 28 februari 2021 10:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Qua concept kan dat ook (Fit20). Je sport met maximaal één andere persoon en één trainer een vast rondje op de apparaten. Dus afstand houden is prima te doen.
Als je doet als je apparaat wilt verkopen en klant wil het testen, zou je theoretisch 2 klanten per verdieping aanwezig kunnen hebben.quote:Op zondag 28 februari 2021 10:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren als het binnen is. Het lijkt niet te mogen namelijk.
Of een massage geven op het roeiapparaatquote:Op zondag 28 februari 2021 10:36 schreef Hamzoef het volgende:
Als je doet als je apparaat wilt verkopen en klant wil het testen, zou je theoretisch 2 klanten per verdieping aanwezig kunnen hebben.
Ja, er onstaan te veel grijze gebieden nu. Wordt voor een BOA ook ondoenlijk om in te schatten wat juridisch gezien nu grijs of zwart is straks.quote:Op zondag 28 februari 2021 10:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of een massage geven op het roeiapparaat
Je ziet sowieso overal allerlei beroepsgroepen zich in bochten wringen om toch nog het hoofd boven water te houden en ik heb er wel begrip voor. Alleen vraag ik me af of ze dan geen hoge boetes riskeren en dan ben je nog verder van huis.
Ah toevallig ik sprak laatst iemand die ook bij een Fit20 zit en die had het er ook over dat ze open gaan. Misschien dat ze het weten te verkopen als een soort fysiotherapie oid?quote:Op zondag 28 februari 2021 10:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dat kan natuurlijk ook nog, maar het lijkt me dat je dan gediplomeerde fysiotherapeuten in dienst moet hebben als trainers. En misschien hebben ze dat wel.quote:Op zondag 28 februari 2021 10:43 schreef josja het volgende:
Ah toevallig ik sprak laatst iemand die ook bij een Fit20 zit en die had het er ook over dat ze open gaan. Misschien dat ze het weten te verkopen als een soort fysiotherapie oid?
Mijn sportschool gaat ook vanaf morgen weer elke dag trainingen geven. Wel buiten. Inderdaad in tweetallen, max aantal per uur. Elk tweetal eigen instructeur.quote:Op zondag 28 februari 2021 11:12 schreef Rene het volgende:
WIJ GAAN OOK WEER OPEN!
buiten.
Er komen drie wods voor de komende dagen (vanaf woensdag dus) en tussen die wods moet je zelf kiezen. In tweetallen mag je vervolgens de wod doen. En er is één trainer.
Zojuist het leenmateriaal maar weer teruggebracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |