Ben wel benieuwd wat de vragen hierin precies waren. Overigens, dit geeft denk al genoeg aan:quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, gevaarlijk en schandelijk.
"Nieuwe variant vraagt om extra zware maatregelen, avondklok lijkt onafwendbaar"
"Roep om andere landen met avondklok te volgen neemt toe"
"Effect avondklok is bekend: ‘We hebben een extra zet nodig’
"Helft van de mensen is voorstander van een avondklok vanaf 22.00 uur" (geen leugen: https://eenvandaag.avrotr(...)dklok-vanaf-2200-uur)
Er wordt regelmatig schande gesproken dat mensen hun kinderen bij de (nood)opvang brengen en daarmee alleen aan zichzelf denken. Dit is van eenzelfde orde wat mij betreft. "Avondklok? Oh joh, doe maar, ik lig dan toch in bed de herhaling van Hollands Got Talent te kijken. Maar wel vanaf 10 uur hoor, anders kan ik zelf niet meer naar buiten"quote:Over een avondklok die vanaf 20.00 uur in zou gaan, zijn de meningen meer verdeeld. 42 procent is hiervoor, 47 procent is tegen. Voorstanders van een vroegere avondklok hopen dat dat helpt om ook besmettingen thuis tegen te gaan, omdat het dan lastiger wordt om etentjes te organiseren.
Tegenstanders geven, meer dan bij een late avondklok, aan dat het ze persoonlijk zal raken. "Begin van de avond maken wij graag een wandeling en we zitten al de hele tijd binnen om thuis te werken, dus daarom pas vanaf 22.00 uur."
Ik las er over op verschillende sites en ook users hier hebben er over geschreven. Ik heb de pc al uit gezet en kan t op de foon niet zo gemakkelijk terugvinden. Misschien dat @George_of_the_Jungle er ook wat over schreef ? Weet het niet zeker meer.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah zo.
Is daar een serieus onderzoek van? Ben oprecht benieuwd.
Maar als we hem even loskoppelen van dergelijk NIMBY gedrag, een avondklok vanaf 22 uur of zelfs 00 uur is wel een stuk minder ontregelend voor de gewone man. Dan tref je de avondwandelingen en de de mensen die nog even bij hun bejaarde moeder langs willen na werk niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat de vragen hierin precies waren. Overigens, dit geeft denk al genoeg aan:
[..]
Er wordt regelmatig schande gesproken dat mensen hun kinderen bij de (nood)opvang brengen en daarmee alleen aan zichzelf denken. Dit is van eenzelfde orde wat mij betreft. "Avondklok? Oh joh, doe maar, ik lig dan toch in bed de herhaling van Hollands Got Talent te kijken. Maar wel vanaf 10 uur hoor, anders kan ik zelf niet meer naar buiten"
- "Avondklok niet effectief"quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- "Grote zorgen bij Gommers: 'Derde golf te verwachten'"
- "Gommers: lockdown mogelijk tot aan de zomer"
- "Britse coronavariant aangetroffen in regio Utrecht: ‘We bereiden voor op code zwart’"
Uiteraard, ik bedoelde er vooral mee te zeggen dat de reden om me in de maatregelen te schikken was dat de zorg anders overstroomt en ik vind dat op het moment dat dat niet meer het geval is, de maatregelen gelift moeten worden. Dat er demente 80-jarigen omvallen mag op zich geen reden zijn voor dit soort maatregelen, maar het lijkt een beetje alsof doelpalen verschoven zijn en er zo veel mogelijk levens, hoe oud en broos ook, gered moeten worden. Daar ga ik niet in mee.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 20:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat kun je toch niet los van elkaar zien? Ja het gaat om de zorg, maar welke groep belast deze zorg indien besmet? Juist, voornamelijk ouderen. Wie moeten er zo min mogelijk besmet raken? Ouderen. Voor wie worden de regels bedacht om ze te beteugelen en beperken? Niet de ouderen. Wie doen het allemaal fout en kun je afbranden? Jongeren. Over wie hoor je geen woord? Ouderen.
Nou newsflash, die feestgangers beginnen gewoon een tandje eerder. Niet onder een viaduct, daar is het nu toch te koud voor, maar gewoon in de vrije schuur van een van de ooms, boer Harry in de polder.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar als we hem even loskoppelen van dergelijk NIMBY gedrag, een avondklok vanaf 22 uur of zelfs 00 uur is wel een stuk minder ontregelend voor de gewone man. Dan tref je de avondwandelingen en de de mensen die nog even bij hun bejaarde moeder langs willen na werk niet.
Terwijl je de feestgangers (wat blijkbaar het doel is) wel raakt, want die beginnen echt niet voor 22 uur. Laat staan dan ze dan al klaar zijn.
Oh tuurlijk, dat ben ik met je eens. Een avondklok vanaf 22 of 00u zul je bijna niemand mee raken (behalve qua gevoel e.d.). Maar laten we eerlijk zijn, die feestjes gaan dan toch niet stoppen? Die beginnen gewoon om half 10 's avonds en gaan door tot in de nacht. Of die gasten fietsen via een andere weg naar huis, wetende dat de pakkans nihil is.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar als we hem even loskoppelen van dergelijk NIMBY gedrag, een avondklok vanaf 22 uur of zelfs 00 uur is wel een stuk minder ontregelend voor de gewone man. Dan tref je de avondwandelingen en de de mensen die nog even bij hun bejaarde moeder langs willen na werk niet.
Terwijl je de feestgangers (wat blijkbaar het doel is) wel raakt, want die beginnen echt niet voor 22 uur. Laat staan dan ze dan al klaar zijn.
En de groepen die toch buiten afspreken zijn nu ook al te beboeten, omdat je maar met max twee personen over straat mag. Doen ze ook niet. Dus dan heeft een extra symboolmaatregel ook gewoon geen zin.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is hier sowieso al vrijwel uitgestorven op straat na achten, al houdt dat nu natuurlijk ook verband met de kou en het vieze weer. Laatste weken ook heel rustig op de weg qua auto's in de avonduren.
Ik heb die app al maanden op mijn telefoon staan maar nog nooit één melding gezien.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:03 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Ik vraag me af wat de effecten van de Corona melder app zijn. Sinds die app beschikbaar is, wordt er geen aandacht aan de app gegeven.
Maar dan beginnen ze ook wel voor 20 uur. Echte boeven vang je nooit wat dat betreft.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou newsflash, die feestgangers beginnen gewoon een tandje eerder. Niet onder een viaduct, daar is het nu toch te koud voor, maar gewoon in de vrije schuur van een van de ooms, boer Harry in de polder.
Dan heb je die berichtgeving wellicht gemist.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:03 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Ik vraag me af wat de effecten van de Corona melder app zijn. Sinds die app beschikbaar is, wordt er geen aandacht aan de app gegeven.
@Benny post regelmatig overzichten ervan, hoeveel meldingen er gedaan zijn enzo. Weet niet waar hij ze vandaan haalt alleen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:03 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Ik heb niet de illusie dat lui die zo asociaal zijn om dan maar om 21.55 te beginnen dat anders niet om 19.55 zullen doen. Dergelijk gespuis laat zich niet tegenhouden door een avondklok.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh tuurlijk, dat ben ik met je eens. Een avondklok vanaf 22 of 00u zul je bijna niemand mee raken (behalve qua gevoel e.d.). Maar laten we eerlijk zijn, die feestjes gaan dan toch niet stoppen? Die beginnen gewoon om half 10 's avonds en gaan door tot in de nacht. Of die gasten fietsen via een andere weg naar huis, wetende dat de pakkans nihil is.
Ik vind een avondklok een buitenproportionele maatregel voor iedereen die zich tot nu toe aan de maatregelen gehouden heeft, want de mensen die zich er niet aan houden hebben gewoon een extra maatregel om omheen te werken of te negeren.
Het gaat erom dat we allemaal teveel zuipen bij elkaar thuis en dan gaan knuffelen. Met een avondklok kan dat nog maar tot 22uur, dus minder risico.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En de groepen die toch buiten afspreken zijn nu ook al te beboeten, omdat je maar met max twee personen over straat mag. Doen ze ook niet. Dus dan heeft een extra symboolmaatregel ook gewoon geen zin.
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan heb je die berichtgeving wellicht gemist.
Hier kun je de laatste gegevens vinden:
https://www.coronamelder.nl/media/Factsheet_Corona_latest.pdf
Bedankt!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Benny post regelmatig overzichten ervan, hoeveel meldingen er gedaan zijn enzo. Weet niet waar hij ze vandaan haalt alleen.
Ja dat bedoel ik inderdaad, dat is ook eigenlijk wat mij het meest tegenstaat. Dan moet ik vanaf een bepaalde tijd in mijn huis blijven omdat ze hopen dat een ander dan denkt: Oh ja, ja nu is 't echt serieus, dan blijf ik maar thuis.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat lui die zo asociaal zijn om dan maar om 21.55 te beginnen dat anders niet om 19.55 zullen doen. Dergelijk gespuis laat zich niet tegenhouden door een avondklok.
En daar gaan lockdowns en avondklokken ook he-le-maal niets aan veranderen. Zoals Jeff Goldblum in Jurassic Parc al zei: "Life finds a way". En ik geef die feestende jongeren groot gelijk; waarom zouden zij zich solidair moeten opstellen in een samenleving die al lang geen solidariteit meer kent?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou newsflash, die feestgangers beginnen gewoon een tandje eerder. Niet onder een viaduct, daar is het nu toch te koud voor, maar gewoon in de vrije schuur van een van de ooms, boer Harry in de polder.
Tuurlijk. Heel die avondklok heeft ook geen zin. Symboolmaatregel tot en met. Op 99% van de mensen gaat het sowieso geen verschil maken qua corona-impact omdat die sowieso gewoon thuis zijn of hooguit hun hondje uitlaten. Voor die 1% waar dit wel verschil zou kunnen maken, gaat ca. 0.9% zich er niets van aantrekken.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat lui die zo asociaal zijn om dan maar om 21.55 te beginnen dat anders niet om 19.55 zullen doen. Dergelijk gespuis laat zich niet tegenhouden door een avondklok.
Gebeurt hier wel onder de A59 hoor. Iedere keer als ik daar ga hardlopen liggen er drankflessen. Maar of men daar nu gaat handhaven? Komt er alleen lopend of per fiets.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ook niet, de Freundin echter vrijwel dagelijks toen ze nog in Düsseldorf woonde en met het OV naar het werk ging.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb die app al maanden op mijn telefoon staan maar nog nooit één melding gezien.
Ik denk eerlijk gezegd dat als ik een jaar of 18 was en al een jaar niets mag ik er hetzelfde in zou hebben gestaan. Met daarbij als kanttekening dat mn ouders mn kop achterstevoren zouden zetten als ik 't daadwerkelijk deed.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En daar gaan lockdowns en avondklokken ook he-le-maal niets aan veranderen. Zoals Jeff Goldblum in Jurassic Parc al zei: "Life finds a way". En ik geef die feestende jongeren groot gelijk; waarom zouden zij zich solidair moeten opstellen in een samenleving die al lang geen solidariteit meer kent?
En dan is het nu nog vroeg donker en koud.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik inderdaad, dat is ook eigenlijk wat mij het meest tegenstaat. Dan moet ik vanaf een bepaalde tijd in mijn huis blijven omdat ze hopen dat een ander dan denkt: Oh ja, ja nu is 't echt serieus, dan blijf ik maar thuis.
Vorige week werd het een paar keer een verzwaring genoemd, om een statement te maken. Een sterker statement zou wat mij betreft zijn om meer te gaan handhaven. Zo'n 50 meter achter mn huis is een fietspad waar je regelmatig groepjes voorbij hoort komen. Als je dan verbiedt om met meer dan 2 mensen bij elkaar te zijn lijkt me dat een plek om te handhaven, daar heeft de rest dan geen last van en heb je zelfs geen avondklok nodig.
Streng handhaven heeft ook echt nadelen. Voor je het weet wordt het door rood fietsen. Iedereen doet het zodra de politie uit het zicht is. Dan heb je dus netto niks bereikt. Mensen moeten het uit zichzelf doen, niet voor de politie want die kunnen niet overal zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik inderdaad, dat is ook eigenlijk wat mij het meest tegenstaat. Dan moet ik vanaf een bepaalde tijd in mijn huis blijven omdat ze hopen dat een ander dan denkt: Oh ja, ja nu is 't echt serieus, dan blijf ik maar thuis.
Vorige week werd het een paar keer een verzwaring genoemd, om een statement te maken. Een sterker statement zou wat mij betreft zijn om meer te gaan handhaven. Zo'n 50 meter achter mn huis is een fietspad waar je regelmatig groepjes voorbij hoort komen. Als je dan verbiedt om met meer dan 2 mensen bij elkaar te zijn lijkt me dat een plek om te handhaven, daar heeft de rest dan geen last van en heb je zelfs geen avondklok nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |