abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197431098
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je bent niet heel snugger hè?
Nou.. Lekkere conclusie trek je op deze manier.. Fijn dat die oude hoogbejaarden op deze manier aan hun einde komen. Een jaar lang opgesloten gezeten en dan overlijden aan het vaccin. Ik hoop dat de hoogbejaarde mensen geen vaccin meer tot zich zullen nemen.
pi_197431101
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:22 schreef mir1986 het volgende:
Volgens het instituut is er geen reden voor paniek. "Het staat vast dat de vaccins een zeer laag risico hebben, met weinig bijwerkingen." Desondanks kunnen zeer milde bijwerkingen als koorts of misselijkheid fatale gevolgen hebben voor broze bejaarden. "Omdat hun levensverwachting toch al gering is, kan het effect van een coronavaccin op hun leven te klein zijn."
Dat zullen wel kasplantjes geweest zijn...
pi_197431144
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:03 schreef Anton91 het volgende:
Ze zijn alweer flink paniek aan het zaaien, Kuipers die zegt dat al in de tweede of derde week van maart de UK variant dominant kan zijn, een ziekenhuis in Utrecht die zich al aan het voorbereiden is op code zwart.
Die paniek over een nakende code zwart in de zorg en "de Engelse variant" begint ook wel een beetje een grijsgedraaide plaat te worden. Hoe lang denken ze die kaarten nog te kunnen spelen voordat iedereen denkt "daar heb je hun weer"? Alsof we in maart 170.000 besmettingen per dag gaan krijgen... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 19:38:52 #204
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197431337
quote:
Noorwegen past vaccinbeleid aan na 13 sterfgevallen
De gezondheidsautoriteiten in Noorwegen raden artsen aan zorgvuldig te overwegen of broze hoogbejaarden moeten worden gevaccineerd. Dat advies volgt op het overlijden van dertien 80-plussers, kort na het ontvangen van een coronavaccin. Mogelijk hebben bijwerkingen, die normaal gesproken onschadelijk zijn, bijgedragen aan hun overlijden, denkt het Noorse geneesmiddelenbureau.

Volgens het instituut is er geen reden voor paniek. "Het staat vast dat de vaccins een zeer laag risico hebben, met weinig bijwerkingen." Desondanks kunnen zeer milde bijwerkingen als koorts of misselijkheid fatale gevolgen hebben voor broze bejaarden. "Omdat hun levensverwachting toch al gering is, kan het effect van een coronavaccin op hun leven te klein zijn."

Naast de dertien sterfgevallen worden nog eens zestien gevaccineerden met klachten over bijwerkingen onderzocht. In Noorwegen hebben ruim 30.000 mensen inmiddels een coronavaccin van Pfizer/BioNTech of Moderna ontvangen.

Geen bijwerkingen toch?????
13 op 30.000, " kort na het ontvangen van een coronavaccin". Wat is "kort na"?
Ik neem aan dat men in Noorwegen begon met bewoners van WZC, die meestal 80+ zijn. In 2019 bedroeg de sterfte bij 81-jarige Nederlanders 4.6%. Dat komt voor een groep van 30.000 81-jarigen neer op 13 doden per 3.5 dagen.
are we infinite or am I alone
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 januari 2021 @ 19:39:56 #205
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197431362
quote:
Noorwegen past vaccinbeleid aan na 13 sterfgevallen
De gezondheidsautoriteiten in Noorwegen raden artsen aan zorgvuldig te overwegen of broze hoogbejaarden moeten worden gevaccineerd. Dat advies volgt op het overlijden van dertien 80-plussers, kort na het ontvangen van een coronavaccin. Mogelijk hebben bijwerkingen, die normaal gesproken onschadelijk zijn, bijgedragen aan hun overlijden, denkt het Noorse geneesmiddelenbureau.

Naast de dertien sterfgevallen worden nog eens zestien gevaccineerden met klachten over bijwerkingen onderzocht. In Noorwegen hebben ruim 30.000 mensen inmiddels een coronavaccin van Pfizer/BioNTech of Moderna ontvangen.

Geen bijwerkingen toch?????
Kan je ook even je bron toevoegen aub?

Edit: Nevermind ook op Volkskrant gevonden.

Het gaat dus echt om hele broze burgers boven de 80 waarbij de standaardbijwerkingen waarschijnlijk fataal zijn geworden. Als je van de lichte bijwerkingen van een vaccin komt te overlijden dan had je waarschijnlijk sowieso niet heel lang meer te leven. Als het vandaag niet een COVID-19 vaccin was was het morgen wel een griepvaccin of gewoon een verkoudheidje.

Ik zou bijna zeggen zonde van de vaccins, maar dat mag ik niet zeggen, dus doe dat dus ook heel netjes niet.
  Redactie Frontpage vrijdag 15 januari 2021 @ 19:47:32 #207
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197431555
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:39 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Kan je ook even je bron toevoegen aub?

Edit: Nevermind ook op Volkskrant gevonden.

Het gaat dus echt om hele broze burgers boven de 80 waarbij de standaardbijwerkingen waarschijnlijk fataal zijn geworden. Als je van de lichte bijwerkingen van een vaccin komt te overlijden dan had je waarschijnlijk sowieso niet heel lang meer te leven. Als het vandaag niet een COVID-19 vaccin was was het morgen wel een griepvaccin of gewoon een verkoudheidje.

Ik zou bijna zeggen zonde van de vaccins, maar dat mag ik niet zeggen, dus doe dat dus ook heel netjes niet.
Ik zeg het wel. Zonde om hoogbejaarden nog in te enten, die voegen nog weinig toe aan de economie. Ent dan de generatie ervoor in, de kapitaalkrachtige ouderen die al hun centen opmaken aan nieuwe auto's en elektrische fietsen
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197431706
BREAKING: CDC says UK coronavirus variant expected to become "predominant variant" in the U.S. by March, threatening strained health care resources
CDC on UK variant: "A higher rate of transmission will lead to more cases, increasing the number of persons overall who need clinical care, exacerbating the burden on an already strained health care system, and resulting in more deaths."
pi_197431786
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wel wat meer dan een handjevol.
En anti-stoffen blijven inderdaad, gedeeltelijk. Daardoor zal je lichaam sneller reageren.
Maar je bouwt geen immuniteit op in je lichaam.

Er zijn genoeg gevallen bekend van mensen die binnen 6 maanden weer Corona kregen.
Dus uitgaan van de ene helft van de bevolking heeft een vaccin en de andere helft heeft Corona gehad en dan ben je immuun met elkaar slaat nergens op. Want je kunt er niet vanuit gaan dat je het geen 2e keer en vaker krijgt. Want de praktijk wijst uit dat je het gerust een 2e keer kan krijgen.
Immuniteit krijg je (onder andere) door anti-stoffen en B-cel en T-cel immuniteit

Wat er tot nu toe gezegd wordt: We weten niet hoe lang de imnuniteit aanwezig is, maar minimaal 6 maanden en hoogstwaarschijnlijk langer.

Wat betreft herinfectie, dat lijkt weinig voor te komen, hier een goed artikel erover: https://www.nature.com/articles/d41586-021-00071-6

Belangrijke kanttekening is natuurlijk dat het niet inhoudt dat je het virus niet meer kunt krijgen, maar dat je er (in meeste gevallen) niet heel ziek meer van wordt. Net als met de griepprik. Het houdt niet in dat je niet meer vatbaar bent voor de virussen waarvoor afweer in de prik zit, maar wel dat je er in de meeste gevallen een stuk minder ziek van wordt.

Nogmaals, hoelang die immuniteit aanwezig is is nog onbekend, maar vooralsnog wordt gezegd minimaal 6 maanden. Hoe korter, hoe vaker je gevaccineerd moet worden verwacht ik.
pi_197431847
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:53 schreef mijntjexx het volgende:
BREAKING: CDC says UK coronavirus variant expected to become "predominant variant" in the U.S. by March, threatening strained health care resources
CDC on UK variant: "A higher rate of transmission will lead to more cases, increasing the number of persons overall who need clinical care, exacerbating the burden on an already strained health care system, and resulting in more deaths."
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de Britse variant daadwerkelijk het dominante virus wordt en iedereen straks gevaccineerd is. De druk op de zorg zal wel af nemen maar hoe zit het met het afschalen van de maatregelen en als iedereen elkaar maar blijft besmetten.
pi_197431863
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:58 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de Britse variant daadwerkelijk het dominante virus wordt en iedereen straks gevaccineerd is. De druk op de zorg zal wel af nemen maar hoe zit het met het afschalen van de maatregelen en als iedereen elkaar maar blijft besmetten.
Gaat net zo lang door totdat we allemaal 24/7 corona hebben.
pi_197431864
Ik ben enorm opgewonden.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:00:38 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197431898
quote:

[..]

Als er bijna niemand meer in het ziekenhuis komt maakt het geen zak uit als we elkaar besmetten.
pi_197431922
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:53 schreef mijntjexx het volgende:
Is het puur toeval dat Nederland en Amerika dit nou net vandaag bijna 1 op 1 naar buiten brengen? Weet men achter de schermen inmiddels meer?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197431929
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:59 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Gaat net zo lang door totdat we allemaal 24/7 corona hebben.
Meest aannemelijk is toch dat het dan blijft muteren tot het een simpele verkoudheid is, net als de andere coronavirussen die we hier tot nu toe hadden?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 januari 2021 @ 20:02:47 #216
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197431952
quote:

[..]

Als het geen druk op zorg levert maakt het uiteindelijk niet uit en moeten wij het gewoon accepteren als een aanwezige virus.
pi_197431966
quote:
De Britse variant van het coronavirus is vastgesteld bij drie bewoners van 's Heeren Loo, een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking in Ermelo. Mogelijk zijn ook drie andere cliënten en twee medewerkers besmet, de GGD is een uitgebreid bron- en contactonderzoek gestart.

De besmettingen zijn ontdekt in één van de woningen op het zorgpark, schrijft Omroep Gelderland. Het is nog niet duidelijk hoe het virus daar terecht is gekomen. De woning is voorlopig dicht voor bezoek vanwege de besmettingen. Er is volgens 's Heeren Loo geen contact geweest met andere cliënten.
NOS
pi_197431967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

13 op 30.000, " kort na het ontvangen van een coronavaccin". Wat is "kort na"?
Ik neem aan dat men in Noorwegen begon met bewoners van WZC, die meestal 80+ zijn. In 2019 bedroeg de sterfte bij 81-jarige Nederlanders 4.6%. Dat komt voor een groep van 30.000 81-jarigen neer op 13 doden per 3.5 dagen.
Ze mogen wel sterven aan een vaccin, maar niet aan Corona. En gewoon gevonden op de NOS trouwens.
pi_197431990
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Meest aannemelijk is toch dat het dan blijft muteren tot het een simpele verkoudheid is, net als de andere coronavirussen die we hier tot nu toe hadden?
Geen idee eigenlijk, maar geloof niet echt dat dit het scenario is. Ook dat bericht uit Israël lijkt dat wel te bevestigen, dat een studiegroep van 200.000 mensen 33% minder besmet raakten na de eerste prik van Pfizer.
pi_197432041
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:04 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, maar geloof niet echt dat dit het scenario is. Ook dat bericht uit Israël lijkt dat wel te bevestigen, dat een studiegroep van 200.000 mensen 33% minder besmet raakten na de eerste prik van Pfizer.
Ik heb altijd begrepen dat de meeste mutaties plaatsvinden in patiënten met een gecompromitteerd immuunsysteem, omdat het daar kan vermenigvuldigen zonder dat het gestoord wordt. Dat zou de groep zijn waar de vaccins ook het minst goed werken.

Punt lijkt mij wel, hoe meer mensen gevaccineerd, hoe kleiner de kans dat iemand met een gecompromitteerd immuunsysteem besmet raakt (theoretisch inderdaad, als die berichten van Israël inderdaad zo zijn als ze nu gelezen worden).
pi_197432056
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:02 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Als het geen druk op zorg levert maakt het uiteindelijk niet uit en moeten wij het gewoon accepteren als een aanwezige virus.
Maar denk je dat de overheid dat gaat doen? Ik zie nog steeds mensen veel vanuit angst reageren bij het woordje "positieve test."
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197432058
De VS meldt inmiddels 390.000 doden.. -O-
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:10:08 #223
22565 asco
Los in deze tent
pi_197432146
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:07 schreef Jor_Dii het volgende:
De VS meldt inmiddels 390.000 doden.. -O-
Over een half uur 400000+.

Deaths:
399,350
pi_197432156
20:05
De Britse variant van het coronavirus kan in maart tot een nieuwe coronagolf in Nederland leiden. Daarmee kan de druk op de ziekenhuizen nog groter worden dan die al is geweest, waarschuwt Ernst Kuipers, voorzitter van het het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ). Kuipers pleit voor een strenge lockdown om rampscenario's zo veel mogelijk te voorkomen, en een avondklok is volgens hem daarbij wenselijk.

Het LNAZ berekende wat de gevolgen van de Britse variant kunnen zijn, zodat de overheid en de zorg zich kunnen voorbereiden. Volgens de berekeningen kan half maart het punt worden bereikt dat meer Nederlanders de Britse variant hebben dan een andere variant.

Meer dan 200.000 mensen tegelijk zouden dan besmet zijn en per dag zouden er aanzienlijk meer dan 10.000 mensen positief getest worden. In de tweede helft van maart liggen in dat geval meer dan 3000 mensen in de ziekenhuizen. Nu zijn dat er 2500.
pi_197432162
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:29 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Nou.. Lekkere conclusie trek je op deze manier.. Fijn dat die oude hoogbejaarden op deze manier aan hun einde komen. Een jaar lang opgesloten gezeten en dan overlijden aan het vaccin. Ik hoop dat de hoogbejaarde mensen geen vaccin meer tot zich zullen nemen.
Met alle respect, maar ik snap sowieso niet waarom hoog bejaarden voorrang krijgen bij het vaccin. Die groep komt sowieso al weer minder in het ziekenhuis. Vaccins zijn vooral in de begin fase enorm zeldzaam, dus ik had ze zelf eerder gebruikt voor de 50-80 groep. Die ook nog vaker in het ziekenhuis terecht komen. Die mening word alleen maar heviger als dit nieuws inderdaad op meer plekken tevoorschijn gaat komen.

Enorm sneu natuurlijk ook. :{ denk je een vaccin te krijgen en daardoor gered te zijn..
pi_197432200
COVID-19: All UK travel corridors to close from Monday to keep out new variants

https://news.sky.com/stor(...)us-variants-12188891
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197432215
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:10 schreef mijntjexx het volgende:
De Britse variant van het coronavirus kan in maart tot een nieuwe coronagolf in Nederland leiden. Daarmee kan de druk op de ziekenhuizen nog groter worden dan die al is geweest, waarschuwt Ernst Kuipers, voorzitter van het het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ). Kuipers pleit voor een strenge lockdown om rampscenario's zo veel mogelijk te voorkomen, en een avondklok is volgens hem daarbij wenselijk.

Het LNAZ berekende wat de gevolgen van de Britse variant kunnen zijn, zodat de overheid en de zorg zich kunnen voorbereiden. Volgens de berekeningen kan half maart het punt worden bereikt dat meer Nederlanders de Britse variant hebben dan een andere variant.

Meer dan 200.000 mensen tegelijk zouden dan besmet zijn en per dag zouden er aanzienlijk meer dan 10.000 mensen positief getest worden. In de tweede helft van maart liggen in dat geval meer dan 3000 mensen in de ziekenhuizen. Nu zijn dat er 2500.
Dan lijkt het me dat je inderdaad kunt kiezen voor iedereen aan een ketting in zijn eigen huis leggen, maar je kunt ook als een malloot gaan vaccineren zodat de impact minder wordt.

GGD, ziekenhuizen, huisartsen en hop, volgens de GGD konden er dan een miljoen mensen per week gevaccineerd worden op de top. Dan heb je dus in een paar weken de hele groep die risico loopt gevaccineerd, op zijn minst één keer.
pi_197432242
quote:

Hij vergeet even dat we nu ook al best in een zware lockdown zitten.

Makkelijk roepen ook als je voor je beroep enkel stuk hoeft te staan bij de bestrijding van het virus. De gevolgen op de maatschappij maken dan niet uit.

En ik blijf die roep om een avondklok niet begrijpen. Roep dan om betere handhaving van de al bestaande regel dat je niet over straat mag met meer dan twee personen. Want als dat gehandhaafd word doet dat hetzelfde als een avondklok. Het voorkomt groepsvorming.
pi_197432264
quote:
Benieuwd waar hij dat op baseert. Omdat dat ooit eens geroepen is? Of omdat de rest dat ook doet? Sowieso bijzonder dat hij zich zo specifiek uitlaat over bepaalde maatregelen die wel even veel meer impact hebben dan slechts datgene waar hij voor hoort te pleiten. Hij hoort het gewoon te houden bij waarschuwingen over oplopende aantallen en laat dan aan de politiek over hoe de bestrijding daarvan vervolgens vorm moet worden gegeven.
I'll give you something to do
pi_197432267
In Nazi-Duitsland kon men ook binnen extreem korte tijd veel wapens maken door alles te nationaliseren.

Waarom doen wij dat niet met farmaceuten?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197432275
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dan lijkt het me dat je inderdaad kunt kiezen voor iedereen aan een ketting in zijn eigen huis leggen, maar je kunt ook als een malloot gaan vaccineren zodat de impact minder wordt.

GGD, ziekenhuizen, huisartsen en hop, volgens de GGD konden er dan een miljoen mensen per week gevaccineerd worden op de top. Dan heb je dus in een paar weken de hele groep die risico loopt gevaccineerd, op zijn minst één keer.
Ik denk dat de UK variant te snel komt om het qua tempo middels vaccineren voor te blijven..
pi_197432336
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:14 schreef galantis het volgende:

[..]

Benieuwd waar hij dat op baseert. Omdat dat ooit eens geroepen is? Of omdat de rest dat ook doet? Sowieso bijzonder dat hij zich zo specifiek uitlaat over bepaalde maatregelen die wel even veel meer impact hebben dan slechts datgene waar hij voor hoort te pleiten. Hij hoort het gewoon te houden bij waarschuwingen over oplopende aantallen en laat dan aan de politiek over hoe de bestrijding daarvan vervolgens vorm moet worden gegeven.
Roepen om een avondklok is nu een beetje ‘hip’. Het laatste wat ze nog echt kunnen doen ook, en ze willen wel draagkrachtig overkomen natuurlijk. Maakt niet uit dat het toch niet gehandhaafd kan worden en daardoor geen tot amper zin heeft. Ze kunnen alleen maar denken in meer sluiten en meer beperkingen. Iets creatiever zijn lijkt er niet in te zitten. Je zou mensen moeten motiveren om buiten af te spreken; extra motiveren om thuis te werken, etc.
pi_197432355
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk dat de UK variant te snel komt om het qua tempo middels vaccineren voor te blijven..
Maar dat hoeft toch ook niet?

Vaccineer de risicogroepen, beginnen met zo oud mogelijk. Tegen de tijd dat die variant hier helemaal los gaat is de groep die het grootste risico loopt (70+ heeft op het totaal gezien het meest op de IC gelegen bijvoorbeeld) gevaccineerd, waardoor je meer ruimte hebt.

Dit is een beetje het vervelende telkens. Alles en iedereen moet wendbaar zijn, maar het enige waarvan je wilt dat het echt wendbaar is (ziekenhuizen, vaccinatiestrate) is niet wendbaar.

Er is telkens maar één mogelijke reactie bij het OMT en kabinet, en dat is verzwaren van de maatregelen. Als je meer wilt gaan vaccineren ga je dat doen en begin je nu met als een malle opschalen, dan kun je misschien ook wel die variant voor blijven.
pi_197432356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Is het puur toeval dat Nederland en Amerika dit nou net vandaag bijna 1 op 1 naar buiten brengen? Weet men achter de schermen inmiddels meer?
Lijkt me ook heel sterk dat het zo'n wereldramp is. Zorgwekkend? Ja natuurlijk, omdat het op een heel slecht moment komt. Maar wat Rutte van de week in het kamerdebat deed met zijn verwijzingen naar 'het Britse virus' was bijna nepnieuws verspreiden.

Britse besmettingscijfers nu:

Rullevant om te weten dat UK pas sinds 4 januari in nationale lockdown zit. Londen en het zuidoosten sinds Tweede Kerstdag. Het lijkt onwaarschijnlijk dat zo'n daling wordt ingezet puur en alleen door minder dan 2 weken lockdown en de eerste spuit van het Pfizer-vaccin.

Dat het besmettelijker is moge duidelijk wezen, dat het een soort super-besmettelijk nieuw virus is dat dwars door alle maatregelen heen iedereen rücksichtslos besmet, dat lijkt niet het geval. Dan zou UK nog wel een paar dagen door moeten stijgen naar 70k, 90k, 110k, etc. positieve tests per dag voordat je enige afvlakking zou zien. Inmiddels zijn verscherpingen van de lockdown in de UK ook alweer van de baan.

Is nogal bijzonder dat we nu ook al in een preventieve lockdown zouden moeten gaan. Even los van dat er al een lockdown is.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:19:18 #235
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197432369
NOS met een paniek item met demagoog Kuipers over de allesvernietigende Engelse variant en meldt nog even snel op het laatst met tegenzin dat het aantal besmettingen in Engeland afneemt.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:19:48 #236
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197432382
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het laatste wat ze nog echt kunnen doen ook
Nou...
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197432395
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vaccineer de risicogroepen, beginnen met zo oud mogelijk. Tegen de tijd dat die variant hier helemaal los gaat is de groep die het grootste risico loopt (70+ heeft op het totaal gezien het meest op de IC gelegen bijvoorbeeld) gevaccineerd, waardoor je meer ruimte hebt.

Dit is een beetje het vervelende telkens. Alles en iedereen moet wendbaar zijn, maar het enige waarvan je wilt dat het echt wendbaar is (ziekenhuizen, vaccinatiestrate) is niet wendbaar.

Er is telkens maar één mogelijke reactie bij het OMT en kabinet, en dat is verzwaren van de maatregelen. Als je meer wilt gaan vaccineren ga je dat doen en begin je nu met als een malle opschalen, dan kun je misschien ook wel die variant voor blijven.
Dan heb je wel vaccins nodig, die gaan traag
pi_197432405
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:14 schreef galantis het volgende:

[..]

Doet ie ook alleen maar omdat die maatregel momenteel zo gepusht wordt. Toen dat met mondkapjes het geval was doken er ook ineens allemaal experts op die riepen dat we specifiek dat moesten doen om het virus te kunnen bestrijden.

Slechts zelden zie je dat een expert out of the blue uit zichzelf begint over iets wat niet echt onder de aandacht is, zoals (ik noem maar wat) betere controle op thuiswerken of experimenten met oplossingen waardoor dingen wel kunnen en je de behoefte om die dingen in het geniep te doen een beetje wegneemt. Het is allemaal louter inhaken op een hot item.
pi_197432415
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:20 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

Dan heb je wel vaccins nodig, die gaan traag
Voor eind maart zijn er volgens de planning bij elkaar zo'n 6 miljoen ofzo. Daar kun je 3 miljoen mensen 2x mee gevaccineerd hebben. Daar heb je iedereen die ouder dan 50 in de hele risicogroep mee te pakken.
pi_197432441
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Met je eens hoor, maar ik denk dat ze eerder naar extra maatregelen zullen grijpen. Ook al is het gevoelsmatig al lang klaar qua verzwaren..
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:22:31 #241
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197432444
Kuipers moet gewoon zijn plaats kennen, die man is ook helemaal van God los intussen met zijn continue gebral in alle media.
pi_197432448
Wat denken jullie, blijven de basisscholen dicht of open als je zo al deze berichten leest?
pi_197432453
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kuipers moet gewoon zijn plaats kennen, die man is ook helemaal van God los intussen met zijn continue gebral in alle media.
zegt de leek
pi_197432459
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:22 schreef mijntjexx het volgende:
Wat denken jullie, blijven de basisscholen dicht of open als je zo al deze berichten leest?
Dicht, omdat Britse variant des doods.
pi_197432473
Valt me op dat er ineens zo gebasht wordt op Kuipers en Gommers. Ik wil ze niet verafgoden ofzo, maar die mensen doen toch maar gewoon hun werk? Zij adviseren hoe je dat virus zo snel mogelijk de kop indrukt. Het is aan de politiek om de afweging te maken welke maatregelen je acceptabel vindt, daar heeft Kuipers niks mee te maken.
't Echte en 't ware!
pi_197432474
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Met je eens hoor, maar ik denk dat ze eerder naar extra maatregelen zullen grijpen. Ook al is het gevoelsmatig al lang klaar qua verzwaren..
Dat is wat ik mis aan wendbaarheid. De EMA ging nu tot eind januari studeren op de documenten van AstraZeneca ofzo. Crowdsource die boel, laat de hele wereld ernaar kijken. Lijkt me dat je binnen een week al die documenten dan doorgewerkt hebt, hoeveel het er ook zijn.

Zelfde lijkt me te kunnen met Janssen
pi_197432479
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:22 schreef mijntjexx het volgende:
Er is veel angst, nu al 2 dagen achter elkaar in het nieuws dat er kleine uitbraken zijn van de variant, ik denk dat ze dicht blijven..
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:24:54 #248
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197432485
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:23 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

zegt de leek
Kuipers spreekt al maanden overal voor zijn beurt en denkt intussen dat hij op allerlei stoelen mag zitten als het gaat om beleid maken en uitvoeren.
pi_197432494
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kuipers spreekt al maanden overal voor zijn beurt en denkt intussen dat hij op allerlei stoelen mag zitten als het gaat om beleid maken en uitvoeren.
zegt de leek
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:26:03 #250
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197432505
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:25 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

zegt de leek
:O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties