Bedoel je dat er wordt gerekend met het aantal besmettingen gedurende een week?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Momenteel heeft de helft van onze gemeentes (172) dergelijke waardes van 250> besmettingen per 100.000 inwoners / 7 dagen
Het is geen watersiroopquote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nu we 1 goedgekeurd werkend vaccin hebben zouden we ook kunnen vorderen dat de andere bedrijven hun productie capaciteit daarvoor inzetten ipv wachten totdat ze zelf iets werkends hebben bedacht
Dat zijn inderdaad politieke keuzes, en als echt voldoende mensen er niet meer achterstaan, worden die keuzes echt wel overruled door de bevolking.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten waarom dat hier en nu anders zou zijn
Echter of maatregelen dan ook opgeheven worden is niet zeker, dat zijn namelijk politieke keuzes, dat kent geen voorspelbare of natuurlijke belopen
Pfizer heeft tijdelijk zijn productie terug geschroefd om hem later te kunnen versnellen. Kan het sneller op zich wel als je productie capaciteit hebt alleen is daar ook wel wat voor nodig. Vaccin productie is niet iets wat lijkt op zeg maar een kasten fabriek. Je hebt behoorlijk wat speciale apparatuur en mensen nodig. Het is dat ik al een tijdje geleden van werkgever veranderd ben maar ander had ik je graag uitgenodigd voor een rondleiding in een farmaceutisch fabriek die medicijnen tegen kanker maakt. Dan sta je verstelt hoe klein zo iets kan zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat ik het tergend langzaam vind gaan.
Maar het kan dus niet sneller?
Wat staat daar dan?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:17 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Bedoel je dat er wordt gerekend met het aantal besmettingen gedurende een week?
Ik kijk namelijk steeds naar dat dashboard en daar staat het gegeven per dag.
In Zwitserland hebben ze daar dus een referendum over. Of de regering die macht wel mag hebben.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad politieke keuzes, en als echt voldoende mensen er niet meer achterstaan, worden die keuzes echt wel overruled door de bevolking.
Ik geloof er niet in dat een lockdown voortgezet kan worden tegen de wil van het grootste deel van de bevolking.
Mee eensquote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad politieke keuzes, en als echt voldoende mensen er niet meer achterstaan, worden die keuzes echt wel overruled door de bevolking.
Ik geloof er niet in dat een lockdown voortgezet kan worden tegen de wil van het grootste deel van de bevolking.
Sorry, mijn fout. Ik snap nu waar vanuit gegaan wordt. Het duizelt me gewoon af en toe met al die cijfers en de maatregelen die worden getroffen bij ons en landen om ons heen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat staat daar dan?
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
NL heeft hier 52.000 cases per miljoen.
Dat is toch 520 per 100.000?
Is ook een optie. Ik weet niet of ik dat positief vind.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
In Zwitserland hebben ze daar dus een referendum over. Of de regering die macht wel mag hebben.
Dat is in totaal over de laatste 11 maanden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat staat daar dan?
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
NL heeft hier 52.000 cases per miljoen.
Dat is toch 520 per 100.000?
Als ik hun strenge maatregelen zie met 250 besmettingen, en die vergelijk met die van ons met 520, is het hier bizar relaxed in Duitse ogen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:27 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Sorry, mijn fout. Ik snap nu waar vanuit gegaan wordt. Het duizelt me gewoon af en toe met al die cijfers en de maatregelen die worden getroffen bij ons en landen om ons heen.
Hoe groot acht jij de kans dat die maatregel hier ook gaat gelden?
Astra zeneca heeft productie capaciteit maar geen vaccin. Janssen ook.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoogcomplexe producten ineens elders (waar dan?) extra laten maken. Dat zie je echt als serieuze optie tot versnelling? Hoe?
Die zin snap ik nietquote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Astra zeneca heeft productie capaciteit maar geen vaccin. Janssen ook.
De productie van Janssen zit in Leiden....quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Astra zeneca heeft productie capaciteit maar geen vaccin. Janssen ook.
Excuus, ik word ook een beetje kippig met al die cijfers.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is in totaal over de laatste 11 maanden.
Ho, niet waar. Ik verwar kolommen.
Edit 2: ik zie de fout al, je deling klopt niet :p 5200 per 100.000 is het.
Tot nu toe hebben we 2 bedrijven welke een werkend vaccin hebben en meerdere bedrijven welke de technische mogelijkheden hebben om vaccin s te produceren.quote:
De verhoudingen tussen hoeveelheid tests en ziekenhuisopnames zijn in DE wel helemaal zoek, veel meer ziekenhuisopnames per 1000 besmettingen, dus de vraag is in hoeverre die testcijfers nog kloppend zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Excuus, ik word ook een beetje kippig met al die cijfers.
In elk geval zitten we op meer dan het dubbele van DL en die zitten zelf al ver boven hun eigen grens.
De grootste fout die we maken is dat we ons vergelijken met andere landen. Maar goed dan heeft het redteam ook geen bestaansrecht meer.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:35 schreef capricia het volgende:
[..]
In elk geval zitten we op meer dan het dubbele van DL en die zitten zelf al ver boven hun eigen grens.
"De technische mogelijkheden om vaccins te produceren" is geen generieke vaardigheid. Het hele probleem met Pfizer / Moderna is nu juist dat het een nieuwe manier van vaccinproductie betreft omdat het mRNA vaccins zijn. Dat is ook de reden dat b.v. Oxford / AstraZeneca veel belangrijker is voor een groot deel van de wereld omdat dat op een traditionelere manier gemaakt kan worden en er derhalve veel meer capaciteit is.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben we 2 bedrijven welke een werkend vaccin hebben en meerdere bedrijven welke de technische mogelijkheden hebben om vaccin s te produceren.
Als we zoveel haast hebben, vorder het "recept" van de moderna/pfizer en laat de overige bedrijven dit produceren.
die andere producenten zijn bijna zover maar dan wil jij er doorheen fietsen en ze dwingen dat van een ander te maken voor zover dat uberhaupt kan maar wat waarschijnlijk meer vertraging oplevert dan rendement, good thinkingquote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben we 2 bedrijven welke een werkend vaccin hebben en meerdere bedrijven welke de technische mogelijkheden hebben om vaccin s te produceren.
Als we zoveel haast hebben, vorder het "recept" van de moderna/pfizer en laat de overige bedrijven dit produceren.
Je moet niet alleen vergelijken op besmettingen. Dld heeft naar verhouding minder besmettingen, maar ze hebben wel veel meer doden per geconstateerde besmetting de laatste maanden. Ze lijken dus gewoon veel meer besmettingen te missen dan wij.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik hun strenge maatregelen zie met 250 besmettingen, en die vergelijk met die van ons met 520, is het hier bizar relaxed in Duitse ogen.
DL had zo ongeveer een compleet straatverbod uitgevaardigd met onze aantallen.
Edit. Ik mis nog een 0.
De discussie ging om die Duitse restrictie qua reizen:quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:50 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Je moet niet alleen vergelijken op besmettingen. Dld heeft naar verhouding minder besmettingen, maar ze hebben wel veel meer doden per geconstateerde besmetting de laatste maanden. Ze lijken dus gewoon veel meer besmettingen te missen dan wij.
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:09 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dankjewel. Ik lees daar wel dat die restrictie van 15 km geldt bij 200 op 100.000 (besmettingen).
Is het hier wel eens zo hoog geweest?
De andere maatregelen zijn ook niet mals.
Maar naar total cases kijken heeft daarvoor geen zin, want het gaat om per week, niet per altijd.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan mag jij me uitleggen welke cijfers ik waar kan vinden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar naar total cases kijken heeft daarvoor geen zin, want het gaat om per week, niet per altijd.
Hier klopt iets niet. Ik ben de draad kwijt.quote:Gemiddeld aantal positief geteste mensen per 100.000 inwoners
24,7
Dit getal laat zien van hoeveel mensen gisteren per 100.000 inwoners gemeld is dat ze positief getest zijn en COVID-19 hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |