abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197666334
140 euro per maand? Kolere...

Ik heb eigenlijk geen idee hoe het bij Basic Fit zit, ik sport via een regeling op mijn werk. Betaal eenmalig 90 euro en dan ben ik er weer een heel jaar vanaf.
  woensdag 27 januari 2021 @ 13:03:15 #102
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_197667517
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:10 schreef Lafoy het volgende:
Hoe gaat jullie sportschool deze tweede sluiting om met abonnementskosten? Ik heb al sinds de persconferentie van begin december niets meer gehoord van mn sportschool. Toen zeiden ze dat ze gewoon blijven innen (140E P/M) en online lessen aan gaan bieden (daar maak ik geen gebruik van). Ik heb de neiging om even te mailen wat de bedoeling is en dat ik het prima vind om te blijven betalen maar dat ik die tijd later in kan halen.
140 euro per MAAND?!?!?!

Zijn de gewichten van goud?!
pi_197667669
quote:
Hoe gaat jullie sportschool deze tweede sluiting om met abonnementskosten? Ik heb al sinds de persconferentie van begin december niets meer gehoord van mn sportschool. Toen zeiden ze dat ze gewoon blijven innen (140E P/M) en online lessen aan gaan bieden (daar maak ik geen gebruik van). Ik heb de neiging om even te mailen wat de bedoeling is en dat ik het prima vind om te blijven betalen maar dat ik die tijd later in kan halen.
Bij Basic-Fit hebben ze de incasso’s stopgezet.
pi_197668249
quote:
Dan zou ik storneren.

Tijdens de eerste sluiting schreven ze bij ons een halfuur na de persconferentie het geld af. Vervolgens kwam er in capslock een mail met twee woorden: niet storneren. En een week later kwam er een waardeloze compensatieregeling. (10 euro bartegoed of zo - ik betaal 45 euro.)

Toen ook gestorneerd.

Nu is de communicatie veel beter, heb ik een spinnigfiets van ze te leen en bellen ze soms zelfs op. Voelt toch anders. Ik heb graag dat ze hun kop boven water houden. Het enige wat jammer is zijn de zoomlessen. Allemaal overdag, want iedereen is toch thuis. Maar ik werk gewoon.

Voor 143 euro niks krijgen, niks horen, dat was voor mij onacceptabel. Bij 100 euro minder ook al.
pi_197668855
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:03 schreef Blackst4r het volgende:

[..]

140 euro per MAAND?!?!?!

Zijn de gewichten van goud?!
Nee het is wat millenals "boutique fitness" noemen waar je in kleine groepjes lesjes kunt doen.

Misschien toch maar even pittig mailtje sturen :') Wat zegt de wet hier eigenlijk over?
pi_197680354
Ik lees op meerdere beurssites en beleggingsfora dat er onrust is rond de aandelen van Basic-Fit.

Er is weinig berichtgeving van Basic-Fit maar de aandeelhouders en er is onduidelijkheid ontstaan over de liquiditeitspositie van het bedrijf. Deze onzekerheid is terug te zien in de koers van het aandeel, want die is flink gedaald: van ¤ 32 op 21 januari naar ¤ 27,30 gisteren. Dan ben je als bedrijf in een week tijd flink geld kwijtgeraakt.
pi_197680421
Deze millennial heeft nog nooit van boutique fitness gehoord in ieder geval.

Maar ook voor een soort small group training vind ik 140 heel veel. Bovendien is het dan toch ook wel haalbaar om 1x per week aan duo's oid buiten weer iets aan te bieden? Alleen Zoom (en ook geen geleende materialen zo te lezen) is wel heel karig.
pi_197680500
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:50 schreef Chia het volgende:

Maar ook voor een soort small group training vind ik 140 heel veel. Bovendien is het dan toch ook wel haalbaar om 1x per week aan duo's oid buiten weer iets aan te bieden? Alleen Zoom (en ook geen geleende materialen zo te lezen) is wel heel karig.
RT.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197685880
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:50 schreef Chia het volgende:

Ik ben van personal training naar dit gegaan - en ga echt 5 of 6 keer per week. Dan vind ik het wel waard. Andere dagen ga ik boksen of doe ik yoga bij "normale" sportschool waar ik via werk goedkoop lid ben.
pi_197693734
De nood wordt hoog bij BF: bij een groot aantal clubs gaat gesneden worden in het aanbod van de lessen. Sommige lessen gaan verdwijnen en op andere locaties worden alle groepslessen gestopt. De beurskenners zijn blijkbaar goed geïnformeerd want het aandeel zakt behoorlijk in waarde afgelopen week.

Op deze manier hoopt BF te kunnen besparen op de kosten. Elke maand teren ze 15 tot 20 miljoen euro in op hun liquiditeit. Dat er hierdoor nog meer opzeggingen zullen volgen (naast die vanwege Corona) is blijkbaar niet zo erg.

Waar ze tijdens de eerste lockdown nog rijkelijk strooide met geld (ZZP-ers en freelancers werden bijvoorbeeld gewoon doorbetaald), raken de zakken nu toch leeg.

Investeerders willen hun rendement zien en eisen nu dat BF wat aan de kosten gaat doen. Hoogmoed komt voor de val zeggen ze wel eens.
  donderdag 28 januari 2021 @ 22:26:35 #111
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_197694187
Veel mensen zijn het afgelopen jaar een soort home gym begonnen en zijn daar behoorlijk enthousiast over.
(De ijzerboeren op het internet zijn vrijwel continue uitverkocht)
Het is niet ondenkbaar dat een fors deel van deze thuistrainers niet meer zal terugkeren naar de sportschool.
pi_197694278
Daarentegen gaan er ook veel mensen wel aan hun gezondheid werken die nu inactief zijn dus dat compenseert wel.
Go hard or go home
pi_197694440
BF zelf zegt dat ze de “homegym” (of in normaal Nederlands “het thuis trainen”) niet als alternatief zien voor de sportschool maar meer als aanvulling. Alleen handelen ze er nu niet naar.
pi_197694600
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 22:26 schreef kibo het volgende:
Veel mensen zijn het afgelopen jaar een soort home gym begonnen en zijn daar behoorlijk enthousiast over.
(De ijzerboeren op het internet zijn vrijwel continue uitverkocht)
Het is niet ondenkbaar dat een fors deel van deze thuistrainers niet meer zal terugkeren naar de sportschool.
Helaas motiveert dat een stuk minder.
In je eentje.

We hebben inmiddels wel genoeg spul staan. Maar voor mij is de drive weg.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197700099
Ik vind het altijd wel opvallend dat BF veel meer lijkt te draaien op marketing (zoveel mogelijk leden binnen halen) ipv echte fanatiekelingen. Dat houdt de prijs natuurlijk ook laag. En die 20 euro kun je best verantwoorden met 1 of 2 keer per week halfuurtje op de crosstrainer.
pi_197702401
BF draait puur op de massa. Slechts ¤ 0,05 van iedere euro omzet is immers winst. Klantenbinding en behoud van klanten kennen ze niet. Een opzegging is vanuit hun kant bezien een formaliteit. Wil je weg dan ga je toch lekker. Het doet ze niks. 100 Leden levert geld op, een paar opzeggingen merken ze amper.

Door de lage prijs en het overweldigende aanbod qua locaties is de drempel laag om lid te worden. Als het niet bevalt of leden hebben geen zin meer, dan komen leden minder vaak en uiteindelijk helemaal niet meer. Vervolgens laten veel inactieve leden het abonnement gewoon doorlopen omdat het maar om weinig geld gaat iedere maand.

Waar BF wel enorm op pusht bij een inschrijving is de verkoop van extra’s, zoals het Yangawater (+ ¤ 4 als ik het goed heb). Daar moeten ze de winst uit halen en het kost ze niks behalve wat drinkwater en een druppel smaakstof. Er is een heuse competitie onder de vestigingen wie de meeste Yanga verkoop heeft bij abonnementen.
pi_197705104
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:45 schreef JanGroen het volgende:
BF draait puur op de massa. Slechts ¤ 0,05 van iedere euro omzet is immers winst. Klantenbinding en behoud van klanten kennen ze niet. Een opzegging is vanuit hun kant bezien een formaliteit. Wil je weg dan ga je toch lekker. Het doet ze niks. 100 Leden levert geld op, een paar opzeggingen merken ze amper.

Door de lage prijs en het overweldigende aanbod qua locaties is de drempel laag om lid te worden. Als het niet bevalt of leden hebben geen zin meer, dan komen leden minder vaak en uiteindelijk helemaal niet meer. Vervolgens laten veel inactieve leden het abonnement gewoon doorlopen omdat het maar om weinig geld gaat iedere maand.

Waar BF wel enorm op pusht bij een inschrijving is de verkoop van extra’s, zoals het Yangawater (+ ¤ 4 als ik het goed heb). Daar moeten ze de winst uit halen en het kost ze niks behalve wat drinkwater en een druppel smaakstof. Er is een heuse competitie onder de vestigingen wie de meeste Yanga verkoop heeft bij abonnementen.
Zeg Jan, zou het niet veel fijner voor je zijn gewoon een andere baan te zoeken? Al je frustraties hier iedere keer..
  Moderator vrijdag 29 januari 2021 @ 15:59:51 #118
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197705168
99 euro.
Coaching via de whatsapp. Iedere week/2 week informatie. Gratis (gelimiteerd) iets lenen. Info over stretching en andere uitleg filmpjes.
Het is niet hetzelfde maar ze doen wel wat ze kunnen..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_197705182
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:45 schreef JanGroen het volgende:
Klantenbinding en behoud van klanten kennen ze niet. Een opzegging is vanuit hun kant bezien een formaliteit. Wil je weg dan ga je toch lekker. Het doet ze niks.
Was dat maar zo, dan zouden er niet zoveel opzeggingen mislukken met onterechte afschrijvingen tot gevolg.
pi_197706957
Ik betaal 50 euro ofzo in de maand? Boulderhal trouwens, geen sportschool.

De eerste keer hebben ze de incasso stopgezet. De tweede keer kwam er een mailtje dat ze de incasso door lieten lopen, maar dat je kon mailen als je die stop wilde zetten.

Ik heb de mijne door laten lopen :) het is ook een los bedrijf en geen keten, en bovendien bestaan ze nog niet zo lang. Ik steun ze graag.

Waarom je enorme ketens maandelijks zou betalen om een stuk ijzer op te mogen komen tillen begrijp ik niet. :') mijn vriendin is (was, want covid) ook van de sportschool, maar mijn ding is het niet.

Klimmen. O+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197707081
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 16:00 schreef Chia het volgende:

[..]

Was dat maar zo, dan zouden er niet zoveel opzeggingen mislukken met onterechte afschrijvingen tot gevolg.
Dat is wat anders. Opzeggingen zelf doen BF niks. Dat opzeggingen mislukken komt omdat hun systeem niet klopt en daardoor kunnen opzeggingen niet voltooid worden.

Ik heb genoeg administratieve ellende gezien bij leden na de eerste sluiting van vorig jaar. Er klopte helemaal niks meer van hun betalingen en abonnementen door allerlei verrekeningen. Het systeem zegt simpelweg dat er nog een bedrag open staat en je komt de club niet meer binnen. Eerst betalen ook al klopt dat niet. En probeer dan maar eens iemand te spreken te krijgen die zelf actie mag ondernemen. Het is of een chatbot via de app, of iemand die alleen maar de FAQ van de website op kan oplezen als antwoord. Verder kom je niet.

[ Bericht 28% gewijzigd door JanGroen op 29-01-2021 18:05:24 ]
pi_197708729
Hier krijgen we maandelijks een keuzelink met 3 opties

1. Abonnement voor de komende maand betalen.
2. 50% betalen
3. Niet betalen.

Ik betaal netjes. :)
pi_197708788
Ik betaal gewoon door en sport zo lang het moet thuis, daarna verdeel ik het weer tussen thuis en de gym.
pi_197709205
Ik betaal nog braaf door, maar dat komt vooral omdat ik de compensatiemail van mijn gym heb gemist, en schijnbaar kon je maar tot 3 januari een keuze maken om je abbo stop te zetten. Betaal maar 15 euro dus het kan nog wel even. Geloof niet dat ze verder dingen online doen maar daar zit ik persoonlijk ook niet echt op te wachten.

Verder hoop ik met heel mijn hart dat de gyms zo snel mogelijk weer open gaan, want ik mis het vreselijk. Thuis trainen sucks zonder fatsoenlijke spullen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator vrijdag 29 januari 2021 @ 19:54:25 #125
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197709260
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 19:52 schreef josja het volgende:
Ik betaal nog braaf door, maar dat komt vooral omdat ik de compensatiemail van mijn gym heb gemist, en schijnbaar kon je maar tot 3 januari een keuze maken om je abbo stop te zetten. Betaal maar 15 euro dus het kan nog wel even. Geloof niet dat ze verder dingen online doen maar daar zit ik persoonlijk ook niet echt op te wachten.

Verder hoop ik met heel mijn hart dat de gyms zo snel mogelijk weer open gaan, want ik mis het vreselijk. Thuis trainen sucks zonder fatsoenlijke spullen.
met spullen is het ook behelpen. Vooral met lange trainingen. Halverwege denk ik regelmatig “wat. Doe. Ik”
pi_197709966
Hoef gelukkig niet te betalen. Vlak voor de nieuwe lockdown is de sportschool gesloten door de gemeente en zijn alle abo's bevroren. Er wordt dus niet geïncasseerd. Als hij niet open gaat met de rest ga ik rustig naar een andere zoeken.

Maar ben er wel aan toe, merk dat ik thuis gewoon lang niet zoveel doe. En heb hier geen cross-trainer, dat begin ik te voelen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_197785660
Na de basisscholen gaan de sportscholen als eerste open samen met een selectie andere sectoren. Toch blij om te zien hoe waardevol het kabinet de sportschool acht. :Y
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 22:18:34 #128
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197789011
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:27 schreef CR7 het volgende:
Na de basisscholen gaan de sportscholen als eerste open samen met een selectie andere sectoren. Toch blij om te zien hoe waardevol het kabinet de sportschool acht. :Y
Dat heb ik ergens gemist :o
pi_197789071
quote:
Ergens na de zomer van 2022 zou moeten lukken dus *O*
pi_197789247
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:18 schreef Rene het volgende:

[..]

Dat heb ik ergens gemist :o
quote:
De kaart geeft wel een idee van in welke volgorde er versoepelingen komen. In eerste instantie gaat dat bijvoorbeeld om het openen van de kappers, sportscholen en middelbare scholen. Daarna volgen bijvoorbeeld de restaurants, bioscopen, theaters en musea, met een maximum aantal bezoekers. Pas in de daaropvolgende fase mogen de kroegen weer open, maar uiterlijk tot middernacht. In de laatste fase mogen amateursporters ook weer wedstrijden spelen. De maximale groepsgrootte en het aantal bezoekers thuis loopt tijdens het versoepelen op van 2 naar 4, tot 6 en uiteindelijk 8.
pi_197790313
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:25 schreef CR7 het volgende:
De kaart geeft wel een idee van in welke volgorde er versoepelingen komen. In eerste instantie gaat dat bijvoorbeeld om het openen van de kappers, sportscholen en middelbare scholen. Daarna volgen bijvoorbeeld de restaurants, bioscopen, theaters en musea, met een maximum aantal bezoekers. Pas in de daaropvolgende fase mogen de kroegen weer open, maar uiterlijk tot middernacht. In de laatste fase mogen amateursporters ook weer wedstrijden spelen. De maximale groepsgrootte en het aantal bezoekers thuis loopt tijdens het versoepelen op van 2 naar 4, tot 6 en uiteindelijk 8.
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:25 schreef CR7 het volgende:
En wanneer alle maatregelen weg? Waarom staat dat nergens? Waarom eindigt het met het behoud van maatregelen?
pi_197790376
Omdat er nog updates volgen en bijv. vaccinatiegraad geen onderdeel van de huidige routekaart is.
pi_197790659
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:06 schreef craziness het volgende:

[..]

[..]

En wanneer alle maatregelen weg? Waarom staat dat nergens? Waarom eindigt het met het behoud van maatregelen?
Ja inderdaad. Hier op het eiland is amper tot geen Corona en die gevallen die er zijn, zijn controleerbaar. Ik vind dat echt heel knap.

Wanneer versoepelt de boel hier? In mei/juni voor de toeristen? Of mogen we zelf ook ff genieten?
pi_197790944
Die sportschool kan mij gestolen worden. Het blijft nog dik 1 maand dicht. Gelukkig vandaag dumbbels binnen gekregen. Heerlijk.
pi_197791137
GYMS OPEN!

Alsof mensen met griep zin hebben om te trainen :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197791267
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 00:10 schreef Aiciu het volgende:
GYMS OPEN!

Koop gewoon dumbbels. Ze gaan nog maanden kloten met gyms open en weer dicht. Fuck hen.
pi_197791907
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 00:10 schreef Aiciu het volgende:
GYMS OPEN!

Als je na bijna een jaar nog steeds dit soort onzin verkondigt dan heb je er echt niks van begrepen.

Het gaat natuurlijk om het beperken van contacten tussen mensen en de reisbewegingen, omdat dat allemaal momenten zijn waarbij / waardoor virusoverdracht plaats kan vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door JanGroen op 03-02-2021 06:30:45 ]
pi_197791921
quote:

[..]

[..]

Omdat niemand een glazen bol of tijdmachine heeft. Als je ziet wat een onrust maatregelen teweeg brengen is het ondoenlijk om nu al te vermelden dat pas in het najaar een dusdanig groot aantal mensen is ingeënt (maar ook dat is weer “de planning”) dat de maatregelen van tafel kunnen. Maar eerder dan Q3 of Q4 is dat echt niet. Ze worden hooguit versoepeld voor die tijd.
pi_197792062
quote:
Dat noemen ze mensen blij maken met niks (concreets). Natuurlijk gaan ze wel weer een keer open en natuurlijk zullen ze eerder open gaan dan de horeca. Dat kan iedereen bedenken. Maar voorlopig is het heropenen van alleen de basisscholen al spannend genoeg en komt er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gewoon een verlenging van de avondklok.

Dus als jij nou alvast met je slaapzak voor de deur van je sportschool gaat liggen (hou wel rekening met de avondklok natuurlijk), dan ben je vast en zeker de eerste die naar binnen kan als ze weer open gaan t.z.t..
  woensdag 3 februari 2021 @ 07:57:20 #140
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_197792215
quote:

[..]

[..]

Todat er genoeg mensen zijn gevaccineerd
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_197792235
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 07:23 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Dat noemen ze mensen blij maken met niks (concreets). Natuurlijk gaan ze wel weer een keer open en natuurlijk zullen ze eerder open gaan dan de horeca. Dat kan iedereen bedenken. Maar voorlopig is het heropenen van alleen de basisscholen al spannend genoeg en komt er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gewoon een verlenging van de avondklok.

Dus als jij nou alvast met je slaapzak voor de deur van je sportschool gaat liggen (hou wel rekening met de avondklok natuurlijk), dan ben je vast en zeker de eerste die naar binnen kan als ze weer open gaan t.z.t..
Dat is niet waar want waar wij de vorige keer achteraan stonden, staan we nu vooraan en voor de gym-lovers is dat wel goed nieuws. Voor jou niet want je hebt er een broertje dood aan dus wens je alvast veel sterkte.
Go hard or go home
pi_197792241
Met de dienstmededeling dat we ook nog eens terecht vooraan staan bij versoepelingen.
Go hard or go home
pi_197792306
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 19:34 schreef Dimachaerus het volgende:

2. 50% betalen
3. Niet betalen.

zonde van je geld
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_197792378
quote:
80s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:14 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

zonde van je geld
Ik betaal ook gewoon door. Vind ik wel zo solidair. Zij kunnen er ook niks aan doen en proberen op allerlei mogelijke manieren hun klanten tegemoet te komen met online lessen en buitentraingen etc. Ik doe daar niet aan mee maar dat is mijn eigen keuze
Alius aliud dicit
  woensdag 3 februari 2021 @ 09:03:38 #145
189430 Anonymousz
pi_197792718
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 19:34 schreef Dimachaerus het volgende:

2. 50% betalen
3. Niet betalen.

Ik betaal sinds december niet
  woensdag 3 februari 2021 @ 09:23:24 #146
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197792957
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:25 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Ik betaal ook gewoon door. Vind ik wel zo solidair. Zij kunnen er ook niks aan doen en proberen op allerlei mogelijke manieren hun klanten tegemoet te komen met online lessen en buitentraingen etc. Ik doe daar niet aan mee maar dat is mijn eigen keuze
Mijn incasso is door BF zelf stopgezet. En ik vermaak me prima thuis met twee halterstangen, verschillende halterschijven, matjes, weerstandsbanden en een nieuwe kettlebell.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_197793266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:25 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Zelfde hier, ik wil sowieso dat ze nog bestaansrecht hebben na deze lockdown. Altijd met plezier gesport daar en dat wil ik graag zou houden.
pi_197794247
quote:
80s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:14 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

zonde van je geld
Want? Ik wil niet dat mijn gym failliet gaat. IFBB approved gym met fijne eigenaar.

Als ik bij zo'n commerciële keten als Basic-Fit had gezeten had ik zeker niet doorbetaald.
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 11:17:18 #149
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197794514
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:02 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Want? Ik wil niet dat mijn gym failliet gaat. IFBB approved gym met fijne eigenaar.

Als ik bij zo'n commerciële keten als Basic-Fit had gezeten had ik zeker niet doorbetaald.
Second.
pi_197794694
In wat voor wereld leven we toch eigenlijk momenteel waar de sportscholen dicht moeten, maar de Gall & Gall en de Jamin wel open blijven. En dat allemaal om de volksgezondheid te beschermen. :')
pi_197798014
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:02 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Ik zit ook bij een redelijk grote keten. Maar had ook niet laten stopzetten. Liever dat ze gezond blijven als alles weer opengaat.
pi_197798384
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 00:25 schreef Atak het volgende:

[..]

Koop gewoon dumbbels. Ze gaan nog maanden kloten met gyms open en weer dicht. Fuck hen.
Iedereen moet ongezond worden zodat de besmettingen toenemen. Weerstand verminderd. Ondertussen worden mensen depressief en gaan ze gekke dingen doen, alcoholist worden, drugs verslaafd, zelfs zelfmoord. Dan vinden ze het raar dat mensen doordraaien :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197798528
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 06:23 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Als je na bijna een jaar nog steeds dit soort onzin verkondigt dan heb je er echt niks van begrepen.

Het gaat natuurlijk om het beperken van contacten tussen mensen en de reisbewegingen, omdat dat allemaal momenten zijn waarbij / waardoor virusoverdracht plaats kan vinden.
Ik heb nergens last van, heb nog nooit meegedaan aan die onzin beperkingen, als het allemaal zo besmettelijk is dan had ik allang op de ic gelegen, laatst nog in contact geweest met iemand die het heeft en nog steeds heb ik nergens last van.

Ga toch weg met die onzin en ga zelf kijken hoe je dingen ervaart. Hoe kunnen 2 mensen die niet ziek zijn elkaar besmetten? Als ik met 9 mensen ben ipv 8 dan gaan we zogenaamd allemaal dood _O-

Geloof die flikkers van het omt, who en al die andere leugenaars niet en ga terug leven. Wat er hier gaande is is onderdrukking.

Gaan ze zich vaccineren en dan mogen ze nog niks _O-
Laten testen en Vaccineren op eigen kosten _O-

Lekker luisteren naar een demissionair kabinet, die gevallen zijn op basis van leugens en toch nog luisteren mensen naar die criminelen :N
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197798616
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:22 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik heb nergens last van, heb nog nooit meegedaan aan die onzin beperkingen, als het allemaal zo besmettelijk is dan had ik allang op de ic gelegen, laatst nog in contact geweest met iemand die het heeft en nog steeds heb ik nergens last van.
Lang niet iedereen die besmet is komt op de IC terecht. Je kunt zelfs symptoomloos besmet zijn.
quote:
Ga toch weg met die onzin en ga zelf kijken hoe je dingen ervaart. Hoe kunnen 2 mensen die niet ziek zijn elkaar besmetten? Als ik met 9 mensen ben ipv 8 dan gaan we zogenaamd allemaal dood _O-
Nee, zie boven. Je kunt symptoomloos besmet zijn en niet iedereen gaat dood.

quote:
Geloof die flikkers van het omt, who en al die andere leugenaars niet en ga terug leven. Wat er hier gaande is is onderdrukking.
Omdat je een paar uur 's nachts binnen moet blijven?
quote:
Gaan ze zich vaccineren en dan mogen ze nog niks _O-
Laten testen en Vaccineren op eigen kosten _O-
Testen en vaccineren is gratis. Tenzij je je per se commercieel wil laten testen met een - minder betrouwbare- sneltest.
quote:
Lekker luisteren naar een demissionair kabinet, die gevallen zijn op basis van leugens en toch nog luisteren mensen naar die criminelen :N
We lijken hartstikke gek he, met ons zorgsysteem wat haast op springen staat.

Ik wens je oprecht geen ongeluk of ernstige ziekte toe. Want de plekken op de IC zijn schaars.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197798764
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Lang niet iedereen die besmet is komt op de IC terecht. Je kunt zelfs symptoomloos besmet zijn.
[..]

[..]

[..]

Testen en vaccineren is gratis. Tenzij je je per se commercieel wil laten testen met een - minder betrouwbare- sneltest.
[..]

Ik wens je oprecht geen ongeluk of ernstige ziekte toe. Want de plekken op de IC zijn schaars.
Aiciu is een beetje "speciaal".
pi_197798829
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Kun je nagaan waar het over gaat, asymptomatisch.
Kut voor die 10 mensen die naar de ic gaan, maar daar hoeven de andere 90 geen last van te hebben.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197798849
DIt is niet een discussie voor hier.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197798990
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:40 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Kun je nagaan waar het over gaat, asymptomatisch.
Kut voor die 10 mensen die naar de ic gaan, maar daar hoeven de andere 90 geen last van te hebben.
Dus eigenlijk wist je niet precies waar je het over had ^O^

Maar inderdaad. Geen discussie voor hier.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197799075
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dus eigenlijk wist je niet precies waar je het over had ^O^

Maar inderdaad. Geen discussie voor hier.
Dat corona een griepje is waar 99% geen last van heeft?
Of dat de overheid het werkelijke virus is waar 100% last van heeft?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197799104
Ik heb nieuwe halters besteld, Decathlon had ze nog _O_
pi_197806119
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 07:57 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

Todat er genoeg mensen zijn gevaccineerd
Waar haal je dit vandaan? Is nergens gecommuniceerd. Ik interpreteer dat als dat de maatregelen nooit allemaal van tafel zullen gaan. Dit is het nieuwe normaal. Tenminste, dat is hoe ik het interpreteer op basis van de informatie die de overheid beschikbaar stelt. Wen er maar aan, nooit meer terug naar hoe het was vóór Februari 2020!
pi_197806783
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:16 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Iedereen moet ongezond worden zodat de besmettingen toenemen. Weerstand verminderd. Ondertussen worden mensen depressief en gaan ze gekke dingen doen, alcoholist worden, drugs verslaafd, zelfs zelfmoord. Dan vinden ze het raar dat mensen doordraaien :')
Nederlanders zijn veel te stabiel om die wegen af te gaan.
pi_197806819
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:45 schreef craziness het volgende:

[..]

Waar haal je dit vandaan? Is nergens gecommuniceerd. Ik interpreteer dat als dat de maatregelen nooit allemaal van tafel zullen gaan. Dit is het nieuwe normaal. Tenminste, dat is hoe ik het interpreteer op basis van de informatie die de overheid beschikbaar stelt. Wen er maar aan, nooit meer terug naar hoe het was vóór Februari 2020!
Persco
pi_197806928
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:35 schreef Atak het volgende:

[..]

Nederlanders zijn veel te stabiel om die wegen af te gaan.
Klopt, makke schapen.
N A P O L I
C A M P A N I A
  donderdag 4 februari 2021 @ 00:36:46 #165
189430 Anonymousz
pi_197807163
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:45 schreef craziness het volgende:

[..]

Hugo de jonge
pi_197817510
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:55 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Klopt, makke schapen.
_O-
pi_197890370
Sinds vorige week kan ik bij een maat in z'n schuur trainen, héél blij mee! Hij traint daar zelf met nog 2 beren van gasten, het is met name ingericht op zwaar trainen / powerliften met dumbbells tot 50 kilo per stuk, squatrek, Smith machine / cable cross en benchpress.
Ik ben meteen weer hyped om te trainen. *O*
pi_197900016
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 17:50 schreef BlackLining het volgende:
Ik betaal 50 euro ofzo in de maand? Boulderhal trouwens, geen sportschool.

De eerste keer hebben ze de incasso stopgezet. De tweede keer kwam er een mailtje dat ze de incasso door lieten lopen, maar dat je kon mailen als je die stop wilde zetten.

Ik heb de mijne door laten lopen :) het is ook een los bedrijf en geen keten, en bovendien bestaan ze nog niet zo lang. Ik steun ze graag.

Waarom je enorme ketens maandelijks zou betalen om een stuk ijzer op te mogen komen tillen begrijp ik niet. :') mijn vriendin is (was, want covid) ook van de sportschool, maar mijn ding is het niet.

Klimmen. O+
In theorie mag buiten boulderen/klimmen nu natuurlijk nog wel, maar ik vond er weinig lol aan om bij een paar graden boven 0 mijn voeten in veel te kleine schoenen te wurmen en het gevoel in mijn tenen te verliezen... Mocht jij daar wel zin in hebben; http://bouldest.nl/locations/outdoor/ (het is een betere optie dan thuis een beetje met gewichten spelen en evt hangboard training voor wie überhaupt een hangboard heeft)
pi_197901172
Dumbells, halter, bankje, matje, paar hardloopschoenen en een stang om aan op te trekken en je kan in principe alles doen mits je gemotiveerd blijft.
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 07:53:44 #170
236264 crew  capricia
pi_197901235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 07:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dumbells, halter, bankje, matje, paar hardloopschoenen en een stang om aan op te trekken en je kan in principe alles doen mits je gemotiveerd blijft.
Nou ja, dat laatste dus.. :'(
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197901310
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:38 schreef Chicolade het volgende:

[..]

In theorie mag buiten boulderen/klimmen nu natuurlijk nog wel, maar ik vond er weinig lol aan om bij een paar graden boven 0 mijn voeten in veel te kleine schoenen te wurmen en het gevoel in mijn tenen te verliezen... Mocht jij daar wel zin in hebben; http://bouldest.nl/locations/outdoor/ (het is een betere optie dan thuis een beetje met gewichten spelen en evt hangboard training voor wie überhaupt een hangboard heeft)
Ijsklimmen in Nederland :D wie had dat gedacht.

Tijdens de vorige lockdown moest de stadsmuur eraan geloven. Nu weinig zin in inderdaad. Ik heb nog wel een hoge kast staan die ik nog niet getrotseerd heb. Zo maar eens aan beginnen. ;(
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197901342
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Het is echt onzin dat de commerciële test minder betrouwbaar zou zijn. De PCR test is al bewezen onbetrouwbaar, sommige commerciele test locaties gebruiken juist betere testen dan die van de GGD.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_197901645
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:33 schreef Welten het volgende:
Sinds vorige week kan ik bij een maat in z'n schuur trainen, héél blij mee! Hij traint daar zelf met nog 2 beren van gasten, het is met name ingericht op zwaar trainen / powerliften met dumbbells tot 50 kilo per stuk, squatrek, Smith machine / cable cross en benchpress.
Ik ben meteen weer hyped om te trainen. *O*
wel netjes afstand houden en alles ontsmetten he!!!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_197901835
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 08:39 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

wel netjes afstand houden en alles ontsmetten he!!!
Ik lik altijd eerst aan de dumbbells voor een extra shotje weerstand.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 19:55:28 #175
189430 Anonymousz
pi_198168822
Tot 15 maart verlengd?
pi_198183149
Schandalig dat de sportscholen nog steeds dicht zijn. Ik snap dat helemaal open nog niet kan, maar had dan in ieder geval de bootcamps buiten of in kleine groepjes weer toegestaan.

Overgewicht is minstens zo’n grote gezondheidscrisis, en gezonde mensen hebben minder kans om door Corona op de IC te belanden. Maar daar lijkt niemand zich druk om te maken.
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:43:33 #177
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198184627
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:07 schreef Lafoy het volgende:
Schandalig dat de sportscholen nog steeds dicht zijn. Ik snap dat helemaal open nog niet kan, maar had dan in ieder geval de bootcamps buiten of in kleine groepjes weer toegestaan.

Overgewicht is minstens zo’n grote gezondheidscrisis, en gezonde mensen hebben minder kans om door Corona op de IC te belanden. Maar daar lijkt niemand zich druk om te maken.
Overgewicht relateren aan sportscholen ?
Er zijn zo veel (eenvoudiger en goedkopere) manieren om overgewicht tegen te gaan .
pi_198184692
quote:

Overgewicht tegen gaan is 80% minder eten/drinken en 20% meer bewegen. Laat dat eerste nou voor mensen met overgewicht lastig zijn. You can't outrun a bad diet.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:31:50 #179
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198185425
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:43 schreef kibo het volgende:

[..]

Overgewicht relateren aan sportscholen ?
Er zijn zo veel (eenvoudiger en goedkopere) manieren om overgewicht tegen te gaan .
Nou heb ik geen overgewicht gelukkig maar ik merk toch wel dat sinds ik niet meer kan/mag sporten mijn dieet ook een stuk minder strikt is. Komt bij dat ik echt een vervelingseter ben, dus als ik niets te doen heb zoek ik wat om te snacken. Tel daarbij op dat de beweging echt minimaal is geweest, op wat rondjes in m'n pauze na, en ik durf best te beweren dat je (over)gewicht voor een gedeelte kunt relateren aan sporten. Aangezien geen enkele binnensport is toegestaan pak je dus een behoorlijke groep mensen daarmee.
pi_198219892
Vanaf 3 maart bied mijn gym weer de mogelijkheid aan om buiten te fitnessen.
pi_198220335
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:51 schreef Dimachaerus het volgende:
lullig groepslesje met crossfit AMRAP gedoe, of hebben ze apparaten, racks, gewichten en stangen buiten staan?
pi_198220557
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:26 schreef wuuht het volgende:

[..]

lullig groepslesje met crossfit AMRAP gedoe, of hebben ze apparaten, racks, gewichten en stangen buiten staan?
Dat laatste.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 17:55:59 #183
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198220695
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:51 schreef Dimachaerus het volgende:
Dat was toch al zo?
Hier in de straat ook een sportschool, had kettlebells en nog wat meuk op de stoep liggen en hele dag door waren ze daar mee bezig.
pi_198221034
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:55 schreef kibo het volgende:

[..]

Dat was toch al zo?
Hier in de straat ook een sportschool, had kettlebells en nog wat meuk op de stoep liggen en hele dag door waren ze daar mee bezig.
Waar zijn de barbells?
pi_198221808
Ik wil ook weer sporten.... begin het nu wel te missen
pi_198245790
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:12 schreef Mazikeen het volgende:
Ik wil ook weer sporten.... begin het nu wel te missen
Ik ook. Train wel thuis maar dat is toch een beetje lullig onderhoud. Ik blijf hopen dat we ergens half maart weer open mogen. De gym waar ik werk gaat naar buiten, maar nog niet echt een idee hoe ze dat gaan doen want merendeel van de leden is 27+, dus dan mag je nog niks.
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_198245876
quote:

Ik vind dat niet zo’n sterk argument. Waarom niet? Omdat de overgrote meerderheid van de mensen die echt dik is, voor Corona toch al niet naar de sportschool gingen.

En als het gaat om mensen die door Corona een paar kilo aangekomen zijn, die zijn niet onderdeel van het gezondheidsprobleem obesitas.

Dus het is zonde voor de gains van sommige mensen die nu verloren gaan, maar ook daar gaat de volksgezondheid niet eens per se hard van achteruit.
pi_198245891
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Overgewicht tegen gaan is 80% minder eten/drinken en 20% meer bewegen. Laat dat eerste nou voor mensen met overgewicht lastig zijn. You can't outrun a bad diet.
Dat is waar. Misschien nog wel meer dan 80%.

Bewegen heeft echter meer gezondheidsvoordelen dan enkel gewichtsverlies.
pi_198245928
Mijn sportschool gaat over een kleine week open :D

Qua concept kan dat ook (Fit20). Je sport met maximaal één andere persoon en één trainer een vast rondje op de apparaten. Dus afstand houden is prima te doen.
  zondag 28 februari 2021 @ 10:26:53 #190
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198245944
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

Qua concept kan dat ook (Fit20). Je sport met maximaal één andere persoon en één trainer een vast rondje op de apparaten. Dus afstand houden is prima te doen.
Binnen? Ben benieuwd
pi_198245987
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:26 schreef Tarado het volgende:

Binnen? Ben benieuwd
Aangezien je max 1 bezoeker per dag mag hebben kunnen ze 7 mensen per week helpen.

Of zien ze zichzelf als een winkel en mogen ze max 2 mensen per verdieping.

Of zien ze zichzelf als een contactberoep en mogen ze weer mensen ontvangen, zoals de kapper, masseur en pedicure.

Ik weet het niet -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198246028
quote:

Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren als het binnen is. Het lijkt niet te mogen namelijk.
pi_198246063
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:34 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren als het binnen is. Het lijkt niet te mogen namelijk.
Als je doet als je apparaat wilt verkopen en klant wil het testen, zou je theoretisch 2 klanten per verdieping aanwezig kunnen hebben.
pi_198246109
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:36 schreef Hamzoef het volgende:

Als je doet als je apparaat wilt verkopen en klant wil het testen, zou je theoretisch 2 klanten per verdieping aanwezig kunnen hebben.
Of een massage geven op het roeiapparaat :7

Je ziet sowieso overal allerlei beroepsgroepen zich in bochten wringen om toch nog het hoofd boven water te houden en ik heb er wel begrip voor. Alleen vraag ik me af of ze dan geen hoge boetes riskeren en dan ben je nog verder van huis.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198246149
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Of een massage geven op het roeiapparaat :7

Je ziet sowieso overal allerlei beroepsgroepen zich in bochten wringen om toch nog het hoofd boven water te houden en ik heb er wel begrip voor. Alleen vraag ik me af of ze dan geen hoge boetes riskeren en dan ben je nog verder van huis.
Ja, er onstaan te veel grijze gebieden nu. Wordt voor een BOA ook ondoenlijk om in te schatten wat juridisch gezien nu grijs of zwart is straks.
pi_198246165
quote:

Ah toevallig ik sprak laatst iemand die ook bij een Fit20 zit en die had het er ook over dat ze open gaan. Misschien dat ze het weten te verkopen als een soort fysiotherapie oid?
pi_198246226
Iedereen die zegt open te gaan (of dat nu horeca is of een sportschool): allemaal grootspraak. Uiteindelijk blijven ze gewoon netjes dicht of staat binnen een uur handhaving op de stoep met een flinke boete tot gevolg. Met als resultaat niks bereikt.
pi_198246270
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:43 schreef josja het volgende:

Ah toevallig ik sprak laatst iemand die ook bij een Fit20 zit en die had het er ook over dat ze open gaan. Misschien dat ze het weten te verkopen als een soort fysiotherapie oid?
Dat kan natuurlijk ook nog, maar het lijkt me dat je dan gediplomeerde fysiotherapeuten in dienst moet hebben als trainers. En misschien hebben ze dat wel.
  Moderator zondag 28 februari 2021 @ 11:12:40 #199
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198246618
WIJ GAAN OOK WEER OPEN!

buiten.

Er komen drie wods voor de komende dagen (vanaf woensdag dus) en tussen die wods moet je zelf kiezen. In tweetallen mag je vervolgens de wod doen. En er is één trainer.

Zojuist het leenmateriaal maar weer teruggebracht.
pi_198247998
quote:
6s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:12 schreef Rene het volgende:
WIJ GAAN OOK WEER OPEN!

buiten.

Er komen drie wods voor de komende dagen (vanaf woensdag dus) en tussen die wods moet je zelf kiezen. In tweetallen mag je vervolgens de wod doen. En er is één trainer.

Zojuist het leenmateriaal maar weer teruggebracht.
Mijn sportschool gaat ook vanaf morgen weer elke dag trainingen geven. Wel buiten. Inderdaad in tweetallen, max aantal per uur. Elk tweetal eigen instructeur.
Heb al geboekt voor morgenavond. Al vraag ik me af of ik 18.00 wel red, gezien de drukte afgelopen tijd. Misschien verschuiven naar 19.00.
Zal wennen zijn, buiten sporten met dit weer. Even kijken wat ik qua bovenkleding aantrek. Recent thermo t-shirt gekocht met lange mouwen. Misschien dat aandoen.

Verder proberen paar keer per week te boeken. Kan wel alleen 's avonds ivm werk (sterke voorkeur althans) dus zal spannend worden of dat lukt.

Benieuwd wat je kan doen. Zal geen zwaar materiaal zijn denk ik. Maar alvast leuk om er weer uit te zijn, mensen te zien en spreken en om wat te bewegen.

Mijn sportschool deed gisteren ook mee met de landelijke actie trouwens. Binnen half uur na opening actie stonden BOA's op de stoep. En constateerden dat het goed was. Alles netjes volgens de regels. :s)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')