abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197436794
Portugal gaat ook weer lekker trouwens, kreeg bericht van vrienden die vanaf vandaag in lockdown mogen:

quote:
Crushing numbers, a new maximum in deaths as Portugal faces first day of lockdown

By
Natasha Donn -
15th January 2021
Facebook
Twitter

Numbers of new infections have again come through at over 10,600 in the last 24-hour period, with a new maximum in the daily number of deaths (+159) and another 192 people admitted into struggling hospitals.

Day one of the new national lockdown and the country’s pandemic panorama remains as excruciatingly bleak as it has been for weeks.

Yet bizarrely Público reports that in the big city centres – the areas most affected by Covid-19 – Friday January 15 began as busy as ever.

“Walking down Avenida Almirante Reis, one of the principal thoroughfares of the capital, the noise of cars and their horns makes one think it is a normal day”, writes reporter Cristiana Faria Moreira. “There are queues for the cafés (serving take-aways) and for the kiosks, because there are those who don’t want to delay trying their luck” (with lottery tickets and scratch cards…)

Kiosk worker Berta Rodrigues told the paper: “I think people have all forgotten…”

The general feeling among citizens is that this confinement “is less rigorous than the first” because more services are open.

According to Berta Nunes, back in March, the cafés in Lisbon were all closed. “Now they are almost all open…” she told Público.

The paper also highlights the number of people in the busy streets with either no mask or a masks “badly placed” (ie leaving space to breathe freely).

In more rural areas, the picture is very different – and this evening, national television will without doubt be focusing yet again on the ‘dire numbers’: 65 deaths in the Lisbon/ Vale do Tejo area alone; 35 in the north, 34 in the centre, 15 in the Alentejo and 10 in the Algarve.

Reporters have long since stopped reminding people that every day in Portugal (in any year) an average of 250-300 people die.

So what could be seen as the ‘good news’ in today’s ‘Covid bulletin’. There is some: the number of people deemed to have recovered has far exceeded the number of new infections.

Thus although 10, 663 new infections were ‘registered’, only 4,046 were added to the active case load – which has actually reduced since yesterday – because 6,458 people have ‘recovered’.

It’s an almost demented form of swings and roundabouts, but this is the first time since early in the week that new infections have not got the better of the numbers of people recovering.

And while most reports concentrate on how many confirmed cases Portugal has had since the start of the pandemic (528,469), it could be good for one’s sanity to see that of these 394,065 have recovered, with 125,861 currently infected, of which 4,560 are in hospital.

For today’s bulletin in full click here
10.000 besmettingen per dag op een bevolking van 10 miljoen... Ben benieuwd of ze daar op de Britse variant letten. Ze stijgen qua cases nu harder dan UK en qua doden harder dan Zweden.

Dit is dan wel weer van alle landen:

quote:
“Walking down Avenida Almirante Reis, one of the principal thoroughfares of the capital, the noise of cars and their horns makes one think it is a normal day”, writes reporter Cristiana Faria Moreira. “There are queues for the cafés (serving take-aways) and for the kiosks, because there are those who don’t want to delay trying their luck” (with lottery tickets and scratch cards…)
Wij hebben onze eiersnijders, zij hebben hun Euromilhões. :P
pi_197436838
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:08 schreef Janneke141 het volgende:
Bruls ziet zichzelf wel als minister van justitie in Rutte-IV denk ik.

Maar inderdaad, hetzelfde verwijt dat we Gommers en Kuipers kunnen maken geldt ook hier. In principe is de mening van Bruls over de vaccinatievolgorde zo'n beetje even relevant als die van Johan Derksen. Hij moet er gewoon zijn mond over houden.
Onderschat niet de invloed van Johan Derksen.
zie email 27 oktober
pi_197436882
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:19 schreef RipCity het volgende:
Interessant gelekte cijfers. Iedereen in juli ingeënt. Zou ons toch ook moeten lukken? (..)

https://news.sky.com/stor(...)ng-to-go-by-12188909
Ik zou heel voorzichtig zijn met geloven wat de Britse regering beweert. Ik zeg niet dat het niet waar is, alleen dat tot nu toe iedere belofte van Johnson gebroken is.
pi_197436915
Ondertussen heeft Richard Groenendijk ook een nieuwe carrière gevonden in Corona tijden.

https://www.facebook.com/watch/?v=791785155018517
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197437061
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:36 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen heeft Richard Groenendijk ook een nieuwe carrière gevonden in Corona tijden.

https://www.facebook.com/watch/?v=791785155018517
Ik mis het wel, af en toe op zaterdag langs de Bram om een patatje te halen :'(

Ze zijn nu wel open vziw maar als je geen boodschappen gaat doen op zaterdag kom je er ook niet langs, natuurlijk, en de AH bus die de boodschappen aflevert heeft geen Bram aanhangwagen helaas
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 23:45:31 #81
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197437143
quote:
Ik vraag mij dan stiekem wel een beetje af waarom je iemand die terminaal in de allerlaatste fase zit nog een vaccin zou geven.

Als ik het zo lees waren deze mensen al dermate verzwakt dat een griepje waarschijnlijk al te veel was.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 23:54:25 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197437168
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:51 schreef _serial_ het volgende:
Ik vraag mij dan stiekem wel een beetje af waarom je iemand die terminaal in de allerlaatste fase zit nog een vaccin zou geven.
Liever een bejaarde die een dag langer leeft dan een samenleving die een dag langer vrij kan bewegen...

Of het vaccin is toch niet zo goed getest als beloofd en is het vaccineren van ouderen gewoon ordinair testen in de praktijk.
So we just called him Fred
pi_197437173
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als ik het zo lees waren deze mensen al dermate verzwakt dat een griepje waarschijnlijk al te veel was.
Blijkbaar was zelfs koorts te veel. Ik gun iedereen het, maar het lijkt mij dat hier de risico's van vaccineren en overlijden en binnen korte termijn overlijden gewogen moeten worden?
pi_197437204
Steeds meer mensen om me heen krijgen van hun werkgever een ontheffingsbrief voor de avondklok.
Zou dat betekenen dat deze onvermijdelijk is?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197437206
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Blijkbaar was zelfs koorts te veel. Ik gun iedereen het, maar het lijkt mij dat hier de risico's van vaccineren en overlijden en binnen korte termijn overlijden gewogen moeten worden?
je zou bijna denken dat ze daar als een bezetenen de tehuizen in gerend zijn en alles wat los en vast een prik hebben gegeven, zonder de medische status grondig te checken. Iets wat ik wel zou verwachten in een instelling.

Deze geluiden hoor je (nog) namelijk niet uit UK, Isreäl, Duitsland.
En daar zijn ze ook met de ouderen begonnen
pi_197437213
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:57 schreef Wantie het volgende:
Steeds meer mensen om me heen krijgen van hun werkgever een ontheffingsbrief voor de avondklok.
Die werkgevers zijn vast aan voorsorteren, je kan ze maar beter vast verstrekken voor je achter de feiten aanloopt.
pi_197437255
quote:
Net als een briefje dat je een essentiële werknemer bent, zodat de kinderen en masse naar school kunnen. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 16 januari 2021 @ 00:06:26 #89
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197437305
quote:
In welk land is dit?
pi_197437331
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 00:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

In welk land is dit?
Fryslân B)
pi_197437335
quote:
Als dat daadwerkelijk overheidsgestuurd zou zijn zou dat onmiddellijk op de voorpagina van de Telegraaf staan.

Lijkt me meer werkgevers die op eigen houtje handelen.
zie email 27 oktober
pi_197437346
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 00:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Net als een briefje dat je een essentiële werknemer bent, zodat de kinderen en masse naar school kunnen. :{
Ah, die ken ik niet..
Maar ik neem aan dat een simpel briefje dat iedereen kan maken niet voldoende is?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 00:13:29 #93
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197437369
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 00:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als dat daadwerkelijk overheidsgestuurd zou zijn zou dat onmiddellijk op de voorpagina van de Telegraaf staan.

Lijkt me meer werkgevers die op eigen houtje handelen.
Gewoon werkgevers die voorbereid zijn, is echt niet op advies van de regering.
pi_197437387
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 00:13 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Gewoon werkgevers die voorbereid zijn, is echt niet op advies van de regering.
Lijkt mij ook ja. Tenzij we het hier hebben over kerncentrales, politie en dat werk want ik kan me wel voorstellen dat die bepaalde protocollen hebben.
zie email 27 oktober
pi_197437406
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 00:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ah, die ken ik niet..
Maar ik neem aan dat een simpel briefje dat iedereen kan maken niet voldoende is?
In het buitenland wel en denk niet dat de overheid hier in staat is het anders te doen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_197437416
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 00:16 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

In het buitenland wel en denk niet dat de overheid hier in staat is het anders te doen
Nog los van dat ze helemaal geen capaciteit hebben om iedereen te controleren of aan te houden.
pi_197437424
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 00:16 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

In de presentatie van de NCTV gaat het wel om een officieel formulier.
zie email 27 oktober
  zaterdag 16 januari 2021 @ 00:19:56 #98
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197437442
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 00:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Fryslân B)
Ik kan niet geloven dat Nederlandse werkgevers nu al een ontheffingsbrief verstrekken voor een avondklok die nog helemaal niet zeker is (toch?). Dat vind ik best vreemd. Is het uberhaupt bekend wat het format van die brief moet zijn? Waar moet deze aan voldoen om geldig te zijn?
pi_197437444
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 00:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In de presentatie van de NCTV gaat het wel om een officieel formulier.
Als in de nationaal coördinator terrorismebestrijding?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_197437458
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 00:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik kan niet geloven dat Nederlandse werkgevers nu al een ontheffingsbrief verstrekken voor een avondklok die nog helemaal niet zeker is (toch?). Dat vind ik best vreemd. Is het uberhaupt bekend wat het format van die brief moet zijn? Waar moet deze aan voldoen om geldig te zijn?
Precies. Dat vraag ik me ook af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')