Ja en het is goed dat die kanttekeningen gemaakt worden, want dan is het misschien niet zo'n tsunami dat ons te wachten staat als dat we nu moeten geloven. Dat is ook het hele punt geweest wat in de vorige topics is geprobeerd te maken.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die twee quotes van jouw komen eigenlijk na elkaar. En het is een kanttekening bij de heersende gedachte dat de nieuwe opleving vooral door de nieuwe variant komt.
Ik zal de stukjes voor en na jouw quote posten.
Geeft toch een ander beeld dan jouw bessen gepluk.
[..]
Ook die wens om maatregelen niet te versoepelen is opvallend. Jij begon er juist mee dat die Britse variant niet zo gevaarlijk is, om te kunnen versoepelen.
Nee in het Green teamquote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Anton91 zou eigenlijk in het OMT moeten zitten.
Dinsdag waren er 100 gevallen van de Britse variant bekend, vandaag 200. Het is me niet duidelijk of ze het sequencen opgevoerd hebben, maar als dat niet het geval is...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja en het is goed dat die kanttekeningen gemaakt worden, want dan is het misschien niet zo'n tsunami dat ons te wachten staat als dat we nu moeten geloven. Dat is ook het hele punt geweest wat in de vorige topics is geprobeerd te maken.
Verder is het grootste punt wat ik heb gezegd dat de Briste variant niet gevaarlijk genoeg is om de maatregelen aan te scherpen als we inmiddels toch al aan het dalen zijn.
Als er een avondklok ingevoerd zou worden, en de basisscholen weer open gaan. Denk ik dat het maatregelenpakket strenger wordt, maar de kosten voor de samenleving kleiner.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja en het is goed dat die kanttekeningen gemaakt worden, want dan is het misschien niet zo'n tsunami dat ons te wachten staat als dat we nu moeten geloven. Dat is ook het hele punt geweest wat in de vorige topics is geprobeerd te maken.
Verder is het grootste punt wat ik heb gezegd dat de Briste variant niet gevaarlijk genoeg is om de maatregelen aan te scherpen als we inmiddels toch al aan het dalen zijn.
Het fok-team.quote:
Ik zie het ook niet positief in. De schatting is dat de nieuwe variant 1,5 besmettelijker is. Maar zelfs al is het 1,25, dan is het al een aanzienlijk probleem, aangezien we met deze huidige lockdown ook slechts op 0,9 zitten.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dinsdag waren er 100 gevallen van de Britse variant bekend, vandaag 200. Het is me niet duidelijk of ze het sequencen opgevoerd hebben, maar als dat niet het geval is...
Dit. Heel erg dit.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:18 schreef _serial_ het volgende:
Het probleem nu is dat er in het verleden vaak verweten werd dat er te laat ingegrepen werd.
Dus je hebt ook kans dat er nu wellicht te streng ingrepen wordt, dan is natuurlijk ook niet goed.
Ik ben van mening dat je niet op basis zomaar fingerspitzengefühl zomaar hele vergaande beslissingen moet en kunt nemen zoals de avondklok, je moet naar mijn idee goed kunnen uitleggen waarom je het doet en naar mijn idee ook de hele onderbouwing voor geven, niet alleen "het gaat niet goed, de cijfers dit, britse variant, dit,zus"
Ik vind ook dat we moeten stoppen met het steeds verlengen van einddatums. Je komt er naar mijn idee niet mee weg een avondklok af te kondigen, zonder harde einddatum. Zet de einddatum dan een eind in de toekomst, dan weet men waar ze aan toe zijn, kan je hem altijd eerder stoppen.
Nog los van het feit dat ik de avondklok momenteel zeker nog buiten proportioneel vind, en er nu door de media maar hard genoeg te roepen in de media, dat het bijna een voldongen feit is, niet ok als je het mij vraag.
Maar op zich kan dat natuurlijk gigantisch snel gaan. Helemaal omdat er inmiddels een aantal zongcentra en een school waarbij het is vast gesteld. Dat zullen altijd relatief grote clusters zijn en dus zal het ook snel stijgen. Maar dat kan even snel gaan met de andere variant.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dinsdag waren er 100 gevallen van de Britse variant bekend, vandaag 200. Het is me niet duidelijk of ze het sequencen opgevoerd hebben, maar als dat niet het geval is...
Nu lees ik: https://www.telegraaf.nl/(...)l-op-25-januari-openquote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, wel dat ze voor 8 februari in elk geval niet open gaan.
Is het nu al 100% zeker of niet?quote:Advies OMT: basisscholen niet al op 25 januari open
Het Outbreak Management Team (OMT) adviseert het kabinet de basisscholen en de kinderopvang niet al te openen op 25 januari. Ingewijden melden dat het kabinet voornemens is dit advies over te nemen. Daar zal zondag in het Catshuis naar verwachting verder over worden gesproken.
'Bronnen' bevestigen dat het OMT dat geadviseerd heeft, en dat het kabinet aankomende week beslist.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:21 schreef leolinedance het volgende:
Ik vroeg in het vorige topic of het al 100% zeker is dat de scholen niet open gaan voor 8 februari. Dit werd inderdaad bevestigd.
[..]
Nu lees ik: https://www.telegraaf.nl/(...)l-op-25-januari-open
[..]
Is het nu al 100% zeker of niet?
Dalende, maar nog steeds 5.000 besmettingen per dag.... Als de R weer (ver) boven de 1 komt kan het binnen een maand helemaal verkeerd gaan.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 20:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De cijfers zijn toch dalende? Wat is dan het probleem dat zo groot is dat het een avondklok rechtvaardigt?
Ja, maar het moet wel het alternatief zijn van het red team dan.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Het fok-team.
Hebben we niet een ingang ergens naar de media?![]()
Volgens mij bleek uit de eerste onderzoeken van de "Engelse variant" ook al dat de stijging van het aantal ziekenhuisopnames geen gelijke tred houdt met het aantal besmettingen. M.a.w. een positieve ontwikkeling; een weliswaar iets besmettelijker variant die tevens minder ernstige symptomen veroorzaakt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet positief in. De schatting is dat de nieuwe variant 1,5 besmettelijker is. Maar zelfs al is het 1,25, dan is het al een aanzienlijk probleem, aangezien we met deze huidige lockdown ook slechts op 0,9 zitten.
Als er niet meer mensen door op de ic belanden is dat toch geen ramp ?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 20:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Het CDC (link werd in het vorige topic gepost), ook niet de minste, rekent voor de nieuwe variant met 1,5 keer de oude variant qua R0.
Ik hoop dat het meevalt.
De gemeente waar het initieel gevonden werd (Bergschenhoek) is onderdeel van de grootschalige test bij de GGD's, waar de resultaten gewoon onderdeel van de cijfers worden. Daar zie je geen grote groei in de cijfers op dit moment, die blijven nagenoeg gelijk vooralsnog. Terwijl je juist zou verwachten dat de besmettingen daar op lopen als de R boven de 1 blijft.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het zal echt niet de laatste mutatie zijn. Dat staat al vast , ze moeten eens ophouden met onnodig paniek zaaien. Doen ze volgens mij gewoon om zichzelf in te dekken voor het geval dat er toch onverwacht iets mis gaat ofzo.....quote:Op zaterdag 16 januari 2021 20:58 schreef Remco het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De bewering dat de Engelse variant volgens het OMT in maart 'al' de overheersende zou zijn spreekt de paniek ook tegen. Dat is 2 maand verder terwijl vorig jaar in 1 maand(maart) de 'originele' variant het hele land plat legde.
Maar dat weten we dus niet. En hoewel het logisch klinkt, waar blijkt dat dan uit? Je kunt toch meten hoe ziek mensen worden?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij bleek uit de eerste onderzoeken van de "Engelse variant" ook al dat de stijging van het aantal ziekenhuisopnames geen gelijke tred houdt met het aantal besmettingen. M.a.w. een positieve ontwikkeling; een weliswaar iets besmettelijker variant die tevens minder ernstige symptomen veroorzaakt.
En ondertussen zitten we op dagbasis bijna 7K besmettingen lager per dag dan op 14Dec, en nu gaan we denken aan een avondklok. Wat mij betreft kon je dat verkopen op 14Dec met feestdagen in vooruitzicht, maar nu eigenlijk nog niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het zal echt niet de laatste mutatie zijn. Dat staat al vast , ze moeten eens ophouden met onnodig paniek zaaien. Doen ze volgens mij gewoon om zichzelf in te dekken voor het geval dat er toch onverwacht iets mis gaat ofzo.....
Deze snap ik niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als er niet meer mensen door op de ic belanden is dat toch geen ramp ?
Zoals ik het al schreef; het aantal ziekenhuisopnames stijgt niet even hard mee met het aantal vastgestelde besmettingen. Dat is blijkbaar een vrij standaard fenomeen bij virussen en ik ben blij dat ook covid daar geen uitzondering op lijkt te vormen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar dat weten we dus niet. En hoewel het logisch klinkt, waar blijkt dat dan uit? Je kunt toch meten hoe ziek mensen worden?
Een andere verklaring is dat ouderen en kwetsbaren zich nog beter afgezonderd hebben.
Niet als de mensen die besmet worden er minder erge klachten door krijgen. Het is immers niet hetzelfde virus als we vorig jaar om deze tijd had. Het is een mutatie daarvan.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Deze snap ik niet.
Als het de R verhoogt, verhoogt het de besmettingsaantallen (bij gelijkblijvende maatregelen), ook exponentieel. En dus het aantal mensen die in het ziekenhuis belanden. En dus het aantal IC opnamen.
Ja ik werd dus door iemand gebeld "ze gaan de scholen langer dicht houden, tot 8 februari!!1'. Ik vroeg of het zeker was, dat zou het geval zijn. Daarna voor de zekerheid hier nog een keer gevraagd, ja werd bevestigd, is 100% zeker.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
'Bronnen' bevestigen dat het OMT dat geadviseerd heeft, en dat het kabinet aankomende week beslist.
Laatste berichten:quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
De gemeente waar het initieel gevonden werd (Bergschenhoek) is onderdeel van de grootschalige test bij de GGD's, waar de resultaten gewoon onderdeel van de cijfers worden. Daar zie je geen grote groei in de cijfers op dit moment, die blijven nagenoeg gelijk vooralsnog. Terwijl je juist zou verwachten dat de besmettingen daar op lopen als de R boven de 1 blijft.
Als onderdeel van die grootschalige test gingen ze ook meer sequencen volgens mij.
Hoe gaat België hiermee om? Wat is de reactie daar? Jij woont daar toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |